Tulipa van mieleen hygioeniapassista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole koskaan törmännyt bussikuskiin, joka kuljettaa LIHAA bussinsa tavaratilassa. Eiköhän ne kuljeteta asianomaisissa pakettiautoissa ja rekoissa yms. Ehkä joku yksityishenkilö vois noin tehdä, en tiedä. Mulla on hyg.passi, mutta kaikki tarvittava tieto mulla oli jo ennen passin saamista. Eikä bussikuskin tarvitse omistaakaan hygieniapassia!

[QUOTE="vieras";28908818]Anteeksi,mutta mikä on tikari?
Ei ehkä liity tähän niin mitenkään,mutta jäi hämämään?[/QUOTE]

Laskeppa yks plus yks (jos äly riittää), hmmmm...mikä vois olla tikari joka laittaa astioita...anna mä funtsin...ööööö.. Hitto, beats me.

[QUOTE="minäminä";28909949]En ole koskaan törmännyt bussikuskiin, joka kuljettaa LIHAA bussinsa tavaratilassa. Eiköhän ne kuljeteta asianomaisissa pakettiautoissa ja rekoissa yms. Ehkä joku yksityishenkilö vois noin tehdä, en tiedä. Mulla on hyg.passi, mutta kaikki tarvittava tieto mulla oli jo ennen passin saamista. Eikä bussikuskin tarvitse omistaakaan hygieniapassia![/QUOTE]

Ei varman tarviikaan, mutta Bussikuskin koulutuksessa se on pakko suorittaa. Enkä usko että olet bussikusli jos eert ole kertaakaan lihaa bussissa kuljettanut. yksityishenkilöt toki laittaneet kuljetukseen, mutta saattavat mennä eteläsuomeen vaikka pienyritykseen. eihän kukaan niitä osoitteita siinä kerliä lukemaan, mutta kyllä sen näkee jso sisinä pakstissa lihaa on tai marjat ämpärissä tai leiplaatikot suojaamatta.

[QUOTE="vieras";28909492]Mulle tuli uutena tietona ja ihmettelenkin , että vaaditaako bussikiskilta oikeasti hygieniapasseja ? Pitääkö kaikkien uusien se suorittaa vai joutuiko vanhatkin kuskit koulutukseen ? Millä perusteella se on tärkeä ?

ja asiasta toiseen. rollolainen, oletko kuullut vaitiolovelvollisuudesta. Se koskee myös sun miestä, se ei saa kertoa sulle työasioitaan ja sä et saa kertoa niiitä täällä. Helkutti. Sut tunnistaa varmaan paikkakunnallas ja tämä alkaa jo ylittää sen rajan että sä kerrot miehes työasioista aika paljon julkisesti. Jos oisin sun miehes pomo, miettisin kyllä tarkkaan pitäisinkö töissä tollasta perhettä...[/QUOTE]
No ei hätää, ei mies enää kuljetushommia voi tehdäkään. Vai ottaiitko sinä seplvatimotautisen astmaatikon, jolla vernpaineet saattaa yhtäkkkiä romahtaa kuljettajaksi. Vasta joulukuussa sai edellisen sydänkohtauksen ja astma todettiin keväällä ja tuio astma on keksivaikea, joten yskii, ja rykii melkein jatkuvasti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En ymmärrä mikä ongelma siinä on jos hygieniapassin suorittaminen sattuu kuulumaan opetussuunnitelmaan( bussikuskin, lähihoitajan, siivoojan...). Elintarviketeollisuudessa hygieniapassi vaaditaan myös työntekijöiltä joiden opiskeluun passin suorittaminen ei välttämättä kuulu.

Vaaditaanko bussinkujettajilta logistiikan-perustutkinnon suorittamista? Käsitin asina vähän toisin.
http://www.jakk.fi/sivusto.asp?R=339&O=292
vai sisältyykö linja-auton kuljettajan koulutukseen pakollisena myös hygieniapassi- koulutus?

Täysin ymmärrettävää minusta että hygieniapassi sisältyy logistiikka koulutukseen vaikka koulutus antaa pätevyyden myös bussin kuljettamiseen.

Yhteistyössä