Päivän lämminruokasi?

• Viestiketjun aloittaja "miemie"
  • Ensimmäinen viesti
..
Loimulohta ja lohkopottuja tänään. Viikolla syödään kaksi lämmintä, tai ainakin lapset syö, viikonloppuisin yleensä yksi lämmin ateria, iltapalalla sitten yleensä puuroa tai muuta vähän tuhdimpaa vkl:sin.

Paistettua siikaa ja paistettua kukkakaalia & porkkanaa.

Yhden lämpimän aterian syön päivässä.
En näe mitään syytä, miksi söisin kaksi lämmintä ateriaa päivässä? Lihoisin varmaan aikalailla, jos rupeaisin niin paljon ruokaa vetämään.
Ei kyllä ole edes nälkä sen vertaa, että kaksi lämmintä ateriaa päivässä masuun mahtuisi.

nohh
Paistettua siikaa ja paistettua kukkakaalia & porkkanaa.

Yhden lämpimän aterian syön päivässä.
En näe mitään syytä, miksi söisin kaksi lämmintä ateriaa päivässä? Lihoisin varmaan aikalailla, jos rupeaisin niin paljon ruokaa vetämään.
Ei kyllä ole edes nälkä sen vertaa, että kaksi lämmintä ateriaa päivässä masuun mahtuisi.
Se, että syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä, ei tarkoita automaattisesti, että saisi enemmän kaloreita kuin jos söisi vain yhden lämpimän aterian.

Se, että syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä, ei tarkoita automaattisesti, että saisi enemmän kaloreita kuin jos söisi vain yhden lämpimän aterian.
No eei, mutta itse en keksi, mihin väliin toisen lämpimän aterian änkeäisin.
Tai voishan tossa iltasella tietty syödä toisen lämpimän aterian, mutta aika ähkyinen olo siitä tulisi ja sen joutuisi tosiaan syömään niin, ettei ruokailemaan alkaessa olisi edes nälkä. Nukkumaankin täytyisi mennä täydellä vatsalla.

Lapset syö yleensä 2 lämmintä ateriaa ja usein minäkin vaikka yhdelläkin pärjäis ;) Mä tykkään kokata ja sit tulee itsekin syötyä...
Tänään ohraa ja linssejä+broilerikastike ja burgundinpataa+muussia.Salaattia ja keitettyjä kaaleja lisukkeeksi.

"vieras"
Lapset syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä (paitsi isompi joskus viikonloppuisin yhden). Itse syön arkisin vaihdellen yhden tai kaksi ja viikonloppuisin yhden. Yleensä ensimmäinen lämmin ateria on edellisen päivän ruokaa ja päivällinen tehdään sitten lähes joka päivä uusi.

Tänään oli ruoaksi normaalista poiketen edellisen päivän makaroonilaatikkoa ja porkkanaraastetta, joka oli ainut lämmin ruoka minulle, miehelle ja isommalle lapselle. Pienempi lapsi söi lisäksi lounaaksi purkkiruoan.

Yhteistyössä