~~Toukomurut 2014~~

Alkuperäinen kirjoittaja väpä;29008020:
Hyvää iltapäivää

Täällä ollaan oltu niin ahkerana, että ihan kaikkia sivuja en jaksanut lukea, mutta ajattelin vielä tyrkyttäytyä mukaan joukkoon, jos vain mahtuu. Eli porukkaan ilmoittautuu

LA 16.5.

Väpä/35/3.lapsi/PHKS

(Herranjumala minnäe oon vanha :O)
jesh! muitakin päksiin menijöitä ;)

• Tykkää
Reactions: väpä
Yksi toukotoukka ilmoittautuu mukaan:
LA noin 25.5.2014

Mimmuskaiselle paljon voimia ja tsemppiä! Toivottavasti on "väärä hälytys"

M.K. Joko sinulla on tullut oireita? Mulla ei ole mitään oireita ja se muakin huolettaa!! Onko tää ihan normaalia? Ei mitään tuntemuksia! En mitenkään aavistaisi olevani raskaana, jos en tietäisi!

Varasin varhaisultran ensin kunnalliselta, mutta kun meni niin pitkälle, varasin hädissäni myös yksityiselle ajan (11.10.) Tiedättekö, voiko liiallisesta ultrasta olla lapselle haittaa? Erityisesti varhaisultrasta, kun sohitaan emättimen kautta?
Jessica1 jakaa kanssani nimen :)

Poca ja Toukka 5 + 3 (??)

• Tykkää
Reactions: Aunilotta
Mary Jane, ihan ajattelin helpottaa sinun työtaakkaasi. :) Ethän sinä yksin ole vastuussa päivityksistä. Mutta tosiaan kaikkia päivityspyyntöjä ei sivulta 14 eteenpäin ole laitettu, jos viitsit ne katsoa sinne etusivulle.

Kuulumisia varhaisultrasta: Kohdusta löytyi yksi pieni papana, jonka sydän pamppaili kovasti kun sitä katseltiin. Ihanaa! :heart: Kaikki on siis hyvin ja toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti. LA pysyi tismalleen samana mitä itse olin laskenutkin.

Tähtisilmä ja papana 7+2

Poca - Tervetuloa toiselle toukalle! =)

Tehdäänkö varhaisultra aina sisäkautta vai? :O
Olisi ollut kiva ottaa mies matkaan katsomaan pikku toukkaa, mutta en ehkä sitten haluakaan häntä katsomaan alapään ronkkimista... :|
Ultra-aika on jo varattu rv 7+1

Jessica & toukka 5+2

Viimeksi muokattu:
Jessica1, varhaisultra tehdään alakautta. Mieheni oli mukana eikä se tuntunut lainkaan epämiellyttävältä, päinvastoin! Oli mukava nähdä miten hänen silmänsä kirkastuivat kun nähtiin ruudulla sydämen pamppailu! :heart: Ota ihmeessä mies mukaan niin raskaudesta tulee hänellekin konkreettisempaa! :) Eikä se mies siellä jalkovälissä ole vaan siinä vierellä katsomassa mitä ruudulta näkyy. ;)

• Tykkää
Reactions: Jessica1 ja Tuuuli+
Poca mä en ainakaan usko ultrasta olevan haittaa, tuskin niitä muuten tehtäisiin niin huoletta. Näissä hommissa kun näytetään ilmoitettavan jos on joku promillenkin riski johonkin. Vaikka erilaisissa äideissä ne yhet ei ultrauttanu kun "sitä ei kuitenkaan ole niin paljoa tutkittu". ;) (Toisin kuin homeopaattisia valmisteita raskausaikana!?!?) Älä ole siitä huolissasi. :)

Tähtisilmä paljon onnea sykkivästä papanasta!

Ja jos ei viitti ottaa miestä ultraan niin pyytäkää kuva! On sitä iteki ihana ihailla jääkaapin ovessa, sitä hädin tuskin näkyvää, ihanaa sutturaa.. :)

Itse oon miettinyt ultran vaikutuksia juuri. Sillä ei ole todettu olevan mitään haittaa - mutta kaikkien tieteellisten tosiasioiden vastaisesti itse kuulun ultraäänen jos se laitetaan liian lähellä päätä. Esim. ultra äänellä kun putsattiin ihoa niin tunsin päässä sen äänen - siis ultraäänihän liikkuu aineessa. Vaikea selittää. Samoin kun hampaita putsataan niin vinkuu ihan järkyttävästi, sittemmin kuulin, ettei kaikki kuule siinä hampaita putsatessa mitään. Ja toisaalta kun ekassa raskaudessa jouduttiin paljon ultraamaan niin poika lähti aina karkuun sitä vekotinta, ultraajan piti paljon liikutella laitetta. Joko oli vaan vilkas vauva tai ei tykänny kun ultrattiin. Mutta enpä siitä ultrasta mitään sen kummempaa haittaa ole huomannut.

