Miten tienata 500 e /kk kotihoidontuen päälle? Miten te tulette toimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meikku83"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meikku83"

Vieras
Olen nyt äitiyslomalla,saan äitiysrahaa 1300 e /kk (siis tuon verran jää käteen...).

Kotihoidontukea jo hain,nelisen sataa tulee sitä olemaan.
Laskin että 500 e pitäisi koettaa tienata jollain konstilla lisäksi.

Ongelma onkin lähinnä se,että mulla on lapset aina mukana,mies vahtii lapsia aika vähän...Työtilat kyllä olisivat valmiina, ja yritystausta.
Käytännösä koneita ei voi käyttää jos lapset mukana....

Mitähän tässä keksisi?

talouden voi vetää todella tiukallekin..

Mä toivoisin myös vinkkejä, miten voisi tienata vähän lisää. Vieraita lapsia en haluaisi, koska en usko pystyväni tarjoamaan heille sitä mitä he tarvitsevat. Omat lapset voi laittaa vaikka videomaratonille, jos on oikein väsynyt. En usko, että osaisin olla myöskään tasapuolinen lapsille. Pariksi tunniksi voisin ottaa, mutta en koko viikoksi. Muita ideoita?

Minä en kovin hyväpalkkaista työtä edes saisi. Eli pienestä palkasta hoitomaksut (2 lasta) ja matkakulut on ihan plus miinus nolla... :(
Tosin viikonlopputyöt mahdollista! :)

Ja asutaan kilometrin päässä yksityisestä päiväkodista, hoitolapsikaan ei onnistu.

Mä teen töitä iltaisin ja viikonloppuisin, 1-5 vuoroa viikossa (ravintola-ala). Käteen jää kht:n jälkeen 500-1200 e kuussa. Mies tietysti on lasten kanssa silloin kun mä olen töissä, hassulta kuulostaa lause 'mies vahtii lapsia aika vähän...' ...

[QUOTE="marra";28915151]Mä teen töitä iltaisin ja viikonloppuisin, 1-5 vuoroa viikossa (ravintola-ala). Käteen jää kht:n jälkeen 500-1200 e kuussa. Mies tietysti on lasten kanssa silloin kun mä olen töissä, hassulta kuulostaa lause 'mies vahtii lapsia aika vähän...' ...[/QUOTE]

Hirveällä kiireellä kirjoitin aloituksen kun vauva vielä nukkui :) Eli siis miehellä on työpaikkansa ja harrastuksensa,ei kerkeä olemaan lasten kanssa. Ikuinen riidanaihe tämäkin..

Pitänee harkita viikonlopputöitä. Mulla on tuo oma yrityskin tuossa olemassa,tauolla tietenkin enkä usko että tällä panostuksella sitä kannattaa edes jatkaa (missään vaiheessa pelkästään tuolla yrityksellä ei elantoa saanut).

Eli oikeasti tarkoitus pitää lapset kotihoidossa.

Kiitos teille!

Minä sitten ilmeisesti asun huonolla alueella kun ei niitä henkilökohtaisia avustajia edes täällä näy haettavan ilmoituksissa.. Enkä tiedä onko järkeä lähteä sellaista työtä tekemään 80-100km päähän missä niitä olisi.

Eikö niitä työtilaja/koneita onnistu hyödyntämään miehen ollessa kotona iltaisin/viikonloppuisin?

Tuntuu niin isolta summalta tuo 500 e /kk :/

Täytyy tänään ihan laskeskella miehen kanssa että onko tuo mahdollista. Kaikkein helpoin ratkaisu.
Tälläkin hetkellä minulla on yksi tekemäni tuote myynnissä,sitä tein viikon,materiaaleihin meni 200 e,myyntihinta nyt 400 e. Eli 200 e voittoa.

Mutta ei mene kaupaksi.......

Anteeksi mutta miten teilä oikein hoituu miehen kanssa raha-asiat? Onko teillä siis täysin omat rahat? Mies käy töissä ja pitää oman palkkansa, harrastaa rahoilla jne? Ja sinä mietit miten pärjätä kotihoidontuella ja jos töihinmenisit niin itse joutuisit vielä lasten hoitomaksut maksamaan? Vai ymmärsinkö nyt jotain ihan väärin?

