Syyskuun budjettihaaste

3jakisu
Lidl: 40,61 eli yhteensä mennyt 199,3. Pesuaineet, kissan ruoka ja hiekka, talous ja wc-paperit, kuivamuonat riittävät koko kuuksi eli seuraavissa laskuissa pitäiis olla vain pelkkiä ruokia. (tietenkin summa on jo iso koska ostan aina monta pakkausta pesuaineita kerralla ja kissanhiekkoja ja jättipakkauksen emboa ja talouspaperia luonnon ystävän.)
 
tuhlasin jauhelihaan kun oli se 0,99e paketti Prismassa niin hamstrasin pakastimeen.Tietää mitä tässä kuussa meillä syödään=DEli 150e mennyt.
Saitpa halvalla jauhelihaa :)

Mä ostin juuri viimeksi Prismasta 16 pakettia jauhelihaa ja 9 pakettia broilerin ja kalkkunan lihaa, kun olivat -30% lapuilla. Ei ne kyllä koko kuukautta riitä millään, mutta kyllä niillä eteenpäin pääsee :D

Lähikauppoihin onkin taas mennyt rahaa ihan höttöön...on vietetty lasten kanssa leffailtaa, tehty vähän pizzaa ja herkuteltu noin niinkuin muutoinkin. Pitää päivittääkin nyt tuo lista heti ajantasalle, kun kuitit vielä löytyy. Niillä kun on tapana tehdä katoamistemppu.
 
3jakisu
Lähikauppa täydennyksiä yht 27 e eli 227 nyt. Musta turhaa esim kun nyt kahvinkeitin jolla saa erikoiskahveja.miehllä ja oli ostanut 6 e pakkauksen kaakaojuttuja siihen vaik normaalia kaakaota on jäljellä. Meillä mies vain juo kahvia tai teetä. Kumpikaan ei juo alkoholia eli ns kalja tai viinikuluja ei ole.
 
"poikia3"
Jospa minäkin päivittäisin meidä summat:

1.9 Prisma 16,47
2.9. S-marker 3,23
7.9 K-supermarket 22,58
7.9 Lidl 41,59
7.9 Prisma 24,62

Eli tähän mennessä mennyt 108,49 jäljellä 341,51

Mulla pitäisi olla viikon ruuat ostettuna, saatan joutua hakemaan esim. maitoa tai leipää, mutta periaatteessa kaikkea pitäisi olla nyt hankittuna viikoksi.
 
Kauppaan mennyt yhteensä 54,88€. Voisin kans tehdä alle listausta eli

2.9 20,80€ LIDL (tuulihattuja ja vaniljapuikkolaatikko)
3.9 3,15€ LIDL
6.9 4,28€ SIWA (pizzapohjia ja 2l jaffapullo)
6.9 26,71€ HALPA-HALLI (2x geisha konvehtirasia, puolustukseksi että toisen vein töihin)

Suluissa tuotteet, joita ilmankin olisi ehkä pärjätty. Näihin mennyt ylimääräisenä tällä hetkellä 11,79€
 
Tulee vähän viiveellä, hukkasin jo yhden kuitin, mutta onneksi verkkopankissa kuitenkin näkyy paljonko on mennyt :)

1.9. 63,16e
5.9. 42,96e
7.9. 17,01e
9.9. 14,56e

Yhteensä 137,59e ja kyllä, on meilläkin tässä ihan turhia juttuja tullut ostettua (muovipussit, herkut jne.)

isoperhe, Prismasta noin halvalla jauhelihaa! On kyllä todellakin kannattanut hamstrata :) Me ostettiin pakkaseen silloin joskus kun k-kaupoissa oli ne 250 gramman pakkaukset eurolla ja olen nyt niistä tehnyt niin että paketti jauhelihaa ja vastaava määrä soijarouhetta niin on vähän tullut säästöä ja toisaalta lihan määrää on ollut ihan hyvä vähän vähentää :)
 
isoperhe
meni kun haettiin su kuiva-aineita eli 165e menny.
Nuo jauhelihathan oli Osta pois päivillä halpoja,luki lehdessä että on ostorajoitus 2rasiaa,mutta kaupassa oli lappu että ei rajoitusta.Kerrankin osui kohdalle=DHuomenna täytyy kyllä taas kauppaan mennä,maito on ihan loppu.
 