Jessica mun mies kuuluu kans niihin "yynnh" kun puhutaan mitään mikä viittaisi alakerran tutkimiseen. Ja tosiaan ultrassa tai missään raskauteen/synnytykseen liittyvässä tutkimuksessa miehen paikka on äidin pään vieressä ei siellä jalkovälissä, siellä on ne hommat hoidettu jo aiemmin.

iltaa pitkästä aikaa :wave:

mimminalle :hug: voi ei !! paljon voimia :'(

Uusille terwtuloa joukkoon :wave:

Macy oon miettinyt paljon noita kirjoittamia asioita tästä työn jaosta, parisuhteen pelisääntöjen kertaamisesta ja muusta.. mutta jotenkin tässä olen turhatunut uudestaan ja uudestaan näistä keskustelemaan ja sopimaan kun aina on sama loppu tulos. mulla pärkyää hermot siihen että samat sovitut asiat on taas siinä pisteessä että mä ne teen..

ultra kuulumisista onnea hyvistä kuulumisista ja täälläkin luultavasti se ensimmäinen on sitten vasta nt ultra. ellei nyt sitten näkisi jo tuolla nla:ssa kun tosiaan mielestäni siellä oli ultra laite.

Mary jane hienoa että olet vielä täällä jo tuossa tuumittiin että toivottavasti ei ole käynyt mitään pahaa. niin jos joskus tuntuu että haluat taukoa päivittelystä niin voin päivitellä myös =)

sukupuolitestistä oli puhetta täällä, kattoin tuossa samalla ku kattelin dopleria että on vaan ika hintavia ku 50-60e kpl...
angel soundista ajattelin kysyä että onko teillä kellään? oottako ajatellut hommata, mun jotenkinn tekis mieli hommata :heart:

oloista voi kauhia mitä helvettiä tää taas on ollut aamu 8 ilta 8aan kuvottaa etoo ja paha olo ihan miten vaan, ei auta pienet eikä suuret ateriat ei kylmä eikä kuuma ei sängyssä nautitut keksit. :$ ei sit niin mikään. ja väsy viime yön 9h unien jälkeen reipas 2 tuntia päikkyjä nuorimmaisen kans kilpaa :S joka päiväiset arkiset rutii nit tuntuu ylitsepääsemättömille välillä. mutta onneksi tämä kertoo vain sen että kaiken pitäisi olla hyvin:heart: toivottavasti ?? ja joo turvotusta unohtamatta, enkä ees uskalla vaa'alle mennä kaiken pahan olon pois taistelemista vastaan syödyt ruuat ja välipalat on nostanut varmasti ainakin 5kg :S jotenki ruennu ajattelemaan /kumpuilemaan mielessä että mitäs jos siellä onkin 2 matkalaista :D

ja viikot poksuu ja neuvola lähestyy jeee :D

saspa 7+1

mimminalle pahoittelut täältäkin!

Täällä on tullut oksetus aina syömisen jälkeen, varsinkin jos tuhdisti syö, ei sellainen kova oksetus, mutta tuntuu että maha on täynnä nestettä ja voisi helposti ykätä.. :D En tiedä johtuuko raskaudesta, mutta alkoi pari päivää sitten tuo oksutus! :) Väsyttää, mutta lähinnä sillain että huomaa sen kun miettii sitä ja on enemmänkin ehkä voimaton, että hereillä pysyy, mutta ei jaksa välttis tehdä kokoajan jotain, kotona on kivaa <3 Mutta on myös sitä että jos menisi pötkölleen niin zzzzz... Että oikein kotihiiriä täällä ollaan :D Paitsi tuo ukko tykkää kyllä käydä ulkona ja nähdä ystäviään! Kyllä minäkin siis, mutta kuten sanoin, kotona on mukavata! :rolleyes:

