V
"vieras"
Vieras
Mä maksoin opiskeluaikana asuntolainaa, korko kympin paikkeilla, ja hyvin selvisin kun hiukan viitsi yrittää, eli tehdä töitä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Eli luottotiedoton ei voisi opiskella ollenkaan?
Eli luottotiedoton ei voisi opiskella ollenkaan?
Itse en ole edes harkinnut opintolainan ottamista ja hyvin olen pärjännyt. Eihän opiskelu loppuelämää kestä ja HYVIN monet korkeakoulussa tekevät töitä mielellään, sillä se on myös arvokasta työkokemusta.
Puhuinkin tilanteesta, että opintoraha poistettaisiin ja tilalle vain laina.
Siitä luottotiedottomasta tulee sinun ongelmasi, jos hän ei pääse nousemaan tilanteestaan millään tavalla. Hän saattaa olla nuori ja perheellinen, tai jo vanhempi jolla oli asuntolaina ja autolaina ja työpaikka ja sitten jotain meni pieleen. Se luottotiedoton voi jo muutenkin olla jollain tavalla yhteiskunnasta syrjässä, ja se vasta kalliiksi tuleekin.
Suurissa kaupungeissa kilpailu työpaikoista on kova, ja asuminen maksaa myös. Sen luottotiedottoman vanhemmat voivat olla persaukisia myös tai vaikka jo kuolleet. Kukas sitten auttaa?
Niin no sitä nyt ei tule tapahtumaan, aika turha edes spekuloida.
Niin no sitä nyt ei tule tapahtumaan, aika turha edes spekuloida.
Selvä. Katsotaan, miten käy kun huono-osaisemmilta otetaan vähän lisää pois, että oman elämäntilanteen parantaminen tehdään mahdollisimman vaikeaksi.
Suomessa niin huono-osaiset kuin muutkin saavat yhteiskunnalta rahallista tukea jos tilanne sitä vaatii, eli peruselämiseen ei riitä rahat.
Oletko vain naiivi vai oikeasti tyhmä?
On olemassa vanhempia ja puolisoja, jotka ovat häikäilemättä käyttäneet toista ihmistä hyväkseen ja saaneet tämän menettämään luottotiedot tietämättään!
Opintorahan saajan tekisivät esim. lumitöitä ja ympäristön siivousta. Muuten ei opintorahaa heruisi. Miksi köyhien edes pitäisi opiskella?
Aallon rehtori Tuula Teeri: "Opintoraha on luksusta" - Uutiset - Talouselämä