Mun on oikeasti pakko olla todella ruma. Vai keksiikö joku jonkun muun selityksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pahamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ne miehet on olleet jotain idiootteja sitten. En usko että sinussa on mitään vikaa. Usko pois mulla on tuttuina sellaisia uppiniskaisia rämesusia joiden ei ikinä olisi uskonut pariutuvan ja silti niillä on mies ja perhe. Pidän itseäni melko ok näköisenä ja mulla kestikin kauemmin pariutua. Mua ei myöskään lähestytty baareissa kovin usein. Ne jotka lähestyivät olivat sellaisina yliopistonörttejä, ujoja ja näennäisen rauhallisia. Sellaisen sitten otin miehekseni ja olen ihan onnellinen. Totuus on kuitenkin että nörtistäkin löytyy särmää ja ne on kauheita seksipetoja kun tutustuvat paremmin. Itse en värjää tukkaani enkä juuri meikkaa, olen aika luonnontilassa muutenkin :) olen hoikka ja pukeudun konservatiivisesti. Mies on koulutetumpi kuin minä ja edellisistä suhteista teinkin aikoinaan päätöksen että enää en ota itseäni tyhmempää miestä ja olen ollut tyytyväinen näin. Mun karski vinkki: älä deittaile enää duunareita.

Ketjua seuraanneena minä olen saanut sinusta nyt seuraavanlaisen kuvan:

Olet todella kiltti, hieman ehkä arka ja ujon puoleinen ihminen. Sä olet todella hyväsydäminen ja huomioonottavainen tyyppi. Olet sosiaalisesti älykäs ja muutoinkin fiksu. Olet käynyt vähintään ammattikorkeakoulun ja työskentelet sosiaalialalla, opetusalalla tai terveydehuollossa. Et polta tupakkaa ja juot harvoin. Sä olet hauska ja hassutteleva ja teet kyllä kaikkea repäisevää, mutta vain tutussa seurassa. Uusien ihmisten kanssa olet melko varautunut. En yrittäisi sinua yhden illan juttuun mukaan tai ns. kesäkissaksi, koska en usko, että sä alkaisit moiseen.
Harrastat ehkäpä joogaa ja viulunsoittamista.
Sun tyylin perusteella tulee sellainen kuva, että ole varakas. Sen sijaan, että viikonloppuna vedät perskännit yökerhossa, seuraat osakkeita ja osallistut naisten metsänhoitokurssille. Onhan sinulla paljon metsää tai muuta omaisuutta.

Menikö yhtään oikein? Pidän itseäni helkkarin hyvänä ihmisasiantuntijana

[QUOTE="Vieras";28962169]Kyllä, ahdistavuuteen asti. En halua kuulla tunnin sisään seitsemääkymmentä kertaa, kuinka kaunis ja viehättävä olen, kuinka ihana ja mukava olen. Ilman tutustumista tietysti tämäkin jauhaminen alkaa.

Suoraan sanottuna ällöttää tuollaiset. Ja ovatko tosissaan? No eivät todellakaan.

Lähipiirissäni on jokunen noita pareja ja lähes poikkeuksetta kyseessä on tumma mies ja ruma/lihava/tms. nainen.. Sääliksi käy.
Kyllä varmasti naiselle on ollut ihanaa, ku kerrankin joku kehuu kauniiksi :D (Ja niin vain mentiin naimisiin heti, ja hankittiin tietysti vähintään yksi lapsi).[/QUOTE]

Tämä kuvitelma, että kaikki ulkomaalaiset miehet on ällöttäviä lepertelijöitä, on kyllä huvittava. Tuo kyseisen kommentin laittaja ei varmaan tarkoittanut mitään steissillä hengaavaa "sulla kauniit silmät, tule mulle vaimoksi" tyyppiä? Ymmärrän tuon ehdotuksen, vaikka vähän hölmö onkin, sikäli että joillekin suomalaisille miehille, varsinkin vähän vanhemmille jöröjukille, puhelias nainen ja small talk on liikaa, kun taas moni muunmaalainen mies osaa keskustella joutavia ja ottaa kysymykset rupatteluna eikä tunne olevansa kuulusteltavana, jos nainen kysäisee vaikka viikonlopusta.
Omaa kokemusta ei ole, mutta kuvittelisin että netin kautta löytyvät miehet ovat ehkä keskimääräistä ujompia tai muuten sosiaalisesti kyvyttömiä, joita itsevarma nainen saattaa pelottaa. Onko se ap:n harrastus joku vähän nörtimpi juttu? Älä loukkaannu, mietin vain, olisiko ongelma siinä, että kyseisen harrastuksen pariin hakeutuu vähän "erikoisia" miehiä, joille suhteen aloittaminen on vaikeaa.
Rumuudesta tai lyhyydestä tuskin on kyse. Minäkin veikkaan, että jostain syystä et vastaa livenä netissä antamaasi mielikuvaa. Siinäkään vika ei välttämättä ole sinussa, varmaan aika moni netissä alkanut tuttavuus tyssää tuon takia.

