Mitä mieltä miehestä joka ei halua naida heti suhteen alussa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Tuosta olen Phoebsi kanssasi samaa mieltä, että se riippuu hyvin paljon ilmaisutavasta ja siitä, miten muuten kemiat kohtaa ja paljonko on yhteistä. Jos tutustuu ihmiseen, jonka kanssa synkkaa täysin heti alusta asti monissa asioissa, jaksaa jutella toisen kanssa melkein 24/7 ja kaikki mitä yhdessä tehdään, tuntuu hauskalta ja oikealta, ei se kuukauden seksittömyys välttämättä kaiverra vaikka itseä haluttaisikin jo aiemmin kuin sitä toista. Sen sijaan, jos kyseessä on muutenkin itselle ei-niin-sopiva mies, voi viikkokin tuntua liian pitkältä. Mikäli siis tosiaan ehtii jo rakastua ja hullaantua täysin, voi odottaminen tuntua sen arvoiselta.

Vierasmies
Voit miesvieras ihan rauhassa yrittää alentaa minua ja kaltaisiani miten tahdot, mutta sitä tosiasiaa et pysty narinallasi muuttamaan, että naiset ovat erilaisia.
En yritä muuttaa ketään, vain selvittää mitä naisten päässä liikkuu. Minulle oli yllätys, että suurin osa EI jaksaisi odottaa miestä kovin kauaa vaan teilaisi heikkolibidoiseksi vässykäksi miehen joka ei melko pian ala panemaan. Ja aina saa lukea samaa narinaa, miehet ovat tunteettomia, miehet ovat sikoja, eivät osaa keskustella jne. Ja sitten tilanne on kuitenkin se, että takajaloillaa hirnutaan kun mies ei heti osoitakaan sellaista intohimoa että menisi lähentelyissä loppuun asti. Se varmaan nakertaa naisen itsetuntoa sitten liikaa.

En yritä muuttaa ketään, vain selvittää mitä naisten päässä liikkuu. Minulle oli yllätys, että suurin osa EI jaksaisi odottaa miestä kovin kauaa vaan teilaisi heikkolibidoiseksi vässykäksi miehen joka ei melko pian ala panemaan. Ja aina saa lukea samaa narinaa, miehet ovat tunteettomia, miehet ovat sikoja, eivät osaa keskustella jne. Ja sitten tilanne on kuitenkin se, että takajaloillaa hirnutaan kun mies ei heti osoitakaan sellaista intohimoa että menisi lähentelyissä loppuun asti. Se varmaan nakertaa naisen itsetuntoa sitten liikaa.
Koita nyt ymmärtää, että a) naisia on erilaisia ja b) kun sen oman oikeansa on kohdannut, monikin periaate lakkaa olemasta tärkeä, kuten vaikka ehdottomasti tumma ja tulinen tai että seksiä kiitos.

Minä olen tavannut muutaman sellaisen miehen aikanaan, jotka olen myöhemmin nimennyt reiluna naisena "vaikeiksi miehiksi". Heillä oli paljon periaatteita, paljon vaatimuksia. He tykkäsivät puhua puhumasta päästyäänkin, ja olivat erittäin joustamattomia pienissäkin asioissa. Heille yhteistä oli kaiken sanoittaminen, kaiken suunnittelu etukäteen (voin vaikka vannoa, että myös seksin). Tämän kokemuspohjan perusteella sanon, että ap:n treffitapaus ei kuulosta siltä, että jaksaisin odottaa. Monet miehet ovat myös mainitsemiasi tunteettomia sikoja, mutta ei minun tarvitse heitäkään elämässäni sietää.

Jos mies sen sijaan olisi kiinnostava, mutta kertoisi vaikka suoraan ongelmastaan saada heppi ylös, suhtautuisin äärimmäisen varovaisesti mutta myönteisesti kuitenkin, oletuksena että avoimuus jatkuisi ja olisin tukena kun toinen hakee ongelmaan apua.

Tämä on tällaista itsepohdiskelua nyt, mutta vaikka rakastan henkeviä keskusteluja siihen sopivien ihmisten kanssa, en voi kuvitella suhteen alkua platonisena jutusteluna ja kämppismäisinä öinä. Minä kaipaan sitä mainostamaani intohimoa, odotustakin kyllä, mutta se odotus pitää osoittautua sen arvoiseksi.

