Syyskuun budjettihaaste

Tervetuloa pitämään budjettia syyskuun kauppalaskuista, toivottavasti tälle kuulle saadaan isompikin joukko mukaan :)

Lyhyesti ketjun tarkoitus: jokainen asettaa itselleen tavoitteen minkä summan alle pitäisi saada ruokaostokset tehtyä. Tai voi sitten ihan vain tehdä seurantaa paljonko sinne kauppaan oikeasti meneekään.

Jos joku jaksaa ja haluaa tehdä taulukkoa osallistujista ja heidän tavoitteistaan niin ihan vapaasti saa ottaa vetovastuuta :)
 
Pitäisköhän osallistua? Menee nyt vähän huonoon saumaan, mutta kai mä edes yrittää voisin?

Ja budjettihaasteko pitää sisällään siis VAIN ruoan? Ei hygieniatuotteita jne?

Mä voisin koittaa tuota seurantaa tehdä...mulla ei tällä hetkellä ole hajuakaan siitä, että paljonko ruokaan menee kuussa rahaa. Mutta sitten sen näkis :)

* * * * * * * * * *

1.9. S-Market 72,02€
Ruoka 71,83€
Hygienia 0€
Muut 0,19€

2.9. S-Market 7,77€
Ruoka 7,77€
Hygienia 0€
Muut 0€

4.9. S-Market 6,41€
Ruoka 6,22€
Hygienia 0€
Muut 0,19€

5.9. Prisma 108,02€
Ruoka 74,56€
Hygienia 5,89€
Muut 27,57€

5.9. S-Market 94,33€
Ruoka 89,05€
Hygienia 3,19€
Muut 2,09€

7.9. S-Market 23,47€
Ruoka 22,22€
Hygienia 0€
Muut 1,25€

7.9. K-Supermarket 20,99€
Ruoka 16,05€
Hygienia 0€
Muut 4,94€

YHTEENSÄ: 333,01€
Ruoka 287,70€
Hygienia 9,08€
Muut 36,23€

* * * * * * * * * *
 
Viimeksi muokattu:
"Saana"
Jäi toi elokuu sittenkin välistä mulla ja taistaa jäädä tämä syyskuukin, sen verran joutuu kanttiinia käyttämään tässä kuussa, että ihan itteekin hirvittää.
 
Mukaan vaan!

Useimmilla taitaa summissa olla mukana kaikki mitä ruokakaupoista ostetaan eli hygieniatarvikkeet, pesuaineet jne. Ainakin itselle on paljon helpompaa laskea kuitit yhteen semmoisinaan.

Muoks. Ja lasken mukaan myös pullopantit, jossain vaiheessa ne sitten taas hyvittää ostosreissua kun palauttelee pulloja.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chef
"Wieras"
Tähän voisi mielenkiinnosta lähteä, Onnistuisiko versio jossa ei anna budjettia vaan kertoo paljonko on mennyt? Lokakuussa voisi sitten alkaa parantamaan ja vähentämään....?
 
[QUOTE="Wieras";28933157]Tähän voisi mielenkiinnosta lähteä, Onnistuisiko versio jossa ei anna budjettia vaan kertoo paljonko on mennyt? Lokakuussa voisi sitten alkaa parantamaan ja vähentämään....?[/QUOTE]

Näin mä meinasin toimia :)
 
vrk
Tulen mukaan.
Perheen koko on 2+2 ja vauva syntyy loppuvuodesta.
Kaikki mikä menee kauppaan, niin lasken budjettiin ( ruoka, hygienia, pesuaineet).
Koitetaan mennä suunnilleen 100e viikko.
 
Tervetuloa kaikille mukaan! :)

Meillä on mennyt nyt kauppaan 63,16e. Mulla on mahdollista pitää budjettia tässä kuussa ainoastaan kolmen viikon ajalta, joten tavoite olisi taas se 270 euroa/3 vkoa (ja meitä 2+1).

Vähän kävin taas vakoilemassa eri koulujen ruokalistoja, jotta saisi jotain ideoita ruokiin, mutta ei sieltä hirveästi tullut uusia vinkkejä. Hahmotelmaa on kuitenkin tämän kuun aterioista niin helpottaa kaupassa käyntiä ja pysyy paremmin budjetissa.
 
  • Tykkää
Reactions: emmiina
3jakisu
Poikkeuksellinen arkiviikko, koska mies ja poika syyslomailemassa eli mene paljon arkena ruokaan rahaa (emme laske muutenkaan työruokailuja tähän 800 e mukaan).

1.9 lähtien kauppoihin mennyt: apteekista pojalle möller omega3 pikkukalat 11,8 e, tarjoustalosta: pesuaineita (neutral pesuaine tarjouksessa 1,99!), kuivamuonia, talouspaperia yht 61,87, musti ja mirri: 3*kissanhiekka ja pieni raksupussi 62,8 e, lähi k-kaupasta ruokia 22,22 e
Yhteensä mennyt: 158,69 e
 
isoperhe
Ollaan.tänään tehdään eka kunnon kauppareissu tälle kuulle,mutta valitettavasti meillä oli vieras kylässä alkukun päivät ja 40e meni ihan silkkaan herkkulinjaan.Otan tavoitteeksi 500e tämä kuu.Sisältää ruuat,hygienian ja ulkona syömisen.Meillä oli se 6henkeä talossa 2 aikuista 4lasta vaihdellen kotona..2 syö koulussa ja 2 päiväkodissa muutaman kerran viikossa.
 
Nonni, nyt on kuitit tsekattu läpi ja kirjattu ne ylös.

Tämä kuu siis mennään ihan ilman mitään muutoksia...nyt vaan haetaan vähän sitä suuntaa, että paljonko meillä menee kuukaudessa kauppaan rahaa. Ensi kuussa voisin sitten katsoa, josko summaa koittaisi vähän järkeistää :)

Erottelin nyt noista summista ruoan, hygieniatuotteet ja "muut", jotka pitää sitten kaiken muun sisällään. Tällä hetkellä lähinnä muovikasseja, kestokasseja, lelun ja paketin luita koirille.

Myös lelukaupassa ja kangaskaupassa on tullut piipahdettua, mutta koitan nyt keskittyä listaamaan noita "peruskauppaostoksia", jottei ala ahistamaan :LOL:
 
"nuuh"
Herranjestas, mulla mennyt tässä kuussa rahaa ruokakauppaan 27€!! Kerrankin pääsin vähällä :D mutta ollaankin saatu niin paljon kalaa, hirvenlihaa, kesäkurpitsaa ja perunoita ihan ilmaiseksi että niillä eletty jo viikko. Kaupasta haettu maitoa, kermaa, viiliä, vissyä, rasvaa ja juustoa. Huomenna menee kyllä parinkympin rykäys lihakauppaan josta ostan aina kuukauden lihat kerralla ja pakastan (vinkki jyväskylän liepeillä asuville, lihatukku valion takana).
Jos tämä kuukausi menis noin 300€ olisin tyytyväinen. Meitä 2+1.
 

Yhteistyössä