Miten teillä on varaa rakentaa/rakennuttaa omakotitaoja??!

• Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28886725]Kyllä sitä jotain voi päätellä sillä johonkin Korollaan ei edes saa miten erityisiä herkkuja mitä Audiin/BMW:hen, varsinkaan jos ikäluokka on 2000-2008 esmes.[/QUOTE]

Voi sua raukka parkaa. Et sä autoista kyllä mitään tiedä. En edes viitsi sanoa enää mitään muuta kun että sua on kusetettu ja pahasti jos kuvittelet että tuon ikäisissä missään autoissa ei ole mitään herkkuja. Niin ja että vaan mainitsemissasi automerkeissä on herkkuja. Voi sua reppanaa tosiaankin.

vierasmies
[QUOTE="vieras";28889187]Voi sua raukka parkaa. Et sä autoista kyllä mitään tiedä. En edes viitsi sanoa enää mitään muuta kun että sua on kusetettu ja pahasti jos kuvittelet että tuon ikäisissä missään autoissa ei ole mitään herkkuja. Niin ja että vaan mainitsemissasi automerkeissä on herkkuja. Voi sua reppanaa tosiaankin.[/QUOTE]

:LOL: mikäs sua riivaa? :D olen tosiaan ja tiedän että kaikkiin autoihin ei saa kaikkea. Ilmastointi ja sähköikkunat ei sit ole "herkkuja".

"moi"
ostin markka-aikana asunnon jonka myin euroaikana voittoa tuli 26 000 euroa. sitten vaa pakettitalo. mies joutui työttömäksi mutta ei hätää mun palkka on n. 3500e kuussa joten sitä jää säästöönkin yli tonni kuussa

Sinänsä talot ja kaikenlainen asuminen on aivan järjettömän hintaista. Kiitos asuntopolitiikan, jota Suomessa ei ole ollut sen jälkeen kun Karjalaisia asutettiin.

Peltotilkun hinta satakertaistuu sillä hetkellä kun se saadaan oikeaan omistukseen tai maankäyttösopimus tehtyä ja kaavoitusinssi lyö leiman päälle. Pääkaupunkiseudun järjetön hintataso ja vuokra- asuntojen puute ylläpitää käsittämätöntä hintatasoa yllä muuallakin maassa. Tonttipulan ymmärtää Tokiossa, mut täällä on 337t km2 suota, jossa halutuimpia niemennokkia lukuunottamatta rakennustontin oikee hinta olis suurinpiirtein kaljakorin luokkaa.

Ja kun rakennusoikeus on kortilla, niin käy just kuten yks grynderi aikanaan totes, että jos sentin paksuus riittäis, niin seinät kannattais valaa kullasta. Myytävät lisäneliöt kun kattais erotuksen.

Noist autopelleistä taas... huoh... Tulee mieleen vanha juttu, kun Bentley ja Mersu oli yhtä aikaa tankilla. Mersumies vilkaisi Bentleyn omistajaa ja sanoi, et mä en ymmärrä miksi joku laittaa noin paljon rahaa autoon. Bentleymies vilkaisi mersumiestä ja vastasi, et mä en ymmärrä miks joku laittaa kaikki rahansa autoon.

On vaikkapa ammatteja mis autoa tarttee, joten jos siihen tulee 60t vuodessa, niin sit ymmärtää, et ei kande ottaa ajopeliä mis on jo parisataa tonnia pohjilla.

Mut jos on viiskyttonnia velkaa sen vuoksi, että saa lähdettyä mun vierestä liikennevaloista vikkelämmin seisomaan kauemmin seuraavissa punaisissa luullen et minä vaivautuisin asiaa kadehtimaan niin... No, tota varten varmasti löytyy sopivakin lääkitys jos se nykyinen ei oikeen toimi.

oiuyf
Mut jos on viiskyttonnia velkaa sen vuoksi, että saa lähdettyä mun vierestä liikennevaloista vikkelämmin seisomaan kauemmin seuraavissa punaisissa luullen et minä vaivautuisin asiaa kadehtimaan niin... No, tota varten varmasti löytyy sopivakin lääkitys jos se nykyinen ei oikeen toimi.
No meneehän siinä päivä pilalle ja ego suorastaan murskautuu, kun näkee jonkun pellen huudattavan peniksenjatkettaan :LOL: Joo ei. Lähinnä käy hetkellisesti mielessä, että kaikenlaisia idiootteja se maa päällään kantaa.

