Ei lähdetäkään matkalle, vaan aloitetaan remppa.. Pahan mielen purkamista..

• Viestiketjun aloittaja purkautuminen!
  • Ensimmäinen viesti
purkautuminen!
Meidän oli tarkoitus lähteä mieheni ja hänen veljensä ja hänen vaimonsa kanssa matkalle. Olla n. 3 viikkoa matkalla ja nauttia. Noh, nyt matka ei sitten tulekaan toteutumaan ja mieheni sitten eilen sanoi että aloitetaan remontti..
Joo, kivahan se remontti on, joo, mutta kun minusta olisi ollut paljon mukavampi mennä sinne reissuun, tulla kotiin ja aloittaa SITTEN se remontti.
Meidän oli tarkoitus mennä siellä matkalla naimisiin, joten olisi ollut samalla vähän niinkuin häämatka, kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Aloitamme siis remontin. Sekin harmittaa aivan älyttömästi kun mieheni ei voi kuunnella minua minun ideoissani. Hän on piirtänyt joitain piirrustuksia jo aiemmin jotka sitten toteutetaan. Mutta kun minusta ne eivät ole ihan kokonaisuudessaan toimivia. Olen sanonut muutosehdotuksista, mutta ne kaikuvat kuuroille korville. Minusta esimerkiksi kodinhoitohuone pitäisi tehdä toimivaksi ja käytännölliseksi ja miettien sitä siellä tapahtuvaa pyykkihuoltoa. Piirrustuksissa ei esimerkiksi ole lainkaan likapyykin säilytys mahdollisuutta, tai silityspaikkaa tai mitään muutakaan sellaista joka nyt kuuluisi käytännölliseen kodinhoito huoneeseen. Se, että sinne teettää tummat massiivipuiset ovet ym. ei tee kodinhoitohuoneesta käytännöllistä, eikä välttämättä myöskään kaunista, koska tilasta tulee olemaan noitten piirrustusten mukaan AHDAS! Minä olisin valmis hankkimaan sinne vaikka sitten noiden piirrustusten mukaisesti IKEAsta kalusteet, raikkaat ja kirkkaat, sieltäkin kun kuitenkin saa ihan mittojen mukaan kalusteet. MINÄ en ole valmis työntämään hirveitä summia kodinhoitohuoneeseen, syinä mm. En omista tätä taloa, minun piti ostaa mieheltäni tästä talosta puolet, mutta se nyt sitten on jäänyt koska en saanut vielä lainaa. Ja syynä myöskin se, että nuo piirrustukset ovat päin veetä tehty. Ja myös sekin syynä että meillä on joskus tarkoituksena myydä tämä talo ja rakentaa itsellemme talo ihan alusta alkaen.

Muuten minä pidän remontoimisesta, tykkään olla maalaamassa ja naulaamassa jne. Olen oppinutkin remontoimaan tässä elämän varrella ja opin jatkuvasti lisää. Tottakai olisin mukana näissä remontoimisissa, mutta vituttaa jo valmiiksi, ihan koko juttu, matkan peruuntuminen ja koko veen remppa...

En suosittele
[QUOTE="vieras";28993723]Ainakin tuon kuvauksen perusteella sitä naimisiinmenoakin kannattaa vahvasti harkita![/QUOTE]

Tämä. Eipä kuulosta kovin tasa-arvoiselta suhteelta. Tuollaistako ap haluaa loppuikänsä, että mies vaan päättää yhteiset asiat ja sulla ei ole mitään sanomista? Joo, toooosi kiva loppuelämä!

IhanaValo
Tuota öö..oisko aika sanoa miehelle niin että se kuulee/ymmärtää? Itse harkitsisin vakavasti sitä naimisiinmenoakin jos mies on semmoinen joka ei osaa kuunnella toista ja/tai ei kunnioita toisen mielipidettä vaan jyrää vaan oman tahtonsa läpi..

purkautuminen!
[QUOTE="vieras";28993750]Olisko sitten molempiin ollut varaa?[/QUOTE]

Olisi ollut molempiin varaa. Olimme säästäneet matkaa varten jo pitkään rahaa ja rahaa oli säästössä melko paljon. Remonttia varten on ollut olemassa jo pieni remonttirahasto. Raha-asiat meillä on kunnossa, ollaan laskeskeltu kaikki tarkkaan.

