kansalaisaloite kotihoidontuen korottamisen puolesta ja rajaamatta jättämisestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "möksy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kotihoidontuen korottaminen? Älä nyt viitsi naurattaa.

conan-rofl.gif

Yrittäkää nyt yhteiskunnan elätit ja muut pummit jo ymmärtää että ensinnäkään näillä addresseilla ei ole mitään merkitystä ja toisekseen tätä päätöstä ei tulla peruuttamaan. Linja on itseasiasssa todennäköisimmin se että kotihoidontukea myös leikataan ja toivon mukaan voidaan jossain vaiheessa jopa poistaa kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja älkää nyt viitsikö;28943344:
Kotihoidontuen korottaminen? Älä nyt viitsi naurattaa.

conan-rofl.gif

Yrittäkää nyt yhteiskunnan elätit ja muut pummit jo ymmärtää että ensinnäkään näillä addresseilla ei ole mitään merkitystä ja toisekseen tätä päätöstä ei tulla peruuttamaan. Linja on itseasiasssa todennäköisimmin se että kotihoidontukea myös leikataan ja toivon mukaan voidaan jossain vaiheessa jopa poistaa kokonaan.

Ensinäkään tämä ei ole adressi dorka! Itse olen töissä käyvä äiti, jolla on pienet 11kk ja 2v 10 kk olevat lapset VUOROPÄIVÄHOIDOSSA!!!!! voin kertoo on on yhtä helvettiä, ja kun tällä alalla ei kuulkaa oo viikko sitä ja viikko tätä vuoroo vaan voit alottaa yöllä jonka jälkeen 10 tuntia kotona ja taas mennään. Jotta näin sitä ollaan yhteiskunnan elättejä ja pummeja.

[QUOTE="höpöhöpö";28943367]Ensinäkään tämä ei ole adressi dorka! Itse olen töissä käyvä äiti, jolla on pienet 11kk ja 2v 10 kk olevat lapset VUOROPÄIVÄHOIDOSSA!!!!! voin kertoo on on yhtä helvettiä, ja kun tällä alalla ei kuulkaa oo viikko sitä ja viikko tätä vuoroo vaan voit alottaa yöllä jonka jälkeen 10 tuntia kotona ja taas mennään. Jotta näin sitä ollaan yhteiskunnan elättejä ja pummeja.[/QUOTE]

On se täysin aivoton aloite. Jos et nyt ole sattunut huomaamaan, niin taloutemme kyntää köli pohjassa joten on aivan turha kuvitella, että kht:a varsinkaan korotetaan.

Eihän asiaa ole vielä päätetty!

JOs kh-tuki nousisi minimityöttömyysrahan suuruiseksi, työttömyysluvut kääntyisivät laskuun. Kun nyt ne kotona alle 3-vuotiaita hoitvat ovat moni hakeneet työttömyysrahaa kun se on monta sataa isompi kuin kodinhoitotuki.

Samalla ne, jotka ovat kodinhoitotuella ja kuuluvat toimeentulotuki piiriin, niin tuon korotuksen myötä sosiaalitoimiston toimeentuloasiaikkaiden määrä pienenisi.

[QUOTE="niinno";28943432]Eihän asiaa ole vielä päätetty!

JOs kh-tuki nousisi minimityöttömyysrahan suuruiseksi, työttömyysluvut kääntyisivät laskuun. Kun nyt ne kotona alle 3-vuotiaita hoitvat ovat moni hakeneet työttömyysrahaa kun se on monta sataa isompi kuin kodinhoitotuki.

Samalla ne, jotka ovat kodinhoitotuella ja kuuluvat toimeentulotuki piiriin, niin tuon korotuksen myötä sosiaalitoimiston toimeentuloasiaikkaiden määrä pienenisi.[/QUOTE]

On kyllä niin tonttumetsän tarinaa, ettei paremmasta väliä :laugh:

Lapset on jo kantanut kortensa kekoon. Joutuvat maksamaan hinnan kun koulut joutuvat väkisin säästämään.

Miehet ovat kantaneet hinnan alalti nousevina verokuluina.

Milloin te äidit otatte vastuuta? Milloin teiltä saa riistää jotain oikeuksia? Ette ole lasten ettekä miestenne yläpuolella.

Kukaan ei estä kotona oloa. Jos elämän tärkein asia on hoitaa lapsi kotona 3v asti, siihen pystyy.

[QUOTE="niinno";28943432]Eihän asiaa ole vielä päätetty!

Samalla ne, jotka ovat kodinhoitotuella ja kuuluvat toimeentulotuki piiriin, niin tuon korotuksen myötä sosiaalitoimiston toimeentuloasiaikkaiden määrä pienenisi.[/QUOTE]

Mun mielestä jos on valinnut kotiäidin uran, ei toimeentulotukia pidä maksaa. Kyse on henkilökohtaisesta valinnasta. Ei pakkotilanteesta kuten vaikka työttömyys.