No meneehän siinä päivä pilalle ja ego suorastaan murskautuu, kun näkee jonkun pellen huudattavan peniksenjatkettaan :LOL: Joo ei. Lähinnä käy hetkellisesti mielessä, että kaikenlaisia idiootteja se maa päällään kantaa.
Näinpä. Saiskohan tähän aikaan yöstä pikkiriikkisen offtopikoida?

Ralliautohan pesee formulan 0-100. Formula sit pesee ralliauton 100 - 300. Toi johtuu siitä, et ralliauton ny ei tartte edes kulkea yli sataaviittäkymppiä, kun taas formulan nopeus on alle satasen ainoastaan kolme sekuntia lähtösuoralla.

Mut jos ny leikisti miettis millä jättäis jonkun valoihin, niin ei siin nelipyöräistä kande miettiä. Kakspyöräisissä kun toi teho/painosuhde on huomattavasti parempi.

Autojen hinnoista taas sevverran, et jokainen talonrakentanu tietää, et autot on ihan saatanan halpoja. Tietävät myös sen, et hyvin harva auto hankittaessa maksaa enemmän kuin tulevan käyttöikänsä polttoaineet. Vakuutus, katsastus ja vuotuiset käyttömaksutkin on semmoinen summa, et on herttaisen yhdentekevää onko auton hinta hankittaessa tonni vai viis.

Mut ettei menis ihan offtopikiksi, niin miten tää liittyy asuntoihin? No ihan siten, et Suomessa julkinen liikenne toimii siellä mis liikkuu raitiovaunut. Eikä se yöllä toimi sielläkään. Erottajalta ei tartte kovin pitkälle pohjoisinta ratikkapysäkkiä mennä, kun jo lapsiperhe tarttee auton. Mun eroa edeltävä koti on trippimittarin mukaan 46723 metriä Erottajalta, eikä siin kylässä ole ainuttakaan taloa jonka pihalla ei ole vähintään kahta autoa.

Olen taipuvainen ymmärtämään jos joku hankkii auton velaksi. Tarpeen sanelema juttu on se.

Ymmärrykseni loppuu jos joku hankkii auton leluksi ja käyttää sitä siihen. Tommoisia korttinsa arpajaisista saaneita tolloja kun on maantien sankareina ihan liikaakin.

Kyllä jokaiselta automallilta ja merkiltä löytyy auto, joka on hemmeti nopea ja tehokas.
Tuo on ihan soopaa, että vain merkeiltä x ja x löytyy jotain, mitä muilla ei ole tarjota.
Esim. nämä perusaudit (a4, joka itsellänikin on) on ihan samanlainen tavallinen perheauto, mitä kaikki muutkin. Päinvastoin, moni muu automerkki on luotettavampi, kuin tämä audi. Tosin tämä on hemmetin pienikulutukseninen ja se on mulle iso plussa.

Jokaiseen uuteen autoon saa lukuisia herkkuja ja mä mä en ymmärrä, kuka edes suomen maanteillä tarvitsee mitään "erikoiserikoisherkkuja".

"Kahdentytönäiti"
Mun veli rakensi perähikiälle. Oikeen landelle :) Tosin ne rupesi jatkamaan veljen vaimon sukutilaa ja ovat sen tyyppisiä ihmisiä, että nauttivat syrjässä asumisesta. Rakennusprojketi tuli maksamaan yli 500k, koska sinne piti ensin vetää tie, liittymät yms ja soraa sinne tilattiin varmaan sadalla tonnilla.

Täälläpäin uudet rivarikämpät eivät maksa kovin paljon. Tuliterän rivarikolmion hyvältä paikalta saa 130-155k. Keskustan uudet kerrostaloasunnot sen sijaan ovat jo 200.000k ja yli.

"vieras"
:LOL: mikäs sua riivaa? :D olen tosiaan ja tiedän että kaikkiin autoihin ei saa kaikkea. Ilmastointi ja sähköikkunat ei sit ole "herkkuja".
Ei Mua mikään vaivaa. Minun mielestäni ilmastointi ja sähköikkunat kuuluvat ihan perussettiin ja en niitä minään erikoisuutena pidä. Tuo sinun väitteesi oli vaan niin naurettava että en vaan voinut olla kommentoimatta.

