Mitä mieltä miehestä joka ei halua naida heti suhteen alussa?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"lyytia"
En lukenut koko ketjua, mutta en odottaisi noin kauan tai ainakaa kauempaa.Mikä pettymys tälläiselle nymfolle kuin minä jos sieltä paljastuiskin joku 2 minuutin katkarapu =)

Jos olisin sinkku ja sellainen mies tulisi vastaan deittimarkkinoilla, jättäisin homman sikseen. Välittömästi tulee mieleen matalalibidoinen lähetyssaarnaaja-asentoa suosiva mies joka luulee että nainen särkyy seksin harrastamisesta tai että sellaista ei ilman tunteita tehdä.
Monelle naiselle sellainen mies on mieluisa ja seksikin voi olla mieluista, sitä en sano. Mutta oma halukkuus on sitä luokkaa että olisi turn off.
En voi uksoa että pitkässä juoksussa olisi kovin kiihkeä seksielämä jos ei ota eteen "koska toista ei tunne". Öh...
Minun mielipide, sori jos loukkasin jota kuta.

Ehei, kyllä mä oon aina odottanut ainakin toisiin treffeihin :p

Kommenttisi taustalla on joko
a) pelko, että heti "antava" nainen on miehen mielestä liian löyhämoraalinen eikä näin tyttöystäväainesta, tai
b) seksin himon pelko, pelko että siihen jää heti koukkuun eikä enää selviä ilman, oli suhde muuten kuinka mitäänsanomaton hyvänsä, tai
c) pelko, että seksi ei olekaan kivaa, ja siksi sitä pitää pitkittää.
Sinäkö et koskaan ole kuullut tapauksista, joissa ensimmäisillä treffeillä harrastetaan seksiä ja sitten mies (tai nainen) häipyy kuviosta? :D Ei mun mielestä keneltäkään ekoilla treffeillä voi edes odottaa, että tietäisi jo, haluaako suhteeseen. Jos ei halua yhden illan juttuja harrastaa niin totta kai odottaa siihen asti, että huomaa ja tietää toisenkin olevan ihastunut/rakastunut ja tietää, että kumpikin tahtoo edetä seurusteluun.

Ei mikään. Kaikkia sellainen ei kiehdo, kaikki eivät voi ajatella että henkinen yhteys olisi olemassa mutta seksuaalinen halu jätettäisiin kuitenkin jonnekin myöhäisempään kertaan. Itse sanoin jo kaksi kertaa, että riippuu miten mies tämän asian tuo esille.

Mikä siinä taas on niin vaikeaa ymmärtää, että nainen ei ole mikään hiton korkean käyttöasteen nainen jos tuntee seksuaalista vetovoimaa nopeasti ja toteuttaa halujaan toisen kanssa?

Minä olen kokenut voimakasta intohimoa ja halua mieheen, johon olin vasta tutustunut. Seksiä oli suhteellisen pian, mutta henkistä yhteyttä myös. Olemme nykyään naimisissa (siis keskenämme). Se alun tunnelataus oli jotain ihan mahtavaa, ja seksuaalinen tuntemus teki siitä vielä mahtavamman.
Mua ihmetyttää, että muutama tuntuu kuvittelevan, ettei sitä henkistä yhteyttä ja suurtakin intohimoa ja seksuaalista halua voi olla, jos halujaan ei heti toteuta. Kyllä nuo tunteet voi olla olemassa vaikka tahtoisi esim. järkisyihin vedoten odottaa muutamia treffejä pidemmälle.

Jos olisin sinkku ja sellainen mies tulisi vastaan deittimarkkinoilla, jättäisin homman sikseen. Välittömästi tulee mieleen matalalibidoinen lähetyssaarnaaja-asentoa suosiva mies joka luulee että nainen särkyy seksin harrastamisesta tai että sellaista ei ilman tunteita tehdä.
Monelle naiselle sellainen mies on mieluisa ja seksikin voi olla mieluista, sitä en sano. Mutta oma halukkuus on sitä luokkaa että olisi turn off.
En voi uksoa että pitkässä juoksussa olisi kovin kiihkeä seksielämä jos ei ota eteen "koska toista ei tunne". Öh...
Minun mielipide, sori jos loukkasin jota kuta.
Tolla logiikallahan ei sullakaan voisi olla kuin todella matala libido, koska olet sanonut, ettet tunne enää vetoa muihin kuin mieheesi nyt parisuhteessa? Todella tietämätöntä yleistystä taas. Todellako kuvittelet, että vain mielinmäärin irtosuhteita harrastavilla on korkeat halut? Mites sellainen, joka syttyy vain rakastuneena, mutta haluaakin parisuhteessa seksiä monta kertaa päivässä, useammin kuin se yhden illan juttujen harrastaja? Toivottavasti ette opeta omille tyttärillenne ja pojillenne, että toisen pitäisi suostua harrastamaan seksiä jo ensitreffeillä tai muuten on epäsopiva kumppaniksi. :O

