Miksi pitää järjestää synttärit jossakin Hoplopissa tai mäkkärissä?

  • Viestiketjun aloittaja Normaalia elämää
  • Ensimmäinen viesti
"Misty"
Alkuperäinen kirjoittaja Normaalia elämää;28965012:
Kuulostaa mun mielestä omituiselta. Mun mielestä synttärit voi järjestää ihan hyvin kotona ja tekemistä on aina riittänyt lapsivieraille. Nykypäivän hömpötyksiä ja jenkkitouhua tuollainen synttärien järjestäminen jossakin Hoplopissa tms.
Ihan samaa mieltä! Ja vaikka olisivatkin kotona, pitää olla kaiken maailman leikkejä, palkintoja, vieraille lahjapussit yms. ihan käsittämätöntä. En tiedä mikä meidän muksuissa on oikein vikana, mutta 1-vuotiaasta asti on juhlittu samalla kaavalla, ja kaikilla on aina ollut kivaa:
1. vieraat sisään,
2. lahjojen (uusien lelujen) ihmettelyä ja lasten vapaata leikkiä & vanhempien vapaata jutustelua,
3. buffet-tarjoilu,
4. kakku pöytään laulun ja puhallusten kera,
5. vielä vähän syöntiä, leikkiä ja jutustelua,
6. vieraat kotiin
Illalla sitten vähän siivoomista, mutta aina on lapset olleet päivän päätteeksi tosi onnellisia juhlistaan, ihan ilman mitään hoploppeja, ohjattuja leikkejä ja rihkamaa.
 
elli utelias
[QUOTE="Hanna";28965209]Elämässä on paljon muutakin tekemistä kuin leipominen, siivoaminen ja ohjelman keksiminen. En halua tuhlata aikaani sellaisiin asioihin. Kukin tyylillään.[/QUOTE]

Mihin käytät aikaa? mikä on tärkeää?
 
"vieras"
Vieraat saa maksaa itsensä sinne hoploppiin ja vähän voi järjestää niille jotain purtavaa jos viitsii. Voi olla että nekin saavat maksaa itse. Vastineeksi saa sitten oma lapsukainen hienoja uusia ja toivottavasti myös kalliita lahjoja :)
 
"mmm"
[QUOTE="vieras";28965448]Vieraat saa maksaa itsensä sinne hoploppiin ja vähän voi järjestää niille jotain purtavaa jos viitsii. Voi olla että nekin saavat maksaa itse. Vastineeksi saa sitten oma lapsukainen hienoja uusia ja toivottavasti myös kalliita lahjoja :)[/QUOTE]

No ettei nyt kenellekään jää väärää käsitystä, niin kyllä ne vieraat toki maksetaan sinne hoploppiin. Eikä ole ihan halpaa lystiä.
 
Heleppoa
Me pidettiin lapsen synttärit hoplopissa seuraavista syistä.. Meidän asunto on alle 70 neliötä ja synttärit on sydäntalvella joten ulkona ei juuri mahiksia olla. Toisekseen olimme muutamaa päivää aiemmin palanneet Intian matkalta ja minä olin aivan puhki. En jaksanut ajatellakaan synttäreiden laittamista. Sukulaiset kahvitimme kotosalla mutta kakut tilasin leipomista! Ja hoplop kemut oli niin helpot et taidetaan mennä sinne ensi vuonnakin. Kaveritkin tykkäsi!
 
"lumikide"
Yks syy on kerrostaloasunnossa tilan puute. Esikoisen 1v ja 2v synttärit vietettiin vielä kotona ja silloinkin vieraat kävivät kahdessa vuorossa...Perheen ja myös ystävien lasten kasvaessa ollaan suosiolla myöhemmät synttärit vietetty muualla.
 
"vieras"
Me asuttiin alle 50 neliön asunnossa, niin ulkopuolella järjestetyt synttärit oli kyllä ihan must. Viime vuonna oli kotona sitten synttärit, kun on neliöitä jo 90 :D tänä vuonna lapsi tahtoisi keilahallilla synttärit, mutta taidan silti kotona järjestää. Viime vuonna oli kuitenkin aika rauhalliset synttärit, lapset söi, leikki ja piirsi sekä kuunteli, kun luin niille kirjaa.
 
....
Nep hoplop synttärit on kauheat :) me ei olla pidetty siellä synttäreitä, mutta kerran olin mukana vahtimassa muksuja siellä synttäreillä..joo...meidän perheessä ei tule olemaan hoplop synttäreitä.
Tarjoiluna nahkeat hodareita nahkeilla nakeilla, sekä ressukan näköinen kakku..ja ylihintaan tietenkin :)
 
"vieras"
Meillä keskimmäisellä lapsella ollut kahdet kotisynttärit ja kahdet ulkoistetut. Kotisynttärit pidettiin silloin, kun oli tilaa, ulkoistetut, kun tilaa oli vähemmän. Kun 70 neliön asunnossa asuu viisi ihmistä ja kissa minkä lisäksi asunnossa on vanhan isomman asunnon tavarat, voi vähän tyhmempikin päätellä, että kotisynttärit ei tuon kokoisessa kerrostalossa onnistu.

Seuraavat synttärti keskimmäisellä lapsella taas kotisynttärit, koska muutto edessä ja lapsi itse haluaa kotisynttärit.
 
"Elli"
No hyvin yksinkertainen vastaus: laiskuus ja tilanpuute. Neliöitä 74, kaksoset. Viime vuonna kotisynttärit, penskoja 26 kpl. Siinä voi kukin miettiä miksi jatkossa jossain ihan muualla kun kotona.
 
"Hanna"
Mihin käytät aikaa? mikä on tärkeää?
Käyn töissä, jotta pystyn elättämään lapseni. Kaikki normaalia työtä tekevät tietävät, miten vähissä aika on iltaisin, kun pitää suoriutua pakollisista tehtävistä. Vapaata aikaa ei juuri jää.

Miksi siis tuhlata sitä ainoaa vapaata viikonloppua siivoamiseen ja juhlien järkkäämiseen, kun kerran mukavampia ja kätevämpiäkin vaihtoehtoja on tarjolla?
 

Yhteistyössä