Nimimerkki nainen kenen mies harrastaa erästä automerkkiä ja tiedän kyllä että herkkuja löytyy jos niistä on valmis maksamaan ;).

"mies"
[QUOTE="vieras";28890004]Ei Mua mikään vaivaa. Minun mielestäni ilmastointi ja sähköikkunat kuuluvat ihan perussettiin ja en niitä minään erikoisuutena pidä. Tuo sinun väitteesi oli vaan niin naurettava että en vaan voinut olla kommentoimatta.

Nimimerkki nainen kenen mies harrastaa erästä automerkkiä ja tiedän kyllä että herkkuja löytyy jos niistä on valmis maksamaan ;).[/QUOTE]

Jep. Tämän kyllä tietää kaikki. Joku nyt vaan haluaa kiusata ja hihittelee samalla paidan hihaan :)

Säälittävää
Harva asia on säälittävämpää, kuin yrittää lesottaa LAINALLA ostetun kalliin auton ominaisuuksilla. Pisteenä iin päälle sitten vielä kuvitellaan, että vieressä ajava, ehkä normiautonsa käteisellä ostanut kuski olisi moisesta kateellinen :D. Tuohan on ihan täysin sitä, että huonoa itsetuntoa yritetään valheellisesti kompensoida ostamalla (muka) hieno auto, johon ei oikeasti rahat riittäisi, ja sitten kuvitellaan että "hei nyt mä oon niin cool, että muut kadehtii". Voi luoja, kuinka hulvatonta :D.

Peräkaupunkiautohikiä
Meillä velkaa 130.000€, talon hinnaksi arvioitu 220te. Ostettiin "halpaan aikaan" asunto mikä myytiin hyvällä voitolla. Lisäksi saatiin tämä talo aika edullisesti. Ja nyt laina on lyhentynyt kivasti. Kaksi autoa, muutaman tonnin rousku ja 6v vanha erittäin hyväksi havaittu auto, molemmat omia. Ollaan mietitty auton vaihtoa mutta mitäpä toimivia autoja vaihtamaan. Molemmat kulkee eikä mua ahdista ajaa niillä yhtään, ei oo ikinä ollut niin kiire ettenkö olis ehtiny liikennevaloista :D ja kenenkään ohi mun ei tarvii liikennevaloissa päästä.

Vierasmies
[QUOTE="vieras";28890004]Ei Mua mikään vaivaa. Minun mielestäni ilmastointi ja sähköikkunat kuuluvat ihan perussettiin ja en niitä minään erikoisuutena pidä. Tuo sinun väitteesi oli vaan niin naurettava että en vaan voinut olla kommentoimatta.

Nimimerkki nainen kenen mies harrastaa erästä automerkkiä ja tiedän kyllä että herkkuja löytyy jos niistä on valmis maksamaan ;).[/QUOTE]

[QUOTE="mies";28889960]No lähes kaikkiin saa kaiken .Jokaiselta automerkiltä löytyy myös ne automallit, joihin kyllä halutessaan saa kaiken.[/QUOTE]

No ei varmasti saa joka autoMALLIIN. Alunperin oli kyse, ettei vilkaisemalla voi tietää mitä autossa on "herkkuina".

Aivan varmasti tietää, ETTEI 2004 vuoden Corollassa/Focuksessa ole täysnahkaista sisustaa sähkösäätöpenkeillä ja muistipaikoilla eri henkilöille, ei ole lasista panoraamakattoa, jäähdytettyä hanskalokeroa tai juomakoteloa takapenkillä, sähkösäätöisiä takaistuimia, kaksialueista automaatti-ilmastointia, integroitua 7" navia/peruustuskameraa, kääntyviä Xenon-valoja jne. Jotka nämä voivat olla sinänsä tavallisen oloisessa BMW 5-sarjassa tai Audi A6:ssa samalta aikakaudelta.

mietin vain
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28890636:
Missä vaiheessa tämä talonrakennusketju muuttui autokeskusteluksi? :)

(Autot nyt vaan on tylsiä, puhutaan mieluummin moottoripyöristä...)
Prätkät ne vasta tylsiä onkin.