Viimeksi muokattu:
peesaan vaimo-rakasta, tuntuis perin oudolta mennä samaan vuoteeseen naisen kanssa ilman että siitä seuraa seksiä

tällä en tarkoita sitä että ekoilla treffeillä pitäs päätyä samaan sänkyyn
En haluais kiusata moisella niinkin läheistä ihmistä kuin itseäni. En voi kuvitellakaan että esim. mieheni tavatessani olisin räme märkänä nukkunut sen vieressä ja kiltisti tuntenut persposkia vasten puolihullun mulkun. Tekemättä mitään. Häh? Täh? Ni mitenkä että?!

"Välittömästi tulee mieleen matalalibidoinen lähetyssaarnaaja-asentoa suosiva mies joka luulee että nainen särkyy seksin harrastamisesta tai että sellaista ei ilman tunteita tehdä."

Häh? Ymmärsinkö oikein, että siinä on jotain vikaa, jos tahtoo harrastaa seksiä vain ihastuneena/rakastuneena? Mikä vika on miehessä, joka tahtoo harrastaa vain rakastuneena seksiä? :O Voihan se ihastuminen tosin tapahtua jo muutamien treffien jälkeen. Hylkäisit sinkkuna parisuhdemielessä kaikin puolin kiinnostavan miehen (johon olisit ihastunut), jos tämä ei heti ensitreffeillä tai kolmansillakaan tahtoisi seksiä?

Sinäkö et koskaan ole kuullut tapauksista, joissa ensimmäisillä treffeillä harrastetaan seksiä ja sitten mies (tai nainen) häipyy kuviosta? :D Ei mun mielestä keneltäkään ekoilla treffeillä voi edes odottaa, että tietäisi jo, haluaako suhteeseen. Jos ei halua yhden illan juttuja harrastaa niin totta kai odottaa siihen asti, että huomaa ja tietää toisenkin olevan ihastunut/rakastunut ja tietää, että kumpikin tahtoo edetä seurusteluun.
Oon itsekin häipynyt kun ei ole natsannut. En silti ole mielestäni menettänyt mitään. Elämäähän se vain oli!
Mutta kun mieheni tapasin, intohimo leimahti samantien, jutut natsasi täydellisesti. Ja kyllä, ekana yhteisenä yönä pantiin niin perkeleesti. Välissä istuttiin ja juteltiin niin perkeleesti. Ei nukuttu koko yönä kun juttua ja tekemistä riitti. :xmas:
Nyt on tutustuttu ja rakasteltu lähemmäs 10 vuotta. Ja en oo turpaankaan saanu, ja hyvä isäkin se on. Ja vieläkin on se intohimo tallessa. Ajatella!

p.s. En lähtenyt sinkkunakaan kenenkä tahansa matkaan, tietyt kriteerit piti olla kohdillaan. Mutta silti aina ei natsaa siellä sängyssä. Harvemmin natsaa kuin ei natsaa. Tästä vielä sanon sen että kylläpä vituttas jos ois ihastunut ihmiseen ja pihtailtu kuukausitolkulla ja sitten suurten odotusten kanssa päätyis sänkyyn ja homma olis yhtä sähellystä ja mielihalut aivan erilaiset. Toinen varovasti hipsuttaisi kun toinen odottaisi kunnon käsittelyä tms. Se se vasta pettymys olisi!
Seksi erottaa parisuhteen ystävyydestä. Aika tärkeä osa siis tsekata heti ensi metreillä.