purkautuminen!
Tuota öö..oisko aika sanoa miehelle niin että se kuulee/ymmärtää? Itse harkitsisin vakavasti sitä naimisiinmenoakin jos mies on semmoinen joka ei osaa kuunnella toista ja/tai ei kunnioita toisen mielipidettä vaan jyrää vaan oman tahtonsa läpi..
Noh, kun mieheni tässä kohtaa luulee myös että olen tyypillinen nainen ja mietin miten naiset nyt tuppaavat miettiä.
Nämä remonttipiirrustukset kun on piirtänyt hänen lapsensa äiti, elikkä hänen entinen puolisonsa. Mies on kyllä suunnitellut ne piirrustukset, mutta toteuttamisesta on vastannut hänen entinen puolisonsa. Ja ihan nyt kun sanon, niin kyllä näyttääkin miehen suunnittelemalta :D
Siis miehen mielestä minua häiritsee ainoastaan se että hänen entinen puolisonsa on ollut mukana noitten piirrustusten aikaansaamisessa paperille, mutta kun se ei pidä paikkaansa :D
Sanoin joskus aikanani kyllä melko pahasti noista piirrustuksista kun jo silloin sanoin noiden piirrustusten toimimattomuudesta todellisuudessa. Kyllähän paperilla voi näyttää hyvältä, mutta toteutettuna ei tule toimimaan. En tiennyt että kuka on piirtänyt ne piirrustukset tms, tajusin vain että ei toimi tuo khh. Mieheni sitten kertoi että on tehty aikoinaan jo vesiputket ym noiden piirrustusten mukaan jotka tämä hänen entinen puolisonsa on tuohon paperille piirtänyt. Mieheni kertoi vasta silloin että hänen ex on piirtänyt ne paperit. Siinä kohtaan kun oltiin jo vänkätty aikamme tuosta toimii, ei toimi niin sanoin pahasti miehelleni. Taisin tiuskaista jotain, että no, jos TEILLÄ on ollut niin selvät suunnitelmat ja piirrustukset niin mitä helvettiä minulta sitten kysytään ja esitellään. Toteuttakaa nyt kun OLETTE jo SUUNNITELLEET.
Joo, aika naurettavaa. Tästä riidasta on aikaa jo yli 2 vuotta... Sen koommin ei olla puhuttu tuosta kodinhoitohuoneesta, kuin vasta nyt kun on taas raha-asiat kunnossa.

gnnn
Hmmm. vaikea tilanne kun miehellä entisiä lapsia, joiden etua ehkä ajattelee.Etsisin ehkä vapaan miehen, jolla ei ole lapsia.
Siis pitäskö sun maksaa tuosta remontista vaikka ei ole sun talo?
Miten muut kulut jakaantuu, asumiskulut ym
ei kiva tilanne ollenkaan, eikä helppo.
Harkitsisin tarkkaan kannattaako suhdetta jatkaa, ainakin jos lapsia ei ole.

"apua"
No ainakin lykkääntyi.. Me kun ei haluta mennä Suomessa naimisiin. Maistraatissa olis isolla ehkällä ok, mutta kun halutaan mennä mieluummin mennä ulkomailla naimisiin :)
Tuota, ei ulkomailla noin vaan mennä naimisiin. Sulla pitäs olla hyvissä ajoin varattu vihkijät ja luvat hankittu molemmista maista jne., ja mielestäni itse matkakohteessakin täytyisi jotain virastoja kiertää jne. Vaikka ihan kahdestaan ois naimisiin menossa, niin se ei ole mikään drive in-juttu siltikään. Että ainakin sen harmituksen aiheen voit unohtaa, tuo vihkiminen tuskin ois onnistunut matkalla kuitenkaan. Oletan siis että näitä valmisteluita ei ole tehty etukäteen, tuskin kenenkään mies kuitenkaan ihan sovittuja ja järjestettyjä häitä REMONTIN TAKIA peruisi.

purkautuminen!
Hmmm. vaikea tilanne kun miehellä entisiä lapsia, joiden etua ehkä ajattelee.Etsisin ehkä vapaan miehen, jolla ei ole lapsia.
Siis pitäskö sun maksaa tuosta remontista vaikka ei ole sun talo?
Miten muut kulut jakaantuu, asumiskulut ym
ei kiva tilanne ollenkaan, eikä helppo.
Harkitsisin tarkkaan kannattaako suhdetta jatkaa, ainakin jos lapsia ei ole.
Miehellä on yksi lapsi edellisestä liitosta, lapsi on jo 10 vuotias ja mieheni ja hänen entisen puolison erosta on jo 8 vuotta aikaa. Meillä on yksi yhteinen lapsi ja minulla yksi lapsi edellisestä liitosta. Meillä on remonttia varten jo rahat, mies on itse hoitanut nuo remonttirahat ja siellä ei ole lainkaan minun rahojani. Tottakai joitain kuluja tulee vielä remontin päälle ja varmaan joitain pieniä hankintoja teen omista rahoistani, mutta minulla ei ole paljoa rahaa laittaa remonttiin koska tuloni ovat pienet.
Tottakai osallistun asumiskustannuksiin, mieheni maksaa tottakai talolainaa, koska on hänen nimillään. Minä maksan silloin tällöin sähkö- ja vesilaskuja, koska kulutanhan minäkin niitä. Ostetaan ruokaa sen tililtä jolla on sillä hetkellä enemmän rahaa. Kuhan minä pääsen takaisin kunnolla työelämään, niin minun on tarkoitus ostaa tästä talosta puolet. Yritin hakea lainaa jo aiemmin, mutta en saanut lainaa koska en ollut vakituisessa työsuhteessa. Nyt minulle ollaan tarjottu vakituista työsopimusta jolloin olisi myös mahdollista saada laina pankilta.

