Se nainen, joka huusi tänään naama punaisena TYKS:in parkkipaikalla, olin minä.

Jotta sillälailla.

HYVIN harvoin mulla palaa niin pahasti käpy tuntemattoman ihmisen kanssa, kuin mitä tänään paloi...nyt vaan kertakaikkisesti tuli raja vastaan.

En oikeastaan edes tiedä, mikä vauvalla on vikana, kun ei sitä kukaan oikein osannut osastolla mulle selittää. Bilirubiiniarvot kohoaa koko ajan, vauva oli jo 23 tuntia valossa, mutta arvot eivät laske pysyvästi, vaan päinvastoin ne näyttää taas tekevän jyrkän nousun. Jotenkin tuo johtuu (ainakin osittain) siitä, että vauvan veressä on jonkinnäköisiä vasta-aineita...en niistä sen enempää tiedä, mutta ilmeisesti se ei ole järin hyvä juttu. Noita vasta-aineita seurataan nyt verikokeilla, mutta kun kysyin, että pitäisikö niiden vasta-aineiden poistua, vai onko ne lapsella aina, ei kukaan osannut vastata.

Mä en siis tiedä mistään mitään.

Eilen päästiin kotilomille, sovittiin tuolloin, että palataan tänään vauvan kanssa takaisin TYKS:iin, tarkoituksena ottaa labrat, joiden jälkeen taas pohditaan tulevaa.

Illalla mulla nousi kuume ja itku kurkussa soitin osastolle, että mitäs nyt tehdään. Millään en olisi osastolle takaisin halunnut ja sovittiin, että koska aamulla on vauvan labrat, niin jos kuume ei nouse enempää, voin viettää yön kotona ja tsekataan aamusta samalla myös mun labrani.

Menin paikalle hyvissä ajoin, koska tiedän siellä olevan ihan helvetillinen parkkeerausongelma. Parkkipaikkaa ei tahdo millään saada. Mulla on tapana mennä parkkihallin ylimpään kerrokseen ja jäädä sinne odottelemaan, että joku saapuu ja lähtee autollaan pois. Näin toimin tänäänkin.

Siinä niitä paikkoja etsiviä autoja pörrää useampikin, mutta koska paikkoja ei ole ja jonottajakin jo löytyy, he lähtevät etsimään ruutua muualta. Näin olen monasti itsekin tehnyt, jos joku jo paikkaa on odottamassa ja jonottamassa.

Vaan kuinkas sitten tänään kävikään. Joku about 35v rouva tuli etsimään ruutua samaan aikaan, kun paikalle saapui joku ihminen autolleen, tarkoituksenaan lähteä ruudusta pois. Ja tottahan toki tämä rouva sitten pysähtyi sen auton luokse ja löi vilkun päälle...koska siinähän olisi hälle oiva ruutu vapautumassa. Ajoin tuon rouvan taakse ja painoin äänitorvea, koettaen viestittää hälle, etten ole tyytyväinen hänen ratkaisuunsa viedä ruutu, jota olin jonottanut häntä ennen.

Vaan tämäpä ei rouvaa kiinnostanut. Kun ruutu vapautui, hän kurvasi siihen.

Nousin autosta ulos ja ilmoitin, että olin kyllä ollut täällä jonottamassa ENNEN häntä. Ja tästäpä rouva kimpaantui. Alkoi heti naama punaisena huutamaan, että miten HÄNEN lapsellaan on aika lääkäriin NYT ja että heillä on kiire.

Ja silloin räjähti.

Huusin niin kovaa, kun kurkusta lähti, että MINUN 4 VUOROKAUTTA VANHALLA VAUVALLANIKIN ON AIKA NYT JA MEILLÄKIN ON KIIRE!

Mutta kuten arvata saattaa, jos ihminen on niin maan matonen, että se vie toisen parkkiruudun, niin eipä sellaista ihmistä kiinnosta mikään muu kuin oma perse. Auto oli ja pysyi paikoillaan ja rouva lähti tuon about 8-10v ikäisen lapsensa kanssa lääkäriin, jotain vielä perään huutaen. En kuullut, mitä hän mumisi (ilmeestä päätellen ei mitään positiivista ainakaan), mutta itse vielä peräänkuulutin yleisiä käytöstapoja.

Joo, olisin voinut olla itsekin huutamatta, mutta mulla nyt vaan keitti niin totaali yli, ettei tosikaan. Mä olin niin pyhää vihaa täynnä, että hyvä etten purskahtanut itkemään. Ja mä olen edelleen aivan raivoissani.