Tolla logiikallahan ei sullakaan voisi olla kuin todella matala libido, koska olet sanonut, ettet tunne enää vetoa muihin kuin mieheesi nyt parisuhteessa? Todella tietämätöntä yleistystä taas. Todellako kuvittelet, että vain mielinmäärin irtosuhteita harrastavilla on korkeat halut? Mites sellainen, joka syttyy vain rakastuneena, mutta haluaakin parisuhteessa seksiä monta kertaa päivässä, useammin kuin se yhden illan juttujen harrastaja? Toivottavasti ette opeta omille tyttärillenne ja pojillenne, että toisen pitäisi suostua harrastamaan seksiä jo ensitreffeillä tai muuten on epäsopiva kumppaniksi. :O
Mistä kukaan käytännössä tietää paljonko käytännössä haluaa seksiä parisuhteessa, jos ei ole koskaan sellaisessa ollut?

"Välittömästi tulee mieleen matalalibidoinen lähetyssaarnaaja-asentoa suosiva mies joka luulee että nainen särkyy seksin harrastamisesta tai että sellaista ei ilman tunteita tehdä."

Häh? Ymmärsinkö oikein, että siinä on jotain vikaa, jos tahtoo harrastaa seksiä vain ihastuneena/rakastuneena? Mikä vika on miehessä, joka tahtoo harrastaa vain rakastuneena seksiä? :O Voihan se ihastuminen tosin tapahtua jo muutamien treffien jälkeen. Hylkäisit sinkkuna parisuhdemielessä kaikin puolin kiinnostavan miehen (johon olisit ihastunut), jos tämä ei heti ensitreffeillä tai kolmansillakaan tahtoisi seksiä?
et näe mitään eroa siinä että ollaan ekoilla/kolmansilla treffeillä ja siinä että ollaan tutustuttu siinä mitassa että päädytään yöksi samaan petiin?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
En haluais kiusata moisella niinkin läheistä ihmistä kuin itseäni. En voi kuvitellakaan että esim. mieheni tavatessani olisin räme märkänä nukkunut sen vieressä ja kiltisti tuntenut persposkia vasten puolihullun mulkun. Tekemättä mitään. Häh? Täh? Ni mitenkä että?!
Jättäisitkö miehesi, jos hän ei kuukauteen syystä tai toisesta voisi harrastaa seksiä kanssasi? Aika keskenkasvuista tällainen NYTHETI-asenne, joka on yleensä uhmaikäisillä karkkia haluavilla taaperoilla. Ei siinä voi sanoa olevansa toiseen aidosti rakastunut, jos KUUKAUSI esim. on liian pitkä aika odottaa seksiä vaikka sen jälkeen olisi ehkä loppuelämän rakastavassa ja hyvässä suhteessa. :O

et näe mitään eroa siinä että ollaan ekoilla/kolmansilla treffeillä ja siinä että ollaan tutustuttu siinä mitassa että päädytään yksi samaan petiin?
Voi siinä samassa pedissä olla vaikka ensimmäisten treffien jälkeen jo nukkumassa vierekkäin. En näe mitään kummallista siinä, että suutelu, halailu, vierekkäin nukkuminen jne. etenee vasta esim. viikkojen kuluttua seksiin. Ei ole aika eikä mikään odottaa, jos oikeasti on toiseen rakastunut.

Hah, vai että yksiavioisuus poissulkee korkean libidon? Just joo. No ihan sama, sulle nyt on ihan helvetin vaikeaa koettaa edes selittää kun sulla ei kokemusta ole.

Aion opettaa tyttärillemme että kuuntelevat tuntemuksiaan ja halujaan ja noudattavat niitä. Ja ettei ole häpeä jos eka poikaystävä ei oikein nappasekaan parin vuoden seukkailun jälkeen. Ja että nainen saa nauttia täysillä seksuaalisuudestaan ja aikuisen naisen ei tarvii pihdata ELLEI halua, se ei huonoksi naiseksi tee.

Mistä kukaan käytännössä tietää paljonko käytännössä haluaa seksiä parisuhteessa, jos ei ole koskaan sellaisessa ollut?
Eihän tässä nyt puhuttu mitään sellaisista, jotka eivät parisuhteessa ole olleet? Mä tunnen useita ihmisiä, joilla on todella vahvat halut suhteessa, mutta eivät harrasta sinkkuna seksiä, eli ovat ennemmin selibaatissa vuosia.

Voi siinä samassa pedissä olla vaikka ensimmäisten treffien jälkeen jo nukkumassa vierekkäin. En näe mitään kummallista siinä, että suutelu, halailu, vierekkäin nukkuminen jne. etenee vasta esim. viikkojen kuluttua seksiin. Ei ole aika eikä mikään odottaa, jos oikeasti on toiseen rakastunut.
Mutta jos (kun) ei ole mitään syytä odottaa, jos ei omaa ankaraa uskonnollista vakaumusta?

