Maistuuko teidän 50-luvulla kasvaneille miehille broileri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärrinmurrin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mieheni on syntynyt 60-luvulla, kuten itsekin olen. Me syömme broileria ja kanaa kyllä ihan mielellämme.

Oma isäni oli syntynyt 20-luvulla, lapsuudessani 70-luvulla meillä syötiin useinkin kanaa, pakastekanaa, ja se oli jopa sellaista sunnuntairuokaa, joka oli perusarkiruokaa asteen juhlavampaa.

Pyhäruokaa.:D

Mun isä on viiskytluvun puolivälissä syntynyt, ja silloin kun oltiin lapsia niin ikinä ei saanut olla broileria ja riisiä ruokana, aina vaan perunaa, perunaa ja perunaa. Nykyään se jostain syystä tykkää broilerista ja riisistä. Oli jopa kerran viikon yksin kotona ollessaan laittanut ruoaksi broileria ja riisiä, koska "se on niin hyvää". En ole huomannut missä välissä muutos on tapahtunut…

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;28973261:
Mun isä on viiskytluvun puolivälissä syntynyt, ja silloin kun oltiin lapsia niin ikinä ei saanut olla broileria ja riisiä ruokana, aina vaan perunaa, perunaa ja perunaa. Nykyään se jostain syystä tykkää broilerista ja riisistä. Oli jopa kerran viikon yksin kotona ollessaan laittanut ruoaksi broileria ja riisiä, koska "se on niin hyvää". En ole huomannut missä välissä muutos on tapahtunut…

Mukava kuulla. :rolleyes:

Mun siskojeni miehet on syntyneet 50-luvulla, toinen kaiketi söisi broileria ja kanaa.
Ainakin söi kesällä.

Toinen ei. Eikä nautaa, eikä sikaa, ei hevosta, ei lammasta, ei jänistä..

kalaa se syö ja rehuja.

Appiukko inhoaa broileriruokia.. Sanoo, että kurkkua alkaa polttamaan kananliha ja maha menee sekaisin. Kuitenkin syö innolla kun anoppi tekee ruoaksi "currypossua" eikä ole mitään vikaa mahan kanssa.. kukaan vain ei ole muistanut appiukolle kertoa, ettei se liha ole possua nähnytkään :D :D :D appiukko on syntynyt -54.

No just. Saivarrellaan tästäkin. Mun 70-luvulla syntyneen vanhemmat on syntyneet 50-luvulla. Ei niillä ollut mitään broikkaa vastaan, kai. Eipä sitä kyllä lihaa usein ollut. Myöhemmin syntyneillä miehillä on kyllä ollut jotain milloin mitäkin vastaan. Milloin possunlihaa, milloin vihanneksia.
Ja en mäkään tykkää broilerista erityisesti. Mutta kaikki meillä sitä syö, tai ovat nälässä. Kuin tyhmä tarvii olla jos sitä miestä paapoo. Joo, tiedän että appivanhempien ikäisillä on vaikeuksia selvitä ilman sitä perunaa, muu ei ole oikeaa ruokaa. Mutta mun taloudessa kaikki syö tai on nälissään. Ei ole mun homma laittaa niille mitään herkkuja.
Ja sanotaan vielä etten mäkään jollain tasolla oikein tykkää broilerista, olen possunsyöjä. Mutta kyllä sitä vaan tulee laitettua ja syötyä.

Mun idä on syntynyt -47 ja on kyllä lihan suhteen kaikkiruokainen. Syö siis mm. kanaa. Grillaa mielellään ja valittettavasti turhan hätäisesti ja hyvällä ruokahalulla syö myös raakaa kanaa (vaikka yritin kertoa että se on raakaa).
Mutta ruoka ei ole ruokaa jos ei perunaa ole saatavilla, ja paljon..

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;28973261:

Mun 50-luvulla syntynyt faija kans oli sitä mieltä, että perunaa perunaa perunaa. Eikä mitään helevetin makaroneja tai riisejä. Onneksi se oli vuorotöissä, niin saatiin myös muuta syödä välillä.

[QUOTE="Sirkkeli";28973689]Mun 50-luvulla syntynyt faija kans oli sitä mieltä, että perunaa perunaa perunaa. Eikä mitään helevetin makaroneja tai riisejä. Onneksi se oli vuorotöissä, niin saatiin myös muuta syödä välillä.[/QUOTE]

Perunaa täälläkin pari kertaa päivässä.

Yhteistyössä