YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
harmaa pudottaja nro 100
jos jakso päättyy 24.9 niin ajattelin että teen sen punnituksen silloin. sillä tavalla saan lisäaikaa pudottaa vielä pari grammaa. taisin liittyä pari viikkoa sitten aika tasan joten hirmutuloksia ei voi tulla mutta katotaan sitten ensi jaksolla meneekö paino siihen mun himoitsemaan 7lukuun. pidetään peukut ja tehään mitä voidaan!
 
ENSIMMÄINEN JAKSO PÄÄTTYY!

Herätys, tiimiläiset :kiss:
Nyt alkavat ensimmäisen jakson viimeiset punnitukset. Viimeisen puntarikäynnin kunniaksi en ota käyttöön tuota aiempaa tuloslistaa vaan merkitsen 1.jakson tulokset tähän erilliseksi listaksi sitä mukaan, kun tuloksia tulee. Nyt merkitään vain lähtömitat ja tämän jakson lopputulos.

Tattari
lähtöpaino (161cm) 87kg > 1.jakson tulos 83kg (-4kg)

Puolimieli
lähtöpaino (155cm) 70kg > 1.jakson tulos 67,6kg (-2,4kg)

Miltsu76
lähtöpaino (155cm) 89,3kg > 1.jakson tulos 89kg (-0,3kg)

Sparkler
lähtöpaino (168cm) 93,4kg > 1.jakson tulos 88,9kg (-4,5kg)

Njp
lähtöpaino (167cm) 74,7kg > 1.jakson tulos 74,1kg (-0,6kg)

SPHE
lähtöpaino (160cm) 81kg > 1.jakson tulos 75,8kg (-5,2kg)

Endless Sacrifice
lähtöpaino (158cm) 76,2kg > 1.jakson tulos 74,6kg (-1,6kg)

Sadie
lähtöpaino (169cm) 90,9kg > 1.jakson tulos 91,2kg (+0,3kg)

Tiitiäinen85
lähtöpaino (157cm) 67,7kg > 1.jakson tulos 67,5kg (-0,2kg)

Jellyjolly
lähtöpaino (165cm) 83,5kg > 1.jakson tulos 76,5kg (-7kg)
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa! Me ollaan kaikki selvästi miinuksella ja Sparklerille erityisonnittelut huikeasta pudotuksesta! Neljän ensimmäisen tuloksen jälkeen yhteenlaskettu pudotus on jo -11,2kg :flower:

Harmaa pudottaja, aikaa ilmoittaa jakson lopullinen tulos on 24. päivään asti ja vasta silloin luon uuden ketjun, johon pitää ilmoittautua jos mielii mukaan 2.jaksolle.
 
harmaa pudottaja nro 100
Mahtavaa! Me ollaan kaikki selvästi miinuksella ja Sparklerille erityisonnittelut huikeasta pudotuksesta! Neljän ensimmäisen tuloksen jälkeen yhteenlaskettu pudotus on jo -11,2kg :flower:

Harmaa pudottaja, aikaa ilmoittaa jakson lopullinen tulos on 24. päivään asti ja vasta silloin luon uuden ketjun, johon pitää ilmoittautua jos mielii mukaan 2.jaksolle.
hyvähyvä! täällä niin hyvä tsemppi että ilomielin jatkan seuraavaan jaksoonkin! hienon ryhmän oot saanut kasaan. ihan varmasti suurimmaksi osaksi aktiivisuutesi (ja sitä myöten muiden) takia. joten kiitos siitä! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
hyvähyvä! täällä niin hyvä tsemppi että ilomielin jatkan seuraavaan jaksoonkin! hienon ryhmän oot saanut kasaan. ihan varmasti suurimmaksi osaksi aktiivisuutesi (ja sitä myöten muiden) takia. joten kiitos siitä! :flower:
Voi, kiitos :) Tässä porukassa onnistutaan, kaikki antavat oman panoksensa ja on niin sydäntä lämmittävää seurata kuinka kaikki tsemppaavat toisiaan ja auttavat yli vaikeista hetkistä. Muistetaan jatkossakin tukea niin työhuolista, unettomuudesta, mystisistä painojumeista, motivaation heittelyistä, naisten vaivoista, pikku repsahduksista ym. kärsiviä. Ollaan läpikäyty ensimmäinen kuukausi hienolla menestyksellä. Nyt samalla ponnekkuudella eteenpäin :)
 
njp
Aamun lukemat 74,1, eli viime vkonlopun turvotuksista on päästy eroon. Eilen aamulla jo vilahti 73,9, mutta jospa ens viikolla saisi sen pysyvämmäksi tilaksi. Yhteispudotus ei siis kovin suuri, mutta onpa edes oikea suunta.

