Meikäläinen lähtee mettään telttailemaan neljäksi päiväksi

kateellinen
Mä en ymmärrä miten jotkut ei viihdy/osaa olla metsässä. Musta mikään ei ole parempaa kuin nukkua luonnonhelmassa, kalastaa, marjastaa ja retkinuotiolla kuunnella kivoja juttuja. Saat olla vaikka missä rymyvaatteissa, kukaan ei ihmettele. Ihanan vapauttavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: leijona-76
"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";28956304]No ku ne on alttiimpia palvelemaan naisia kuin naiset itse :D Ja jos tarvitsee voimaa käyttää eri juttuihin, niin silloin mä jään kyllä ilman sitä juttua. Esim. kirveen käyttäminen. Ei todellakaan onnistu puun halkominen, ei sitten mitenkään. Saatikka saha... en jumalauta opi niin yksinkertaista vempelettä käyttämään.
Ja tunnelmakin on varmaan paljon parempi, kun on äijiä mukana. Pelkkä akkalauma voi saada aikaan mitättömistä jutuista kissatappelun aikaiseksi.[/QUOTE]
Ei kai metsässä pakko ole kirvestä ja sahaa käyttää.
 
Mä en ymmärrä miten jotkut ei viihdy/osaa olla metsässä. Musta mikään ei ole parempaa kuin nukkua luonnonhelmassa, kalastaa, marjastaa ja retkinuotiolla kuunnella kivoja juttuja. Saat olla vaikka missä rymyvaatteissa, kukaan ei ihmettele. Ihanan vapauttavaa.
Me ollaan niin erilaisia. Minun elementtini on vesi. Se vapauttaa ja rauhoittaa minut.
 
mettämies
Voi vietävä ja suunnistamistakin harjotellaan. Eli mahdollista, että eksyn :) Eipä ole pesupaikkaa ja pitää muilla tavoin pitää itsensä puhtaana ja hyi, öttiäisiä vilisee joka puolella...Korkkareilla ei tee mitään ja ruokaankin on vain 16e :O kaikkea pussiruokaa ja säilykettä tarvii ostaa...hyi yök :x En selvii tästä ollenkaan...
Mihin menet?:)
 
"vieras"
Mä en ymmärrä miten jotkut ei viihdy/osaa olla metsässä. Musta mikään ei ole parempaa kuin nukkua luonnonhelmassa, kalastaa, marjastaa ja retkinuotiolla kuunnella kivoja juttuja. Saat olla vaikka missä rymyvaatteissa, kukaan ei ihmettele. Ihanan vapauttavaa.
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ihmiset on erilaisia. Musta on ihanan vapauttavaa olla 80 000 ihmistä vetävän stadionin eturivissä rock-konsertissa. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että jonkun toisen mielestä ei ole.
 
kade
[QUOTE="vieras";28956444]Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ihmiset on erilaisia. Musta on ihanan vapauttavaa olla 80 000 ihmistä vetävän stadionin eturivissä rock-konsertissa. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että jonkun toisen mielestä ei ole.[/QUOTE]

En ymmärrä, koska sieltähän me ollaan tultu. Luonnosta, metsästä.. luulisi, että esimerkiski tulen katseleminen rauhottaisi meitä kaikkia, sillä on ollut ystävämme pitkään.
 
"vieras"
En ymmärrä, koska sieltähän me ollaan tultu. Luonnosta, metsästä.. luulisi, että esimerkiski tulen katseleminen rauhottaisi meitä kaikkia, sillä on ollut ystävämme pitkään.
Ihminen on muutenkin niin vieraantunut luonnosta, että ei siinä mitään ihmeellistä ole. Mua ainakaan ei todellakaan rauhoita tulen katsominen, miksi ihmeessä rauhottaisi? Me ollaan kuitenkin aika hemmetin monta vuosisataa jo oltu pois sieltä metsästä ja pärjätty ilman tultakin.
 