[QUOTE="Jaakko";28962391]Ketjua seuraanneena minä olen saanut sinusta nyt seuraavanlaisen kuvan:

Olet todella kiltti, hieman ehkä arka ja ujon puoleinen ihminen. Sä olet todella hyväsydäminen ja huomioonottavainen tyyppi. Olet sosiaalisesti älykäs ja muutoinkin fiksu. Olet käynyt vähintään ammattikorkeakoulun ja työskentelet sosiaalialalla, opetusalalla tai terveydehuollossa. Et polta tupakkaa ja juot harvoin. Sä olet hauska ja hassutteleva ja teet kyllä kaikkea repäisevää, mutta vain tutussa seurassa. Uusien ihmisten kanssa olet melko varautunut. En yrittäisi sinua yhden illan juttuun mukaan tai ns. kesäkissaksi, koska en usko, että sä alkaisit moiseen.
Harrastat ehkäpä joogaa ja viulunsoittamista.
Sun tyylin perusteella tulee sellainen kuva, että ole varakas. Sen sijaan, että viikonloppuna vedät perskännit yökerhossa, seuraat osakkeita ja osallistut naisten metsänhoitokurssille. Onhan sinulla paljon metsää tai muuta omaisuutta.

Menikö yhtään oikein? Pidän itseäni helkkarin hyvänä ihmisasiantuntijana[/QUOTE]

No ei nyt kovin kauaskaan mennyt tuo kuvaus :) Kuvailee kyllä noin kokonaisuudessaan minua ihan hyvin.

Kiva kun vastaat heti jonkun miespuolisen kommenttiin. Mä olen koettanut tsempata sua tässä mutta näin naisena nimim. vieras taitaa olla kannustavat kommentit ihan yks hailee sulle. Siispä, annan olla.

[QUOTE="Vieras";28962423]Kiva kun vastaat heti jonkun miespuolisen kommenttiin. Mä olen koettanut tsempata sua tässä mutta näin naisena nimim. vieras taitaa olla kannustavat kommentit ihan yks hailee sulle. Siispä, annan olla.[/QUOTE]

Kiitos kommenteistasi. Anteeksi, en ole millään lailla yhtään kommenttia halunnut dissata. Jotkut kommentit ovat sellaisia, jotka laittavat miettimään niin paljon, etten osaa vastata oikein mitään.
Tuo miehen kommentti oli tavallaan suora kysymys ja osui pelottavan oikeaan.

Tuon olenkin jo todennut, että korkeammin koulutetut miehet ovat fiksumpia treffeillä ja aina myös urheilullisempia, joista minä tykkään :)

Kiitos kommenteistasi. Anteeksi, en ole millään lailla yhtään kommenttia halunnut dissata. Jotkut kommentit ovat sellaisia, jotka laittavat miettimään niin paljon, etten osaa vastata oikein mitään.
Tuo miehen kommentti oli tavallaan suora kysymys ja osui pelottavan oikeaan.

Tuon olenkin jo todennut, että korkeammin koulutetut miehet ovat fiksumpia treffeillä ja aina myös urheilullisempia, joista minä tykkään :)

voin vahvistaa useamman tuntemani korkeammin koulutetun miehen puolesta että tuo meni täysin metsään. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28962514:
voin vahvistaa useamman tuntemani korkeammin koulutetun miehen puolesta että tuo meni täysin metsään. :laugh:

Ja omat kokemukseni ovat kyllä olleet että duunarit ovat aivan mahtavia tyyppejä treffeillä. Eivät ehkä osaa ihan niitä etiketti-sääntöjä, mutta ovat jotenkin niin aitoja.
Korkeammat herrat ovat kylmän kohteliaita ja korrekteja, mutta huomaa miten he katsovat pitkin nenänvartta tällaista duunarinaista. Pukumiehet ovat ihan OK työpaikalla, pääsevät jopa siitä kuorestaan välillä, mutta en ikimaailmassa haluaisi sellaisen kanssa seurustella.