• Tykkää
Reactions: Joxu ja Millenia
Mua ei kiinnosta nyt kenenkään palstalaisten tekemiset, mutta lapsia kuuluisi mielestäni hankkia vasta vakaalla pohjalla oleviin suhteisiin, joissa toisen tuntee. Lapsethan siinä eniten kärsii kun puolet liitoista päättyy eroon. Ehkä eroilta vältyttäisiin edes hieman useammin, jos edes tutustuisi kunnolla lapsensa isään/äitiin ennen kuin lapsia hankitaan.
kovasti tuntuu kiinnostavan tässäki ketjussa

Johanne
Miksi tämä sinua loukkaa? Pelkäät tulevasti torjutuksi miesten taholta kun et halua seksiä pian, ja purat pelkosi kiukkuna meille?
Luulen Tytsin tarkoittavan sitä, että jos suhteen aloitukset johtavat heti sänkyyn järjestelmällisesti niin siinä jää ottamatta selvää yhtä sun toista toisen ihmisen psyykkeestä ja sielunmaailmasta. Mm. se että kuinka hän suhtautuu jos seksiä ei heti olekaan!!

BTW, minä tunnen yhden parin jossa toisella osapuolella oli kymmeniä yhdenyön juttuja ja kumppanin etsimistreffejä jotka loppuivat syystä tai toisesta, mutta seksiä niissä oli aina ja heti, kuulemma joskus jopa "vain periaatteesta". Sitten hän tapasi henkilön jonka kanssa ei seksiä heti ollutkaan. Ja niin he perustivat suhteen ja perheen. Voisiko tästä päätellä, että ehkä he tekivät jotain merkittävää työtä toisilleen _aivoillaan_?

Luulen Tytsin tarkoittavan sitä, että jos suhteen aloitukset johtavat heti sänkyyn järjestelmällisesti niin siinä jää ottamatta selvää yhtä sun toista toisen ihmisen psyykkeestä ja sielunmaailmasta. Mm. se että kuinka hän suhtautuu jos seksiä ei heti olekaan!!

BTW, minä tunnen yhden parin jossa toisella osapuolella oli kymmeniä yhdenyön juttuja ja kumppanin etsimistreffejä jotka loppuivat syystä tai toisesta, mutta seksiä niissä oli aina ja heti, kuulemma joskus jopa "vain periaatteesta". Sitten hän tapasi henkilön jonka kanssa ei seksiä heti ollutkaan. Ja niin he perustivat suhteen ja perheen. Voisiko tästä päätellä, että ehkä he tekivät jotain merkittävää työtä toisilleen _aivoillaan_?
Edelleenkään se nopea seksisuhteen aloitus ei poissulje toiseen tutustumista ja toisen psyykkeen selvitystä (mikä on aika aikaa vievää puuhaa!). Huoh.

Ei ole joko tai. On monta pariskuntaa ja monta eri tarinaa ja monta erilaista suhteen aloitusta.

Oho, en sit ollukaan hirveen poikkeava tän asian suhteen :)

Myös mulle on tärkeetä toisen tunteminen, jotta seksistä pystyy nauttimaan. Se voi kyllä näyttää toisesta siltä, että ei pidä seksikkäänä tai muuten kiinnostavana tai on jotain ongelmia itsellä. Miusta tuntuu, et johtuu siitä, mitä kellekkiin seksikkyys ja seksi merkitsee. Onko tottunut harrastamaan seksiä tuntemattoman ihmisen kanssa?

"Vieras"
Ai miten? Eiköhän aika moni kokematon ole himoinnut vai miksi se muuten monien mielestä on niin vaikea odottaa neitsyenäkään ennen sänkyyn hyppäämistä? :D Meinaatko, että ihmiset eivät ennen ensimmäistä seksikertaansa ole seksiä kertaakaan himoinneet tai halunneet? Miksi sitten päätyisi sitä ekaakaan kertaa sitä harrastamaan?
Mutta sinähän juuri sanoit, ettet ole koskaan halunnut harrastaa seksiä jonkun kanssa! Nyt menee taas pussiin...

Olen osittain Tytsin kanssa eri mieltä, koska minusta kenenkään ei tarvitse odotella mitään sielunkumppanuuksia jos sellaiset ei nappaa. Jos nainen haluaa seksiä heti eikä välttämättä mitään muuta, niin se on ihan okei, mutta mielellään sitten kunnioitetaan sitä toista ihmistä sen verran, että kerrotaan mikä on pelin henki.

