G: Antaisitko toisen naisen imettää vauvaasi, jos vaihtoehtona olisi, että vauva joutuisi huutamaan nälkäisenä?

Antaisitko ystäväsi imettää vauvaasi, jos vauva huutaisi nälkäisenä eikä korviketta olisi?

• Kyllä

Ääniä: 32 69,6%
  • En

Ääniä: 10 21,7%
  • En tiedä

Ääniä: 6 13,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    46
[QUOTE="vieras";28871155]Odotetaan tietoa myöskin henkisestä turvattomuudesta... :D[/QUOTE]

No totta ihmeessä lapsi tuntee turvattomuutta, jos tarpeisiin ei vastata. :O Mikä uutinen se on? Lapsihan pienenä vauvana hamuaa kaikkien naisten rintoja ja tuskin kykenee käsittämään, miksi äidin ystävä huudattaa maitoa tuoksuvana häntä pitkän ajan. Lapsi saa viestin, ettei hänen tarpeensa (nälkä) ole tärkeä.

[QUOTE="vieras";28871105]Te taas tunnutte traumatisoituvan sen takia, että ette saa imettää toisten ihmisten lapsia. Kukakohan tässä terapiaa tarvitsee? ;)[/QUOTE]

Järkytyn äideistä, joille vauvan kaltoinkohtelu on ok mitä moninaisimmista tekosyistä.

dddd
No totta ihmeessä lapsi tuntee turvattomuutta, jos tarpeisiin ei vastata. :O Mikä uutinen se on? Lapsihan pienenä vauvana hamuaa kaikkien naisten rintoja ja tuskin kykenee käsittämään, miksi äidin ystävä huudattaa maitoa tuoksuvana häntä pitkän ajan. Lapsi saa viestin, ettei hänen tarpeensa (nälkä) ole tärkeä.
Eli viestitän nyt lapselleni, ettei hän ole tärkeä ja rakastan itseäni enemmän kuin lapsiani... koska en anna maidon hajuisen ystävän imettää, kun olen paskalla ja lapsi alkaa huutaa nälkäänsä :O

• Tykkää
Reactions: Akaatti
"vieras"
Kyllä minä tiedän, mitä turvattomuus on. Kysyinkin, että mitä on HENKINEN turvattomuus? Miten se eroaa fyysisestä turvattomuudesta? Itse en ole kuullut niitä erotettavan toisistaan vaan olen kuullut ainoastaan turvattomuudesta, sen takia kyselen.

[QUOTE="vieras";28871193]Edelleenkin olen sanonut, että sitä rintamaitoa voi pumpata siihen pulloon. Miksi sulla on pakottava tarve vääristellä toisten tekstejä ja tunkea sanoja suuhun? Eikö rahkeet riitä keskustelemaan muuten?[/QUOTE]

Eikö se hiv tartu yhtälailla siitä pulloon pumpatusta maidosta?

Minut voisi vapaasti haukkua pystyyn, jos tuntisi siihen tarvetta imetettyäni toisen äidin vauvaa, koska korviketta ei ole ollut saatavilla. Jos ajatellaan täysimetyksellä olevaa pientä vauvaa, siitä alkaa olla leikki kaukana kun viimeisestä syötöstä on kulunut jo useampi tunti ja vauva huutaa tosissaan. Kovaa nälkäitkua on vaikea kuunnella edes kymmentä minuuttia. Siinä ei pikku kanniskelut ja hyssyttelyt auta.

Yhtä vähän kysellään tajuttomalta äidiltä sitäkään, onko hän mahdollisesti sillä kannalla, ettei korviketta saa antaa. Eiköhän vauvalle anneta sitä mitä saatavilla on siihen hätään.
Näin. Onneksi tilanne on todella hypoteettinen. Ei ystävistäni kukaan edes sallisi vauvansa kärsivän turhan takia.

Entäpä jos sinulla olisi vauva, jota et pystyisi imettämään ja naapurissa asuisi nainen, jolla olisi äidinmaidon " liikatuotantoa". Ruokkisitko omaasi korvikkeella vai ottaisitko vastaan toisen naisen rintamaitoa pulloissa ravitaksesi lapsesi ?

Eli viestitän nyt lapselleni, ettei hän ole tärkeä ja rakastan itseäni enemmän kuin lapsiani... koska en anna maidon hajuisen ystävän imettää, kun olen paskalla ja lapsi alkaa huutaa nälkäänsä :O
Äitiydessäsi on parantamisen varaa jos istut siellä paskalla vähintään puoli tuntia siitä eteenpäin, kun lapsi on alkanut oven takana itkeä nälkäänsä etkä ota vauvaa rinnalle istuessa pöntöllä tai anna ystävän imettää, jos korvikettakaan ei ole :)

Hitto tää menee jo lennokkaaksi :D

säpäle harmaana
Jaa, mä pidän ihan verrattavissa lievään pahoinpitelyyn, jos toivoo lastaan huudatettavan nälässä. En tosin usko, että nämäkään äidit tässä ketjussa tosipaikan tullen toimisivat noin. Siinä menee useimmilla äidinvaistot edelle.
No ei kai kukaan sitä toivo. Mutta ihmiset ovat ihmisiä. Myös äidit. Myös vauvastaan mustasukkaiset äidit.

