Onko ok? Parkkeeraus

• Viestiketjun aloittaja antakaa mun nauraa
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28989973]Kaikilla on aina joku "syy" eikös se niin mene? Minkä takia joku saa vammaisen pojan takia pysäköidä datsuninsa nurmelle, mutta liikemies-isä ei voi jättää ökybemariaan samaan paikkaan? Molemmilla on varmasti syynsä, jos se sikseen tulee.

Kateus vie kalatkin vedestä. Mitä kalliimman auton omistat ja mitä paremmin menee muutenkin, sitä kateellisempia ollaan ja joka asiassa varmasti viilataan pilkkua.[/QUOTE]

Minäkö kadehtisin autoja? Vitut! Korkeintaan vaivaudun säälimään niitä, joilla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja.

penna
Onhan se niin, että tietyn tyyppiset ihmiset valitsevat tietyn tyyppisiä autoja, ja audin valitsevat tuntuvat kyllä olevan poikkeuksellisen pölkkypäitä ja usein heillä näyttää olevan teinin tasolle jäänyt kyky huomioida kanssaihmisiä.

kateus oi se ihana kateus...
[QUOTE="vieras";28989973]Kaikilla on aina joku "syy" eikös se niin mene? Minkä takia joku saa vammaisen pojan takia pysäköidä datsuninsa nurmelle, mutta liikemies-isä ei voi jättää ökybemariaan samaan paikkaan? Molemmilla on varmasti syynsä, jos se sikseen tulee.

Kateus vie kalatkin vedestä. Mitä kalliimman auton omistat ja mitä paremmin menee muutenkin, sitä kateellisempia ollaan ja joka asiassa varmasti viilataan pilkkua.[/QUOTE]

Näinpä. Tässä aloituksessa tuntui olevan niin kovin tärkeää mainita se auton merkki. Kertoisitteko vielä, miksi? Miksi, oi miksi oli niin olennaista että kyseessä oli jumankekka sentään AUDI?! Siis kaikenmaailman mazdat ja toyotat pihanurmelle jonoon vaan, ei siinä mitään mutta AUDI!

"vieras"
Meidän taloyhtiössä ei nipoteta.

Parkkitila+ piha-alue on melko iso ja virallisia maksettuja parkkipaikkoja on vähän ja aina täynnä.
Vierasparkkeja ei ole ja usein ihmiset parkkaavatkin autonsa hiukan mihin sattuu, mutta niin ettei ne olisi kenenkään tiellä.

Eikä haittaa. Sitten kyllä kuuluu valitusta jos auto on jonkun tiellä tai vaikeuttaa muiden kulkua, mutta ei kukaan valita sillä perusteella että auto ei vain saa olla siinä koska ei saa!

Maalaisjärjellä, jos siitä on haittaa niin ei sovi, jos ei häiritse niin antaa olla.

mä voin vastata
Näinpä. Tässä aloituksessa tuntui olevan niin kovin tärkeää mainita se auton merkki. Kertoisitteko vielä, miksi? Miksi, oi miksi oli niin olennaista että kyseessä oli jumankekka sentään AUDI?! Siis kaikenmaailman mazdat ja toyotat pihanurmelle jonoon vaan, ei siinä mitään mutta AUDI!
Koska Audilla ajavat ovat keskiverrosti ylimielisempiä, aggressiivisempia liikenteessä ja muutenkin mulkkuja.

Ja ihan aidosti olen tätä mieltä. :)

Eikä liity kateuteen mitenkään, se vaan on niin että tietyt merkit vain vetävät puoleensa tietynlaisia ihmisiä. :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mä voin vastata;28990145:
Koska Audilla ajavat ovat keskiverrosti ylimielisempiä, aggressiivisempia liikenteessä ja muutenkin mulkkuja.

