Mikä tässä meni vikaan? (kiista mökkiruuista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";28951600]Olen kyllä sen verta kiitollinen ihminen, että en järjestelyjä tai tarjottavia kritisoi koskaan. Kaikki käy.
Tässähän pointtina on se, että jos en pysty laittamaan 20e ruokiin ja päälle juomat niin en vain pysty, sitä tosiasiaa ei muuta mikään tässä maailmassa. Ja jos tälle henkilölle ei käy, että hän tuo omat extrajuttunsa mukana niin pakkohan minun on jättäytyä pois kauppareissulta. Ei tästäkään pitäisi kenenkään pahoitaa mieltänsä, tämä henkilöhän tätä minulle ehdottikin.[/QUOTE]

No mut älä säkään nyt ylipahoita mieltäsi tuon takia. Hän tulee ja tuo tullessaan mitä tuo ja koita kestää kuin aikuinen ihminen. Hän oli vähän niuho kun toimi noin, mut koita sä olla fiksumpi äläkä jää junnaamaan osaltasi. Koita relata ja anna muidenkin olla ja tehdä mitä haluaa.

[QUOTE="henni";28951475]Nii..voihan se olla hankalaa jos taloustilanteet on ihan erilaisii...

Oisko niitä perusjuttuja voinu jakaa kaikkien kesken? Tuo sinä kahvi, sinä vessapaperi, sinä sipsit, sinämleivät jne. Kukin sit kohtuudella tuo nuo perusjutut omantunnon ja rahatilanteen mukaan. Joukkoon sillon tulee saludoo, mutta tulee myös soft emboo jos hyvin käy ;)

Kun on tarkoitus tehdä yhdessä, nii ne pääruoka-ainekset ois voinu tehdä samanlailla.

Hienoa että olet halunnut olla noin aktiivinen, mennyt erikseen kauppaan selvittelee hintoja ja lupautunut hakee kauppatavarat.. mutta jos kysyt mikä meni vikaan, niin juuri yuossa meni vikaan. MINUN MIELESTÄ on hieman erikoista että rahat pitää ruuista mennä tinkaamaan etukäteen. Enkä myöskään ymmärrä miksi kaikki ruokaostokset on sen (anteeksi karusti sanottu) porukan köyhimmän vastuulla. Ja ylipäätään yhden ihmisen vastuulla, jolloin ei ole mitenkään taattua että porukasta kukaan saisi just sitä mieleisintään. Jakamalla hankinnat jokainen saa aknakin jotain mieleistään syötävää.
Ja mikä meni vikaan? Nii sinä tuossa joustamattomuudessasi. Vaikka kuinka olisikin rahasta kiinni, nii oikeestaan käyttäydyt kuin pikku lapsi. Haluat itse tehdä mieliksi muille, mutta kun valintojasi kyseenalaistetaan, niin sanot että Selvä voit kyllä tuoda ihan itsekin omat eväät itsellesi. Lopputuloksena pääset varmasti leikkimään martyyriä jos haluat.

Ja toisaalta, mikä tollanen kaveriporukka on jossa raha on noin tärkee... jos ne on jotai puolituttuja, nii kannattaako tollasien kanssa lähtee pilaamaan harvinaista vapaa viikonloppuaan.[/QUOTE]

En kyllä ihan ymmärtänyt kuinka olen lapsellinen ja joustamaton?? Tässähän koitin monta eri ratkaisua ehdotella, mutta mikään ei tunnu kelpaavan jolloin jättäydyn pois tuosta asiasta. Ei se ole mielestäni lapsellista etten anna ruoka väännön pilata lomaani.

Meillä niin et perusjutut on yhteiset eli lasku jaetaan ja siihen lisäksi jokainen tuo omat grillattavat lihat (jos joku haluaa selvitä halvalla voi tuoda vaikka makkaraa siinä missä joku voi haluta sisäfilettä). Lisäksi erikoisjuttuja jokainen tuo oman mielensä mukaan ja nekin yleensä jaetaan. No meillä ei ole kauhean nöpönnuukaa porukkaa muutenkaan, tärkeintäon yhdessäolo.

Vain naiset voivat tehdä yksinkertaisesta asiasta noin vaikeata.

Fiksumpaa on halukkaan tuoda jotain ekstraa, jos haluaa, kuin jättää yksi ulkopuolisena syömään omia eväitään.

Ja jos ei ole rahasta kiinni, niin ei se nyt ole kauheaa jakaa ystävien kesken omastaan.

Tyypillinen naisten reissu... :D

Ihme niuhottamista, ap. Jos kyseessä on YKSI 20 h kestävä reissu noilla eväillä, pari lisäjuttua listaan JAETTUNA kaikille osallistujille ei voi kaataa maailmaa. Jos kaataa, sun kannattaa ehkä harkita voitko edes lähteä.