Siis teillähän on siellä yritys nimeltä PERHE. Tarkoittaa sitä että sen pyörittämiseen osallistuu molemmat vanhemmat TASAPUOLISESTI. Niin lasten hoidon kannalta kuin myös rahallisesti. Jos sinä "uhraudut" ja hoidat teidän lapsia päivät pääsemättä itse tienaamaan niin silloin mies on vähintäänkin velvollinen kustantamaan myös sinun elämistäsi. Ei se olisi ilmaista niitä lapsia sinne hoitoonkaan viedä..

Olen kai nyt ihan hakoteillä mutta nuo asiat nyt vain tulivat mieleen.

Jos lisää tienestejä haluat niin miten olisi joku esittely- tai puhelinmyyntityö?

Anteeksi mutta miten teilä oikein hoituu miehen kanssa raha-asiat? Onko teillä siis täysin omat rahat? Mies käy töissä ja pitää oman palkkansa, harrastaa rahoilla jne? Ja sinä mietit miten pärjätä kotihoidontuella ja jos töihinmenisit niin itse joutuisit vielä lasten hoitomaksut maksamaan? Vai ymmärsinkö nyt jotain ihan väärin?

Siis teillähän on siellä yritys nimeltä PERHE. Tarkoittaa sitä että sen pyörittämiseen osallistuu molemmat vanhemmat TASAPUOLISESTI. Niin lasten hoidon kannalta kuin myös rahallisesti. Jos sinä "uhraudut" ja hoidat teidän lapsia päivät pääsemättä itse tienaamaan niin silloin mies on vähintäänkin velvollinen kustantamaan myös sinun elämistäsi. Ei se olisi ilmaista niitä lapsia sinne hoitoonkaan viedä..

Olen kai nyt ihan hakoteillä mutta nuo asiat nyt vain tulivat mieleen.

Jos lisää tienestejä haluat niin miten olisi joku esittely- tai puhelinmyyntityö?

no meillä on omat rahat. Mies maksaa asumiskulut. Minä maksan ruuat ja lasten tarpeet sekä omat tarpeeni. En tiedä kuka meillä maksais hoitomaksun jos minä saisin töitä.

[QUOTE="aapee";28915259]Tuntuu niin isolta summalta tuo 500 e /kk :/

Täytyy tänään ihan laskeskella miehen kanssa että onko tuo mahdollista. Kaikkein helpoin ratkaisu.
Tälläkin hetkellä minulla on yksi tekemäni tuote myynnissä,sitä tein viikon,materiaaleihin meni 200 e,myyntihinta nyt 400 e. Eli 200 e voittoa.

Mutta ei mene kaupaksi.......[/QUOTE]

Siis millaisia noi sun tekemät jutut? Kuulostaa tosi paljolta jos materiaaleihin menee 200 euroa ja sitten on vielä riskinä, ettei mene ollenkaan kaupaksi. Tekisit jotain halvempia juttuja, jotka menisi helpommin kaupaksi ja niitä voisit tehdät vaikka 3 samassa ajassa kuin ton yhden. Vaikea keksiä mitään itse tehtyä tavaraa jonka ostaisin tuntemattomalta hintaan 400 euroa eli onkohan hinta nyt kohdallaan..

Olen siis puuseppä,ja tuotteet esim.sänkyjä.Yritys siis on olemassa,mutta ns.pöytälaatikossa nyt.

Mulla ei oikein meinaa silti ammattitaito riittää..Teen siis lähinnä sellaisia joita osaan.

Nykyään ihmiset ostaa Ikeasta ym. halvalla sänkyjä, joten ne ei välttämättä mene helposti kaupaksi. Osaisitko tehdä vaikka jotain lipastoja tai arkkuja tms. voisi iskeä tähän maalaisromanttisuusbuumiin :)?

Jotain tän tyylisiä:
http://www.uuttakotiin.fi/tuotteet.html?id=29/1695

tai http://www.stemma.fi/content/fi/1032/82837/LINNEA%20arkkup%F6yt%E4.html

Meillä oli säästöjä. Arjessa rahat olleet aina yhteisiä ja olivat tuolloiinkin. Tein satunnaista oman alan keikkaa ja lisäksi meillä on mökki, jota vuokrattiin kesäisin,

tai jotain naulakoita esim. http://www.uuttakotiin.fi/tuotteet.html?id=34/123

http://kuvat2.huuto.net/a/97/9234a69db093b809a7690706d4a9d-orig.jpg

Siis jotain tollaisia pienempiä tuotteita, joita voisit myydä muutamalla kympilla ja tarvikkeet eivät maksaisi paljoa ja ehkä voisit tehdä niitä helpommin lasten pyöriessa jaloissa :).

Yhteistyössä