Kyl on tuskaa olla näin lihava.

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
Karppaa, juttaa, nutraa? Jotain jolla saat homman liikkeelle, tulee inspistä jatkaa kun paino lähtee tippumaan. Me ollaan äijän kanssa kesäkuun alusta laihduttu yhteensä 42kg, eikä todellakaan olla mitään sporttihirmuja vieläkään.
 
Se lihaskuntojumppa on hyvä asia, mutta ei varsinaisesti ole laihdutusliikuntaa. Kävele. Jos et varsinaisesti lenkille ehdi, hyötykävele kauppamatkat, portaat jne. Vartti-puoli tuntia päivässä reipasta tahtia on ihan hyvä alku!
 
"vieras"
Ei tää mitään rääkkiä oo kun ei mun oo nälkä eikä tee mieli syödä enempää.
Noi suklaalevyt aion kyllä syödä jatkossakin, ei voi niistä olla kiinni.
Syöt järkyttäviä määriä sokeria. Omenassa on saman verran sokeria kuin pienessä suklaalevyssä. Suklaat pois ja makeiden hedelmien tilalle juureksia. Lämpimän aterian makeat salaattikastikkeet ja hillot pois.
 
syöt liian vähän.
aikoinaan oli itselläkin syöminen samantyylistä kuin sinulla eikä paino pudonnut, nousi vaan.
sitten liityin (paljon parjattuihin) painonvartijoihin, jolloin syömäni ruokamäärä nousi hurjasti, opettelin syömään oikeaa ruokaa ruoka-aikaan. ja kappas vaan, paino putosi
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29022104]Syöt järkyttäviä määriä sokeria. Omenassa on saman verran sokeria kuin pienessä suklaalevyssä. Suklaat pois ja makeiden hedelmien tilalle juureksia. Lämpimän aterian makeat salaattikastikkeet ja hillot pois.[/QUOTE]

Herranen aika, mikä ohje! Missään tapauksessa ei kannata jättää hedelmiä pois, niissä on niin paljon muuta terveellistä eikä hedelmän sokeri nosta verensokeria nopeasti ellei nauti hedelmää mehun muodossa. Kuka jaksaisi syödä päivästä toiseen vaan jotain juureksia. Kannattaa syödä hedlemiä, juureksia, marjoja yms. monipuolisesti.
 
"Vieras"
Painonpudotuksessa 15% liikuntaa, 85% ruokavaliota...
Eli esim. itse liikun tosi paljon ja olen hyvässä kunnossa (monta kertaa viikossa spinningiä, kävelylenkkejä, lihaskuntoa) mutta herkuttelen niin paljon että olen n. 10kg ylipainoinen.
Tiedän tasan tarkkaan mitä mun pitäisi syödä mutta tykkään vaan liikaa karkista ja pikaruoasta... Syö ap puhdasta ja mahdollisimman vähän käsiteltyä ruokaa: hedelmiä, kasviksia, siemeniä, rahkaa, lihaa yms. Vältä huonoja hiilareita ja sokeria ja myös makeutusaineita. Juo vettä vähintään 2,5l päivässä. Se liikunta on kaikki vaan plussaa ruokavalion päälle painonpudotuksessa. Se mitä laitat suuhusi on kaiken a ja o :) tsemppiä!
 
on paljon
Miten niin herkut pois.. Eihän ap edes syönyt herkkuja kuin 1-2 kertaa KUUKAUDESSA.

Liikunnan puolesta minäkin liputan.
Niin mutta 1 - 2 suklaalevyä. Ite ainakin syön suklaalevystä 1 - 2 riviä kerralla. Eli jos kuukaudessa söisin 2 levyä niiin kyllä siitä aika monelle päivälle riittäisi.

Kyllä minusta on ihan mieletön määrä syödä kerralla yksin kokonainan suklaalevy.
 
HEi ap!
Itse ihmettelin pitkään kun vaikka liikuin miten ja söin vähän paino vaan nousi.. Sitten koko yleisolotila romahti, selvisi että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt syönyt vähän aikaa sitä lääkettä siihen ja mulla on sormistakin lähtenyt "nestettä " pois että sormus tippuu!
 
HippuTAR
Mulla on kilpparin vajaatoiminta. En vaan pysty syömään tyroksiinia niin paljo ku pitäis ku sitte tulee niin pahat sydämentykytykset ettei saa nukuttua.

Vettä tulee juotua liian vähän.
Taidan nyt pitää viikon kirjaa Siitä mitä syön, jos mä kumminkin syön enempi ku luulen.
 
.......
Syö myös proteiinia. Mitkä sun mitat on? Jos olet melkein normaalipainossa, niin paino tippuu hitaasti. Mulla lähti 10kg (92kg---82kg) nopsaa. Sitten kun aloin olla lähellä normaalipainoa, niin ei meinannut tippua millään.
 
