mies sanoi lastamme rumaksi

• Viestiketjun aloittaja kahvipannu
  • Ensimmäinen viesti
kahvipannu
eilen, nukkumaan käydessä juttelimme & naureskelin miten kaverin vauva 2vkoa näyttää jo ihan äidiltään! puhe kääntyi sitten lasten ulkomuotoon ihan yleisesti & äkkiä mies täräytti " Sonja (nimi muutettu) on aika rujonnäköinen, suorastaan ruma". täytyy sanoa, että järkytyin pahasti! :( tiedän kyllä, ettei tyttäreni ole kaunis mutta harvapa suomalainen lapsi on. en silti ole ikinä ajatellut pikkuistani rumana, vaan minusta tämä on persoonallisen näköinen. iso suu, söpö pikku pottunokka (ei sellainen möhkäle vaan sievä pieni peruna), isot vähän vinot silmät
(ei siis down-tyyliin vinot, vaan sellaiset jännän malliset), kasvot ovat aina olleet kapeat & samoin vartalo pitkä sekä laiha, ei ollut vauvanakaan pehmeänpullero.
ohuet hiukset, harmaat silmät. minkä Shirley Templen mies luuli meidän saavan, kun emme kumpikaan meinaa erottua seinästä? :O

"vieras"
Höh, olipas ikävästi sanottu. Mun äidillä on alkanut nyt vanhuuttaan vähän vipata, täräytti mulle yksi päivä, että olin ruma lapsi. Korjasi sitten, että kaunis aikuinen kuitenkin. Mutta joo, tuntui vähän ikävälle, ihan tavallisen näköinen lapsi mä olin...

Olen luullut että vanhemmat eivät näe lapsiaan rumina, mutta ehkä miehesi sitten näkee muut puolet hyvinä, toivottavasti...

"vieras"
Veljeni vaimo ei ole vieläkään antanut anteeksi sitä kun 5v sitten sanoin että hänen vastasyntynyt tyttärensä oli ihan kuin coneheads- elokuvasta.

(syntyi imukupilla)

(Pyysin jälkeenpäin anteeksi kun kuulin että vaimo oli verisesti loukkaantunut tästä vitsistäni)

Alku.P
selvennyksenä vielä, että muuten mies kyllä kehuu tyttöä & on ylpeä tästä. ei siis tytön kuullen höpise tuollaisia eikä muutenkaan hauku tai väheksy.. tuo ulkonäkö-kommentti vain tuli aika puskista, tyttö on kuitenkin jo 5v & näyttänyt tuolta jo vauvana paitsi vähemmällä tukalla

juhh
[QUOTE="vieras";28970844]Veljeni vaimo ei ole vieläkään antanut anteeksi sitä kun 5v sitten sanoin että hänen vastasyntynyt tyttärensä oli ihan kuin coneheads- elokuvasta.

(syntyi imukupilla)

(Pyysin jälkeenpäin anteeksi kun kuulin että vaimo oli verisesti loukkaantunut tästä vitsistäni)[/QUOTE]

Ja ymmärrän veljen vaimoa hyvin! Toiset on erittäin ajattelemattomia. Ei tuntuis kivalta kuulla tuollaista, kun on itsekin varmaan huolissaan pään muodosta, juuri synnyttänyt ja lisäksi kupilla kiskominen ei ole kivaa. Törkeä kyllä olitkin!

"hhh"
Siis ketä kiinnostaa onko lapsi x kaunis vai ei? Siis tuossa vaiheessako se jo alkaa.

Jos sun miehesi on idiotti, ei tuo sun kuvailusikaan nyt ihan järkevimmästä päästä ole... "(ei siis down-tyyliin vinot, vaan sellaiset jännän malliset)", "(ei sellainen möhkäle vaan sievä pieni peruna)".

Ja kun luin viestisi uudelleen, mulla särähtää korvaan kovasti tämä lauseesi "tiedän kyllä, ettei tyttäreni ole kaunis mutta harvapa suomalainen lapsi on..." WHAT???

Hieman tahditonta, mutta on lapsissa eroja, eikä sen tunnustaminen ole itselleni ollut hankalaa. En ole niitä äitejä, jotka pitävät lapsiaan maailmankaikkeuden kauneimpina/komeimpina ihan vain sillä perusteella, että lapset ovat omia.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
"lissu"
selvennyksenä vielä, että muuten mies kyllä kehuu tyttöä & on ylpeä tästä. ei siis tytön kuullen höpise tuollaisia eikä muutenkaan hauku tai väheksy..
Toivottavasti tyttö ei saa koskaan tietää, mitä hänen isänsä (ja äitinsä) hänestä ajattelee... Uskomatonta. En voisi koskaan kuvitellakaan, että mieheni edes ajattelisi lastamme rumaksi :O.

Alku.P
[QUOTE="hhh";28970858]Siis ketä kiinnostaa onko lapsi x kaunis vai ei? Siis tuossa vaiheessako se jo alkaa.