Olisikohan tätä jaksosysteemiä helpompi seurata, jos jakso vaihtuisi joka kuun 1. päivä?
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Aamun lukemat 74,1, eli viime vkonlopun turvotuksista on päästy eroon. Eilen aamulla jo vilahti 73,9, mutta jospa ens viikolla saisi sen pysyvämmäksi tilaksi. Yhteispudotus ei siis kovin suuri, mutta onpa edes oikea suunta.

Olisikohan tätä jaksosysteemiä helpompi seurata, jos jakso vaihtuisi joka kuun 1. päivä?
Hienoa, Njp, sä jatkoit meidän miinusputkea :flower:

Olet ihan oikeassa, uuden jakson alkaminen joka kuun 1.päivä olisi selkeämpi systeemi kuin tämä nykyinen. Mitä muut ovat mieltä, tehdäänkö seuraavasta jaksosta vähän pidempi kuin tästä ensimmäisestä ja siirretään sillä tavalla tätä jaksotusta Njp:n ehdottamaan systeemiin, joka minustakin on parempi?

Eli laitetaan tämä toinen jakso alkamaan 25.9. ja loppumaan 31.10., jolloin kolmas jakso voidaan aloittaa 1.11. ja siitä eteenpäin uusi jakso alkaa aina kuun 1.päivä ja loppuu kuukauden viimeinen päivä?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NeLif ja SPHE
jellyjolly harmaana
Kaikki on päässeet miinukselle :flower:

Kiitokset Sparklerille, kun mainitsit tuon melatoniinin. Muistin, että multakin sitä löytyy ja sen turvin nukuin jo muutamia tunteja viime yönä ja tänään aamulla. Olo on kauhea, eikä sitä yhtään helpota se, että mies ei yhtään tajua mun tilannetta :( Ei oo muutenkaan mikään empaattisin hahmo ja nyt on ollut suorastaan tyly mua kohtaan. Onneksi mulla on muutama muu läheinen, jotka tukee kyllä. Koville ottaa silti.

Mä tuun esittämään huikeat pudotuslukemat maanantaina, mutta sehän ei ole koko totuus, eikä kuurin tulosta pelkästään. Mutta luulen, että suurin pudotus tulee mulle.

Uusi systeemi on mullekin ok. Mun täytyy nyt vaan tervehtyä, että pääsen taas hommaan kiinni. Siihen asti pyrin pysymään hengissä ja komppaan teitä muita täysillä :heart:
 
JellyJolly, yritä jaksaa, kyllä se siitä helpottaa :hug: Mä en ole nyt pitkään aikaan ollut kovin ymmärtäväinen miehiä kohtaan johtuen tosta omasta aivokääpiöstä, joka on myös esitellyt kaikkea muuta kuin hyviä puoliaan viime aikoina : / joten sympatiani on vahvasti sun puolella erityisesti siksi, että ukkosi on heittäytynyt tuollaiseksi!
 
uusi systeemi sopii todella hyvin, on helpompi muistaa. Ilmoittelen nyt sitten oman tulokseni viimeiseksi tähän listaan 75,8 kg.

On kyllä hyvä ollut olla porukassa, vaikka väliillä pitkijä aikoja vain lukemassa, muka ei ehdi kirjoitella..
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
piippaus
Saa kai mukaan hypätä ensi jaksolle, vaikkei ekalla ollutkaan kuin sivusta seuraamassa? :) Pitäisi tipauttaa viimeiset (hyvin sitkeät) 5 kiloa ja vertaistuki lieneisi paikallaan kun ei nuo penteleet muutoin tunnu ymmärtävän hävitä.
 
sparkler harmaana
Saa kai mukaan hypätä ensi jaksolle, vaikkei ekalla ollutkaan kuin sivusta seuraamassa? :) Pitäisi tipauttaa viimeiset (hyvin sitkeät) 5 kiloa ja vertaistuki lieneisi paikallaan kun ei nuo penteleet muutoin tunnu ymmärtävän hävitä.
Saa toki, kaikki joilla on bmi:n mukaan ylipainoa ovat tervetulleita :) Jos bmi on normaalipainon puolella, suositellaan mielummin tän palstan normaalipainoisten laihdutusketjua :)

