Huutismyynnit viimeisen 12kk aikana :) Paljonko? Minulla 7300e

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ei mitään kalliita tuotteita, siis tyyliin satasia. Keskiarvo varmaankin 20e

Se tekee 600e/kk
Jonain kuukautena ollut myyntiä vain 100-200. Mutta toisina kuukausina sitten useampia satasia

ja mitäkö myyn? Ostan kirpparilta halvalla ja myyn huutiksessa kalliilla. Esim kirpparilla tuote 2e, huutiksessa 20e, joskus enemmänkin. Kun tietää mitä ostaa niin saa hyvät tienestit, eikä mene kovin montaa tuntia kun päivittäin kiertää kirpparit läpi :) Joskus löytyy vain yksi tuote, mistä saa 10-30e voiton, mutta joskus on sitten taas auto täynnä tavaroita.

Itsekin olen tienannut ostamalla kirppikseltä ja myymällä hyvällä voitolla huutiksessa. Nyt töissä käydessä aikaa kirppisten kiertelylle jää kuitenkin kovin vähän, kiinnostaisikin tietää oletko itse töissä? Tai kai sitä aikaa nytkin olisi mutta mieluummin pidän yllä aktiivista liikuntaharrastusta kun kierteln kirppiksiä. Mutta joo, kyllä huutiksella tienata voi jos on valmis uhraamaan siihen suuren osan ajastaan.

Ihan vakkariduunissa olen, pääsen kolmelta, kierrän kirpparit ja tulen kotiin laittamaan kamat myyntiin. Olen valmis 5-6 aikaan :)
2h päivässä ja tienestejä 600e lisää kuussa, ei paha. Eikä se tavaroiden myyntiin laitto tavallaan ole mun vapaa-ajasta pois, koska voin samalla laittaa ruokaa jne

Hiukan reilu 800€.

Joka kuukausi menee 2-10 vaatetta/tavaraa.

Ihan omaksi ilokseni inventoin kotona olevia tavaroita ja huutis on kätevä tapa päästä niistä eroon :)

niin, onhan se hullua että kirpparilla ihan normaali hinta tuotteelle on se 2 euroa, mutta huutiksessa ihmiset huutavat hulluna monta kymppiä samaan tavaraan :O

Itsellenikin ostan vaatteita ihan älyttömästi, käytän kuukauden ja myyn sitten pois kalliilla ja hankin uusia tilalle jne.
Näin saan rahan lisäksi itse käyttää niitä. Sama tavaroissa :)

[QUOTE="a p";29007374]Ihan vakkariduunissa olen, pääsen kolmelta, kierrän kirpparit ja tulen kotiin laittamaan kamat myyntiin. Olen valmis 5-6 aikaan :)
2h päivässä ja tienestejä 600e lisää kuussa, ei paha. Eikä se tavaroiden myyntiin laitto tavallaan ole mun vapaa-ajasta pois, koska voin samalla laittaa ruokaa jne[/QUOTE]

Helpolta kuulostaa, toivottavasti ehdit huolehtia myös itsestäsi.

Olen huutiksessa myynyt jotakin vikaostoksiani, ja mielestäni siinä on hirveä homma. Syynätä ja silittää tuotteita, ottaa kuvia, väsätä ilmoituksia, kytätä tilitietoja, paketoida, postitella, palautteetkin pitää antaa. En pääsisi kummoisille tuntipalkoille.

Varmaan tähän kaikkeen tulisi rutiini, jos tekisi paljon. Mutta onneksi voin tehdä lisätöitä omalla alallani, jos helpompaa rahaa haluan.

Tätä mä en ymmärrä että huuttiksessa on ihan uusia lastenvaatteita Lindexiltä. Onko siinä nyt paljonkin voittoa ostaa sieltä ja myydä huuttiksessa? eiköhän usea pääse ihan itse sinne Lindexiin käymään? Tietysti ihan korvessa asujat voivat olla asia erikseen.

[QUOTE="Niin";29007472]Olen huutiksessa myynyt jotakin vikaostoksiani, ja mielestäni siinä on hirveä homma. Syynätä ja silittää tuotteita, ottaa kuvia, väsätä ilmoituksia, kytätä tilitietoja, paketoida, postitella, palautteetkin pitää antaa. En pääsisi kummoisille tuntipalkoille.

Varmaan tähän kaikkeen tulisi rutiini, jos tekisi paljon. Mutta onneksi voin tehdä lisätöitä omalla alallani, jos helpompaa rahaa haluan.[/QUOTE]

Itse kerään pinon myytäviä tuotteita ja (noin) parin kuukauden välein (olen 2päivää viikossa kotona) hoidan kuvaukset ja myynti-ilmoitukset lasten päiväuniaikaan.