kade
Mulle se ei ole sitä. Minulle on se vesi juuri sitä. Mikään ei ole ihaninta kuin istua katselemassa laineita, lokkien huuto ja kuuma aurinko...
Ehkä geenistösi on peräisin jostakin merellisestä maasta sitten :p mä polveudun lappalaisista, vaikka mitään yhteyttä ei heihin enää olekkaan, niin luonnossa rauhoitun heti. Ja oon kuvitellut, että kaikki tuntevat samoin. Oon kyllä huomannut, että monet eivät osaa rauhoittua ja istua alas. Tarvitaan paljon tavaraa, eikä osata nauttia siitä ympäristöstä niinkään.
 
kade
[QUOTE="vieras";28956483]Ihminen on muutenkin niin vieraantunut luonnosta, että ei siinä mitään ihmeellistä ole. Mua ainakaan ei todellakaan rauhoita tulen katsominen, miksi ihmeessä rauhottaisi? Me ollaan kuitenkin aika hemmetin monta vuosisataa jo oltu pois sieltä metsästä ja pärjätty ilman tultakin.[/QUOTE]

Eikö sulla tosiaankaan koskaan ole ollut tilannetta, jossa istut hiljaisuudessa katsellen nuotiota/takkaa/saunan pesää ja mietit syntyjä syviä? Tai poltatko kynttilöitä/lyhtyjä?
 
Koulutukseen kuuluu retkelyt. Talvella mennään suksilla ja on pyöräretkiä sun muuta. Nuorisoalalle suuntaan.
Minä myös nuorisoalalle opiskelemassa ja meillä oli keväällä neljän päivän melontavaellus ja nyt syksyllä seitsemän päivän vaellus lapissa, myöskin teltta majoituksella (tai mä halusin laavun itelleni majotukseks ja ilman peseytymis mahdollisuutta)..mä niin odotan tota lapin reissua ja sen vaelluksen kokemista :)
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Ehkä geenistösi on peräisin jostakin merellisestä maasta sitten :p mä polveudun lappalaisista, vaikka mitään yhteyttä ei heihin enää olekkaan, niin luonnossa rauhoitun heti. Ja oon kuvitellut, että kaikki tuntevat samoin. Oon kyllä huomannut, että monet eivät osaa rauhoittua ja istua alas. Tarvitaan paljon tavaraa, eikä osata nauttia siitä ympäristöstä niinkään.
Taitaa olla sitä paimentolaisverta mikä on tottunut olemaan tuolla kuumassa hiekkamaassa... :D
 
Avara luontohan voisi tehdä tästä yhden jakson: "Palstalaisen paluu luontoon"

"Hämärän laskeutuessa niemennotkosta kuuluu korvia vihlova kirkaisu. Kirkuna säikäyttää retkikunnan muut naaraat, eikä aikaakaan kun monipäinen naiskatras kirkuu yhtä soittoa. Kunnes kuuluu karjaisu! Retkikunnan machoin mies yrittää saada naispuoleisia lopettamaan päätä särkevän kirkumisen. Macho-mies onnistuu siinä juuri ja juuri, ja retkueen ovelin koiras rupeaa tiedustelemaan syytä moiseen käyttäytymiseen. "Kootkoootkoootkoooot", naiset rupeavat selittämään tilannetta ja lopulta asiaan löytyy ratkaisu: pieni hämähäkki! Taas luontoon palaava palstalainen on saanut oppia jotain uutta ja erikoista ympäröivän todellisuutensa monimuotoisuudesta."

Ei vaan, oikein mukavaa reissua, hauskaa siitä tulee! :) Ite lähtisin ehottomasti tuollaiselle, joukossa on turvallista ja opettavaista retkeillä metikössä.
 
"vieras"
Minä myös nuorisoalalle opiskelemassa ja meillä oli keväällä neljän päivän melontavaellus ja nyt syksyllä seitsemän päivän vaellus lapissa, myöskin teltta majoituksella (tai mä halusin laavun itelleni majotukseks ja ilman peseytymis mahdollisuutta)..mä niin odotan tota lapin reissua ja sen vaelluksen kokemista :)
Missä autiomaassa te oikein retkeilette, jos ei ole peseytymismahdollisuutta? ;)
 
[QUOTE="vieras";28956548]Missä autiomaassa te oikein retkeilette, jos ei ole peseytymismahdollisuutta? ;)[/QUOTE]

Onhan tääläkin maassa paljon paikkoja missä esim tulipaikka ja huussi muttei muuta. Harvassa ne pesupaikat on kun lähtee tonne mettään.
 
