Meillä käydään pesulla vain 1 kerta viikossa.

• Viestiketjun aloittaja "näin meillä"
  • Ensimmäinen viesti
Aloitus
lienee ammattivalittajan.Ihan joka päivä ei tarvi(riippuu ihmisestä) koko kroppaa pestä.Pari kertaa viikossakin riittää ja päivittäin ns pikkupesut, niin ei varmasti haise. Mutta kyllä se tulien teko, että saa lämmitettyä, kannattaa ehdottomasti opetella ettei sitten jossain vaiheessa elämää tule iso ongelma eteen jos vaikka puoliso joutuisi olemana pidempään poissa kotoa syystä tai toisesta.

"Vieras"
[QUOTE="aloittaja";28981877]En jaksa selkäsairaana kannella puita ei ole mun juttuni.[/QUOTE]

Laita pieneen kaupan muovipussiin puita ja sytytä.
Ota toinen pussi mukaan kun menet lisään puita pesään.

Ei niitä tarvi sylissä kantaa koko pesällistä.
En jaksa on vuosisadan typerin tekosyy.

Nyt lämmittään sauna ja pesulle. Ota itseesi niskasta kiinni.
Älä päästä masennusta valloilleen,

ewrew
meillä ainakin saunanlämmitys kestää ikuisuuden, monta tuntiam meilläkin kalsea kellarisauna jossa lapset käyvät mieluummin silloin, kun sauna lämmin (tosin suht lämmin on vielä lämmitystä seuraavana päivänä, eli viikosta kolme päivää ei)

puusaunan lämmityksessä tulee pienhiukkasia ympäristöön, eiköhän koko homma kiellettäne jossan vaiheessa

meidän lasten hiki alkoi haista vasta noin kymppiveenä

No eihän
[QUOTE="aloittaja";28981884]Kyllä.[/QUOTE]

teille ole sitten vaivana, kuin sen puukiukaan lämmittäminen, ja sinne ei aljon puita tarvitse kanniskella?

Itse olen asunut taloudessa missä lämmitettiin vesi padalla kun saunaan ei tullut edes lämmivesi eikä tosiaan ollut edes suihkuja, saaveihin otettiin tulikuuma vesi talteen ja sitten hanasta kylmää vettä, ja sitten vielä se puukiukaan lämmitys siihen päälle vielä, tälläistä saunaa lämmitettiin aina kaks kertaa viikko, kesällä useammin, vein aina kotikärryillä puita niin ei käy niin selän päälle.:)

nestesaippua
Tuo on aika yleistä maaseudulla vieläkin. Ei ole edes suihkua mutta sauna kumminkin. Se sitten lämmitetään kerran viikossa. Eipä ihme, että Suomessa on Euroopan matalin saippuan kulutus.

Ja kaikki jeesustelijat; ei se jokapäiväinen suihkuttelukaan ihan parhaasta päästä ole.

"Vieras"
[QUOTE="mie";28981914]Skolioosihan sulla oli jos oikein muistan ja myös jonkinasteista reumaa?[/QUOTE]

Ei silti voi jäädä paikallensa seisomaan tumput suorina.
Pitää liikkua ja tehdä.
Älä tee itsestäsi avutonta. Aikuinen saa puita pesään.

"Mie"
[QUOTE="Vieras";28981934]Ei silti voi jäädä paikallensa seisomaan tumput suorina.
Pitää liikkua ja tehdä.
Älä tee itsestäsi avutonta. Aikuinen saa puita pesään.[/QUOTE]

Olet oikeassa, éttä pitää yrittää liikkua, eikä tehdä itsestään avutonta.Toisaalta me emme voi tietää jos aloittajalla on jotain muutakin mikä todella voi kipeyttää selän jos kantaa raskaita kantamuksia

"minna"
Nyt ymmärrän miksi 7. luokalla meidän luokalle pidettiin yhden tytön takia hygieenia valistuksia. Oli pitkä tukka, puristamalla olisi voinut saada purkillisen rasvaa ja haju kantautui kymmenien metrien päähän. Ilmeisesti ap on tämän likan äidin hengenheimolainen. Likan kohdalla auttoi lopulta 2 kk koulun aloittamisen jälkeen lähetetty kirje ja lastenviranomaisten käynti, sitä ei tiedä auttaako ap:lle sama.

"mie"
[QUOTE="aloittaja";28981968]Välilevytyrä vaivaa pahasti.[/QUOTE]

mies kantaa puut valmiiksi viereen ja menet polvillesi(selkääsi säästäen) ja siitä sitten sytyttämään tulea; ei ole vaikeaa

Tämä suihkussa/pesulla käyntiin liittyy varmaan sama pöpökammo mikä tuntuu olevan valloillaa. Ei ihminen siihen kuole eikä lopulta edes haise, jos ei hikoile valtavasti, jos ei käy joka päivä pesulla. Jostain vaan on tullut sellainen käsite ja niinkuin joku kirjoittikin ihon suojaava rasvakerros siitä kärsii, kun noilla saippuoilla pestään.