3jakisu
Prisma yhteensä 71,77 (sisältää ns. turhana 4-pack Kokis Zeroa)
eli yhteensä n 390

Nenäliinoja menee poikkeuksellisesti paljon eli niistä lisäkulua kun perheessä tällä hetkellä 2 niistäjää (itseasiassa minä olin eilen lähes 39 kuumeessa ja räässä).
 
"poikia3"
Tilanne päivitys siis:
8.9. Prisma 6,61
12.9. S-market 8,21
14.9 Lidl 62,28
14.9 K-kauppa n. 30 euroa, olen onnistunut kadottamaan kuitin
14.9. Citymarket 29,41

nuo yhteensä 134,42
Kuun alusta 242, 91 jäljellä 198,60

Minäkin olen hamsrannut nyt jauhelihaa, LIDLissä oli 500 g naudan jauhelihaa 2,79. Samoin juustoa on jääkaapissa 2 kilon palasta. Ostimpa myös karkkeja varastoon. Esim. meidän keskimmäinen syö Bilar-karkkeja karkkipäivänään, ja niitä ei saa lähikaupasta lainkaan. Ostan niitä sitten aina isomman satsin kerralla K-kaupasta. Samalla lailla esikoisen Aarrearkkuja ei saa lähikaupasta.

100 per viikko pitäisi riittää loppukuuksi oikein hyvin.
 
3ja kisu
Perjantaina mies ja poika hakivat jotain erikoisiltapalaa (olisi ollut tarvittavat kotona) eli 20 meni niihin.
Lauantaina meille tuli vieraita ja kaupasta piti hakea täydennystä ja jälkiruokajäätelöä eli 30 meni.

Yhteensä siis 440 e eikä siis sisällä työruokailuja ja ulkonaruokailua (tänään tarkoitus mennä ystävien kanssa brunssille).
 
"mietiskelijä"
237,62€ menny nyt yhteensä kauppaan. Tuosta on joku noin 50 euroa varmaan muuta kuin ruokaa (pinnasänkyyn patja,vaipat, shampoot jne). Ollaan yritetty mennä sillä että 100e/viikko. Voi olla et pysytään tossa tavoitteessa :)
 
isoperhe
70e edestä ruokaa ja cittariin meni 20e..tuo cittari oli lähinnä pelkkää herkkua,limua,pizzaa ja sipsejä=/Ehkä noista herkuista vois meilläkin joskus tinkiä=)Sunnuntaina piipahdin markkinoille,ja sieltä oli pakko saada mukaan kaikkia ihanuuksia ja 20e niihin tuhlasin=)Eli mennyt on 275e tässä kuussa.Aikalailla budjetissa ollaan vielä=)
 
"MaTaMi"
Mie voisin lähteä tähän mukaan niin että 50e/viikko. Tuo on nyt ihan hatusta vedetty tuo summa, kun ei mitään hajua mitä tällä hetkellä menee. Aiemmin meillä mennyt n. 80-100e/viikko. Silloin kukakuinkin kaikki söivät kotona. Nyt Lapset hoidossa 4pv/viikko ja minä opiskelemassa, joten vähempään pitäisi päästä.

Meitä siis 2+2 alle kouluikäistä lasta. Lasken tuohon budjettiin ruoan, paperit ja satunnaiset saippuat. Opiskelija ruokailuja tai muita ulkona syömisiä ei sisällytetä tuohon (emme juuri harrasta ulkona syömistä). Kaksi laktoositonta joukossa ja minä itse en syö lihaa (kala kelpaa kyllä). Joten toisinaan tehdään kahdet ruoat, jotta on jokaiselle jotakin.

Tällä hetkellä jääkaappi kutakuinkin tyhjä. Pakkasesta löytyy pari pakettia lihaa/kanaa, sekä marjoja. Pihalla kasvaa porkkanoita, salaattia ja omenoita. Tänään ruoaksi kasvissosekeittoa. Huomenna sitten kauppaan.
 
3jakisu
alkuviikon ostokset lähikaupsta 52,55 e eli yhteensä 492,55 mennyt 17/30 päivässä jo eli budjetti 800 varmasti paukkuu.

Ostoksina : omppuja, banskuja, viinirypäleitä, salaattia, tomaattia, paprikaa, kurkkua, leipäää, nenäliinoja, jauheliha, kanafile, 3+2 maitoja (plusmaitoa pojalle, muutoin rasvatonta) 3*valmiskeitto! ;(, isoja jugurtteja, kidius jugurtteja, leikkeleitä*2, mustikoita jne. ei mitään ihmeellistä siis ai niin yksi iso kokis kyllä :/
 

Yhteistyössä