Miksi pitää järjestää synttärit jossakin Hoplopissa tai mäkkärissä?

  • Viestiketjun aloittaja Normaalia elämää
  • Ensimmäinen viesti
Normaalia elämää
Kuulostaa mun mielestä omituiselta. Mun mielestä synttärit voi järjestää ihan hyvin kotona ja tekemistä on aina riittänyt lapsivieraille. Nykypäivän hömpötyksiä ja jenkkitouhua tuollainen synttärien järjestäminen jossakin Hoplopissa tms.
 
"lapseton"
No mun mielestä tälleen nykypäivänä voi vaikka järjestää vähän hömpötyksiä ja tehdä jotain, mitä haluaa, eli vaikka järkkää sitten synttärit jossain hoplopissa. Vaikka ethän sä tosissas kai ollutkaan.
 
Hggg
No jos vaikka haluaa? Meidän synttärit ovat olleet aina kotosalla, mutta ymmärtän kyllä muitakinvaihtoehtoja. Kyllä meidän lapset ovat tykänneet osallistua sekä koti- että mäkkärisynttäreille (yms).
 
kgd
Itse ainakin ajattelin, että seuraavat synttärit järjestetään juurikin HopLopissa. Otan niin järkyttävän stressin ja hössään ja huseeraan itseni puolikuoliaaksi ja kaikki pitää tehdä viimeisen päälle. Että ehkä ensi vuonna sitten rennommin ;) Hauskojahan ne kotisynttärit on, ei se siitä ole kiinni, mutta töiden ja lastenhoidon yhdistäminen on muutenkin välillä sellaista taiteilua, niin en yhtään pistä pahakseni, jos synttäreiden osalta jonkun kerran päästäisi itsensä vähän vähemmällä...
 
Me ollaan pidetty hoplopissa kaverisynttärit ihan vaan laiskuuttamme. Joudun järkätä isot pippalot sukulaisille ja perheystäville nii en vaan jaksa kaverisynttäreitä niiden lisäksi. Helppoa ku vie porukan sinne,sielä on kaikki valmiina. Kukin toki tyylillään. Eikai se pitäis olla keltään pois jos joku pitää synttärit hoplopissa
 
"Vieras"
Nykypäivän hömpötyksiä? Muistan itse olleeni lapsena kolme kertaa mäkkärissä synttäreillä ja siitä on aikaa sellaset 22 vuotta. Olin joskus myös synttärikekkereillä Serenassa ja siitäkin on aikaa parikyt vuotta...

Itse voisin hyvin järjestää lapsen synttärit hoplopissa, sillä meidän 60 neliön kerrostalokolmiossa on vähän ahdasta järjestää juhlia, joissa vieraana 10 vilkasta 6v poikaa.
 
"Vieras"
Miksi pitää järjestää syttäreitä ollenkaan? Synttäreiden viettäminen on aika tuore juttu. Ei ainakaan ennen ole ollut tapana pitää lapsille vastaavia synttäreitä kuin nykyään. Oman 60+ vuotiaan äitini nuoruudessani oli aika tavatonta, että lapset pitivät syntymäpäiväjuhlia. Synttäreitä on aiemmin oikeastaan vaan vietetty isompina merkkipäivinä, kuten vaikka 50 v. juhlat. Lasten synttärit on aika älyttömiä kekkereitä. Sotkee arkea kaikenlaiset kissanristiäiset...
 
"Pajukko"
[QUOTE="Vieras";28965062]Miksi pitää järjestää syttäreitä ollenkaan? Synttäreiden viettäminen on aika tuore juttu. Ei ainakaan ennen ole ollut tapana pitää lapsille vastaavia synttäreitä kuin nykyään. Oman 60+ vuotiaan äitini nuoruudessani oli aika tavatonta, että lapset pitivät syntymäpäiväjuhlia. Synttäreitä on aiemmin oikeastaan vaan vietetty isompina merkkipäivinä, kuten vaikka 50 v. juhlat. Lasten synttärit on aika älyttömiä kekkereitä. Sotkee arkea kaikenlaiset kissanristiäiset...[/QUOTE]

Minun äitini on 66v ja on kyllä juhlinut lapsena synttäreitä ja ollut vieraana. Elämään pitää järjestää kohokohtia. Ei pidä olla aina tylsää puurtamista.
 
"vieras"
Pääsee paljon helpommalla, ei tarvitse kuin lompakkoa kaivaa. Tai hoplopissa kai joutuu itsekin vahtimaan niiden lasten perään, siksi meillä ei ole koskaan siellä viettykään ;) Mäkkärisynttärit on so last season, ne oli hienoa joskus yli 10 vuotta sitten, kun meidän esikoinen kävi kaverisynttäreillä, silloin oli tarjolla oikeastaan vain hese ja mäkkärisynttäreitä. Nuo pienemmät on tainneet käydä ihan jonkun kerran hampparisynttäreillä

Pitää olla sirkuskoulu, uima-, sähly- tai keilaussynttärit, kartingiakin on ollut joku kerta, tanssisynttärit, pikkuritarikierrosta, megazonea jne.
 