Me kerran juttelimme (entisessä) työpaikassani suihkussa käynnistä. Meillä oli aika monta jotka eivät käyneet joka päivä suihkussa, eivätkä he koskaan hielle haisseet. Yksi tosi isokokoinen työkaveri välillä vähän tuoksahti ja hän käy suihkussa vähintään 2 x vrk. Moni kävi aina illalla, meitä aamulla kävijöitä taisi olla minun lisäksi pari. Tiedän ihmisiä joiden mielestä yöllä hikoo niin, että pakko käydä suihkussa vaikka olis illalla viimetöikseen käynyt saunassa/suihkussa.

Oikeasti teitä tulee kaupassa vastaan valtava määrä ihmisiä jotka eivät ole sinä päivänä käyneet suihkussa, eivätkä välttämättä edellisenä päivänä. Ettekä te huomaa mitään!

• Tykkää
Reactions: Kissimi
eert
Minua aina naurattaa nämä "en juurikaan hikoile eikä mun hiki haise" -tyypit. Voi kyllä, kyllä sinäkin haiset! Sun hikesi ei ehkä ole niin voimakasta kun jonkun toisen mutta uskokaa pois, että se pesemättömyys haisee! Tulee sellainen eltaantuneen rasvan haju ihmisesta, sellainen tunkkainen tuoksu.

Minullakin on yksi muuten oikein huoliteltu ja ulkonäöstään erittäin tarkka ystävä. Mutta pesulla hän käy 2-3 päivän välein. Ja todellakin haistan sen, että nyt on taas pesuväli venähtänyt pariin päivään. Haisee sellaiselle eltaantuneella rasvalle.

Itsekään en ymmärrä mikä siinä saunan lämmittämisessä on vaikeaa?! Itse olen niin urbaaniturbaani ihminen kuin olla ja voi ja silti saan meidän mökin puusaunan lämmitettyä hyvinkin helposti ja nopeasti. Opettele hyvä nainen noinkin tärkeä taito!

CO2
Säästäkää tämä maailma myös lapsen lapsille älkääkä lutratko lämpimän veden kanssa. Mitään terveydellisiä perusteita peseytyä joka päivä ei ole (tai ehkä naisilla kerran kuussa).
Parin päivän välein alapesu ja kainalot pikaisesti. Sitten kerran viikossa koko suihku ja hiusten pesu.

hyvä_suihku
Säästäkää tämä maailma myös lapsen lapsille älkääkä lutratko lämpimän veden kanssa. Mitään terveydellisiä perusteita peseytyä joka päivä ei ole (tai ehkä naisilla kerran kuussa).
Parin päivän välein alapesu ja kainalot pikaisesti. Sitten kerran viikossa koko suihku ja hiusten pesu.
Hyiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!! Tämmösiä maailmanpelastajia liikkuu toisinaan keskuudessamme, ja sen kyllä haistaa. Parin päivän välein alapesu ja kainalot pikaisesti = hyi hitto. Ja hiusten pesu kerran viikossa.. No kuule en kyllä aio tuolla tapaa uhrautua maailman lasten vuoksi. Olen töissä asiakaspalvelussa, ja jos noin toimisin niin ei kohta olisi sitä työtäkään ;)

"noo"
[QUOTE="näin meillä";28978341]Puusauna alakerrassa jonka nurkkauksessa suiku ja se lämmitetään kerran viikossa. Muuten suihkussa käyminen esim.syksysin ja talvisin on aivan liian kylmää. Mitä mieltä olette?[/QUOTE]

Teillä ei harrasteta liikuntaa? Itse (Minä) voi tehdä päivässä parikin hikiliikuntaa kertaa ja pakko käydä pesulla niiden jälkeen.

"vieras"
[QUOTE="mie";28980662]Luulenpa että tämä oli aika yleinen käytäntö vielä 80-luvun alussa. Varsinkin maaseudulla, missä itse asuin lapsuuteni. Ihmetyttää tämä nykyajan vouhotus lasten pesemisestä joka päivä. Mites ne nykyajan lapset ovat muka niin paljon likaisempia tai saastaisempia mitä me olimme lapsena? Ja sitten ihmetellään, kun sairastellaan niin paljon, on allergiaa sun muuta...[/QUOTE]

no kai ne lapset nyt likaantuun sen tv:n tai tietokoneen edessä. ;)

Yhteistyössä