Meillä käydään pesulla vain 1 kerta viikossa.

• Viestiketjun aloittaja "näin meillä"
  • Ensimmäinen viesti
"Jaaha"
Emmää jaksa kahlata koko ketjua. Meilläkin on sauna ja suihku kellarissa, talvella prkl kylmä siellä peseytyä. Mutta kyl mei silti useammin kuin kerran viikossa peseydytään. Sauna lämpiää useammin kuin kerran viikossa ja ei ne mukulat siihen kylmään kylppääriinkään kuole. Ja voihan sitä laittaa vaan yhden pesällisen niin on jo lämpimämpi.

Mitään ei voi ja mikään ei onnistu, juupa juu. Vähän eri tyylillä olisi voinut toimiakin tämä aihe... No joo. Mutta joka tapauksessa, pikkulapsina mekin käytiin kerran viikossa saunassa, ala-asteikäisinä ja siitä eteenpäin 2 kertaa. Ei ollut ongelmaa..... Itse asiassa mun vanhempani käy vieläkin tuon 2 kertaa, ja vain jos oikein hikoaa, käyvät siinä välissä muuten suihkussa. Ja kumpikaan ei haise hieltä eikä miltään muultakaan koskaan (paitsi KERRAN kun isäni oli tehnyt hommia helteessä katolla koko päivän), eivätkä käytä läheskään aina edes deodoranttia. Ja mulla on oikeasti todella tarkka nenä, ihan häiritsevyyteen asti.
Nykyajan siisteyskäsitys on vähän outo kyllä, etenkin jos joka välissä pitää puunata kemikaaleilla. Ne kemikaalit haisee yleensä paljon pahemmilta.

oikea ammattiauttaja
[QUOTE="aloittaja";28981877]En jaksa selkäsairaana kannella puita ei ole mun juttuni.[/QUOTE]

Mies kantaa töiden jälkeen edellisenä päivänä seuraavan päivän puut saunaan ja laittaa ne valmiiksi uuniin odottamaan seuraavaa päivää. Mies laittaa sinne pesään myös valmiiksi tuohta tai paperia ja asettelee puut siten, että "ne varmasti syttyvät yhdellä tikulla". Ja jos epäilet, ettei ne syty yhdelä tikulla niin käytä sytytyspaloja. Vaikka olis miten selkäsairas, niin kyllä sä kerran viikossa voit ilman miestäsi sytyttää tällä tekniikalla uunin, eikö vain :)

Sitten haluaisin vielä vastauksen siihen, että miksi ette hanki saunaan liikuteltavaa sähköpatteria, joka esim. olisi keskiviikkoisin päällä 1-2 h, jotta pesutilat lämpeäisivät ja lapsi pääsisi suihkuun? :) Myytte vähän haalkoja, motin tai kaksi jollekin, niin saatte patterin.

[QUOTE="Mie";28982376]Ei mahdotonta; on omakohtaista kokemusta ja olen selkäsairas.Ei parane ilman operointia.Leikkausta voi yrittää, mutta takuita paranemisesta/paremmasta ei voida antaa.Kirurgin sanomana.[/QUOTE]

Ja sit tällä omakohtaisella kokemuksella voit sanoa, et kaikki muutkin selkäsairaat, sairaudesta riippumatta, pystyy tekemään saman minkä sinäkin. Voin kertoa, et sun kipus ja sun sairautes ei ole mailman ainoa, eikä edes mikään lääketieteellinen fakta, miten kaikkien kuuluisi toimia.

Toistan vielä, välilevyn tyrää sairastava välttämättä ei pahimillaan pysty edes kunnolla kävelemään, ei varvistamaan, saatika, et kumartelis.

Kerron sinulle myös sellasen tosiasian et, kipu on hyvin subjektiivinen kokemus. Sinä et voi määritellä toisen ihmisen puolesta mitä hän pystyy tekemään. Et vaik sun kirurgis olis puhunut vaik mitä!!!