Ehkä se ei ole se paras idea alkaa lajittelemaan miehiä ylempään ja alempaan kastiin, ainakaan jos on jo valmiiksi ns. huonoa onnea miesten suhteen.

Mulle tuli tuosta nettitutustasi mieleen oma kokemus vuosien takaa. Olin aika pitkään kirjoitellut todella mukavan, sattumalta netissä kohtaamani miehen kanssa. Olimme molemmat varattuja, enkä ajatellut missään vaiheessa kyseessä olevan sen kummempaa kuin kaveruus. Kerran mies sitten ehdotti, että tapaisimme oikeasti, mutta kieltäydyin, koska olin hirveän epävarma ja pelkäsin olevani hassunnäköinen. Kieltäytymisen jälkeen mies lakkasi kirjoittelemasta ja minä olin surullinen ja ihmeissäni. Vasta vuosia myöhemmin tajusin, että mies oli luultavasti ihastunut minuun pahan kerran ja joutui lopettamaan yhteydenpidon melkein kokonaan päästäkseen yli ihastuksesta.

Olisiko tuon sinun nettituttusi tapauksessa voinut olla niin, että hän kuvitteli sinun olevan elämänsä nainen ja kun todellisuudessa et jostain syystä vastannut hänen odotuksiaan, hän pettyi kovasti eikä osannut enää pitää yhteyttä? Muutenkin monen voi olla vaikea olla vain kaveri, jos on kovasti toivonut jotain enemmän.

Kuvien puresteelta tyyli näyttää ihan kivalta, eli oli lähinnä nuo sanavalinnat mitkä kuulosti kovin tätimäisiltä...

Luulen muutaman muun tavoin että kyse on varmaankin siitä, että miehet odottavat nettikeskustelujen perusteella jotain vähän villimpää tapausta, ja treffeillä tapaavat sitten suht konservatiivisen ja hillityn naisen. Jos mielikuvat on kovin vahvat, siinä tapaamishetkellä tavallaan "kuolee" joku jota kohtaan oli tunteita - häntä ei ollut olemassakaan. Tämä tietysti pätee vaan jos oikeesti on kirjoiteltu jo pidempään. Perusnettideittailu lienee vähän nopeampitempoisempaa...

Se tässä vielä mättää tosin, että sanoit jääväsi yksin baareista speed datingissäkin. Joko vaan kuvittelet (? ei ne muutkaan aina seuraa saa, joku sanoo sanan siellä toisen täällä, ehkä et laske omalla kohdallasi sellaista "seuraksi" mutta muiden kohdalla lasket...?) tai sitten tosiaan joku muu juttu on ehkä vielä olemassa kumminkin.

Tai sitten, tää on vaan joku tällainen outo kausi joka menee kohta ohi, ja tuleva miehesi ihmettelee sulle jatkuvasti, että miten kummassa hänelle säästyikin tällainen kultakimpale, kylläpä muut miehet on sokeita ja hulluja.
(mistä tulikin mieleen, että kauanko tätä on jatkunut? Onko asia joskus ollut erilailla?)

mulla on pitkähköt hiukset ja todellakin osaan laittaa hiuksiani. Suoristan tai laitan kauniit laineet tms.

Tällainen voisi olla esim. mun hiustyyli http://students.depaul.edu/~zdawood/Images/Kelly_Clarkson_4.jpg

En osaa sanoa muuta, kuin että seuraavan kerran jätä hiukset auki, unohda farkkuhameet ja kuuntele toista. (Nämä siis vain tuli ensimmäisenä mieleen ilman sen syvällisempiä pohdintoja).

Mä siis seurustelin ikävuodet 17-24. Eron jälkeen halusin keskittyä vain itseeni. En edes halunnut ketään, sillä halusin päästä suhteesta kunnolla irti (vaikka ero oli mun päätös) ja halusin asua yksin yms. Ensimmäisenä vuotena eron jälkeen en baarissa edes tajunnut haikailla mitään miehiä. Nyt oikeastaan vajaa vuoden verran olen alannut etsiä sitä oikeaa. Mun ei ole pakko seurustella ja en todellakaan etsimällä etsi ketään. Mutta tottakai sitä haluaisi tässä iässä pikkuhiljaa vakiintua ja aina kun joku kaveri ilmoittelee talon rakentamisesta tai vauvan tulosta, niin hetken mietin, miksi en minäkin.

