Onko ihan kaheli idea? Toiset synttärit mummolassa

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Tytöllä on parin viikon päästä 8-v synttärit. Kaukana asuva mummo ja pappa ei pääse sinne. Menemme mummolaan syyslomalla koko viikoksi eli noin 3 viikon päästä synttäreistä. Tytöllä on siellä myös 3 kaveria, mun entisten koulukavereiden (joiden kanssa olen edelleen kaveri ja tekemisissä) samanikäisiä tyttöjä.

Olisko ihan kahelia pitää sielläkin synttärit, siis sellaiset että kutsuu nuo 3 kaveria ja vanhempansa ja sitten tietenkin myös mun vanhemmat, jotka asuvat siellä, olisivat siellä?

Mulla on siellä myös 2 kummipariskuntaa, joiden kanssa siis olemme tekemisissä edelleen ja isäni sisko ja miehensä. Ehkä myös serkkuni (noiden lapsi) tulee lomalla käymään perheineen. Nämäkin voi kutsua. Mutta joka tapauksessa käymme heillä kylässä kun menemme sinne.

Pitäisittekö tämmöiset synttärit vai ei?
 
halipupu harmaana
No ei ole tyhmä idea, mikäli se sopii mummolle ja papalle, joilla ilmeisesti pitäisitte synttärit. En kyllä liikaa kutsuisi jos on vanhoja ihmisiä läsnä, eivät välttämättä jaksa kovin isoa ihmismäärää. Lapsen kaverit riittävät ihan hyvin, eikä tule sellainen lahjojan kalastelu meininki kun kutsutaan kaikki "kummin kaimatkin".
 
"aapee"
No ei ole tyhmä idea, mikäli se sopii mummolle ja papalle, joilla ilmeisesti pitäisitte synttärit. En kyllä liikaa kutsuisi jos on vanhoja ihmisiä läsnä, eivät välttämättä jaksa kovin isoa ihmismäärää. Lapsen kaverit riittävät ihan hyvin, eikä tule sellainen lahjojan kalastelu meininki kun kutsutaan kaikki "kummin kaimatkin".
Kyllä se sopii. Lähinnä ajattelin että kun kumminkin nuo mun kummit tulevat meitä katsomaan tai me mennään heille, niin jos tehdään tarjoilut (kakkua ym.), niin olisi järkevää että kerralla enemmän, kun on enemmän porukkaa.

Mun kummit muistavat aina tyttöä vaikka olen sanonut, ettei tarvitse, niin joka tapauksessa oli synttärit tai ei, hän saa jotain. Esim. kesällä antoivat ihan rahaa, että ostaisin jotain tytölle. Ostin tytölle uuden pyörän pieneksi jäämässä olevan tilalle ja käytin ne siihen.

Olisiko sinusta siis ihan kaverisynttäri-tyyppiset paremmat? Siis kutsutaan ne 3 tyttöä vaan? Ei edes äitejään (= mun kavereita).

Meillä on iso omakotitalo ja viimeksi kesällä tasavuosijuhlissakin talo oli täynnä, eikä näyttänyt olevan liian raskasta vanhemmilleni.
 
"vieras"
Meillä on joskus vietetty kolmekin kertaa synttäreita: mummolassa kaukana isovanhemmille ja siellä asuville serkuille, kotona tarhakavereille ja vielä kummeille ja heidän lapsilleeen erikseen.

Juhliminen on kivaa! :)
 
"aapee"
Meilläkin on erikseen kaverisynttärit, sitten pienet suku- ym. synttärit joihin tulee siskoni perheineen ja 2 lapsen kummipariskuntaa (toinen on miehen veli ja kälyni, toinen kaveripariskunta) ja yksi ystävä lapsineen. Tähän ystävään tutustuin odotusryhmässä. Ja sitten nuo kolmannet, jos nyt pidän ne :)

Mieheni on kuollut liikenneonnettomuudessa 3 vuotta sitten, ja myös hänen vanhempansa ovat kuolleet, isänsä jo 10 v sitten ja äitinsä viime vuonna.
 
"aapee"
Kiva, että muitakin on... Mulle tuli vaan mieleen, kun vanhempani ei pääse, niin että juhlitaan sitä sitten kun ollaan siellä. Ja sitten mietin noita lapsen siellä asuvia kavereita.
 

Yhteistyössä