purkautuminen!
[QUOTE="apua";28993905]Tuota, ei ulkomailla noin vaan mennä naimisiin. Sulla pitäs olla hyvissä ajoin varattu vihkijät ja luvat hankittu molemmista maista jne., ja mielestäni itse matkakohteessakin täytyisi jotain virastoja kiertää jne. Vaikka ihan kahdestaan ois naimisiin menossa, niin se ei ole mikään drive in-juttu siltikään. Että ainakin sen harmituksen aiheen voit unohtaa, tuo vihkiminen tuskin ois onnistunut matkalla kuitenkaan. Oletan siis että näitä valmisteluita ei ole tehty etukäteen, tuskin kenenkään mies kuitenkaan ihan sovittuja ja järjestettyjä häitä REMONTIN TAKIA peruisi.[/QUOTE]

Juu, tiedän. Mutta tarkoituksemme olikin mennä Las Vegasissa naimisiin ja onhan siinä vähän paperihommia vihkimisen jälkeen että saa sen liiton virallistettua myös Suomessa, mutta kuitenkin suht helposti hoituva homma. Täältä käsin ei tarvitse varata vihkijöitä tai muitakaan tiloja tuohon hommaan.

[QUOTE="apua";28993905]Tuota, ei ulkomailla noin vaan mennä naimisiin. Sulla pitäs olla hyvissä ajoin varattu vihkijät ja luvat hankittu molemmista maista jne., ja mielestäni itse matkakohteessakin täytyisi jotain virastoja kiertää jne. Vaikka ihan kahdestaan ois naimisiin menossa, niin se ei ole mikään drive in-juttu siltikään. Että ainakin sen harmituksen aiheen voit unohtaa, tuo vihkiminen tuskin ois onnistunut matkalla kuitenkaan. Oletan siis että näitä valmisteluita ei ole tehty etukäteen, tuskin kenenkään mies kuitenkaan ihan sovittuja ja järjestettyjä häitä REMONTIN TAKIA peruisi.[/QUOTE]

Aika lailla off-topickia, mutta korjaanpa virheellistä tietoa:

Ei pidä paikkaansa, että pitäisi tehdä esivalmisteluja. Esimerkiksi juuri Las Vegasissa pääsee naimisiin ilman, että on mitään lupia mistään maasta. Vihkilupa maksaa paikanpäällä pari kymppiä ja sen saa jonottamalla. Paikallisen kappelin saa varattua vaikka samaksi päiväksi myöskin. Amerikassa esteiden tutkiminen tehdään jälkikäteen. Eli käytännössä pamahdat vaan paikalla ja suoritat seremonian. Sen jälkeen paperit lähtee Nevadan viranomaisille, josta ne lähetetään sit Suomeen. Suomessa niiden papereiden kanssa maistraattiin, tutkitaan esteet Suomessa (on voitu tehdä etukäteen tai voidaan tehdä siinä vaiheessa) ja sen jälkeen olette virallisesti naimisissa myös Suomessa.

Pari hauskaa yksityiskohtaa tuossa on. Sekä Suomessa että Amerikassa on käytössä sellainen virallisten paperien leimaus systeemi, joka sitten vaaditaan molemmissa maissa. Sitä leimaa ei saa sieltä Nevadasta, vaan ne paperit tulee ensin Suomeen, josta ne lähetetään uudestaan jenkkeihin leimattavaksi ja sit takaisin Suomeen, että ne virallisesti kelpaa. Myöskin se, että olette menneet Amerikassa naimisiin on este sille, että menette Suomessa naimisiin, jos noita paperin pyörityksiä ei tee. Eli jos menee Vegasissa naimisiin ja ne paperit lähtee Nevadan viranomaisille, mutta ette vie niitä samoja papereita Suomessa maistraattiin vaan menette täällä ihan muuten vaan naimisiin (tuo, että olette jo Amerikassa naimisissa tuskin tulee ilmi esteiden tutkinnassa), ei se Suomessa solmittu avioliitto ole lainvoimainen, koska se että olette jo keskenänne naimisissa on este sille, että voitte mennä keskenänne naimisiin ;)

Mutta siis pointti, että esim. Amerikassa naimisiin mennäkseen ei tarvitse tehdä etukäteen yhtään mitään.