Eli olen tyytyväinen kyllä elämääni, mutta tottakai sitä tuntee, että jotain puutttuu.

Veikkaan, että sinulla on jotenkin epänaiselliset kasvot, liian iso leuka, nenä tai silmät lähellä tosiaan tai sitten jotakin poikkeavaa epäsymmetrisyyttä, kierot silmät, huono purenta pienellä leualla ym. Jotakin sellaista se on, että olet itse sille sokea eli veikkaan tuota ensimmäistä.

Miksi farkkuhame ei sovi tämän ikäiselle? Mun mielestä sellainen sopii kaiken ikäisille. Riippuu enemmän mallista. Mä en ole koskaan ajatellut pukeutuvani tätimäisesti. Mun vaatteet ovat h&m, zara, vero moda, gant, Filippa K, mexx, tiger of sweden, ted baker tms..

tuollainen kynäfarkkuhame jonka linkitit, on ihan ok, mutta yleensä farkkuhameet on vähän erilaisia ja nykyään aika out kaikilla. Moni mies kuulemma tykkää enemmän housuista naisella, kun hameesta. Tuo musta kynähame on tyylikäs eikä tuossa punaisessa paidassakaan mitään vikaa ole. En usko siis että tyylissäsi mitään vikaa on. Joku muu mättää.

näytätkö kasvoista sitten lapsekkaalta? Onko kasvonpiirteissäsi jotain liian persoonallista? Harva on oikeasti ruma.

minkälainen puheääni tai tyyli? Tuletko liian lähelle?

[QUOTE="vieras";28963098]tuollainen kynäfarkkuhame jonka linkitit, on ihan ok, mutta yleensä farkkuhameet on vähän erilaisia ja nykyään aika out kaikilla. Moni mies kuulemma tykkää enemmän housuista naisella, kun hameesta. Tuo musta kynähame on tyylikäs eikä tuossa punaisessa paidassakaan mitään vikaa ole. En usko siis että tyylissäsi mitään vikaa on. Joku muu mättää.

näytätkö kasvoista sitten lapsekkaalta? Onko kasvonpiirteissäsi jotain liian persoonallista? Harva on oikeasti ruma.

minkälainen puheääni tai tyyli? Tuletko liian lähelle?[/QUOTE]

Pakkoa sanoa tähän, kun kesän aikana on useammassa eri äijäporukassa todettu, että hameet ja kokohameet (onks ne nyt sitten mekkoja) ovat paljon naisellisempia ja kauniita. En rehellisesti tiedä yhtäkään miestä, joka tykkäisi enemmän housuista naisella.

[QUOTE="vieras";28963098]tuollainen kynäfarkkuhame jonka linkitit, on ihan ok, mutta yleensä farkkuhameet on vähän erilaisia ja nykyään aika out kaikilla. Moni mies kuulemma tykkää enemmän housuista naisella, kun hameesta. Tuo musta kynähame on tyylikäs eikä tuossa punaisessa paidassakaan mitään vikaa ole. En usko siis että tyylissäsi mitään vikaa on. Joku muu mättää.

minkälainen puheääni tai tyyli? Tuletko liian lähelle?[/QUOTE]

Mä taas väitän toisin. En ole vielä ikinä kuullut, että mies tykkäisi enemmän housuista naisella. Kyllä miehet hameista tykkää.
Eipä omanikaan hameita käytä ja tietää, että tykkään hameista. Loppupeleissä silti mulle on ihan sama, kumpiako nainen käyttää.

Mulle tulee nyt sellainen juttu mieleen, että ehkäpä ongelmasi on se, että etsit vikoja itsestäsi. On jotenkin väärin (ja siis monihan niin tekee, se on inhimillistä!) että etsit vikoja joita voisit korjata, muuttuaksesi joksikin mitä et ole, ja sellaisena sitten jollekin "kelvataksesi". Olet ihan mianio juuri tuollaisena, ja olet vaan tavannut mulkkuja ihmisiä.