Mä olen niin huolissani vauvasta, etten mä nyt kaipaisi tähän mitään paskapääparkkeeraajia.

Eikä tilannetta yhtään helpota TYKS:istä soitetut huonot uutiset...joudutaan palaamaan sinne takaisin. Onneksi tällä kertaa mies vie meidät, ettei tartte tapella parkkipaikoista.

Huhh
Jopas sulla on ollut inhottava päivä :/ pointsit kuitenkin suht hyvästä itsehillinnästä. Itse olisin varmaan sortunut tekemään jo ilkivaltaa mamman autolle.

Jaksamisia sulle kuitenkin

"Vieras"
Älä vaivaa päätäsi tuolla parkkeerausasialla enää, onhan sulla tärkeämpää ajateltavaa ja huolehdittavaa. Se on normaalia että joskus kiehahtaa. Noita pällejä löytyy AINA jostain.

"vieras"
Pitäiskö sun pyytää lähete johonki keskustelemaan? Kuulostaa siltä, että olet ihan ymmärrettävästä syystä ylirasittunut ja kireä.
Ei siinä varmaan tullu sulla mielee omien huoliesi kanssa, että sen naisen lapsellaki voi olla joku sellainen juttu, että myös hänellä oli pinna kireällä ja paha mieli? Syöpä tai joku muu?

"vieras"
Ehkäpä se toinenkin rouva oli niin huolissaan oman lapsensa puolesta, eikä huomannut että joku toinenkin odottaa parkkipaikkaa. Vai olitko jo menossa vilkku päällä samaan ruutuun?

Pin
[QUOTE="Huh";29000289]Löytyyköhän mistään niin aggressiivista ja kostonhimoista porukkaa kuin äitipalstoilta...?[/QUOTE]

Että pitäisi vaan antaa mennä ruutuun ilman sanomista? :D No ainakaan ei paljoa tossukkaa porukkaa löydy nähtävästi. ;)

[QUOTE="vieras";29000260]Pitäiskö sun pyytää lähete johonki keskustelemaan? Kuulostaa siltä, että olet ihan ymmärrettävästä syystä ylirasittunut ja kireä.
Ei siinä varmaan tullu sulla mielee omien huoliesi kanssa, että sen naisen lapsellaki voi olla joku sellainen juttu, että myös hänellä oli pinna kireällä ja paha mieli? Syöpä tai joku muu?[/QUOTE]

Kyllä mä koen, että tässä tilanteessa on kuitenkin ihan normaalia olla huolissaan ja menettää jopa ne hermotkin, joten en koe tarvetta millekään keskustelulle.

Ylirasittunut saatan ollakin juuri tällä hetkellä, mutta koska mulla ei ole taipuvaisuutta masennukseen tai muunlaisiinkaan mielenterveydellisiin ongelmiin, niin en usko, että tässä tarvitaan nyt mitään muuta, kuin hyviä uutisia vauvan voinnin tiimoilta, jotta mieli kohenee nollasta sataan alta sekunnin.

Varmasti sen naisenkin lapsi oli sairas, koska lapsella oli lääkärille aika. Mutta koska lapsi käveli omilla jaloillaan, se sairaus tuskin oli sitä luokkaa, että se oikeuttaisi moiseen käytökseen.

Ja olisin vielä voinut ymmärtää tilanteen, jos hän olisi pahoitellen selittänyt tilannetta, mutta hän oli meistä se, joka ensimmäisenä huusi naama punaisena, eikä pahoittelusta tietoakaan. Joten ei, mulla ei kyllä löydy häntä kohtaan sympatiapisteitä.

• Tykkää
Reactions: erinys
Pin
[QUOTE="vieras";29000294]No älä muuta sano :O[/QUOTE]

Jep, kyllä mulla olisi aggressiot noussu varsinkin siinä vaiheessa kun käytöspossu vielä alkaa mäkättämään takaisin. Ensin olisi huomauttanut ihan asiallisesti, mutta seuraava lausahdus ei ole enää kaunis.

"Huh"
Että pitäisi vaan antaa mennä ruutuun ilman sanomista? :D No ainakaan ei paljoa tossukkaa porukkaa löydy nähtävästi. ;)
Ihan oikeasti mua pelottaa ajatus, että monella tähän ketjuun "ratkaisuehdotuksia" antaneilla on pieniä lapsia vastuullaan. Melkoisia vatipäitä ne lapsetkin ovat halutessaan, mutta silti pitää koettaa olla aikuinen.