Tytsin kanssa väittelijä on lähempänä omaa kantaani, mutta hänen keskustelutyylinsä on äärettömän vastenmielinen. Toisen alentaminen ja hänelle nauraminen ei todellakaan ole lähelläkään fiksun ihmisen keskustelutyyliä, ei vaikka oikeasti naurattaisi. Ja minä luulen, ettei edes naurata, kunhan vaan haluaa suhtautua mahdollisimman alentuvasti, että pääsee ärsyttämään toisia nettipalstalla.

Miesvieraan höpötykset naisen itsetunnosta taas ovat silkkaa paskaa. Jos nainen ei halua jäädä katselemaan vaikeaa miestä (varmaan jokainen määrittelee jokseenkin eri tavalla mikä se vaikea hänelle on) ei tarkoita sitä, että nainen olisi jotenkin äärettömän loukkaantunut pakeista, eikä kykenisi olemaan tämä ylivertaisen miehen kanssa tuntematta itseään pohjimmaiseksi portoksi.

Mitä enemmän minulle tulee ikää, sitä selkeämmäksi käy kuva siitä mitä haluan. Minun ihannemiehelläni ei ole tarkkoja mittoja, ammattia ja harrastuksia, mutta ne muutamat jutut mitä minä haluan, niin ne minä haluan, enkä näe mitään syytä roikkua epätyydyttävässä ja/tai hankalassa suhteessa siltä varalta, että se sitten alkaisikin joskus sujumaan paremmin. Olen mieluummin yksin. Joillakin ne tärkeät kynnyskysymykset liittyvät seksiin.

Kyllä minä pakeistakin selviän ilman naarmuja jos suhde on sellainen, että ymmärtää pakkien syyt. Kyllä minua taas kaihertaisi kovasti, jos yli kuukauden tiiviin seurustelun jälkeen mies selittäisi kuinka ei tunne eikä arvosta minua tarpeeksi, että edes seisoisi. Ehh. Seurustelisin mieluummin oikeasti impotentin kanssa. Toisaalta taas jos tuo 1,5kk on ollut satunnaista deittailua, niin en ihmettele että jompikumpi ei halua vielä hypätä sänkyyn. Silloinkaan en kyllä ikinä sanoisi tuolla tavalla, vaan kyllä se riittää, että ei ole vielä valmis ja haluaa tutustua paremmin.

Ja kyllä seksissä yhdynnällä on merkityksensä, ei ne lelutkaan samalta tunnu kuin muna. Ei se mikään ihme ole, että heteronainen joskus munaa haluaa.

Viimeksi muokattu:
"jej"
[QUOTE="Vieras";28953368]Mutta sinähän juuri sanoit, ettet ole koskaan halunnut harrastaa seksiä jonkun kanssa! Nyt menee taas pussiin...[/QUOTE]

voii kuule, noihin tytsin pikku muotoseikkoihin ei kande puuttuu, puhuu lämpimien. Ei ole seurustellut eikä nainu, mut tietää milloin ja miten se tehdään! Tietää myös miten ja milloin muiden pitää tehdä, että olisi aitoa rakkautta. Nolointa, että jaksaa vängätä sivullisella

"vieras"
Mua ei kiinnosta nyt kenenkään palstalaisten tekemiset, mutta lapsia kuuluisi mielestäni hankkia vasta vakaalla pohjalla oleviin suhteisiin, joissa toisen tuntee. Lapsethan siinä eniten kärsii kun puolet liitoista päättyy eroon. Ehkä eroilta vältyttäisiin edes hieman useammin, jos edes tutustuisi kunnolla lapsensa isään/äitiin ennen kuin lapsia hankitaan.
Etkös sinä ollut ensimmäisten joukossa onnittelemassa? Aika kaksnaamaista mun mielestä.

"vieras"
Mun mielestä sä et eroa millään tasolla koulukiusaajista, olet vain aikuinen versio sellaisesta. Viesteissäsi on myös ihan kaikkea sitä, mistä valitat minulle. Määrittelet mm. ihmisten libidoja tuntematta heitä ollenkaan.
Määrittelethän sinäkin ihmisten rakkauden määrää miestään kohtaan, yhtä lailla se kuulostaa mun korviin koulukiusaukselta.

