Koululaisten nukkumaanmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yks äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yks äippä"

Vieras
Eli mihin aikaan teidän koululaiset menee nukkumaan arki-iltaisin? Mä oon koittanut saada meidän eka- ja vitosluokkalaista ysiin mennessä sänkyyn, mutta eipä meinaa onnistua näin lämpiminä ja kauniina kesäiltoina. Ehkä sitten kun pimenee on helpompaa.

Eskarilainen meni jo, kutosluokkalainen suihkussa, kasiluokkalainen iltapalalla. Meillä tulee kaikki kotiin viimeistään kahdeksalta ja siitä aletaan iltatoimet. Isot menevät nukkumaan n. klo 22.

[QUOTE="hmmm";28909284]Eskarilainen meni jo, kutosluokkalainen suihkussa, kasiluokkalainen iltapalalla. Meillä tulee kaikki kotiin viimeistään kahdeksalta ja siitä aletaan iltatoimet. Isot menevät nukkumaan n. klo 22.[/QUOTE]
Teillä eskarilainen ilmeisesti herää aikaisin. Meidän eskarilainen joka herää 7.45 on nyt menossa nukkumaan.

13v. menee 21.00 aikaan sänkyyn.

Ja mä en ymmärrä sitä että jotkut lapset ovat ulkona tähän aikaan. Nytkin tosta pihasta kuului mekastusta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mun lapsuudessa oli aivan normaalia, että tokaluokallakin valvottiin ainakin vielä valoisaan aikaan yleisesti kello 22 tai yli. Tokaluokalla opekin kerran sanoi, kun tunnilla puhuttiin kellonajoista, että ei teistä varmaankaan kukaan mene ainakaan ennen kello 21:30 näin keväällä nukkumaan.

Kävin tässä muutama päivä sitten iltalenkillä n. 22 aikaan, näytti ainakin yläasteikäisiä, mahdollisesti ala-asteikäisiäkin kaupungilla pyörivän vielä reilusti kello 22 jälkeen. Ja seuraavana päivänä tosiaan oli koulupäivä.

[QUOTE="vieras";28909412]Mun lapsuudessa oli aivan normaalia, että tokaluokallakin valvottiin ainakin vielä valoisaan aikaan yleisesti kello 22 tai yli. Tokaluokalla opekin kerran sanoi, kun tunnilla puhuttiin kellonajoista, että ei teistä varmaankaan kukaan mene ainakaan ennen kello 21:30 näin keväällä nukkumaan.

Kävin tässä muutama päivä sitten iltalenkillä n. 22 aikaan, näytti ainakin yläasteikäisiä, mahdollisesti ala-asteikäisiäkin kaupungilla pyörivän vielä reilusti kello 22 jälkeen. Ja seuraavana päivänä tosiaan oli koulupäivä.[/QUOTE]

Mun lapsuudessa tuo ei ollut normaalia.

Meillä valot sammuu koululaiselta viimeistään klo 22. Aikaisemminkin tietenkin voisi sammuttaa valot, mutta poika haluaa vielä lueskellä illalla rauhassa sen jälkeen kun kuopus on saatu sänkyyn ja rauhottumaan. Meillä on aina ollu aika vähäuniset lapset ja tuo alle 10 tunnin unimäärä tuntuu riittävän molemmille.

Mun lapsuudessa tuo ei ollut normaalia.

Meillä on sitten olleet kovin erilaiset lapsuudet. Koululla opettajatkin ilmaisivat joskus oman kantansa lasten nukkumaanmenoaikoihin silloin. Heidän mielestään ei ollut ollenkaan huono juttu, jos ala-asteikäinen vaikka valvoi joskus arki-iltana puoleenyöhön asti, kunhan sellainen ei olisi vain tapana.

Joillakin saattoi ala-asteella alkaa koulu joskus vasta klo 10 tai 11. Ope sanoi, että jos lapsi nukkuu vaikka 10 tuntia niin klo 22 nukkumaan klo 8 ylös. Tai klo 23 nukkumaan, klo 9 ylös. Opettajat eivät pitäneet tuollaista lainkaan ongelmana, jos koulu alkoi aamulla esimerkiksi klo 10 tai 11.

Ei munkaan. Miksi me olis valvottukaan silloin 70-80-luvulla kun ei telkkarista tullut mitään, eikä ollut nettiä eikä kännyköitä; vanhemmatkin meni ajoissa nukkumaan eikä olis tullu kuuloonkaan että mukulat olis iltojaan pitkin kyliä juoksennellu.

Telkkarista tuli jotain ja mun huoneessa oli telkku. Mutta nukkua piti kun ei voinu herätä aamulla myöhään.

12v ja 13v menevät mnukkumaan arkisin klo 21-22. Viikonloppuisin 23 (24) riippuen siitä miten illan elkouva päättyy, mutta 24 jälkeen ei enää valvota.

ja tosiaan siksi joskus arkiisn vasta 22, kun treeneistä tulon jälkeen pitää kutienkin syödä iltapaal aj käydä suihkussa ja hampaat pest' niin siihenkin menee aikaa. ja ku treeneistä tulokin saattaa kestää , riippuen sitä tullaanko kävellen vai pyörällä ( matkaa on sellaiset reilut 3kilsaa)

[QUOTE="vieras";28909477]Meillä on sitten olleet kovin erilaiset lapsuudet. Koululla opettajatkin ilmaisivat joskus oman kantansa lasten nukkumaanmenoaikoihin silloin. Heidän mielestään ei ollut ollenkaan huono juttu, jos ala-asteikäinen vaikka valvoi joskus arki-iltana puoleenyöhön asti, kunhan sellainen ei olisi vain tapana.

Joillakin saattoi ala-asteella alkaa koulu joskus vasta klo 10 tai 11. Ope sanoi, että jos lapsi nukkuu vaikka 10 tuntia niin klo 22 nukkumaan klo 8 ylös. Tai klo 23 nukkumaan, klo 9 ylös. Opettajat eivät pitäneet tuollaista lainkaan ongelmana, jos koulu alkoi aamulla esimerkiksi klo 10 tai 11.[/QUOTE]

Onpa ollut omituisia opettajia. Viikonloppuisin valvoin myöhempään.

Täällä on yhtä tuskaa edelleen saada lapset sänkyyn. Koko sakki ollaan yökyöpeleitä ja tää "normaaliaikaan" siirtyminen teettää tosissaan töitä.

Nukkumaan menevät

16v klo 21-23, herätys 6.00
11v, 13v ja 14v klo 22-23, herätys 7.20
9v klo 20.30-21.30, herätys 7.15
Eskarilainen klo 20-21 herätys 7.15

Iltavirkku 5-vuotias menee n. klo 21-21.30 sänkyyn, nukahtaa jotain 22-23 välillä, riippuen onko nukkunut päiväunet vai ei.

16-vuotiaat pääsääntöisesti klo 22-23, joskus jo 21 tai vaihtoehtoisesti 24. Paljon riippuu päivästä. Nämä isommat ovat aina tarvinneet paljon unta. Alakoululaisina nukkuivat jo täyttä häkää klo 21.

Yhteistyössä