Toivottavasti seuraavaan ketjuun tulee muitakin uusia! Tosi hienosti porukka pysynyt mukana alusta asti, osa taisi hävitä niin et ilmoittautui mukaan mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään (huhuu, tulkaa ihmeessä vielä mukaan!), mutta kukaan ei ole tainnut hävitä enää sen jälkeen kesken kaiken? Osalla on vielä tän viikon tulokset ilmoittamatta, ja ehkä joltakin puuttui viime viikon tulos, kun katsoin nopealla vilkaisulla edellistä listaa? Osalla on vika punnituspäivä vasta tulossa, eikä sekään haittaa, jos jää joku viikko välistä - ketään ei pudoteta listalta, vaan ne jotka eivät ole aktiivisia, karsiutuu sitten pois siinä vaiheessa kun kaikki halukkaat ilmoittautuvat uuteen ketjuun (ja sinnekin saanee ilmoittautua uutena tai uudestaan kesken jakson, niin kuin tähänkin asti).
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Piippaus, Sparkler tuossa selittikin jo kaiken. Jos indeksi on ylipainon puolella (vaikka vain lievänkin) olet tervetullut mukaan! Ja mäkin tahdon muistuttaa niitä, jotka ilmoittautuivat tähän ketjuun, mutta ovat eläneet hiljaiseloa sen jälkeen: ilmoittakaa ihmeessä loppupaino, olette yhä mukana porukassa niin kauan, kun tämä jakso on käynnissä :) Uusi ilmoittautuminen sitten seuraavalle jaksolle. Välipunnituksia ei ole pakko tehdä ollenkaan jos ei halua eikä porukasta kesken jakson putoa. Kaikki uudet tulokkaat ovat tervetulleita ensi jaksolle ja kesken jaksonkin voi ilmoittautua (tosin tälle jaksolle ei enää kannata, kun on jo loppupunnitukset käynnissä).
 
Hei, mulla on nyt ongelma. Tänään olis yhden kaverin (tosi hyvä kaveri, ystävä oikeastaan. Sellanen ystävä, jolla ei liikaa ystäviä täällä paikkakunnalla ole) lapsen synttärit, mihin meidät oli kutsuttu tuon 5v:n kanssa. Eilen soitti sit toinen ystävä (on mun "luottohenkilö" ja tietää aika tarkkaan fiilikset ja tilanteen, missä mennään tällä hetkellä ) ja sanoi, että tulevat hakemaan meidät kyytiin, että mennään samalla kyydillä, jos vaan jaksan lähteä. Mulle tuli heti mieleen, että en voi lähteä, kun en kerran lähtenyt töihinkään. Mutta ystävä houkuttelee sanoen, että voisin piristyä, kun vähän aikaa miettisin muuta kun tätä kurjuutta ja omaa huonoa oloa. Ja kieltämättä saattaa olla oikeassa. Jos joku nyt tajus, mitä tarkotan, niin lähtisittekö mun sijassa? Omat haasteet tietysti asettaa tää mun käymistilassa oleva kroppa. Lihalientä oon nyt keitelly ja nauttinut pienissä erissä, muuta oikeastaan en. Olis aika epäkohteliasta emännälle, jos suoraan kahvipöydästä voin pahoin. Vai ottasinko omat lihaliemet mukaan?? Vai jäänkö kotiin huilaamaan? Sori sekava(hko) teksti... Mun verensokeri on ehkä kolmen luokkaa.... :kieh:
 
Mene. Se on mun neuvo. Sä menet sinne ja jos olo piristyy, ehkä saat alas jotain pientä myös kahvipöydässä. Jos et saa, älä syö. Muista kuitenkin etukäteen selittää emännälle, että kroppasi reagoi stressiin, eikä kyse ole mahataudista. Jos sä menet sinne ja oksennat, ne luulee siellä, että toit mahataudin kylkiäisinä ;)
 
"Sadie"
Voi kuinka hienoja tuloksia täältä on taas luettavissa, mahtavaa!!:)
Mekin päästiin reissusta kotiin ja mä en edes uskalla puntarille mennä! Se näyttää varmasti enemmän kun tän jakson alussa :( Reissussa tuli syötyä ja paljon, ja nyt on todella huono olo niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Mikä hitto saa ihmisen sylmöön, ahmimaan tuolla tavoin?:'(. Ja vaikka sinne puntarille uskaltautuisinkin, tulosta tuskin kehtaisin missään nimessä ilmoittaa. Mulla on niin turvonnu olo että, mahakin on kuin ilmapallon nielleellä. Voi itku :(:(
 