[QUOTE="vieras";28953522]Määrittelethän sinäkin ihmisten rakkauden määrää miestään kohtaan, yhtä lailla se kuulostaa mun korviin koulukiusaukselta.[/QUOTE]

No se oli vain fakta. Ei kai hylkääminen ole ensimmäinen merkki rakkaudesta? Jos seksin odottaminen kuukauden ajan ajaa suhteen katkeamiseen, ei rakasta toista ainakaan kovin paljon. Niinhän nämä vastaajat itsekin sanoivat, että rakastuivat vasta seksin jo alettua.

En Millenia sanonut, että seksiä pitäisi aina harrastaa vain kun tavoitteena on loppuelämän suhde ja sielunkumppanuus. Seurustelun ulkopuolinen seksi on ihan oma juttunsa. En vain miltään kantilta katsottuna ymmärrä sitä, jos _on jo_ rakastunut mieheen ja muka tuntee sielunkumppanuutta ja kaikkea mahdollista, että miten mitenkään päin katsottuna kuukausi on pitkä aika odottaa seksiä, mikäli mies on muuten kaikinpuolin ihana ja tämän kanssa tahtoisi pitkään suhteeseen? Tulee mieleen vain, että nainen tahtoo testata seksin toimivuuden, mutta eihän esim. kuukausi sitäkään ajatellen ole mahdottoman pitkä aika. Tuskin siinä vaiheessa on useinkaan vielä tulevaisuudensuunnitelmat tehtynä.

Eihän siinä tarvita kuin testeissä käyminen tai todiste siitä, että niissä on hiljattain käyty. ;) Yhdellä tapaamisella ei voi ihmisestä tietää juurikaan mitään, turha saivarrella. Kuukausi tiivistä tapailua antaa jo paljon tietoa toisesta.
Mitä siitä kaverista pitää tietää ennen seksiä? Mitä puoluetta kannattaa? Vastustaako aborttia? Mitä työtä mummo teki? Onko käyny Tansaniassa? Lempiväri, inhokkileffa, Treen paras ravintola, onko kokeillu kimppakivaa, montako sisarta...

"vieras"

Mitä merkitystä tällä enää siinä vaiheessa on? :D

[QUOTE="vieras";28953727]Mitä merkitystä tällä enää siinä vaiheessa on? :D[/QUOTE]

No mulla heräisi ainakin epäilykset, onko aina painostamassa seksiin myös silloin kun toinen ei missään nimessä jaksa/pysty/kykene, jaksaako odottaa pettämättä, jos toinen sairastuu, lähtee vaikka ulkomaille työkomennukselle tai opiskelumatkalle. Jos siis seksin saaminen heti alussa on se melkein tärkein asia.

"vieras"
No se oli vain fakta. Ei kai hylkääminen ole ensimmäinen merkki rakkaudesta? Jos seksin odottaminen kuukauden ajan ajaa suhteen katkeamiseen, ei rakasta toista ainakaan kovin paljon. Niinhän nämä vastaajat itsekin sanoivat, että rakastuivat vasta seksin jo alettua.
Yhtä fakta kuin se, että jos ei ole ikinä halunnut harrastaa seksiä kenenkään kanssa 24 ikävuoteen mennessä, niin kovin suurta libidoa kyseinen ihminen ei omista.

Siis huhhuh aikuiset ihmiset... Luen aivan epäuskoisena, puhutaanko tässä nyt EKALLA tapaamiskerralla seksin harrastamisesta tai kieltäytymisestä?!? Jos niin tosiaan on - aika säälittävää :/ Noinko huono itsetunto ja moraali naisilla on? :D Siis joillain (epätoivoisilla) mutta tosi harmi että kehtaatte vielä yleistää ja tehdä siitä normaalia!!

Haloo, kun mies on kiinnostunut ja ihastunut hän odottaa ja metsästää ja tekee kaikkensa miellyttääkseen naista! Siihen ei liity mitenkään seksiin suostuminen YHTÄÄN Sen aikaisemmin mitä naisesta tuntuu hyvältä!