Aloittajalle toki kaikki sympatiani.

"sally"
Inhottava tilanne, vieläpä ku olit vauvan kanssa liikenteessä. :( Sitä mietin vielä kuitenki että mistä se nainen olisi voinut tietää että olet menossa samalla paikalle?

"vieras"
Kyllä mä koen, että tässä tilanteessa on kuitenkin ihan normaalia olla huolissaan ja menettää jopa ne hermotkin, joten en koe tarvetta millekään keskustelulle.

Ylirasittunut saatan ollakin juuri tällä hetkellä, mutta koska mulla ei ole taipuvaisuutta masennukseen tai muunlaisiinkaan mielenterveydellisiin ongelmiin, niin en usko, että tässä tarvitaan nyt mitään muuta, kuin hyviä uutisia vauvan voinnin tiimoilta, jotta mieli kohenee nollasta sataan alta sekunnin.

Varmasti sen naisenkin lapsi oli sairas, koska lapsella oli lääkärille aika. Mutta koska lapsi käveli omilla jaloillaan, se sairaus tuskin oli sitä luokkaa, että se oikeuttaisi moiseen käytökseen.

Ja olisin vielä voinut ymmärtää tilanteen, jos hän olisi pahoitellen selittänyt tilannetta, mutta hän oli meistä se, joka ensimmäisenä huusi naama punaisena, eikä pahoittelusta tietoakaan. Joten ei, mulla ei kyllä löydy häntä kohtaan sympatiapisteitä.
Aika moni hyvinkin vaikea sairaus ei välttämättä näy ulospäin ja henkilö voi kävellä omin jaloin. Jos ei ihan mielenterveysongelmasta ole kysymys niin empatia kyvyn puutteesta ainakin. Olisit menny taksilla niin ei tarvis saada aggressiokohtauksia parkkitalossa.

Pin
[QUOTE="Huh";29000307]Ihan oikeasti mua pelottaa ajatus, että monella tähän ketjuun "ratkaisuehdotuksia" antaneilla on pieniä lapsia vastuullaan. Melkoisia vatipäitä ne lapsetkin ovat halutessaan, mutta silti pitää koettaa olla aikuinen.

Aloittajalle toki kaikki sympatiani.[/QUOTE]

Niin sä luulet että olisin toteuttanut tuon siirtoni vai? :D No en todellakaan meidän autoa mene naarmuttamaan, mutta sen verran olisin vihainen tuossa vaiheessa, että olisi varmasti päässyt suusta jotain tuollaista kuten sanoin.

Älä jaksa jeesustella, anna muiden polkea ja kyykyttää itseäsi ihan rauhassa. Kiltisti aikuisena sitten huikkaat kiitokset parkin vieneelle.

Sulla ei sitten ollut vilkku päällä itsellä?
Vaikea selittää tuota tilannetta. Mulla ei ollut vilkkua päällä, koska en ollut juuri sillä sekunnilla sen auton takana, joka lähti pois. Tuo "jonotuspaikka" on ikäänkuin keskellä sitä parkkihallia ja siinä siis odottelin, että näen, kun joku tulee. Ja kun näin, niin toki olisin heti ajanut hänen luokseen ja laittanut vilkun päälle...mutta kun tuo toinen rouva oli etsimässä sitä ruutua ja osui juuri silloin tuon rouvan auton luokse, kun rouva autolleen saapui.

MUTTA hän siis kyllä oli huomannut sen, että vapautuvaa ruutua odottelin, sillä hänhän ei suinkaan pahoitellut sitä, ettei huomannut minua, vaan hän ilmoitti huutaen, että hän parkkeerasi siihen, koska hänen lapsellaan on aika nyt välittömästi ja heillä on kiire.

• Tykkää
Reactions: Pin
"vieras"
[QUOTE="sally";29000311]Inhottava tilanne, vieläpä ku olit vauvan kanssa liikenteessä. :( Sitä mietin vielä kuitenki että mistä se nainen olisi voinut tietää että olet menossa samalla paikalle?[/QUOTE]

Lisäksi vielä mistä se nainen olisi tiennyt ap:n olevan vauvan tai sairaan vauvan kanssa liikkeellä?

Yhteistyössä