"apua"
Aika lailla off-topickia, mutta korjaanpa virheellistä tietoa:

Ei pidä paikkaansa, että pitäisi tehdä esivalmisteluja. Esimerkiksi juuri Las Vegasissa pääsee naimisiin ilman, että on mitään lupia mistään maasta. Vihkilupa maksaa paikanpäällä pari kymppiä ja sen saa jonottamalla. Paikallisen kappelin saa varattua vaikka samaksi päiväksi myöskin. Amerikassa esteiden tutkiminen tehdään jälkikäteen. Eli käytännössä pamahdat vaan paikalla ja suoritat seremonian. Sen jälkeen paperit lähtee Nevadan viranomaisille, josta ne lähetetään sit Suomeen. Suomessa niiden papereiden kanssa maistraattiin, tutkitaan esteet Suomessa (on voitu tehdä etukäteen tai voidaan tehdä siinä vaiheessa) ja sen jälkeen olette virallisesti naimisissa myös Suomessa.

Pari hauskaa yksityiskohtaa tuossa on. Sekä Suomessa että Amerikassa on käytössä sellainen virallisten paperien leimaus systeemi, joka sitten vaaditaan molemmissa maissa. Sitä leimaa ei saa sieltä Nevadasta, vaan ne paperit tulee ensin Suomeen, josta ne lähetetään uudestaan jenkkeihin leimattavaksi ja sit takaisin Suomeen, että ne virallisesti kelpaa. Myöskin se, että olette menneet Amerikassa naimisiin on este sille, että menette Suomessa naimisiin, jos noita paperin pyörityksiä ei tee. Eli jos menee Vegasissa naimisiin ja ne paperit lähtee Nevadan viranomaisille, mutta ette vie niitä samoja papereita Suomessa maistraattiin vaan menette täällä ihan muuten vaan naimisiin (tuo, että olette jo Amerikassa naimisissa tuskin tulee ilmi esteiden tutkinnassa), ei se Suomessa solmittu avioliitto ole lainvoimainen, koska se että olette jo keskenänne naimisissa on este sille, että voitte mennä keskenänne naimisiin ;)

Mutta siis pointti, että esim. Amerikassa naimisiin mennäkseen ei tarvitse tehdä etukäteen yhtään mitään.
Mä jotenkin luotin siihen että kukaan ei oo niin juntti että menis oikeasti naimisiin vegasissa. :D Muissa maissa taitaa olla jopa enemmän paperinpyörittelyä ja muuta ongelmaa joihin on hyvä varata aikaa, tiedän kun itse suunnittelen ens kesälle häitä ja kaikki mahdolliset vaihtoehdot on otettu huomioon.

klhj
Tuo kodinhoitohuone tummasta puusta ja ilman pyykkikaappia ja silitystilaa kuulostaa kauhealta rahan heittämiseltä kankkulan kaivoon. Ja että vielä piti siirtää naimisiinmenokin sulta kysymättä. Ymmärrän todella että sua harmittaa.

kerro
Jos sulla ei oo rahaa lainaan, onko sulla rahaa tuohon uuteen taloon? Vai miten rahoitatte sen? Mitä multa meni ohi? Mä en myöskään voisi olla miehen kanssa joka noin selvälsti sysäisi mut sivuun yhteisissä suunnitelmissa.

"Vieras"
Mä olen varmaan tällainen ikuinen romantikko, mutta minusta kun yhdessä ollaan, niin päätökset tehdään yhdessä ja rahat on yhteisiä. Ei tulisi pieneen mieleenkään ostaa puolta talosta omalta mieheltä! Me ollaan 10 vuotta oltu naimisissa ja alusta lähtien ollut yhteiset rahat ja asioista on voinut keskustella, vaikka välillä toisen mielipide on jyrännyt, niin toinen on saanut päättää toisesta asiasta.

Naimisiinmeno
No toihan kuulostaa juuri siltä että mies ei haluakaan naimisiin, jos tuosta vaan päätti ettette lähdekään vaikka rahaa olisi sekä matkaan että remonttiin, ja kotimaassa ette aio naimisiin mennä.

Yhteistyössä