Kuten moni täällä on sanonut, en mäkään esim. syö mitään rainbow-sipsejä. Sen kerran kun oikein lähden viettämään iltaa tyttöporukassa, haluaisin jotain vähän laadukkaampaa.

Eri asia on sitten esim. alkoholin tai jonkun sisäfileen lisääminen listaan, siinä ymmärtäisin budjetin rajallisuuden, mutta pari juustoa ja joku kasvis? Jaettuna kaikille?? Camoon. Etköhän sä jo pilannut kaikkien fiilikset omalla eväs-kommentillasi.

Minun silmiin vaan pistää tuollaiset; se yks tyyppi, kehtasi alkaa tenttaa kahvimerkkejä, kehtasi haluta tiettyä limpparia, vaati listaan ties ja vaikka mitä muutakin. Minä ilmoitin sille mitkä on perustarpeita. En myöskään kysynyt muiden mielipidettä että onko noi ekstrajuustot ny ihan välttämättömiä perusjuttuja vaan jättäydyin pois yhteisestä kun se yks niin ehdotti.
Tuo on sellasta ehdottomuutta, niide perinteisten ryhmätyötaitojen puutetta. Teillä ny on ryhmässä kaks johtajaa, vaikka kaikkien piti yhdessä. Toivottavasti ette joudu tämän tyypin kanssa yhdessä puistelemaan mattoja lähtöpäivänä.

Ei se ole porukan ainut tyhmä joka nirsoilee vaan myös se ketä ei osaa suhtautua tilanteeseen oikein.
Koitahan nauttia viikonlopusta

Vain naiset voivat tehdä yksinkertaisesta asiasta noin vaikeata.

Joo, ymmärtäisin vielä jos kyse olisi viikon tai kahden eväistä mutta kun nyt puhutaan kuitenkin vain yhdestä yöstä...

Luulisi kermaperseidenkin tässä tapauksessa voivan joustaa ja huonolla tuurilla kaikilla onkin seuraavana aamuna niin paha darra että kukaan ei tahdo eikä pysty syömään yhtään mitään.

[QUOTE="huh";28951719]Tyypillinen naisten reissu... :D

Ihme niuhottamista, ap. Jos kyseessä on YKSI 20 h kestävä reissu noilla eväillä, pari lisäjuttua listaan JAETTUNA kaikille osallistujille ei voi kaataa maailmaa. Jos kaataa, sun kannattaa ehkä harkita voitko edes lähteä.

Kuten moni täällä on sanonut, en mäkään esim. syö mitään rainbow-sipsejä. Sen kerran kun oikein lähden viettämään iltaa tyttöporukassa, haluaisin jotain vähän laadukkaampaa.

Eri asia on sitten esim. alkoholin tai jonkun sisäfileen lisääminen listaan, siinä ymmärtäisin budjetin rajallisuuden, mutta pari juustoa ja joku kasvis? Jaettuna kaikille?? Camoon. Etköhän sä jo pilannut kaikkien fiilikset omalla eväs-kommentillasi.[/QUOTE]

Meinaatko etten saisi osalistua reissuun josta olen jo maksanut koska en voi maksaa kaisesta ylimääräisistä jutuista? Jos on kodinhoidontuella niin kaikkeen ei vaan voi muiden mieliksi revetä, ei vaan voi. Onko silloin oikeus syrjiä toista?
Odotan innolla, että nään vanhoja tuttuja joita en ole nähnyt vuoteen ja saan vauva vapaa illan. Mitään muuta en halua. Varallisuuteni on tällä hetkellä rajallinen ja jokaiseen asiaan en vaan voi laittaa rahaa. Ajattelin, että 10e ruokaan olisi hyvä, mutta jos se ei riitä niin ei riitä.
Pitäsi tämä asia vaan ymmärtää. En ole kenenkään tiellä ostamasta kaikkea mitä haluaa, en vaan niihin voi osallistua enkä niitä myöskään syö.
Monta mökkireissua on tullut koettua ja tämä on ensimmäinen kerta, kun ostoslistaa laitetaan kaikki mahdolliset jutut, yllensä jokanen tuo omat lempparinsa mukana.

Siis sinulla ei ole 20 euroa laittaa ruokaan? Olisit säästänyt etukäteen!
Pyydä mieheltäsi, hän varmaan käy ihan oikeissa töissä. Miksi joku lähtee lomalle venyttämään sitä ikuista penniä, venyttäisi arkenä 364 päivää vuodessa

Demokratiaa... kokeilkaa sitä. Jos porukasta suurin osa haluaa sipsejä, herkkuja jne. niin sitten niitä lienee syytä hankkia yhteisellä budjetilla. Jos budjetti on jollekin liian kallis, jättäytykööt sen ulkopuolelle ja tuokoot omat ruokansa. Mutta jos vähemmistö tai yksi henkilö haluaa omia herkkujaan muiden maksettaviksi, niin tuokoot ne itse omaan laskuunsa.