Ja ihan aidosti olen tätä mieltä. :)

Eikä liity kateuteen mitenkään, se vaan on niin että tietyt merkit vain vetävät puoleensa tietynlaisia ihmisiä. :D
Mä oon kyllä sitä mieltä, että tulit kuvailleeksi ennemminkin mersu-kuskin. Mielummin vielä joku vähän vanhempi mersu-malli - kuvaus osuu kuin nenä päähän.

"vieras"
Jos kyseinen auto olisi esim Nissan, olisiko ap edes maininnut merkkiä? Tuskin.
Niin mutta kun Audi ja Bemari kuskit ovat joka paikassa ylitse muiden ja heitä eivät mitkään lait ja asetukset koske. Tuon lisäksi kaikki ovat heille kateellisia heidän autoistansa ja ihan liikennevaloissa muita jää muita harmittamaan kun kyseiset autot lähtevät liikkeelle eli AP on nyt vaan kateellinen ihan selkeesti.

"mau"
Aloitetaan siitä että nurmikko menee pilalle. Toisekseen jos lapset pelaavat vaikka jalkapalloa nurmikolla (tai muuten vaan leikkivät) niin ei ole tarpeeksi tilaa ja riski siihen että autoon osuu jokin on iso. Kolmanneksi, nurmikolle nyt vaan ei parkkeerata kenenkään pihassa, vaan vain sinne mihin on tarkoitettu.

Mieti jos kaikki autoilevat parkkeeraisivat pitkin poikin pihaa miten sattuu. Ei se vain tämän yksityisoikeus ole.
mutta eikös se nurmikko mene pilalle jos lapset päästetään sinne pelaamaan jalkapalloa?!

"vieras"
Minulle ainakin on henkilökohtaisesti aivan sama onko väärinpysäköidyn auton merkki Audi tai ihan mikä vaan. Autot nyt vaan pitää pysäköidä asianmukaisille paikoille ja meidän kaikkien niin on tehtävä. Jos rahaa olisi, niin ostaisin Audin ihan vaan siksi, että se on hieno auto. Nyt on tyydyttävä Toyotaan ;) Kai mussa joku mulkkukuski asuu syvällä sisimmässä, mutta se ei vaan pääse esiin, kun ei ole varaa Audiin. Tai juu olisi, mutta ei sellaiseen minkä haluaisin.

Lex
Sehän ei tuki pelastustietä kun on siellä nurmikentällä (=ei kenenkään tiellä) :D :D Paitsi jos joku tosi järeä palokalusta sattuu paikalle... Mihin toki pitäisi myös varautua. Mutta ehkä jos kaikki ajattelisivat näin, niin pihan nurmella olisi aika monta autoa, onhan parkkipaikalta matkaa se 50-100m, siihen ei moni laiska kuski kykene (pidempi, jos vie parkkipaikan täynnä ollessa tuohon viereiselle parkkikselle)...

ap
Nii-in. Pelastustie toki on muutakin kuin paloauton keulan leveys. Esim. nostolava tarvitsee aikamoisen alan tukijaloille yms.

motoristi
Toinen kateudenaiheutta Audien ja Bemareitten lisäksi on moottoripyörä. Vaikka se ei vie yhtään juuri edes tilaa, niin jo siitä ollaan heti huomauttamassa kun "väärään" paikkaan sen pysäköit. Huomauttajana on poikkeuksetta se kolmilapsisen perheen isä, joka jaksaa vahata sitä farmarigolffiaan kaikki kesäpäivät. Mieli kun tekisi niin laittaa moottoripyörä tai hienompi auto, mutta ei voi kun perhe...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mä voin vastata;28990145:
Minkä merkkinen auto teillä on (jos autoa omistatte)? Aivan jokaisesta automerkistä ja niiden omistajista voidaan sanoa jotain negatiivistä.