Noihin ei kauan mene, joten kerkeän sen parin tunnin aikana myös esim.viikkaamaan pyykit ja vaihtamaan petivaatteet.

Tilitietoja ei tarvitse kytätä, kun pyytää vakkariviestillä ostajaa ilmoittamaan milloin on maksanut ja mistä pankista. Samallahan maksun tarkistaa, kun muutenkin käy pankin sivuilla.

Ja kun kuoret ja teipit ovat aina käden ulottuvilla, niin aamukahvia juodessa samalla paketoi tuotteet ja töihin mennessä heittää ne laatikkoon tai postiin.

[QUOTE="a p";29007374]Ihan vakkariduunissa olen, pääsen kolmelta, kierrän kirpparit ja tulen kotiin laittamaan kamat myyntiin. Olen valmis 5-6 aikaan :)
2h päivässä ja tienestejä 600e lisää kuussa, ei paha. Eikä se tavaroiden myyntiin laitto tavallaan ole mun vapaa-ajasta pois, koska voin samalla laittaa ruokaa jne[/QUOTE]

Kuukaudessa on laskennallisesti 21,5 työpäivää, ja jos turaat jokaisena työpäivänä tuon 2 tuntia niiden kauppojesi kanssa hankkien tällä 600e kuussa, niin tuntipalkaksi jää 13,95e. Itse en viitsisi tuolla palkalla hommaan ruveta, mutta mikäs siinä, jos tykkää hommasta jo ihan harrastuspohjaltakin.

Itse kerään pinon myytäviä tuotteita ja (noin) parin kuukauden välein (olen 2päivää viikossa kotona) hoidan kuvaukset ja myynti-ilmoitukset lasten päiväuniaikaan.

Noihin ei kauan mene, joten kerkeän sen parin tunnin aikana myös esim.viikkaamaan pyykit ja vaihtamaan petivaatteet.

Tilitietoja ei tarvitse kytätä, kun pyytää vakkariviestillä ostajaa ilmoittamaan milloin on maksanut ja mistä pankista. Samallahan maksun tarkistaa, kun muutenkin käy pankin sivuilla.

Ja kun kuoret ja teipit ovat aina käden ulottuvilla, niin aamukahvia juodessa samalla paketoi tuotteet ja töihin mennessä heittää ne laatikkoon tai postiin.

Lisäksi: tämä on meidän perheessä kätevä tapa kierrättää tavaroita. Meillä ei ole sukulaisia/ tuttuja, joille voisimme antaa vanhat vaatteet. Näin vaatteita ei tarvitse heittää pois ja itsellekin tulee hieman vaivanpalkkaa :)

ei tuo kuulosta hirveän palkitsevalta.
Anna lapsille mieluummin aikaa.tuskinpa päiväunien aikaan ehtii tuollaista.

Vasta viikolla kuvasin Prisman kassillisen verran lasten vaatteita ja kerkesin ne myyntiin laittamaan, kun lapset nukkuivat (samoilla päikkäreillä vein märät pyykit ylös ja viikkasin tullessani kuivat).

Ilmoituksen tekemisessä ei mene kauan, kun käyttää valmista ilmoituspohjaa. Siihen ei tarvitse kuin kirjoittaa vaatteen kuvaus ja toimituskulut.

En edes yrittäisi tehdä noita lasten hereillä ollessa, kun ajatukset eivät kestäisi kasassa. Aikaa tuhrautuisi monin verroin enemmän.

Tienaan suunnilleen yhden kuukauden palkan verran vuodessa, eli 1500-2000€. Ja tämä myymällä lähinnä omia ja tuttujen vanhoja kamoja. Osan myyn tori.fi:ssä.

En harrasta tuota että ostaisin kirpparilta myyntitarkoitukseen, vielä, tarkoitus olis kyllä laajentaa nyt kun omat nurkat on 5 vuoden aikana nuohottu putipuhtaaksi ja myytävää ei juurikaan enää ole :D

Tuo myynti menee jo verotettavan tulon piikkiin. Kauheen ikävää ettei ajatella ennenku tullaan tänne leuhkimaan. Toivottavasti verottaja laittaa mätkyt sinnepäin, ei millään pahalla mutta meillä on selkeät lait tästä asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvähyvä!;29007631:
ilmoitan verovirkailija ystävälleni pikimmiten.
Hienoa, kun kerrot tälläistä.oliko vielä muuta tuloissasi?

Ilmoita vain :) ei tuosta vielä veroa pidä maksaa, olen kyllä ottanut summista selvää :)

Ja vink vink, kaikki ei aina ole niin miten netissä lukee ;)
Mä voin olla vaikka työtön ja maksaa niistä tuotteista 18 e ja myydä 20 e.

:whistle:

Yhteistyössä