Millaisia tuloja teillä yli 250Ke lainoja makselevilla on? Mun mielestä kuulostaa vaan aika hurjalta summalta. Meillä bruttotulot n. 8700e/kk enkä haluaisi noin suuria lainoja ajatellakaan. Tosin pk-seudulla rakentaminen maksaa melkein järjestään sen 500ke, ellei johonkin Korson 400neliön tonttiin tyydy.

Prätkät ne vasta tylsiä onkin.
Aha. :D

Millaisia tuloja teillä yli 250Ke lainoja makselevilla on? Mun mielestä kuulostaa vaan aika hurjalta summalta. Meillä bruttotulot n. 8700e/kk enkä haluaisi noin suuria lainoja ajatellakaan. Tosin pk-seudulla rakentaminen maksaa melkein järjestään sen 500ke, ellei johonkin Korson 400neliön tonttiin tyydy.
Varmaan aika monenlaisilla tuloilla noita 250ke lainoja maksellaan, kun ei moinen summa nyt sentään vielä mikään amerikanihme ole, vaikka ei toki ihan vähäinenkään. Meillähän on lainaa jotakuinkin tuon verran (toki sitten vastapainoksi säästöjäkin) ja talouden bruttotulot viisinumeroinen luku.

"vieras"
No ei varmasti saa joka autoMALLIIN. Alunperin oli kyse, ettei vilkaisemalla voi tietää mitä autossa on "herkkuina".

Aivan varmasti tietää, ETTEI 2004 vuoden Corollassa/Focuksessa ole täysnahkaista sisustaa sähkösäätöpenkeillä ja muistipaikoilla eri henkilöille, ei ole lasista panoraamakattoa, jäähdytettyä hanskalokeroa tai juomakoteloa takapenkillä, sähkösäätöisiä takaistuimia, kaksialueista automaatti-ilmastointia, integroitua 7" navia/peruustuskameraa, kääntyviä Xenon-valoja jne. Jotka nämä voivat olla sinänsä tavallisen oloisessa BMW 5-sarjassa tai Audi A6:ssa samalta aikakaudelta.
Niinpä tietenkin. Vain mainituissa merkeissä on "herkkuja", ei missään muissa. Aaltoja, aaltoja, aaltoja. Kyllä tämän saman asenteen huomaa myös liikenteessä, kun kuvittelette ajelevanne mitä hienoimmilla ja parhaimmilla autoilla. Sehän ei pidä paikkaansa, mutta luule sinä mitä luulet. En viitsi merkkiä mainita omasta autostani mutta kyllä löytyy nahkapenkkiä, xenon-valot jne. ja ihan kuule kaikki ne herkut kuuluu tuohon malliin alunperinkin. Mutta en aio tästä keskustella sen enempää

"Vieras"
Ei sitten taida ymmärtää vähäisintäkään mistä on kyse?

Alunperin joku automiehen mamma vauhkosi ettei millään voi tietää mitä herkkuja jossakin autossa on. Väitätkö, että jossain ruppasessa Fiat Stilossa/Octaviassa VOI OLLA jotain todella erikoista? (puhutaan tosiaan orggisvarusteista)

[QUOTE="vieras";28891839]Niinpä tietenkin. Vain mainituissa merkeissä on "herkkuja", ei missään muissa. Aaltoja, aaltoja, aaltoja. Kyllä tämän saman asenteen huomaa myös liikenteessä, kun kuvittelette ajelevanne mitä hienoimmilla ja parhaimmilla autoilla. Sehän ei pidä paikkaansa, mutta luule sinä mitä luulet. En viitsi merkkiä mainita omasta autostani mutta kyllä löytyy nahkapenkkiä, xenon-valot jne. ja ihan kuule kaikki ne herkut kuuluu tuohon malliin alunperinkin. Mutta en aio tästä keskustella sen enempää[/QUOTE]

"Mmmmm"
Me rakennettiin reilu 5 vuotta sitten 100 neliöinen talo keskisuureen kaupunkiin, budjetti alle 150 tuhatta, mutta tehtiin alusta asti itse. Autona meillä on tonnin Volvo ja hyvin pelittää, ei hävetä ajaa vanhalla autolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28890636:
Missä vaiheessa tämä talonrakennusketju muuttui autokeskusteluksi? :)

(Autot nyt vaan on tylsiä, puhutaan mieluummin moottoripyöristä...)
Siin vaiheessa kun ketjuun tuli mukaan joku, joka ei taloista tiedä hittojakaan, mut on saanu pankista kymppitonnin lainaa ostaakseen viime vuosituhannen Audin.