Huh kun lasken päiviä nauvolaan! 30.päivä olis aika heti aamusta :) Ihana että sielä sitten pääsee sopimaan ultra-aikoja yms. Mulla on vieläkin päällänsä tää pesänrakennus (ollut jo piiiitkäääään), kun tänään (toivottavasti) sain olohuoneesta jo mieluisan, tykkään siis sisustaa muutenkin! :D :D

Vauvan juttuja ja tulevien tavaroidenkin paikkat on jo mietiskelty! Liian hätäinen ja innokas, en kai? :D

Muakin kiinnostaa noi sukupuolitestit ja haluan kotiin sen oman laitteen jolla voi kuunnella sykettä (oikea sana unohtui nyt justiinsa.....)

Tuuli ja Mötikkä 6+3 :heart:

Viimeksi muokattu:
Näin "vakavasti puhuen"; tottakai mies tulee ultraan mukaan, varsinkin ensimmäiseen, tehtiin se sitten ulko- tai sisäkautta. :kiss:
Olen pitänyt miehen íhan alusta lähtien hyvin perillä kaikesta mitä minussa tapahtuu. On selvillä ovulaatiot, ovulaatiolimat, munarakkulat, solut ja ylipäätään koko naisen anatomia. :)
Joskus aikoinaan annoin jopa miehen asettaa mulle tamponin. Se oli jännää. :D
Kerron jatkuvasti oloistani ja näytän netistä missä vaiheessa vauva kasvaa ja mitä sisälläni tapahtuu.
Enkä toki tuputa tietoa, vaan miestä oikeasti kiinnostaa. Ihana mies. :heart:
Odotamme tätä lasta yhdessä ja myös synnytämme tämän yhdessä. :wave:

Huomenta

Jotenkin hellyttävää lukea, kun ihmiset täällä ovat niin innoissaan tulevasta pienokaisesta <3. Helposti kun käy niin, että jos jo on lapsia ja päälle työt ja harrastukset, niin raskaus menee ikään kuin "ohi" eikä muista enää edes mitään viikkoja oikein... Itselleni ainakin kävi näin tokavekaran kohdalla. Kaikki kävi ikään kuin siinä sivussa.

No ei tää tietenkään ihan ohi voi mennä, koska alku on ollut samanlaista helvettiä kuin edellisilläkin kerroilla eli jatkuva kuvotus, hirvittävä väsymys ja kosketusarat rinnat. Tätä on yleensä jatkunut viikolle 14 - 16, jonka jälkeen alkanevat sitten selkäsäryt ja närästys :kieh: Siis jos vanhat merkit paikkansa pitävät :). Iho sentään on heleässä kunnossa, kun yleensä mulla on tosi huono iho, mutta hormonitasapainon heilahdus naisellisempaan suuntaan tekee siitä raskaus- ja imetysajaksi hyvän. Mutta kaiken kaikkiaan raskaus ei sovi mulle yhtään! Se on pakollinen kuukausien kärsimys, jotta saadaan uusi elämä maailmaan :). Siksi on kiva lukea täältä, että ihmiset odottavat onnellisina ja innokkaina <3.

Dopleria en hanki missään tapauksessa. Suurimmalle osalle se tuntuu aiheuttavan vainoharhaista käyttäytymistä ja luulotautia, joten ei kiitos lisästressille.

Ultraäänissä käyn sen mikä nyt normisti käydään, ei mitään ylimääräisiä. Syynä lähinnä se, että en ole valmis maksamaan mistään :)... ja vaikka sukupuolitesti kuulostaisikin houkuttelevalta, niin ei kiitos, jos sekin maksaa 60 euroa. Sille rahalle on valitettavasti parempaakin käyttöä :(.

Raskausuutisia olen toistaiseksi kertonut vain pikkusiskolleni, koska suunnittelimme yhteistä Kanariffan matkaa, jonka nyt jouduin perumaan, kun pitää kaikki rovot laittaa säästöön, jotta on varaa olla edes se vuosi kotona sitten toukopoukon syntymän jälkeen... Niin, ja miehelle tietty laitoin työpaikan vessasta kuvaviestin positiivisesta testistä ja tekstiin, jotta "Mitäs helvettiä nyt tehdään" :)...

Ensimmäistä neuvolakäyntiä täälläkin odotetaan jännityksellä... mutta se tulee sitten aikanaan eli 7.10.