"gemma"
Jollakin voi olla kotona myös vaikka pieni vauva, kehitysvammainen sisarus, lemmikki, syöpäsairas perheenjäsen tms. ihan mitä tahansa, minkä takia kotiin ei voi kutsua kymmenpäistä lapsilaumaa.

Nyt taas vähän valoja päälle ja kykyä asettua myös toisten asemaan ja ajatella vähän pidemmälle kun sen OMAN pelastusrenkaan ympärille, jookos?!?

Yksi lapsuuden kaverini joutui järjestämään synttärit aina muualla kuin kotona, koska perheenjäsenet olivat niin pahasti allergisia eläimille, että koiraperheiden lapset eivät olisi voineet tulla kotijuhliin ollenkaan...
 
"Vieras"
Mä kans niin haluisin pitää seuraavat kaverisynttärit Hoplopissa. Olen niin kova stressaamaan ja uuvutan itseni aina vaikka kuinka yritän höllätä pipoa ja pitää kriteerit matalalla. Meiltä on vaan niin pirun pitkä matka lähimpään Hoploppiin, aattelen että onko se vähän ikävää lasten kavereiden vanhempia kohtaan että joutuvat kuskaamaan kersat sinne :/

Pidetäänkö vielä Mäkkäreissä lastensynttäreitä? En oo vaan kuullu pitkää n aikaan kenenkään pitäneen sellaisia ja ajattelin että niitä ei enää järjestetä.
 
wrh
[QUOTE="Pajukko";28965079]Minun äitini on 66v ja on kyllä juhlinut lapsena synttäreitä ja ollut vieraana. Elämään pitää järjestää kohokohtia. Ei pidä olla aina tylsää puurtamista.[/QUOTE]

Ei kyllä ole ollut tavanomaista noihin aikoihin viettää lasten syntymäpäiväjuhlia... ne oli enemmänkin tyylillä "kutsutaanpas kummit kahvittelemaan". Nykyään taitaa olla jokin tekemisen puute vanhemmilla. Aika puurtamista se syntymäpäiväjuhlien järjestäminen on... harva siitä oikeasti nauttii. Sotkeehan se perheen viikkolopun eloakin, kun pitää lähteä kiikuttamaan lapsia harvase viikonloppu taas jonkun lapsukaisen syntymäpäiväjuhlille.
 
"joojoo"
[QUOTE="Vieras";28965062]Miksi pitää järjestää syttäreitä ollenkaan? Synttäreiden viettäminen on aika tuore juttu. Ei ainakaan ennen ole ollut tapana pitää lapsille vastaavia synttäreitä kuin nykyään. Oman 60+ vuotiaan äitini nuoruudessani oli aika tavatonta, että lapset pitivät syntymäpäiväjuhlia. Synttäreitä on aiemmin oikeastaan vaan vietetty isompina merkkipäivinä, kuten vaikka 50 v. juhlat. Lasten synttärit on aika älyttömiä kekkereitä. Sotkee arkea kaikenlaiset kissanristiäiset...[/QUOTE]

No tällaisella ajattelutavalla voidaan saman tien perua myös joulu yms. turhat kissanristiäiset. Tarkemmin ajatellen viikonloputkin sotkevat arkea niin pahasti, että niistäkin pitää päästä eroon.
Eläköön arki!
 
"vieras"
Hienoa, olen samaa mieltä. Suomesta löytyy päteviä tapahtumatuottajia, jotka ovat erikoistuneet lasten tapahtumiin ja juhliin. Ihmettelen usein mitä varten niitä ei käytetä? Siinä ei vanhempien tarvitse kuin maksaa....hmmm. kellä varaa/kellä ei?
 
"Hanna"
8 vuotiaalla järjestettiin ensimmäisen kerran kaverisynttärin hoplopissa. Oli ihan hemmetin paljon helpompaa ja stressittömämpää kuin kotisynttärit. Ensi vuonna saa myös pikkuveli synttärit siellä. Meinasi mennä hermot totaalisesti, kun kahdeksan vilkasta poikaa mesosi ja sotki kodissamme.
 
"jepjep"
en jaksa kuunnella lapsien kiljuntaa.. koti ei mee sekaisin. Ja on tilaa enemmän (asutaan kaksiossa). Kerran pidetty hop lopissa ja oli ihan outo olo ku lähdettii synttäreiden päätyttyä ovesta kuin oltais iteki oltu vieraina.. sai vaan miettiä "tässäkö tää oli"... ei ollu siivouksia ennen tai jälkeen eikä hullua leipomisstressiä tms. ja lapsilla on ollut mukavaa. Helppoa äidille.

MUTTA olen kyllä silti kotisynttäreiden kannalla myös, jos vaan jaksaa. Jos me saadaan isompi koti joskus niin haluan pitää tytölle vielä kotisynttäritkin (ja ollaan sellaisia pidettykin..). Hyviä muistoja omista kotisynttäreistä.

Hoplopin lisäksi on muitakin paikkoja. Hoplop synttäreiden lisäksi ollaa pidetty yhdet synttärit muualla kuin kotona: viime vuonna vuorattiin liikuntasali käyttöön ja tehtiin sinne temppurata. Siinä tosin piti järjestellä ja siivota. Hop lopissa kaikki tulee valmiina ja hintakin on tietysti sen mukaisesti tähtitieteellinen..
 

Yhteistyössä