• Tykkää
Hah, vai että yksiavioisuus poissulkee korkean libidon? Just joo. No ihan sama, sulle nyt on ihan helvetin vaikeaa koettaa edes selittää kun sulla ei kokemusta ole.

Aion opettaa tyttärillemme että kuuntelevat tuntemuksiaan ja halujaan ja noudattavat niitä. Ja ettei ole häpeä jos eka poikaystävä ei oikein nappasekaan parin vuoden seukkailun jälkeen. Ja että nainen saa nauttia täysillä seksuaalisuudestaan ja aikuisen naisen ei tarvii pihdata ELLEI halua, se ei huonoksi naiseksi tee.
Yhtä lailla sä väität, että jos haluaa seksiä vain rakastuneena, on matala libido. :whistle: Se tunteetonta seksiä harrastava saattaa haluta seksiä paljon harvemmin ja vähemmän kuin parisuhteessa oleva (joka ei tahdo tunteetonta seksiä...), eli käsityksesi on väärä. Joku haluaa aina vain tunteellista seksiä, sinä haluat sitä vain parisuhteessa, mikä ero? Yleistit miehen lähetyssaarnaajaa haluavaksi matalalibidoiseksi sillä perusteella, että tahtoo yhdistää tunteet ja seksin.

Viimeksi muokattu:
oon eri mieltä, mä en alkais halailemaan ja nukkumaan vierekkäin viikkosotalla ilman seksiä

mutta mähän oonkin sika :saint:

oon eri mieltä, mä en alkais halailemaan ja nukkumaan vierekkäin viikkosotalla ilman seksiä

mutta mähän oonkin sika :saint:
Mistäs tiedät, ettet alkais, jos olisit todella rakastunut? :p Tosin ethän sä olis, jos et muutamaa viikkoa jaksaisi odottaa. Pitää sitä jaksaa monissa muissakin tilanteissa siirtää halujaan ja toiveitaan esim. toisen vuoksi, miksi seksi olisi poikkeus?

Jättäisitkö miehesi, jos hän ei kuukauteen syystä tai toisesta voisi harrastaa seksiä kanssasi? Aika keskenkasvuista tällainen NYTHETI-asenne, joka on yleensä uhmaikäisillä karkkia haluavilla taaperoilla. Ei siinä voi sanoa olevansa toiseen aidosti rakastunut, jos KUUKAUSI esim. on liian pitkä aika odottaa seksiä vaikka sen jälkeen olisi ehkä loppuelämän rakastavassa ja hyvässä suhteessa. :O
Et sinä hyvä ihminen voi ymmärtää kun et ole a)ollut kiimoissasi johonkin mieheen b) saati ollut parisuhteessa/seksisuhteessa.

Ja en jättäisi miestä jos hän terveydellisestä tai jostain muusta merkittävästä syystä ei voisi harrastaa seksiä kanssani. Jos hän vaikka pyörätuoliin joutuisi niin olisin vaikka loppuikäni hänen kanssaan ilman sitä seksiä.
Mutta jos miehellä ei olisi pihtaamiselle syytä, niin hyvin nopeasti minua alkaisi jurppia. Jossain kohtaa menisi raja että joutuisi ehkä neuvottelua käymään.

Anteeksi, en vain ymmärrä MIKSI PITÄISI odottaa jos on rakastunut ja molemmat ovat myös seksuaalisesti toisistaan kiinnostuneita?

Ymmärrän jos alaikäiset odottavat ja arastelevat niinkin luonnollista asiaa mutten pysty itseäni näkemään kahvikupin ääressä jutustelemassa kuukautta. Minä olen minä, muut säästelköön niin paljon kuin sielu sietää. Ymmärrätkö, MINULLE ei sopisi sellainen. Se ei tarkoita etteikö minun puolesta muut saisi antaa vehkeidensä kasvaa vaikka juolaheinää!

Mutta jos (kun) ei ole mitään syytä odottaa, jos ei omaa ankaraa uskonnollista vakaumusta?
Ei siihen välttämättä uskonto liity yhtään mitenkään, ettei seksiä tahdo heti harrastaa. Ihan normaalia on, että tahtoo ensin tutustua ja ihastua. Kaikki nyt vaan eivät harrasta tunteetonta seksiä tai yhden illan juttuja. En mäkään pidä outona ihmistä, joka haluaa seksiä muutamien treffien jälkeen, toisin kuin nämä, jotka leimaavat toisen matalalibidoiseksi ellei halua harrastaa seksiä ilman tunteita ja jokaisen kiinnostavan ihmisen kanssa.