Kumpaa muuten toivotte, tyttöä vai poikaa :)? Vai onko edes käynyt mielessä? Mulla on ennestään poika (2008) ja tyttö (2011) ja toivoisin kolmannesta tyttöä, koska oma tyttö oli vauvana valovuoden verran helpompi kuin poika... mutta epäilen, että poika olisi tulossa (tähän saakka olen aina arvannut väärin!). Siitähän tuonkin sitten näkee.

Sori liian pitkästä viestistä :)... ja hyvää viikonloppua kaikille ja onnellista alkuodotusta :)!

väpä ja jaakko kolmonen 5+?

Viimeksi muokattu:
Mulla on kotidoppler ekan raskauden jäljiltä ja se on kyllä tosi kiva siihen saakka, kun liikkeet tunsi (mikä oli mulla tosi myöhään). Sen jälkeen ei tarvinnut "tarkistaa", onko ketään kotona. Suosittelen!

NP-ultrassa multa ultrattiiin sekä sisäkautta että päältä. Miehet mukaan vaan. Se on tosi kiva tapahtuma!

sukupuoli meillä on poika, joten kai sitä jotenkin tyttöä toivoisi...mutta viimeksi "tiesin" jo alusta asti, että poika on. Oli vaan sellainen tunne. Nyt ei ole sen suhteen mitään tuntemuksia, tosin epäilys, että olisi 2 - joten ehkä sekä että? ;)

Raskaudesta mulla kun ei juuri vielä pahemmin oireita ole, niin tosiaan tuntuu, ettei aina edes muista olevansa raskaana, mutta eihän näitä viikkoja vielä hirmuisesti ole

hiulu ja salamatkustaja(t) 5+5

Tosta dobblerista, mä en suosittele kellekkään sitä koska aina se ei kuulu vaikka kuinka olis viikot ok ja kaikki tehty ohjeiden mukaan - tulee vaan turhaa stressiä. Kerran olen kotidobbleria käyttäny - se oli kun ajoin puolen välin tienoilla raskautta kunnolla ojaan ja jouduin jonkin näköseen shokkiin vauvan puolesta kun ei liikkunutkaan. Pääsin kyllä ylimääräiseen ultraankin sitten, mutta silloin toi oli hyvä että kaverilta se löytyi. Odottava äiti on muutenkin vainoharhainen ja uskoo helposti (esim. kaverille joku väitti että selällään nukkuminen (istukka takana) saa vauvan painamaan johonkin ja se vauva saattaa kuolla siihen kun ei saa tarvittavia ravintoaineita - no kaverihan oli aiiivan hysteerinen).

Meillä on kaksi tyttöä, mutta jotenkin mulla on tunne (oireiden perusteella) että mun mahassa on nytkin tyttö - no se saattaa muuttua vielä.

Me ei olla kerrottu vielä muille kuin naapureille, ne oli ainoat jotka tiesi meidän yrityksestä edes (jos sitä voi edes yritykseksi sanoa - huimat 3viikkoa ehkäsyn lopetuksesta plussaan).
Voi olla että tieto tulee järkytyksenä suurimmalle osalle koska mies on ollu toisen lapsen jälkeen ehdottomasti sitä mieltä että meidän lapsiluku on täysi ja ilmoittanut sen kaikille - miehen ehdotuksesta kuitenkin näin sitten kävi (muahan ei oo tarvinnu houkutella ollenkaan, koska mun lapsiluku ei ollut täynnä)

hyäkkis & myrtti 6+4

Tervetuloa uusille! :wave:

Mulla oli eka neuvola perjantaina. Ihan kiva oli jutella jollekin näistä jutuista, vielä ei kovinkaan moni tiedä ja ukko ei jaksa varmaa enää kuunnella... :whistle: Ens perjantaina on kontrolli ultra, että montako siellä sit on (vai onko enää mitään : / ) sen jälkeen kuulemma laaditaan suunnitelma verikoe ja nt-ultra ajoista.
Toivottavasti noista ultrista ei sit mitään haittaa ole, perjantaina olis jo kolmas kerta tässä raskaudessa.