Luulen, että olet sellaisen kertakäyttötreffikulttuurin uhri. Nettideiteissä pääasiana on monilla miehillä se, että ne saa pillua. Jos "ajatukset natsaavat" ( eli tarkoittaa sitä, että nainen voisi olla potentiaalinen ehdokas sänkyyn, jaksaa jutella monena päivänä peräkkäin ja osoittaa kiinnostustaan) niin sitten halutaankin usein jo hyvin pian tavata. Tapaamisen tarkoituksena on näitä nettifoorumeja koluavilla miehillä tarkastaa naisen ulkoiset avut nopeasti ja päättää sen perusteella, kannattaako tätä "keskustelua" jatkaa. Eli onko perse ja tissit sopivat ja lähinnä himottaako nainen noin fyysisesti välittömästi siinä määrin, että kannattaa yrittää antaa naiselle tätä illuusiota kiinnostuksesta ja parisuhteen mahdollisuudesta. Sehän on peliä!

Etsit ihan toisenlaista ihmistä ja sellaisen myös ansaitset. Ehkä sinussa ei ole sellaista seksin hehkua tai tietty epätoivo saattaa paistaa naamastasi. Se ei kuitenkaan tarkoita muuta kuin sitä, että et vedä puoleesi näitä "hyvännäköisiä menestyviä miehiä" (= itsekkäitä mulkkuja) vaan ihan toisenlaisistsa arvoista ja asioista kiinnostuneita ihmisiä. Konteksti on siis väärä. Netissä se ei ole.

Vaikka mun kasvoissa olisikin jotakin "epämiellyttävää" niiin onko se silloin syy olla katsomatta mua silmiin ja olla käyttäytymättä asiallisesti? Olen minäkin ollut deiteillä miesten kanssa, joiden ulkonäkö ei ehkä ole ollut kaikkein mieluisin. Silti olen asiallisesti kahvit juonut, katsonut silmiin ja jutellut niitä näitä.

Jos nyt oikein miettimällä mietin kasvoistani jotakin, niin mulla voi olla jotenkin aika erottuvat poskipäät. Sellaiset korkeat korkeat poskipäät.

Mä kerron oman kokemukseni:

Mä tapasin netissä miehen. Tästä on aikaa jo tosin 8 vuotta. Miehellä oli kaksi kuvaa netissä. Toinen oli sivulta päin ja ilmeisesti jotenkin sellaisesta kuvakulmasta, että mies näytti ihan erilaiselta, mitä suoraan edestä.
Toinen oli jostakin juhlista, joissa mies oli puku päällä ja pilottilasit päässä. Mies oli kuvissa komea. Mies vaikutti myös mukavalta ja olin ihastunut häneen. Odotin deittejä kuin kuuta nousevaa.

Mies oli luonnossa ihan eri näköinen ja petyin. Mies ei ollut ruma ja mies oli ihan komeakin oikeasti. Mutta ihan eri näköinen mitä odotin. En voinut sille mitään, että petyin ihan täysin. Mulla oli niin vahvat mielikuvat. Siis mies oli komea ja ulkonäössä ei ollut mitään vikaa, mutta mä vaan petyin siihen, ettei mies ollutkaan sellainen, mitä olin odottanut. Lapsellista minulta, mutta en voinut mitään.

Vaikka mun kasvoissa olisikin jotakin "epämiellyttävää" niiin onko se silloin syy olla katsomatta mua silmiin ja olla käyttäytymättä asiallisesti? Olen minäkin ollut deiteillä miesten kanssa, joiden ulkonäkö ei ehkä ole ollut kaikkein mieluisin. Silti olen asiallisesti kahvit juonut, katsonut silmiin ja jutellut niitä näitä.

Jos nyt oikein miettimällä mietin kasvoistani jotakin, niin mulla voi olla jotenkin aika erottuvat poskipäät. Sellaiset korkeat korkeat poskipäät.
No ei se oikein ole, mutta niin elämässä tapahtuu. Ja kun et sitä varsinaisesti ihmetellytkään vaan sitä, että miksi miehet eivät kiinnostu. Treffeillä ehkä tulee niitä äärireaktioita sen vuoksi, ettei toiselle jää epäselväksi, että kiinnostusta ei ole, joten siellä tulee selkärangasta se rehellisyys. Bussikuskit ja tuttavat ovat sitten niitä, joilla pokka pysyy paremmin, kun eivät oleta, että haluat suhdetta heidän kanssaan.