"vieras"
Ai että Audien omistajat ovat agressiivisia ja ylimielisiä? Pitääpä vissiin kertoa se tuolle naapurin miehelle joka A4:lla ajaa. Hän on pappismies ja uskovainen. Tämä oli hyvä tieto, nythän se selvisi millainen hän siis oikeasti on.

antakaa mun nauraa
Siis onhan nyt kaikista autonomistajista vitsejä, tuntuu vaan, että tiettyjen autojen omistajat eivät kestä niitä :D Meillä on Toyota ja olemme tosi ylpeitä toi-ota omistajia, vaikka sille usein vitsaillaankin :D Olisimme sillä rahalla saaneet kyllä sen Audinkin, mutta jäi kauppaan :D

antakaa mun nauraa
Ja kyseessä on hauskat stereotypiat, ei mikään ilkeily! Vähän sama, kun kaikista huonoista kuskeista 99% on naisia. Ja joo, olen nainen ja silti olen huomannut ilmiön liikenteessä :D (itse en aja, miehen mielestä olisin huono)

Toinen kateudenaiheutta Audien ja Bemareitten lisäksi on moottoripyörä. Vaikka se ei vie yhtään juuri edes tilaa, niin jo siitä ollaan heti huomauttamassa kun "väärään" paikkaan sen pysäköit. Huomauttajana on poikkeuksetta se kolmilapsisen perheen isä, joka jaksaa vahata sitä farmarigolffiaan kaikki kesäpäivät. Mieli kun tekisi niin laittaa moottoripyörä tai hienompi auto, mutta ei voi kun perhe...
Jos se prätkä mahtuu "mihin vaan", niin hittojako sitä laittamaan parkkiin kielletyille paikoille?

Se perheenisäkin vahaa sitä farmarigolfiaan ihan sallitulla paikalla.

"Vieras"
ei ristus että täällä on urpoa porukkaa

kuinka vaikeaa se on käsittää että seuraa kaaos jos kaikki taloyhtiön asukkaat alkaa Audiurpoiksi eivätkä nuljuuttaan laita virallista maksettua paikkaa
Voi ristus että on kateellista porukkaa.
Kyllä mullaki vituttais ajaa toyotanromulla, jos naapurilla on hieno audi ;)

Jos maksettuja paikkoja ei ole tarpeeksi, niin autoilijan vikako se sitten on? Huonoin selitys ikinä tuo "jos kaikki alkaisivat.." (pätee joka asiaan).

yksi vaan
Nämä pysäköinnistä valittajat ovat usein niitä jotka itse pitävät koiraansa irti, tupakoivat parvekkeella joka on kiellettyä, antavat lastensa pelata futista sisäpihalla (kiellettyä) ja pesevät autoansa autotallissa (kiellettyä). Itse en enää pysäköi väärin kun sain hallipaikan. Nyt sen väärinpysäköinnin hoitaa pari muuta asukasta.

Itse en jaksa valittaa. En pysäköinnistä, enkä kyllä muustakaan. Mun mielestä se että jos asuu kaupungissa, tarkoittaa että ei pidä olla liian herkkähipiäinen.

"vieras"
Paikat on aika usein täynnä ja piha on kahden talon välissä oleva lasten leikkipaikka ja vanhusten ajanviettopaikka. Eihän se haittaa ketään, että ihmiset alkavat täällä seisottaa autoja? Ja ei, en usko että muulla kuin audi, bemari tai mersukuskilla olisi pokkaa moiseen.
Noh, miellä samaa harrastaa muutamat vanhan Nissanin, Toyotan ja Fiatin omistajat. Ovat nuoria n. 20 vuotiaita ja heille on turha sanoa edes isännöitsijän.
Jotain narkkariporukkaa näyttää joukossa olevan. Nyt tuli sitten niiden vuoksi kielto ajaa edes huoltoajossa pihaan ja parkkifirma valvoo ja sakottaa tosi innokkaasti. Tuli juuri viikovaihteessa sanomista, kun muutoa tekevät peräkärryineen ajoivat pihaan. Olisi pitänyt kuulemma olla kuorma-auto, jotta saa pysäköidä pihaan.

Joten se niistä kateellisten automerkkiajatuksista.

Yhteistyössä