Et sinä hyvä ihminen voi ymmärtää kun et ole a)ollut kiimoissasi johonkin mieheen b) saati ollut parisuhteessa/seksisuhteessa.

Ja en jättäisi miestä jos hän terveydellisestä tai jostain muusta merkittävästä syystä ei voisi harrastaa seksiä kanssani. Jos hän vaikka pyörätuoliin joutuisi niin olisin vaikka loppuikäni hänen kanssaan ilman sitä seksiä.
Mutta jos miehellä ei olisi pihtaamiselle syytä, niin hyvin nopeasti minua alkaisi jurppia. Jossain kohtaa menisi raja että joutuisi ehkä neuvottelua käymään.

Anteeksi, en vain ymmärrä MIKSI PITÄISI odottaa jos on rakastunut ja molemmat ovat myös seksuaalisesti toisistaan kiinnostuneita?

Ymmärrän jos alaikäiset odottavat ja arastelevat niinkin luonnollista asiaa mutten pysty itseäni näkemään kahvikupin ääressä jutustelemassa kuukautta. Minä olen minä, muut säästelköön niin paljon kuin sielu sietää. Ymmärrätkö, MINULLE ei sopisi sellainen. Se ei tarkoita etteikö minun puolesta muut saisi antaa vehkeidensä kasvaa vaikka juolaheinää!
Täällähän aletaan lämmetä :D

• Tykkää

Kuvitteletko, että kaikilla se rakastuminen tapahtuu jo muutamien treffien aikana? Ihan normaalia tutustua ihmiseen ensin. Miksi pitäisi puolituntemattoman kanssa heti edetä kaikkein henkilökohtaisimpaan ja intiimeimpään vaiheeseen? Jos on ihan tosimielellä liikkeellä eikä halua vain seksiä (jota saa melkein kuka vain mistä tahansa). Kuukausi on oikeasti ERITTÄIN lyhyt aika. :O Ymmärtäisin, jos puhuisit puolesta vuodesta. Jos mies tahtoisi vaivaisen kuukauden odottaa ja tutustua paremmin, et varmaan aidosti olisi rakastunut ellet sen vertaa jaksaisi odottaa. Vaikea kuvitella, että jaksaisit sairauden takiakaan kuukautta odottaa, jos pidät kuukautta kohtuuttoman pitkänä aikana tutustua toiseen ennen seksiä. Kyllä sillä miehellä siihenkin varmaan on syy, jos tahtoo vielä odottaa. Se syy tuskin on kiusaamisen halu.

Mistä sä muuten voit tietää, olenko tuntenut intohimoa johonkin mieheen?

Ei siihen välttämättä uskonto liity yhtään mitenkään, ettei seksiä tahdo heti harrastaa. Ihan normaalia on, että tahtoo ensin tutustua ja ihastua. Kaikki nyt vaan eivät harrasta tunteetonta seksiä tai yhden illan juttuja. En mäkään pidä outona ihmistä, joka haluaa seksiä muutamien treffien jälkeen, toisin kuin nämä, jotka leimaavat toisen matalalibidoiseksi ellei halua harrastaa seksiä ilman tunteita ja jokaisen kiinnostavan ihmisen kanssa.
Minun osaltani keskustelu jää tähän. Otsikon kysymys kuului MITÄ MIELTÄ....
Kerroin mielipiteeni, minun arvioni ja törkeän ennakkoluuloni (jota minulla ei olisi mielenkiintoa lähteä testaamaan, varmistamaan, todentamaan, osoittamaan vääräksi). Sinulle vastaus ei kelvannut.
Pidän sellaista miestä matalalibidoisena joka tunteisiin vedoten kieltäytyy seksistä 1,5kk. Ilman järkevää syytä. Olen ehdottomasti sitä mieltä etten voisi sellaisen ihmisen kanssa jäädä odottelemaan. Mielestäni (ellei ole uskonnosta kysymys) silloin sitä tarvittavaa kuumotusta ja liekkiä ei ole tarpeeksi. That's it! Kuulemiin! :wave: Siirryn nyt excelin ihmeelliseen maailmaan.

Yhteistyössä