Siis huhhuh aikuiset ihmiset... Luen aivan epäuskoisena, puhutaanko tässä nyt EKALLA tapaamiskerralla seksin harrastamisesta tai kieltäytymisestä?!? Jos niin tosiaan on - aika säälittävää :/ Noinko huono itsetunto ja moraali naisilla on? :D Siis joillain (epätoivoisilla) mutta tosi harmi että kehtaatte vielä yleistää ja tehdä siitä normaalia!!

Haloo, kun mies on kiinnostunut ja ihastunut hän odottaa ja metsästää ja tekee kaikkensa miellyttääkseen naista! Siihen ei liity mitenkään seksiin suostuminen YHTÄÄN Sen aikaisemmin mitä naisesta tuntuu hyvältä!
ei, nyt ei todellakaan puhuta ekoista treffeistä

aloituksen pari on seukannut 6 viikkoa ilman seksiä

[QUOTE="vieras";28953770]Yhtä fakta kuin se, että jos ei ole ikinä halunnut harrastaa seksiä kenenkään kanssa 24 ikävuoteen mennessä, niin kovin suurta libidoa kyseinen ihminen ei omista.[/QUOTE]

Älä nolaa itseäsi enempää tietämättömyytesi takia. On olemassa ihmisryhmä, joka ei yhden illan juttuja harrasta ja nämä ihmiset tahtovat seksiä vain rakastavassa parisuhteessa. Tässä parisuhteessa voivat himoita kumppaniaan mielinmäärin ja haluta seksiä montakin kertaa päivässä. Onko heillä siis matala libido? Sinulle taitaisi sopia pettäjämies, jos pidät huonona asiana parisuhteen kannalta, että himoitsee vain omaa rakastaan. :D

Miksi hitossa olisin halunnut seksiä harrastaa, jos en ole ollut rakastunut tai seurustellut? Sinusta on epänormaali ja omaa matalan libidon, jos ei halua seksiä ilman tunteita?

[QUOTE="vieras";28953770]Yhtä fakta kuin se, että jos ei ole ikinä halunnut harrastaa seksiä kenenkään kanssa 24 ikävuoteen mennessä, niin kovin suurta libidoa kyseinen ihminen ei omista.[/QUOTE]

Omaako myös todella huonot äidinvaistot ja lisääntymisviestin ellei hanki lapsia ennen 24 vuoden ikää?

Muuten...eihän se mitään libidosta kerro, onko 24-vuotiaana harrastanut seksiä vai ei. Helppohan sitä on olla harrastamatta, jos ei tiedä, millaista se on? Libido luultavasti selviää vasta kun seksielämän on aloittanut.

"vieras"
No mulla heräisi ainakin epäilykset, onko aina painostamassa seksiin myös silloin kun toinen ei missään nimessä jaksa/pysty/kykene, jaksaako odottaa pettämättä, jos toinen sairastuu, lähtee vaikka ulkomaille työkomennukselle tai opiskelumatkalle. Jos siis seksin saaminen heti alussa on se melkein tärkein asia.
No mulla ei heräis kyllä minkäänlaisia epäilyksiä. Mutta mulla onkin hyvä ihmistuntemus ja ns. kuspäämiehet ei ole päässeet alkua pidemmälle. Hyvien miesten (joiden kanssa olikin sitten vuosien suhteet) kanssa olen harrastanut seksiä alle viikon jälkeen tuntemisesta. :)

Kun kolahtaa niin kolahtaa, ei siinä mitkään lainalaisuudet päde, kyse on TUNTEESTA. Rakastumisen tunteesta. Jos ei sitä ole kokenut, ei voi siitä silloin puhua kuin siitä jotain tietäisi.

ei, nyt ei todellakaan puhuta ekoista treffeistä

aloituksen pari on seukannut 6 viikkoa ilman seksiä
Ok, tässä viimeisillä sivuilla vaan osassa vieteissä puhutaan "ekoista tapaamiskerroista" niin ajattelin et voi ei, onko se todella harvinaista että ei ole heti sänkyyn juoksemassa parien treffien jälkeen! :D

Mielestäni se on aika selkeä, jos ei ole tarpeeksi tunteita ja kiinnostunut toisesta, ei sitä seksiä harrasta. Ihastumista mutta naiselle myös ns. "turvallisuudentunteen" se vaatii. Tarkoitan sitä et huomaa miehen olevan luotettava ja mies saa naisen olon ihanaksi, perhosia vatsaan :)

Yhteistyössä