Tulipa van mieleen hygioeniapassista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Että miksi pitää lukea hygieniapassi, kun monessakaan ammatissa ei pysty niitä määräyksiä noudattamaan.

Ajatellaan bussikuskia joka kuljettaa myös postin kuljetuksia ym. ei bussissa ole erillistä kylmätilaa, tai jos on niin se on niin pieni että siihen juuri ja juuri mahtuu kuskin eväät ja pahimmassa tapauksessa se ei toimi. Usien kuljetetaan busssilla Poron/ hirvenlihaa laaitkoissa hillaa tai muuta marjaa ämpäreisä. saattavat kulkea ihan satoja kilometrejä. Helteellä on mukava niitä laatikoita sitten ottaa sieltä säilytysilasta. samassa tilassa voi olla myös räjähteitä ja bensiiniä. Ihan lain mukaankin PIENIÄ määriä saa kuljettaa.
Ajattelepas kun esim leipomosta tulee irtopullaa huoltoasemalle, se on pakattu vain niihin leipälaatikoihin niin että alla ja päällä on paperia ja kun se pakataan sinne autoon voi siellä enenstään olla jo vaikka mitä. MYöäs tuolla ihan pohjoisessa pullalaatikot jätetään siihen ptsäkille tien varteen :x
että nouddatapa siinä hygieniaohjeita. Ja sitten johinkin leivän leikkaamiseen ilman hanskoja puututaan kun on pahempiakin asioita.

PLus vielä kaikki se nmitä keititiöillä tapahtuu niin että asiakas ei näe. Turha on yrittää kaunistella niitä asiota.

PLus vielä kaikki se nmitä keititiöillä tapahtuu niin että asiakas ei näe. Turha on yrittää kaunistella niitä asiota.

Olet ilmeisesti niitä ihmisiä, joita pitäisi valvoa koko ajan, ettei ala oikomaan ja kusettamaan. Passilla opiskellaan riittävät tiedot, että pystyy hommat hoitamaan. Se on eri asia, jos ei ilman jatkuvaa valvontaa halua huolehtia elintarvikehygieniasta. Aikuiset yleensä osaavat hoitaa hommat sovitusti ilman niskaanhengitystä?

• Tykkää
Reactions: dipt
on kyllä puppua että matkahuolto ottaisi kuljetettavakseen räjähteitä

ja joka on niin tyhmä että laittaa hirvenlihoja Matkahuoltoon niin saa kyllä syyttää itseään

mistä ihmeestä kuski voi tietää mitä kaikkea niissä latikoissa on , ei se ehdi niitä kunnoilla lukemaan. JA kyllä vaan on RÄJÄHTEITÄ, mutta matkahuolto onkin eri kuin taas nämä muut bussit. Bensaa ja ilotulitteita on monesti ollut kuljetettavana.

Alkuperäinen kirjoittaja pååååååååå;28906761:
Kyllä niitä määräyksiä ihan pitäisi noudattaa, että ei minulla sinänsä mitään hygieniapassia vastaan ole.

sanopa sitten miten se bussikuski niitä voi noudattaa? jos autossa ei ole kylmätiloja? jos et kuljeta potkut tulee

mistä ihmeestä kuski voi tietää mitä kaikkea niissä latikoissa on , ei se ehdi niitä kunnoilla lukemaan. JA kyllä vaan on RÄJÄHTEITÄ, mutta matkahuolto onkin eri kuin taas nämä muut bussit. Bensaa ja ilotulitteita on monesti ollut kuljetettavana.

no jos kerta kuski ei tiedä mitä niissä laatikoissa on niin mistä hiivatista sinä sen tiedät

sitäpaitsi, tavallisissa pulliaisilla ei ole edes mistä panna räjähteitä kyytiin (ilotulite ei ole räjähde)

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Hyvä huomio. Kannattaisi viedä asiaa eteenpäin muualla kuin täällä? Ihan varmasti terveystarkastaja saattaisi kiinnostua. Ei niitä pullia oikein sais jättää tien varteen pölyyn ja riskinsä siinäkin.