Ei tä ni vaikeet' ole.

Siis kymppi sulla on varaa laittaa ruokaan? No ei ihme, jos muita alkaa nyppiä. Kuka nyt haluis mennä jonnekin mökille ja syödä jotain näkkäriä ja tomaattia, kun yks ei oo voinut varata edes sitä 20€ ruokaan...

[QUOTE="vieras";28951898]Miksi pitäisi venyttää arkena penniä sitä varten et joku kaveri haluaa tuhlata tolkuttomasti?[/QUOTE]

Me luetaan varmaan eri ketjuja...Kymmenen euroa lisää on tolkutonta tuhlaamista? ??

Anteeksi, mutta mulle 10 euron ruokabudjetti ei kävis missään nimessä. Olen harvoin misssään, enkä halua niuhottaa ruoassa, kun johonkin pääsee. Syöminen, viini ja ihanat haisevat juustot on iso osa nautintoa! Onneksi ystävät on samoilla linjoilla. Laadukas ruoka maksaa.

Erikoista.....miten musta tuntuu, ettei äijien mökkikeikat ole noin mutkikkaita ;-)

Kokemuksesta voin kertoa, että eivät ole noin mutkikkaita. Yleensä mitään etukäteisjärjestelyitä ei tarvita. Kyydeistä voidaan ehkä vähän sopia viime tingassa. Jokainen tuo mitä parhaaksi näkee, eikä koskaan ole ollut ongelmia. Joskus on ollut kolme voipurkkia ja joskus ei yhtään. Mitä väliä, kunhan kaikilla on mukavaa?

[QUOTE="vieras";28951898]Miksi pitäisi venyttää arkena penniä sitä varten et joku kaveri haluaa tuhlata tolkuttomasti?[/QUOTE]

:laugh:

"Tuhlata tolkuttomasti". Pyytämällä jopa kahta eri juustoa ja ylimääräistä kasvista...?

Ei voi muuta sanoa kun NAISET!

Anteeksi, mutta mulle 10 euron ruokabudjetti ei kävis missään nimessä. Olen harvoin misssään, enkä halua niuhottaa ruoassa, kun johonkin pääsee. Syöminen, viini ja ihanat haisevat juustot on iso osa nautintoa! Onneksi ystävät on samoilla linjoilla. Laadukas ruoka maksaa.

Sama juttu.

Meillä ainakin naistenilloissa on iso rooli sillä ruoalla. Kyllä mua vit****isi jos sinne joku tulee 10€ budjetilla syömään näkkäriä. Tai omien eväiden kanssa.

[QUOTE="...";28952020]Sama juttu.

Meillä ainakin naistenilloissa on iso rooli sillä ruoalla. Kyllä mua vit****isi jos sinne joku tulee 10€ budjetilla syömään näkkäriä. Tai omien eväiden kanssa.[/QUOTE]

Luitko sä edes mitä me olimme sinne hommaamassa? Kuka on puhunut näkkäristä? Luuletko, että on mukavaa olla tällä hetkellä pihi? Luuletko, että minusta on mukavaa kun johonkin summaan on pakko vetää raja?
Haluan vain nauttia hyvästä seurasta ja kivasta illasta.
Ja en ole estänyt ketään ostamasta mitä haluaa, tajuatko sitä?

Ei se mun korviini kyllä kuulosta siltä, että yksi haluaisi kauheana ekstraa tai tuhlata kauheana, jos hän haluaa pari juustoa ja kasvista. Yleensä tällaisilla reissuilla halutaan syödä vähän paremmin. Meille ainakin tortillat on ihan tavallista kotiruokaa, joten ymmärrän hyvin, että niiden kanssa halutaan vähän erikoisempaa täytettä kuin sitä ainaista jauhelihaa, kurkkua ja paprikaa.

[QUOTE="vieras";28952080]Ei se mun korviini kyllä kuulosta siltä, että yksi haluaisi kauheana ekstraa tai tuhlata kauheana, jos hän haluaa pari juustoa ja kasvista. Yleensä tällaisilla reissuilla halutaan syödä vähän paremmin. Meille ainakin tortillat on ihan tavallista kotiruokaa, joten ymmärrän hyvin, että niiden kanssa halutaan vähän erikoisempaa täytettä kuin sitä ainaista jauhelihaa, kurkkua ja paprikaa.[/QUOTE]

Mähän hyväksyin nämä asiat, ongelma oli että lista olisi vain jatkunut ja jatkunut niin oli pakko sanoa, että eikö niitä extra juttuja voisi tuoda mukanansa ja hommataan perusjutut yhdessä.

Yhteistyössä