Sunnuntaisiivous

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt on hyvä mieli, kun sain kodin siivottua! Onko muita, jotka siivoavat sunnuntaisin? Vieläkö uskonnon luoma käsitys "pyhitä lepopäivä" merkitsee jotain? Itse siivosin, koska olin kerrankin nukkunut hyvin ja riittävästi ja oli aikaa ja voimia tehdä se. Eilen oli muuta homaa ja arkena en ehdi enkä jaksa.

yleensä sunnuntaina imuroin ja pesen wc:t kph:n yms. sellaisia viikkojuttuja. Normisti perussiivousta eli tahrat heti pois ja tavarat aina paikoilleen ja pyykit ja tiskikone pyörii joka päivä. Arkena pyörii monesti robotti-imuri, muttei se saa esim. nurkkia tai mattoa tarpeeksi puhtaaksi (portaita, hiekkaa kuistilta jne.), mut ihan kiva apu.

Kotona ei saanut sunnuntaisin tuottaa melua. Äidillä on ollut körttikasvatus lapsuudenkodissa ja säännöt tulivat aitä kautta lapsuudenkotiin. Tietyssä mielessä kyllä vielä takaraivossa vaikuttavat.
Aikuisena olen höllentänyt sääntöjä omassa kodissani. Tänäänkin olen imuroinut, pyykkikone pyörii ja astianpesukone on päällä. Mattoja ei saa tampata, taloyhtiön järjestyssäännöt kieltävät. Muuten eletään normaalisti. Ihanaa, kun kaupatkin on nykyään auki sunnuntaisin.

Kyllä mulla on tapana ollut imuroida alakerta joka päivä...myös sunnuntaisin.

En mitään sen suurempaa siivousta tee, kun on maha tiellä, mutta pyykkikonetta meinasin kerran pyöräyttää ja astianpesukone pyörinnee kahdesti, kun leivotaan lasten kanssa pullaa ja tiskiä on siis luvassa normaalia enemmän.

Pyykin viikkaamistakin on näemmä luvassa, kun eiliset puhtaat ja kuivat on vielä viikkaamista. Mutta tuskin mitään sen suurempaa siivoilen...mies saa pestä vessat.

Mää siivoon yleensä aina torstaisin, musta on kiva kun on sitten viikonloppuna siistiä eikä tarvi sitä viikonloppua kuluttaa siivoomiseen. Mulla tää tietty onnistuu parhaiten sen takia kun oon lasten kanssa kotona, jos olisin töissä niin en tiedä tulisko sitä sitten töitten jälkeen siivottua...

Mulla alkaa maanantaina aina työviikko ja työskentelen kotona, joten sunnuntaina on lähes pakko siivota. Ei tänne kehtaa muuten maanantaina ketään päästää. Lapset ovat usein mummolassa näin sunnuntaisin, joten koti pysyykin tovin siistinä. Minä sain homman valmiiksi jo vähän kymmenen jälkeen. :)

Mää siivoon yleensä aina torstaisin, musta on kiva kun on sitten viikonloppuna siistiä eikä tarvi sitä viikonloppua kuluttaa siivoomiseen. Mulla tää tietty onnistuu parhaiten sen takia kun oon lasten kanssa kotona, jos olisin töissä niin en tiedä tulisko sitä sitten töitten jälkeen siivottua...

Käyn töissä ja yritän aina siivota torstaina, perjantaina on ihana kun pääsee töistä kotiin ja on valmiiksi siisti koti ja viikonloppu alkaa :)

Yhteistyössä