"Mie"
Ja sit tällä omakohtaisella kokemuksella voit sanoa, et kaikki muutkin selkäsairaat, sairaudesta riippumatta, pystyy tekemään saman minkä sinäkin. Voin kertoa, et sun kipus ja sun sairautes ei ole mailman ainoa, eikä edes mikään lääketieteellinen fakta, miten kaikkien kuuluisi toimia.

Toistan vielä, välilevyn tyrää sairastava välttämättä ei pahimillaan pysty edes kunnolla kävelemään, ei varvistamaan, saatika, et kumartelis.

Kerron sinulle myös sellasen tosiasian et, kipu on hyvin subjektiivinen kokemus. Sinä et voi määritellä toisen ihmisen puolesta mitä hän pystyy tekemään. Et vaik sun kirurgis olis puhunut vaik mitä!!!
Vedä nyt jo välillä syvään henkeä :) En ole missään väittänyt et mun kipu ja sairaus on maailman ainoa.Sinä kirjoitit että selkäkipuinen ei pysty meneen polvilleen ja minä vastasin ettei mahdotonta.Pahimmillaan voi olla se mitä kirjoitit eikä istumistakaan voi ajatella, mutta myös parempia aikojakin voi olla.
Mitä nyt aloittajan kirjoituksiin tulee, niin aina en edes ihan kaikkia usko, koska on niin monesti jäänyt valheista kiinni.Toki hänellä voi olla selkäsairaus ja nyt voi olla pahin vaihe menossa, mutta välilevyn tyrää sairastava voi myös mennä polvilleen silloin kun ei ole kaikista pahin vaihe menossa.

"vieras"
Mun poika sanoi tänään, että hänen luokallaan on poika joka haisee niin pahalle (henki ja koko kroppa), että jos ruokalassa istuu vieressä niin hällä menee kuulemma ruokahalu. Sellaisen kun lapsestasi haluat ap, miten se peseytyminen ja muu hygieniasta huolehtiminen on joillekin niin vaikeaa.

Meillä peseydytään joka päivä, isompi 10v. hikoilee liikkuessaan jo sen verran että hyvä käydä joka päivä...6-vuotiaalle riittäis varmaan joka toinen päivä, mutta minusta liian hankala alkaa erikseen pestä kainalot, alapää/pylly, jalat, kasvot jne. helposti ne puhdistuu suihkussa kaikki kerralla.

"vieras"
Täällä myös yksi perhe, joka peseytyy 1-2krt viikossa. Satunnaisesti useammin jos on jossain hionnut/likaantunut muutoin - me vanhemmat siis vähän tiuhempaan. Koskaan ei oo kukaan huomautellut että haistas/näytettäs peseytymättömiltä tai että olis kukaan edes "kattonut pitkään". Terveenäkin ollaan pysytty.

Suihkuttelija
[QUOTE="vieras";28981707]Pitää heti kysyä, että kuinka paljon rasvailet ihoa, nimittäin jos rasvailet, niin etpä voi sanoa, että ihosi on hyvä. Minä en rasvaile ihoa kuin silloin tällöin harvakseltaan. Talvella joutuu käsiä enemmän rasvailemaan, kun töissä niitä joutuu pesemään, kun likaantuvat niin kovasti ja sen pesemisen myötä myös kädet kuivuvat.[/QUOTE]

En rasvaa koskaan. Silloin rasvailin vatsaa kun olin raskaana, mutta vain sen vuoksi etten halunnut arpia.. No kyllä niitä tuli ;D mutta en siis koskaan käytä rasvaa. Joka päivä pesulla, ja iho kunnossa. Sanon miehen iho.

Yökki
Hei, ei kukaan sano suoraan jos sä haiset!! Ihmiset silti vähän kunnioittaa eikä tuollaista päin naamaa töksäytä. En mä koskaan sanoisi jos joku haisee, ihmisen pitäisi itse tajuta käydä suihkussa!

Yhteistyössä