Ihan normaali kommentti. Ei kaikilla (meilläkään ei) ole jotain sukulaista tai muuta vahtimaan lapsia siksi aikaa. Siis kun esim. meillä on kaksi koulussa ja kaksi pientä kotona, joista vanhempikin vasta 3v, niin olemme katsoneet parhaaksi järjestää niin, että toinen lähtee yksin siinen vanhempainvarttiin, kuin että lähdettäisiin noiden kahden pienen kanssa, eikä kumpikaan sais selvää mistään sanomisista tai vois keskittyä mihinkään. Syy miksi se olen minä on se, että olen kotiäiti ja otan lapset vastaan koulusta ja huolehdin 98 prosenttisesti kaikki asiat, joten varmasti on järkevämpi minun kanssani jutella asiat halki. Informoin toki päivittäin miehelle kaikki asiat tarpeen tullen vaikka puhelimitse, kun on vuorotyössä, mutta sellaisessa, että voi vastata lähes aina puhelimeen.
Jos meillä olisi joku joka kattoisi lapsia sillon 16.45 tai 7.30, niin toki me mentäisiin yhdessä. Monesti vain on ongelma edes järjestää niin, että edes toinen pääsee. Esim. vanhempainillan aikaan mies tuli töistä kotiin siksi aikaa ja lähti takaisin töihin, mikä taas vaikuttaa sitten niin, että joutui tekemään töitä enemmän yömyöhään kuin normaalisti. Mutta pääsipä edes se toinen kuuntelemaan tärkeät jutut.