"vieras"
Ulkolaisissa hedelmissä ei paljon vitamiineja jäljellä ole,joten tuskin kannattaa syödä ainakaan kovin paljon. Avokadoa lukuunottamatta. Kotimaiset omenat on syötäviä. Hedelmissä on paljon sokeria.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29022178]Herranen aika, mikä ohje! Missään tapauksessa ei kannata jättää hedelmiä pois, niissä on niin paljon muuta terveellistä eikä hedelmän sokeri nosta verensokeria nopeasti ellei nauti hedelmää mehun muodossa. Kuka jaksaisi syödä päivästä toiseen vaan jotain juureksia. Kannattaa syödä hedlemiä, juureksia, marjoja yms. monipuolisesti.[/QUOTE]

Omenat ja marjat ovat sokeripommeja ja laihduttajan vihollinen numero yksi. Tiukka porkkana- ja kurkku-dieetti tasoittaa verensokerin ja hävittää nälän tunteen.
 
Mulla on kilpparin vajaatoiminta. En vaan pysty syömään tyroksiinia niin paljo ku pitäis ku sitte tulee niin pahat sydämentykytykset ettei saa nukuttua.

Vettä tulee juotua liian vähän.
Taidan nyt pitää viikon kirjaa Siitä mitä syön, jos mä kumminkin syön enempi ku luulen.
Siis pitäähän jotain tehdä että voit syyä lääkitystä niin kuin pitää... beta salpaajat apuun tms? Ei lääkärit voi jättää hoitoa puolititehen...
 
cvieras
Mulla on kilpparin vajaatoiminta. En vaan pysty syömään tyroksiinia niin paljo ku pitäis ku sitte tulee niin pahat sydämentykytykset ettei saa nukuttua.

Vettä tulee juotua liian vähän.
Taidan nyt pitää viikon kirjaa Siitä mitä syön, jos mä kumminkin syön enempi ku luulen.
Olin tulossa ehdottamaan tätä. Mun kaveri puhuu ihan samaa kuin sinä ja sitten kun seurasin syömisiään niin siinä ei ollut mitään tolkkua.
Tuo ruokaseuranta on pakollinen ja siihen on merkittävä ihan jokainen suupala, jokainen lusikallinen tai murunen ja totuudenmukaisesti.
Totuuden näkeminen on lihavien suurin ongelma ja itsensä huijaaminen.
 
kfkfkf
Ja moni luulee syövänsä terveellisesti, mutta eivät sit kuitenkaan syö. Moni laittaa tännekkin ruokapäiväkirjojaan ja lämpimän aterian kohdalla on vain "lämmin ateria" tai "kotiruokaa", sitä kotiruokaakin kun voi valmistaa epäterveellisesti.
Suosittelen kanssa tarkkaa ruokapäiväkirjaa ja liikunnan lisäämistä.
 
hyhjtfgfghhdg
Itse olen ihan suht hoikka, mutta aina kun teen pientä korjausliikettä ja alan katsoa mitä suuhuni laitan - vähennän syömistä hieman, niin lihoan/turpoan. Koska ilmeisesti syön silloin liian vähän ja väärin.
Aineenvaihdunta ei toimi jos syö liian vähän. Pitää syödä kasviksia ja proteiinia, ei leipää turhaan, ei makeaa jogurttia. Ei sokeria muutenkaan.
Liikunta laittaa aineenvaihduntaan vauhtia, mutta ei ole se tärkein juttu.
Paljon vettä.
Ja 1-2 suklaalevyä kk on mielestäni paljon!
Itse syön ehkä pienen suklaapatukan 1x 2kk.
 
kilppari tyyppi
Jos elimistö ei tuota tarpeeksi kortisonia itse ei toi thyroksiini imeydy kunnolla.
Ja monet lääkärit ei tajua niitten yhteistoimintaa.
Itte olen nyt syönyt kortisonia siihen lisäksi jo ihan siitä syystä et tuo kaula oli nii arka et selvis et siel on viel tulehdus kilppareissa.
 
HippuTAR
Jos elimistö ei tuota tarpeeksi kortisonia itse ei toi thyroksiini imeydy kunnolla.
Ja monet lääkärit ei tajua niitten yhteistoimintaa.
Itte olen nyt syönyt kortisonia siihen lisäksi jo ihan siitä syystä et tuo kaula oli nii arka et selvis et siel on viel tulehdus kilppareissa.
Ei oo katottu. Mulla kans tulehdus ja suurentunu kilpirauhanen. Siitä otettiin se neulanäyte eikä se lekuri meinannu saada näytettä otettua kun rauhanen oli niin kiintee, otti aivan pirun kipeetäki ja se joutu sit vielä ottaa kahdesta kohtaa jotta sai tarpeeksi.
 

Yhteistyössä