Kaikki tietää, tai ainakin pitäis tietää, et osoitteen ohella kämpät myydään keittiökaapin ovilla. Eli just sikahalvalla muovipinnoitetulla prässätyllä MDF- levyllä. Ja muutaman reiän esiporatulla lastulevyllä.

Aikanaan tuumin, et vuorineuvostasoisiin ansioihin käsiksi pääseminen ei o kauheen vaikeeta. Poraa reikiä lastulevyyn ja kutsuu sitä keittiökaapistoksi, niin ei porakonetta hirveesti tartte vaivata.

Kunnes laitoin tönöön keskuslämmityksen. Kattilahuone tuli ulkorakennukseen, joten hommassa tartti nelkyt metriä lämmönsiirtoputkea. Sen hinnan kun kuulin, niin toi porakoneen käyttäminen ja keittiökaapistot alkoi tuntua melko vaivalloiselta tienestitavalta, koska paremmille ansioille pääsee ryhtymällä valmistamaan muoviletkua.

Kaikki tietää, tai ainakin pitäis tietää, et osoitteen ohella kämpät myydään keittiökaapin ovilla.
Olet kyllä ihan oikeilla jäljillä, mutta ne purkamista vaille valmiit vanhat talot myydään vielä noitakin useammin niillä niin iiiihanilla omenapuilla ja marjapensailla (á 10e Plantagenissa).

Kunnes laitoin tönöön keskuslämmityksen. Kattilahuone tuli ulkorakennukseen, joten hommassa tartti nelkyt metriä lämmönsiirtoputkea. Sen hinnan kun kuulin, niin toi porakoneen käyttäminen ja keittiökaapistot alkoi tuntua melko vaivalloiselta tienestitavalta, koska paremmille ansioille pääsee ryhtymällä valmistamaan muoviletkua.
Lämpökanaali taitaa olla moisen keksinnön nimi ja juurikin tuota samaa pähkäilin oman talon rakennusaikana. Meillä sitä ei tarvittu neljääkymmentä metriä, vaan noin puolet tuosta (autotallissa lattialämmitys ja vesipiste) ja hintaa oli vähän vajaan satasen metri. *umalauta sisällä menee 4 letkua, jotka on eristetty uretaanilla ja tämä hoito on sitten kääräisty muoviputkeen. Valmistuskustannukset lienevät euron verran metriltä.

"Vieras"
Mä ihmettelen näitä jotka sanoo ettei saatu lainaa omakotitaloon ja jouduttiin tyytymään rivariin. IKai sen nyt pystyy itsekkin laskemaan paljonko oikeasti pystyy maksamaan lainaa kuussa? Ja siis tietysti niin että elämässä voi sattua ja tapahtua eikä silti tarvitse heti olla ruikuttamassa lyhennysvapaata tms. Meneekö ihmiset oikeasti sinne pankkiin takkiauki että nyt rahaa niin paljo kuin irtoo?

a3senotin
[QUOTE="Vieras";28891867]Ei sitten taida ymmärtää vähäisintäkään mistä on kyse?

Alunperin joku automiehen mamma vauhkosi ettei millään voi tietää mitä herkkuja jossakin autossa on. Väitätkö, että jossain ruppasessa Fiat Stilossa/Octaviassa VOI OLLA jotain todella erikoista? (puhutaan tosiaan orggisvarusteista)[/QUOTE]

Octaviahan on ollut jo viimevuosista lähtien kova auto. Tilastoje mukaan Suomen rikkaiden suosima auto. Skoda, audi ja volkkarihan ovat muuten pitkälti ihan samoja autoja. Octaviahan puskee monen auton ohi nykyään. Octaviat ovat hyvin varusteltuja orggisvarusteillaakin ja niihin saa kyllä kaikkea mahdollista lisävarusteina.
Taitaa Skoda olla markkinoiden laadukkaimpia autoja tällä hetkellä. Olisin itse ehdottomasti ottanut Octavian, mutta mun budjetti oli oli max 24t ja sillä ei irti saanut, kun pitää olla diesel.

Yhteistyössä