Tattari111 harmaana
[QUOTE="Sadie";29016908]Voi kuinka hienoja tuloksia täältä on taas luettavissa, mahtavaa!!:)
Mekin päästiin reissusta kotiin ja mä en edes uskalla puntarille mennä! Se näyttää varmasti enemmän kun tän jakson alussa :( Reissussa tuli syötyä ja paljon, ja nyt on todella huono olo niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Mikä hitto saa ihmisen sylmöön, ahmimaan tuolla tavoin?:'(. Ja vaikka sinne puntarille uskaltautuisinkin, tulosta tuskin kehtaisin missään nimessä ilmoittaa. Mulla on niin turvonnu olo että, mahakin on kuin ilmapallon nielleellä. Voi itku :(:([/QUOTE]

Kuulepas, Sadie, sä yrität nyt piristyä! Kyllä se turvotus siitä laskee ja olo paranee. Jos sä et halua ilmoittaa tälle jaksolle tulosta ollenkaan, ymmärrän sen kyllä, mutta ei me sua lynkata, vaikka ilmoittaisitkin painon nousseen jakson alusta. Mun mielestä on mahtavaa, että sä olet meidän porukassa yhä mukana, vaikka tämä urakka on ottanut koville. Se todistaa, ettet ole luovuttanut vaan haluat ihan tosissaan tehdä pysyvän muutoksen. Eli ilmoittaudu ihmeessä mukaan seuraavalle jaksolle oli paino mikä hyvänsä! Jokaisen jakson alku on vähän kuin tyhjältä pöydältä aloittaisi :)
 
"Sadie"
Kuulepas, Sadie, sä yrität nyt piristyä! Kyllä se turvotus siitä laskee ja olo paranee. Jos sä et halua ilmoittaa tälle jaksolle tulosta ollenkaan, ymmärrän sen kyllä, mutta ei me sua lynkata, vaikka ilmoittaisitkin painon nousseen jakson alusta. Mun mielestä on mahtavaa, että sä olet meidän porukassa yhä mukana, vaikka tämä urakka on ottanut koville. Se todistaa, ettet ole luovuttanut vaan haluat ihan tosissaan tehdä pysyvän muutoksen. Eli ilmoittaudu ihmeessä mukaan seuraavalle jaksolle oli paino mikä hyvänsä! Jokaisen jakson alku on vähän kuin tyhjältä pöydältä aloittaisi :)
Kiitos Tattari!

Kyllä mä mukana aion joka tapauksessa pysyä, koska kuten totesit, haluan saada sen pysyvän muutoksen tehtyä. Ja tää ryhmä on ihan huippu :).
Jospa tää huono olo ja morkkis syöpyisi nyt johonkin mielen perukoihin ja sieltä nostaisi aina päätään kun tekisi mieli syödä (ahmia).
On tää ihmismieli kumma: vaikka halu laihtua on kova, silti sitä menee ja tekee tällästä. Mutta hitto vie, kun mä tupakoinninkin olen pystynyt lopettamaan, pystyn mä myös tähän! Mun on pakko, koska enhän mä halua loppuelämääni aloittaa laihduttamista "ensi viikolla".
Ja tein päätöksen, että huomenaamulla astun puntarille ja sen tuloksen tänne kirjoitan, vaikka näyttäisi mitä. Mitä sitä itseään huijaamaan.
 
Sadie, sä olet vahvempi kuin arvaatkaan! Tietäisitpä vaan kuinka moni minunkin tutuista on vuosikaudet yrittäneet tupakasta eroon siinä onnistumatta! Hieno juttu, ja olet niin oikeassa siinä, ettei se itsensä huijaaminen mitään auta Kyllä munkin paino alkoi nousemaan tässä jakson lopussa, mutta ei se muuta miksikään sitä faktaa, että ryhmässä pysytään ja tavoite on yhä sama kuin alussakin. Nämä kuukauden jaksot kannattaa muuten miettiä kokonaisuutena. Silloin hyvin mennyt alkujakso voi vetää lopputuloksen miinukselle siitä huolimatta, vaikka loppujaksosta vähän repsahtaisi.

Ja sitten vielä koko poppoolle sellainen huomio, että mikäli olette kummastelleet miksi mä merkkaan kaikkien pituudenkin tuohon listaan niin sen teen ihan siksi, jotta me kaikki muistetaan tarkistaa (mielellään itse, koska mä olen tällainen hajapää enkä aina hoksaa) missä vaiheessa päästään indeksien mukaan normaalipainoon. Mutta tässäkin ajattelin niin, että jos vaikka pääsee normaalipainoon keskellä jaksoa ja huomaa asian välipunnituksessa, ei me missään nimessä lennätetä ketään pyrstö edellä katajaan vaan pudotetaan rauhassa jakson loppuun ja vasta jakson lopussa katsotaan mikä on tilanne ja kuka on ollut niin menestyksekäs, että pääsee siirtymään pois porukasta :)
 

Yhteistyössä