Työttömyysrahojen antamista pitäisi tiukentaa. Pakote ottaa vastaan koulutusta tai työtä sitä tarjottaessa tehdä niin vahvaksi että jokaisen pikku jutun takia ei todellakaan voi kieltäytyä.

Eiköhän noilla tuilla olla jo elätetty tarpeeksi monta äiti - rahat on nyt loppu. Kaput. Sitä ei ole enää. Niin makaa kuin petaa.

Kehtaatte. Suomi on kohta konkurssi kypsä ja te vaan tuijotatte sitä omaa napaanne. Ette paljoa poikkea Kreikkalaisista, sama minäminäminä - minun oikeus - menttaliteetti.

Tuo raha on aikoinaan tullut lisäksi - jonka mielestäni saa myös poistaa. Johan äitiys maksaa muutoinkin paljon yhteiskunnalle, ei ne äitiyspäivärahatkaan puussa kasva. Jostain nekin tulee jos ei ole tullut mieleen....

[QUOTE="akka";28943346]Ei todellakaan ole mitään hyötyä, asia on jo päätetty.Ei mene montaa vuotta kun koko kotihoidontuki on muisto vain.[/QUOTE]

Voi olla että puoli-ilmainen päivähoitokin on muisto jos huonosti menee.

[QUOTE="sasa";28943535]Ja monet muutkin asiat. Mukaanlukien julkisen sektorin tulevat palkanalennukset ja irtisanomiset. Kysehän ei ole siitä, etteikö julkisille palveluille olisi kysyntää ja tarvetta, mutta niihin ei enää ole varaa.[/QUOTE]

luulen että julkinen alkaa vaatimaan maksuja kaikilta jotka vähänkin pystyvät maksamaan ja tämä iskee taas keskituloisiin eniten. Toimeentulotuki kun tulee pysymään, mutta yhä useampi joutuu turvautumaan siihen. Terveyskeskusten maksuja tullaan nostamaan ja muutenkin periaatteella käyttäjä maksaa.

[QUOTE="sasa";28943535]Ja monet muutkin asiat. Mukaanlukien julkisen sektorin tulevat palkanalennukset ja irtisanomiset. Kysehän ei ole siitä, etteikö julkisille palveluille olisi kysyntää ja tarvetta, mutta niihin ei enää ole varaa.

En allekirjoita.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Omassa työssäni tuo tuntuukin jo, eläkkeelle jäävien tilalle ei palkata enää uusia, nuoret ammattiin valmistuneet eivät saa kuin lyhyitä pätkiä töitä, jos sitäkään. Työn määrä ei ole vähentynyt, ellei ole kasvanutkin. Me jäljellä olevat teemme sen minkä pystymme.

Pitää olla päässä vikaa jos allekirjoittaa moisen.

Ettekö ole lukeneet viime aikojen uutisia? Kehtaattekin valittaa jostain kotihoidontuesta joka on ollut lisä hyvinä aikoina.

Huonoina aikoina kaikkea pitää kiristää, seuraavan lapsilisää leikataan.

nyt jo kukkanen. Juuri tänää luin, että Lahti aikoo supista päivähoitopaikkoja kun ei niitä ole tähänkään mennessä löytynyt kuin kiven alta.

Kumpi on parempi? Minä kotona kotihoidontuella korotettunakin vai minä ansiosidonnaisella ja lapsella päivähoitopaikka plus joku kuitenkin tekee minunkin osuuteni töistä ja maksaa siitä veroja.

Kertokaa nyt hyvät ihmiset KUMPI vaihtoehto tulee yhteiskunnalle halvemmaksi?

Voi jestas sentää ja valivali. Tässä maailman tilanteess KEHTAATTE vielä ruikuttaa lisää. Joo annetaan vaan teille lisää rahaa - lienee vaikea käsittää että se on sitten jostain muualta pois.

Jos johonkin pitää panostaa niin se on koulujärjestelmän säilyttäminen koska se on yksi hyvinvointimma kulmakiviä. Ja toinen on terveyden huolto. Ei se että osa mammoista saa kotona viettää vuosikausia tuettuna. Siellä kotona kyllä saa olla, mutta omin varoin, jos miehellä ei ole "munaa" jäädä kotiin.

nyt jo kukkanen. Juuri tänää luin, että Lahti aikoo supista päivähoitopaikkoja kun ei niitä ole tähänkään mennessä löytynyt kuin kiven alta.

Kumpi on parempi? Minä kotona kotihoidontuella korotettunakin vai minä ansiosidonnaisella ja lapsella päivähoitopaikka plus joku kuitenkin tekee minunkin osuuteni töistä ja maksaa siitä veroja.

Kertokaa nyt hyvät ihmiset KUMPI vaihtoehto tulee yhteiskunnalle halvemmaksi?

Miksi sinun lapsesi olisi päiväkodissa, jos sinä olet ansiosidonnaisella kotona?

Yhteistyössä