Mulle ei kahvi maistu enää oikein, normaalisti juon 2-4 kupillista päivässä, nyt joutuu puoliväkisin juomaan puoli kupillista töissä etteivät ala ihmettelee miks en enää juokaan :D Teetä oon alkanu aamuisin juomaan. Muuten mulla ei oikein oireita tunnu olevankaan, se vaan jos on pitkä väli syömisissä, niin tohon mahalaukun kohdalle tulee sellanen ikävä, puristava tunne. Ja vettä jos juon muuten kun ruuan yhteydessä, tulee huono olo -> oon joutunu juomaan mehuja joita en normaalisti juurikaan juo -> painoa tullut 3kg jo! :kieh: kyllä sen huomaakin, maha tollen turvonnut pallo. no pitää yrittää vähän katsoo mitä suuhunsa laittaa...

Joudun muuten menemään 2 kertaa sokerirasitukseen :x Mulla lapset syntyneet niin isoina, että sen takia kahdesti. Viimeksi kun olin siellä, niin makoilin jollain hemmetin kovalla pedillä siellä labran käytävällä, varmaankin jossain sokerihumalassa, joska pää tuntu ihan sekavalta ja oksetti koko ajan :x se kävi labrantäti siinä aina verta ottamassa ja kysymässä vointia, olin varmaan aikamoinen näky :LOL: että innolla odotan tulevaa Kahta kertaa.....

Kai se olis nukkumaan mentävä, pitäs olla 6.30 töissä aamulla :|

Nuve 8+0 POKS! :D

Mulle taas ei oo tullut yhtään painoa lisää, ehkä kilo jos sitäkään.... Onkohan se nyt sit normaalia.. :(

Arg tekis mieli varhaisultraan. Taaaaaas.
Ei tässä vaiheessa tulekkaan, paitti turvotusta jos tulee. Mulla on aina laskenu monta kiloa paino alkuraskaudessa, nyt se nousi muutaman kilon ja nyt alan taas oleen miinukselle menossa.

Mä löysin avun pahoinvointiini, hoivakivet - mulla vaan on jotenkin muistikuva ettei niitä (tai magneettikoruja) saa raskauden aikana käyttää jollei niitä oo ennen raskauttakin käyttäny säännöllisesti.
Oikean korun kun laitoin ranteeseen niin alko ruoka pysymään sisällä (toi koru on siis ihan mua varten tehty aikanaan mittatilaustyönä migreeniin ja sen pahoinvointiin)

• Tykkää
Reactions: Tuuuli+
heips.

mä oon pohtinut sitä pahoinointi rannekkeen apua kans tähän oloihi, siis iha hirveetä oloja taas.. toki tuo raitis ulkoilu on vähän auttanut mutta ei lähellekkään täydellistä helpotusta oloihi.

TUuli, on se ihan normaalia ettei tuu painoa, oo onnellinen :D mulla on tullut varmaan sunkin edestä sitten :S

nyt on tullut himoja, hieman sulatetut mansikat pakkasesta päin ja ruisleipää jossa voileipäkinkkua ja juustoa ja voita kera teen <3 ja joo täälläkin on jäänyt kahvi unholaa, yleensä sen pannullisen juon päiväs yhteensä ja nyt ei yhtään :S

Kyllä se Tuuli on ihan normaalia, ettei paino vielä nouse. Eihän sen oikeestaan kuuluiskaan vielä nousta. Itselläni on paino aika samassa, mutta vatsaan pullahti välittömästi hirveä kumpu!! Turvotusta varmaan : /

Oon miettinyt ja yrittänyt ettiä tietoa raskausajan liikunnasta, erityisesti intervalliharjoittelusta (alku)raskauden aikana. Tiedättekö muut, tai oletteko puhuneet esim neuvolassa tai lääkärissä asiasta? Kaikissa ohjeissa sanotaan, että liikuntaa saa harrastaa kohtuudella ja niin kauan kuin se tuntuu hyvältä. Intevallitreenin kuuluu tuntua pahalta ja siksi on ehkä vaikee erottaa tuntuuko se pahalta kuten ennenkin, vai pahalta jollain toisella tavalla... :| Hankalaa!

Poca Joo kun lukenu et joillain on tullut, mut itekki aattelin et ei sen kai viä tartte olla noussu :D Itellä myös turvottaa, kunnon ilmapallo toi masu, aamulla ei niin isosti, mutta silloinkin, ja näin iltaisin joskus tuntuu että oikein kiristää kun antaa mahan olla ihan rennosti! :D Ja joku muukin tais sanoa, että on ruvennut tekeen (enemmän) mieli omppumehua, mulla ainakin! :popcorn:

Yhteistyössä