Saako imettävä äiti juoda saunakaljan tai kaksi. Mitä mieltä ootte?

  • Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Saako imettävä äiti juoda saunakaljan tai kaksi? | Yle Uutiset | yle.fi

Kattokaa A-studio tänään!

Mun ymmärtääkseni rintamaitoon imeytyy niin minimaalisen vähän alkoholia, että suurempi ongelma imettävän äidin juomisessa on se, että jos on päihtynyt, niin vauvan käsitteleminen voi olla huolimatonta.
Onneksi harva(?) imettävistä äideistä kuitenkaan vetelee mitään perskännejä vauvaansa hoitaessa.

Itse olen kyllä ihan levollisin mielin juonut joskus ruuan kanssa lasin viiniä, tai sen saunasiiderin, vaikka olen imettänyt.
 
"vieras"
Saa juoda. Mä olen käyttänyt viime vuosina niin vähän alkoholia, että tulen aika helposti hiprakkaan, niin mä en haluaisi hoitaa vauvaa esimerkiksi kahden 0,5 siiderin/oluen jälkeen, koska se on mun mittapuulla jo paljon ja vaikuttaa omaan oloon, mutta yhden annoksen (33cl siideri tai esimerkiksi pieni annos viiniä) jälkeen olen imettänyt ilman omantunnontuskia.
 
"joopajoo"
Saa juoda, mutta sitä ei mammoille saa nlasta tai muualta terveydenhuollon piiristä sanoa tai luvata. Koska aina löytyy niitä vatipäitä, jotka siihen vedoten alkavat vetää perskännejä ja käsittelevät sitten vauvaa siinä kunnossa.
 
dddd
[QUOTE="Vieras";28991677]Ei ole onneks sulta pois jos muut osaa nauttia elämästä. :p[/QUOTE]

?. Juon itsekin, mutten raskaana/imettäessä, koska en näe yhteen tarvetta.
Revi se pelto pois nenästä, niin voidaan jutellakin :hug:
 
dddd
[QUOTE="vieras";28991712]No minä näen tarvetta siihen yhteen, mitä keskusteltavaa siinä on?[/QUOTE]

Kaikki ei näe. Anna muiden olla eri mieltä ilman heittoja siitä, ettei muut osaisi nauttia elämästä. Osaan nauttia oikein hyvin.
 
"Nilla"
Mä olin ihan kuummeissani raskaana ku ootin että oon synnyttäny ja pääsis taas baarii. Mä toivuin tosi hyvin synnytyksest ja ku mun vaavi oli 2 viikkoo niin kävin vetämässä totaalikännit! Seuraavana päivänä mä kyllä imetin ihan normisti.
 
jotain rajaa
Ei tulis kyllä mieleenkään juoda alkoholia. Enkä kyllä suoraan sanottuna ollenkaan ymmärrä sitä miksi on niin vaikeaa pysyä alkoholittomana sitä odotus ja imetysaikaa. Miksi aikuisilla ihmisillä on niin kauhea mankuna päästä viihteelle tai ottaa se yksi saunaolut ihan vain koska voi ja mä nyt haluan. Ihan kuin joku teini "koska mä nyt haluun haluun haluun".

Alkoholittomia voi toki juoda.

Samoin ei myöskään olla päihtyneenä lasten seurassa (siis että ainakin yksi aikuinen on kokonaan ilman eivätkä muutkaan ihmiset örvellä tai vaikuta vahingossakaan uhkaavilta lasten mielestä - eli ei perskännejä lasten seurassa)
 
Ei tulis kyllä mieleenkään juoda alkoholia. Enkä kyllä suoraan sanottuna ollenkaan ymmärrä sitä miksi on niin vaikeaa pysyä alkoholittomana sitä odotus ja imetysaikaa. Miksi aikuisilla ihmisillä on niin kauhea mankuna päästä viihteelle tai ottaa se yksi saunaolut ihan vain koska voi ja mä nyt haluan. Ihan kuin joku teini "koska mä nyt haluun haluun haluun".

Alkoholittomia voi toki juoda.

Samoin ei myöskään olla päihtyneenä lasten seurassa (siis että ainakin yksi aikuinen on kokonaan ilman eivätkä muutkaan ihmiset örvellä tai vaikuta vahingossakaan uhkaavilta lasten mielestä - eli ei perskännejä lasten seurassa)
Mä taas en ymmärrä miks yks annos alkoholia repii niin monen perseet riekaleiks o_O "Koska mä haluan" on ihan täydellinen syy, varsinkin jos siitä ei ole minkäänlaista haittaa.

Eri asia sit tietenkin kännin vetäminen.
 
Olen juonut ja varmaan tulen juomaan vastaisuudessakin. Ihan siksi että välillä tekee mieli enkä näe syytä olla juomatta. Raskaana ollessani en ole juonut mutta silloin onkin ollut se syy 0-linjaan.

Jos en olisi juonut imetysaikoina niin olisihan tässä nyt jo 3,5v alkoholittomuutta takana ja varmaan vuoden verran edessä. Kieltämättä tänä aikana on välillä tehnyt mieli sitä yhtä olutta/siideriä/viinilasillista.


Muoks. Toisaalta taas humalajuomiseen en ole kokenut tarvetta joten sitä en ole harrastanut edes imetyksien/raskauksien välissä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28991652]Miksi syödä karkkia? Tai sipsejä? Tai käydä mäkkärillä tai pitsalla?[/QUOTE]

Jos juominen on sama juttu kuin karkien syöminen niin miksei lapset saada juoda???
 
"vieras"
Kaikki ei näe. Anna muiden olla eri mieltä ilman heittoja siitä, ettei muut osaisi nauttia elämästä. Osaan nauttia oikein hyvin.
Jos kysymys on, että saako imettävä äiti juoda saunakaljan, mitä mieltä ootte? Niin sinä vastaat, että miksi juoda? Mikä ihmeen mielipide se on?

Sun mielestä sitten ilmeisesti ei saa juoda? Kerrotko vielä perustelut sille. Mun mielestä saa juoda, vaikka kaksikin, kunhan ei kännejä vedä vauvan lähettyvillä eikä käsittele lasta humalassa. Perusteluna se, ettei se vauvaan vaikuta mitenkään, päinvastoin buustaa kaiken hyvän lisäksi vielä maidontuotantoa. Ja lisäksi itse tykkään oluen mausta niin antaa hyvän mielen mullekin.
 

Yhteistyössä