Jos sun miehesi on idiotti, ei tuo sun kuvailusikaan nyt ihan järkevimmästä päästä ole... "(ei siis down-tyyliin vinot, vaan sellaiset jännän malliset)", "(ei sellainen möhkäle vaan sievä pieni peruna)".

Ja kun luin viestisi uudelleen, mulla särähtää korvaan kovasti tämä lauseesi "tiedän kyllä, ettei tyttäreni ole kaunis mutta harvapa suomalainen lapsi on..." WHAT???[/QUOTE]

oletko katsonut ympärillesi? harvoin näkee niin kauniita lapsia, että pitää oikein jäädä tuijottamaan. sensijaan tavallisen näköisiä, mutta ah niin suloisia & söpöjä pikkuisia kylläkin :) olen itsekkin tavallisen näköinen, mutten pidä itseäni rumana!

silmät ovat isot, vähän viistot. erittäin kauniit & ihmettelen, mistä sai sellaiset. sanon niitä bambi-silmiksi :) down-vertauksella koetin selventää, etteivät ole mitkään viirut.
Itseasiassa tykkään että down-lapsellanikin on aika isot ja kauniit silmät, ei mitkään viirut. :D

Näen kaikissa lapsissani kauneutta/suloisuutta/söpöyttä vaikka kieltämättä -varsinkin valokuvia arkistoista katsellessa- kullakin on ollut vaiheensa joissa ovat olleet vähemmän kauniita. Pystyn tälläkin hetkellä luettelemaan "ulkonäkövirheitä" jokaisesta ja joka päivä törmään kauniimpiin lapsiin kadulla.

En nyt silti heitä rumiksi sanoisi vaikka joiltain osin ovat persoonallisen näköisiä. Toisaalta makuja on monia ja miksei joku vanhempi voisikin sitten nähdä lapsensa rumana, jos siis tuo ulkonäkö ei vaikuta hänen suhtautumiseensa lapseen. Kannattaa antaa vaan mennä toisesta korvasta ulos... :)

silmät ovat isot, vähän viistot. erittäin kauniit & ihmettelen, mistä sai sellaiset. sanon niitä bambi-silmiksi :) down-vertauksella koetin selventää, etteivät ole mitkään viirut.
Mulla oli tällaset viirut (oma kuva siis) ja on niitäkin jotka moisia kauniina pitävät.

Jokainen katsoja arvottaa eri asioita? Mie toivoin kovasti, että vauvalla ois hiukset päässä. Ja oli. :)

• Tykkää
Reactions: Data
"ella"
Olipa rumasti ajattelemattomasti sanottu.. Onneksi lapsi ei kuullut. Aivan vilpittömästi uskon että kauneus TODELLAKIN on katsojan silmässä ja iloinen sydän on tosi kauneutta. Enkä usko mitenkään että yksikään lapsi on ruma, uskon että tyttäresi on kaunis.

-
[QUOTE="hhh";28970858]Siis ketä kiinnostaa onko lapsi x kaunis vai ei? Siis tuossa vaiheessako se jo alkaa.

Ja kun luin viestisi uudelleen, mulla särähtää korvaan kovasti tämä lauseesi "tiedän kyllä, ettei tyttäreni ole kaunis mutta harvapa suomalainen lapsi on..." WHAT???[/QUOTE]

Myöntää sitä tai ei, niin kyllä ihmisiä kiinnostaa ulkonäkö ja kauneus oli arvosteltava kohde minkä ikäinen tahansa. Mun mielestä on jotenkin huvittavaa, että kovin moni yrittää olla tämän yläpuolella tehden kuitenkin alitajuisesti ratkaisuja, joihin vaikuttaa suurilta osin kauneus tai viehättävyys. Se, mikä kenenkin mielestä on kaunista tai viehättävää vaihteleekin sitten enemmän tai vähemmän.

En voi kieltää huomanneeni, että toinen lapseni, joka on erityisen kaunis pieni lapsi, saa valtavasti huomiota ihan juuri siellä minne ikinä menemmekin. Minä puolestani en erityisemmin pidä siitä. Mieleen nousee kaikenlaiset pelot ym. jotenkin äidillä olisi kovasti turvallisempi mieli, jos lapset olisivat ihan vaan tavallisen näköisiä.

meitä on moneksi
Olen nähnyt kehitysvammaisia lapsia, jotka ovat kauniimpia kuin terveet.
On rumia ja on kauniita, mitä kukakin pitää rumana, mitä kauniina.
Itse olen saanut kauniita lapsia, mutta lähipiirissäni on myös niitä joiden ulkonäkö ei ole niin upea.
Heillä on sitten jotakin muuta upeata.
Kai se ulkonäkö on vähän sama asia, kuin jotkin lahjat.Kaunis voi olla heikkolahjaisempi ja ei niin kaunis taas todella lahjakas.

Yhteistyössä