[QUOTE="sasa";28906758]Olet ilmeisesti niitä ihmisiä, joita pitäisi valvoa koko ajan, ettei ala oikomaan ja kusettamaan. Passilla opiskellaan riittävät tiedot, että pystyy hommat hoitamaan. Se on eri asia, jos ei ilman jatkuvaa valvontaa halua huolehtia elintarvikehygieniasta. Aikuiset yleensä osaavat hoitaa hommat sovitusti ilman niskaanhengitystä?[/QUOTE]

minä olen nähnyt keittiöillä viakak mitä, joskus olen ihmetettlyt miten se paikka sa toimia, mutta kummasti van ne toimivat. kun ihmiset eivät tiedä Vaan olettavat etä kun on vähän parempi paikak esim hotellin keittiö että siellä noudatetaa hygieniamääräyksiä. ei s eihan niin mene kuitenkaan. Oikeasti sillä kortilla voi -asioita voi pyhkiä persensä, ihan hyödytön kortti. kyllä njiitä hygienia-asioita voi noudatta ilman korttiakin. kortti on vaan kortti, ei se takaa mitään, kuten ei kaikki ajokortinkaan omaavat osaa ajaa

no jos kerta kuski ei tiedä mitä niissä laatikoissa on niin mistä hiivatista sinä sen tiedät

sitäpaitsi, tavallisissa pulliaisilla ei ole edes mistä panna räjähteitä kyytiin (ilotulite ei ole räjähde)

yritykset lähettävät myös. ei kaikki kulje matkahuollon kautta vaan osa postikuljetuksista tapahtuu myös mlinja-autoilla, ainkin tiuolla pohjoisssuomessa, usien paketteja on eenmmä kyydissä kuin ihmisiä

Miksi se hygieniapassi nyt niin sinua ärsyttää? Onko jollain mielestäsi epähygieenisellä ihmisellä sellainen, eihän sen omistaminen tietenkään takaa sitä, että sääntöjä noudattaisi vaikka osaisi ne asiat testissä.

minä olen nähnyt keittiöillä viakak mitä, joskus olen ihmetettlyt miten se paikka sa toimia, mutta kummasti van ne toimivat. kun ihmiset eivät tiedä Vaan olettavat etä kun on vähän parempi paikak esim hotellin keittiö että siellä noudatetaa hygieniamääräyksiä. ei s eihan niin mene kuitenkaan. Oikeasti sillä kortilla voi -asioita voi pyhkiä persensä, ihan hyödytön kortti. kyllä njiitä hygienia-asioita voi noudatta ilman korttiakin. kortti on vaan kortti, ei se takaa mitään, kuten ei kaikki ajokortinkaan omaavat osaa ajaa

Eihän se kortin vika ole, jos ääliöt eivät määräyksiä noudata. Pitäisikö jokaista keittiötä valvoa jatkuvasti kuolemanrangaistuksen uhalla, että työntekijät noudattavat annettuja ohjeita ja määräyksiä? Vai mitä ehdottaisit hygieniapassin suorittamisen tilalle? Nyt heität vain tuota "ihan turhaa kaikki"-kitinää.

yritykset lähettävät myös. ei kaikki kulje matkahuollon kautta vaan osa postikuljetuksista tapahtuu myös mlinja-autoilla, ainkin tiuolla pohjoisssuomessa, usien paketteja on eenmmä kyydissä kuin ihmisiä

no ei kai yritykset, joilla on lupa käsitellä räjähteitä, ole niin leväperäisiä että piilottais ne Matkahuoltoon menevään pakettiin

oot kyllä ihme vänkääjä

[QUOTE="vieras";28906803]Hygieniapassi on naurettava koska 40 kysymyksestä saa olla 6 väärin :laugh:[/QUOTE]

helppo se ainkin on,kun kuka tahnsa ruokaa laittanut pääsee läpi, jos ei pääse on kyllä hyvin yksinkertainen.

Se kortti takaa sen että sen haltija tietää miten kuuluu toimia. Jos hän sitten poikkeaa hyväksytyistä käytännöistä voi hänet pistää vastuuseen siitä että on toiminut väärin eikä ole noudattanut annettuja ohjeita.

• Tykkää
Reactions: dipt

Yhteistyössä