Miten sinun henkilökohtaiseen elämääsi vaikuttaisi jos

  • Viestiketjun aloittaja kahvikirahvi
  • Ensimmäinen viesti
"Hanna"
Eipäs se taitaisi vaikuttaa, kun en tunne Mattia, joka rakastaa Pekkaa, jos tuntisin, niin sitten pääsisi häihin ja saisi hääkakkua ja olisi mukavaa

Mutta valitettavasi en tunne, niin ei tule hääkutsua ja elämäni jatkuu normaaliin tapaan
 
kahvikirahvi
Ei anneta nimien hämätä, voitte kuvitella Matin ja Pekan ihan millä nimillä tahansa, myös naisparina. Joko tuttuina lähipiiristä tai tuntemattomina toiselta puolelta Suomea. Mutta pointti on lähinnä että vaikuttaisiko sinun elämääsi mitenkään jos sukupuolineutraali avioliittolaki menisi läpi.
 
jiujiuy
No, ehkä tulis kutsu yhtiin häihin.

Olisin ihan iloinen jos naimisiin haluavat parit saisivat tehdä kuten tahtovat :)

Itse en siis edes halua ihan heterosuhteessa naimisiin, mutta kyllä mun mielestä olisi ihan oikein, että homopariskunnatkin voisivat halutessaan tehdä niin...
 
miiffeloni
No jos päättäisivät ottaa yhteisen nimen, niin naapurin ovessa ei lukisi kuin yksi sukunimi, mikäli yhteisnimen, siihen tulisi ehkä väliviiva? Ehkä en myöskään kuulisi leikkimielisiä vitsejä siitä, kuinka heidän huollettavansa (ilmeisesti homo labradori) joutuu kärsimään koko elämänsä siitä, että sillä on yhdistelmänimi etunimenä, kun sukunimikään se ei voi olla.
 
"vieras"
Ei millään tavalla, tuttava/ystäväpiiriini ei kuulu yhtään homoa eikä lesboa. Mutta se meneekö Matit ja Pekat keskenään naimisiin ei kiinnosta millään tasolla. Asiassa hieman ärsyttää se kun sitä puidaan julkisuudessa kaiken aikaa. Ihan sama mitä aikuiset ihmiset keskenään puuhaa, miksi sitä pitää koko ajan jauhaa.
 
kahvikirahvi
[QUOTE="vieras";29009067]Ei millään tavalla, tuttava/ystäväpiiriini ei kuulu yhtään homoa eikä lesboa. Mutta se meneekö Matit ja Pekat keskenään naimisiin ei kiinnosta millään tasolla. Asiassa hieman ärsyttää se kun sitä puidaan julkisuudessa kaiken aikaa. Ihan sama mitä aikuiset ihmiset keskenään puuhaa, miksi sitä pitää koko ajan jauhaa.[/QUOTE]

Mä oon ihan varma että jos sukupuolineutraali avioliittolaki tulee voimaan ja ensimmäiset homoparit pääsee vihille, niin jauhaminen loppuu siihen.
 
Voisin halutessani mennä naimisiin tyttöystäväni kanssa jos sellainen sattuisi joskus vielä elämään kuulumaan.
Ystäväpiirissä saatettaisiin viettää muutamia häitä.
Olisin hyvillä mielin koska yhteiskunta olisi hieman edistyneempi.

Siinäpä ne kuumimmat.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
kahvikirahvi
[QUOTE="vieras";29009079]Toivon, et kirkko ei heitä vihi, koska Jumala kieltää samaa sukupuolta olevien avioliitot![/QUOTE]

Mutta jos vihkisi, se vaikuttaisi sinun elämääsi siten että..?

Mun mielestä tässä keskustelussa voitais unohtaa kuka Matin ja Pekan vihkii, ja keskittyä siihen vaikuttaisiko heidän avioliittonsa sinun elämääsi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Umpihetero
Voisin halutessani mennä naimisiin tyttöystäväni kanssa jos sellainen sattuisi joskus vielä elämään kuulumaan.
Ystäväpiirissä saatettaisiin viettää muutamia häitä.
Olisin hyvillä mielin koska yhteiskunta olisi hieman edistyneempi.

Siinäpä ne kuumimmat.
Vittuakos sinä sitten täällä 2plussalla pyörit? Lepakot sen kummemmin kuin muutkaan homot ei pysty lisääntymään, joten se PLUS jää teiltä toteutumatta. Homojen adoptio-oikeus on ehdottomasti kiellettävä lastensuojelun nimissä!
 

Yhteistyössä