"vieras"
Entäpä jos sinulla olisi vauva, jota et pystyisi imettämään ja naapurissa asuisi nainen, jolla olisi äidinmaidon " liikatuotantoa". Ruokkisitko omaasi korvikkeella vai ottaisitko vastaan toisen naisen rintamaitoa pulloissa ravitaksesi lapsesi ?
Korvikkeella tietty, jos ei voi mennä takuuseen tuosta rintamaidon laadusta. Mulla on ollut myös sen verran herkkävatsaisia lapsia, että mieluummin korvike kuin toinen äiti, jonka ruokavalio on mitä sattuu.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="vieras";28871215]Puolen tunnin odottaminen ruokaa ei vastaa millään muotoa kaltoinkohtelua. Toisten lasten väkisin imettäminen ilman lapsen äidin lupaa vastaa mun mielestä taas pahoinpitelyä.[/QUOTE]

Mikset sitten päivittäin anna lapsesi odottaa nälissään puoli tuntia? Väitätkö tosiaan, ettei vauva kärsi olostaan, jos edellisestä imetyksestä on vaikka 3 h ja joutuu puoli tuntia itkemään nälissään? Mielenkiintoista. :D Ketä siinä pahoinpidellään? Vauvaa ei väkisin pysty imettämään. Vauva on todennäköisesti vain kylläinen ja tyytyväinen syötyään.

[QUOTE="vieras";28871229]Korvikkeella tietty, jos ei voi mennä takuuseen tuosta rintamaidon laadusta. Mulla on ollut myös sen verran herkkävatsaisia lapsia, että mieluummin korvike kuin toinen äiti, jonka ruokavalio on mitä sattuu.[/QUOTE]

Btw, saahan monet vauvat vatsavaivoja nimenomaan siitä korvikkeesta.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28871227:
No ei kai kukaan sitä toivo. Mutta ihmiset ovat ihmisiä. Myös äidit. Myös vauvastaan mustasukkaiset äidit.
Joo, mutta ei äitiyteen tavallisesti kuulu noin radikaali itsekkyys. Suurin osa antaisi luvan imettää tuossa tilanteessa vaikka se tuntuisi kuinka epämukavalta. Sekin on totta, että koska ihmiset ovat vain ihmisiä, ei kaikkien äidinvaistot pelaa samalla tavalla.

"vieras"
Mikset sitten päivittäin anna lapsesi odottaa nälissään puoli tuntia? Väitätkö tosiaan, ettei vauva kärsi olostaan, jos edellisestä imetyksestä on vaikka 3 h ja joutuu puoli tuntia itkemään nälissään? Mielenkiintoista. :D Ketä siinä pahoinpidellään? Vauvaa ei väkisin pysty imettämään. Vauva on todennäköisesti vain kylläinen ja tyytyväinen syötyään.
Mikset sitten päivittäin syötä lapsellesi jätskiä, ihi ihi.. Lapsuuskaverin kanssa perusteltiin asiat noin 25 vuotta sitten.

"vieras"
Miksi antaisin, jos olen paikalla? En ymmärrä kysymystäsi, avaisitko sitä vähäsen.

Väitän, että vauva on vittuuntunut, mutta mistään kärsimyksestä en alkais kyllä puhumaan. Nälkähän sillä on, mutta puoli tuntia on niin lyhyt aika että menee heittämällä. Joillakin lapsilla on esim. vaikean refluksin takia jouduttu pidentämään syöttöaikoja ja tuolloin opetusvaiheessa lapsi on voinut huutaa tunninkin nälkäänsä, eipä hekään siitä traumoja ole saaneet eikä sitä voi pahoinpitelyksi sanoa.

[QUOTE="vieras";28871222]En minä ole puhunut viruspeloista, mutta tosiaan nyt kun otit asian esille niin korviketta sitten kehiin jos ei ole varma tartuntariskeistä.[/QUOTE]

Kuka voi olla varma tartuntariskeistä?

Niin, joku pelkää viruksia, joku ahdistuu siitä että imetys on hänelle ja vauvalle intiimi hetki eikä halua kenenkään muun jakavan sitä, jollekin taas on pelottavin ajatus että vauva joutuu vieraan ihmisen hoidossa vielä kokemaan nälkää. Paha tietää etukäteen mikä on kenenkin äidin mielestä se oikea toimintatapa ja jos tilanne on se ettei pysty kysymään, korviketta ei ole tarjolla ja vauva huutaa nälkäänsä niin mitäpä siinä sitten tekisi...

Jos olisin omassa kotonani ja tilanne se ettei korviketta olisi useampaan tuntiin tarjolla niin tähän ketjuun asti olisin pitänyt luontevana ottaa pakastimesta omalle vauvalleni pumppaamaani maitoa (koska en halua imettää kenenkään muun vauvaa mutta toisaalta en myöskään halua vauvan siinä näkevän nälkääkään). En osannut ajatella että kenelläkään ystävistäni voisi olla mitään tuota vastaan, mutta ketjun myötä olen saanut huomata että ystäväni voikin tässä tilanteessa syyttää minua tapon yrityksestä tms. Hankala tilanne...

Yhteistyössä