[QUOTE="vieras";28956548]Missä autiomaassa te oikein retkeilette, jos ei ole peseytymismahdollisuutta? ;)[/QUOTE]

:D Toki voi niissä puroissa peseytyä, mutta sen verta kylmää vettä kuulemma, jottei kärsi juurikaan huuhtoa itseään siellä. Vettä en ala kantamaan niin paljon mukanani kaiken muun lisäksi. Kaiketi se puroissa peseytyminen sitten onnistuu? Sitä en tiedä, kun en ole tuolla ennen käynyt, aiempina vuosina saman reissun tehneet vaan kertovat jottei se peseytyminen tahdo onnistua niin kylmällä vedellä.
 
[QUOTE="Vieras";28956187]4 päivän? Voin kertoa, että terve alapää vain nauttii 4 päivän yksinolosta. Se on aivan normi oloissa jossa ei lutrata pillupuhelimella ja pulloharjalla kokoajan.
Limakalvot tykkää kun niitä ei jynssää ja huuhtele.[/QUOTE]

Hyvä jos sun alapää kestää päivätolkulla ilman vesipisaraakaan. Mun ei. Mutta harjaa en käytä enkä lutraa. Vai onko esim kerran päivässä vesihuuhtasu susta jo liikaa?
 
"vieras"
:D Toki voi niissä puroissa peseytyä, mutta sen verta kylmää vettä kuulemma, jottei kärsi juurikaan huuhtoa itseään siellä. Vettä en ala kantamaan niin paljon mukanani kaiken muun lisäksi. Kaiketi se puroissa peseytyminen sitten onnistuu? Sitä en tiedä, kun en ole tuolla ennen käynyt, aiempina vuosina saman reissun tehneet vaan kertovat jottei se peseytyminen tahdo onnistua niin kylmällä vedellä.
Ei kannata suoraan puroissa pestä, koska niistä otetaan juomavettä retkeilyalueilla. Kylmällä vedellä pesu onnistuu, kun pesee hiukset eri aikaan kuin kropan. Ei jäähdy liikaa ja tilkan voi aina kaasulla tai tulella lämmittää. Ei ole vesi sen kylmempää kuin kylmä vesi hanasta. Joskushan sillä joutuu kotonakin pesemään, kun on lämmin vesi jonkun rikon vuoksi tauolla.
 
[QUOTE="vieras";28956571]Järvestä, joesta ja puroista saa pesuvettä. Ihan keskellä pelkkää metsää olevat laavut ym. ovat yli yön majoitusta varten. Jos on teltta, niin paikka kannattaa valita pystytyspaikka paremmin.[/QUOTE]

Voi toki. Riippuu aivan reissun luonteestakin se missä majoitutaan. Ja itsekin voin sanoa että purossa voi toiki pestä jos kantti kestää, se vaan on jäätävää. Niitäkin kyllä tapaa joilla kantti riittää. Lapissa järvetkin on kylmiä joten aivan sama onko se oma pullo mukana vai ottaako purosta ja lämmittää siihen pulloon. Pesumahis sillon aivan samanlainen.
 
[QUOTE="vieras";28956585]Ei kannata suoraan puroissa pestä, koska niistä otetaan juomavettä retkeilyalueilla. Kylmällä vedellä pesu onnistuu, kun pesee hiukset eri aikaan kuin kropan. Ei jäähdy liikaa ja tilkan voi aina kaasulla tai tulella lämmittää. Ei ole vesi sen kylmempää kuin kylmä vesi hanasta. Joskushan sillä joutuu kotonakin pesemään, kun on lämmin vesi jonkun rikon vuoksi tauolla.[/QUOTE]

kotona on kuitenkin mahdollista lämmittää pesuvesi jos hanasta saa kylmää. kairassa ei kellää oo isoja kattiloita.
 
  • Tykkää
Reactions: Mrs Bean

Yhteistyössä