G: Antaisitko toisen naisen imettää vauvaasi, jos vaihtoehtona olisi, että vauva joutuisi huutamaan nälkäisenä?

Antaisitko ystäväsi imettää vauvaasi, jos vauva huutaisi nälkäisenä eikä korviketta olisi?

• Kyllä

Ääniä: 32 69,6%
  • En

Ääniä: 10 21,7%
  • En tiedä

Ääniä: 6 13,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    46
"vieras"
Elämä on täynnä riskejä. Halveksitko myös äitiä, joka ei imetä lastaan vaan antaa korviketta, jolloin monet riskit kasvavat? Puhu sinä vain riskeistä, minä ainakin mietin sen lapsen henkistä hätää, mikä kyllä tunnissa on jo aika suuri ihan pienellä vauvalla.
Vertaat tunnin kestänyt nälän tunne krooniseen autoimmuunitautiin? Oikeesti?

"vieras"
Tässä varmasti olikin nyt kyse c-hepatiitin omaavasta. :D Ystävästä, jolla nyt tiettävästi ei mitään HIV:iä tms. ole.
Miksi koet, että on hyvä paasata oman neitsytitsesi ja muiden hihhuliystäviesi suulla, koska nyt kyse yleisestä asiasta? Jos puhuisit seksivalistusta nuorille tuohon tyyliin, että ei kai kaverilla nyt hiviä ole, niin saisit potkun samantien perseelle.

Kunhan lapsi ruokaa saa, siitä vaan. Ihan vastaavasti vaikka olen täysimetyksen kannattaja ja "turhan" korvikkeenannon vastustaja niin ei tulisi mieleenikään vaatia ketään imettämään vauvaani tilanteessa jossa tämä mielummin tarjoaa korviketta.

Harva varmaan äidiltä kysymättä rupeaa toisen lasta imettämään jos muuta maitoa on saatavilla joten tuskin tuota kannattaa suurimpana pelkona pitää tilanteessa jossa joutuu onnettomuuden myötä eroon vauvastaan. Tietty kaikesta voi niuhottaa, varmaan löytyy niitäkin intohimoisia kestovaippailijoita jotka raivostuvat vastaavassa tilanteessa kun kuulevat ystävän käyttäneen vauvalla kertakäyttövaippoja tai vaikka tarjonneen tutittomalle vauvalle tutin jne.

Mutta juu, ei kannata joutua onnettomuuksiin. :D

"Äitiäiti"
Kannattaa lukea koko aloitus. Jos korvikkeen syöttämiseen menee tunti tai kauemminkin, on se jo käytännössä melkein sama kuin ettei sitä olisi.
Jos se vauva kestää tunnin siinäkin tapauksessa, että paikalla ei ole imettävää tissiparia, niin kestää se vauva sen siinäkin tapauksessa että paikalla olisi imettävä tissipari, joka ei vain imetä. Mutta eihän tästä tarvitse alkaa riitelemään. Tässähän on vain kyseessä jokaisen äidin oma tahto. Älä sinä kuvittele, että voisit välittää jonkun toisen äidin vauvasta enemmän kuin vauvan äiti itse. Luota vain sen vauvan oman äidin tahtoon. :)

[QUOTE="vieras";28867395]Vertaat tunnin kestänyt nälän tunne krooniseen autoimmuunitautiin? Oikeesti?[/QUOTE]

Miten kestät elää tätä elämää ollenkaan, oikeesti? :D Kenenkään ei kannata hankkia lapsia tai imettää, jos pohtii riskejä tuolla tasolla. Todennäköisempää kuin, että lapsi saa ystävän maidosta HIV:n, on se, että nälkäänsä huutava vauva kärsii henkistä hätää tai saa korvikkeesta haittoja. MONINVERROIN todennäköisempää.

[QUOTE="vieras";28867385]Onko parempi, että kaikki käyttävät aina seksissä kumia, koska on teoreettisesti mahdollista, että oma mies pettää ja tartuttaa HIV:in? No ei ole, mutta satunnaisisilta kumppaneilta kannattaa se kumia aina silti vaatia, samoin kuin, että oman rakkaan lapsen suussa ei kenen tahansa tissi käy.[/QUOTE]

Ottaen huomioon uskottomuustilastot ja parisuhteissa tarttuvien seksitautien määrän, saattaisi ollakin ihan paikallaan se, että nykyistä useammassa parisuhteessa käytettäisiinkin sitä kumia varmuuden vuoksi.
En minäkään toivottavana pitäisi, että lastani imettäisi esim. suonensisäisiä huumeita käyttävä ja suuremmalla todennäköisyydellä jotakin rintamaidon välityksellä tarttuvaa tautia kantava nainen, mutta rohkenen epäillä, että tällaiselle korkean riskin henkilölle lapseni päätyisi imetettäväksi. Oletetusti terveiden naisten kohdalla näkisin tautiriskin suunnilleen yhtä korkeaksi kuin omalla kohdallani.

• Tykkää
Reactions: tytsi-89
"vieras"
Miten kestät elää tätä elämää ollenkaan, oikeesti? :D Kenenkään ei kannata hankkia lapsia tai imettää, jos pohtii riskejä tuolla tasolla. Todennäköisempää kuin, että lapsi saa ystävän maidosta HIV:n, on se, että nälkäänsä huutava vauva kärsii henkistä hätää tai saa korvikkeesta haittoja.
Jospa jokainen päättää ihan oman lapsensa puolesta minkä verran riskejä ottaa.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
"vieras"
Älykkyystesti. :D Tajuaako lukea koko aloituksen ennen kuin vastaa. ;) Tässähän oli myös kyse vauvasta, joka ei ole ennen juonut pullosta ja kauppaan saattaa olla pitkäkin matka.
Kyllä sä ap ihan itse olet nyt mokannut ton kysymyksesi kanssa. Huolestuttavaa, jos et itse pysty myöntämään virhettäsi. En ole mikään vakiopalstailija, joten minä en ainakaan tiedä, että miten nämä sivut ihan jäsentyy, mutta kyllä sitä olettaa että itse kysymykseen sisältyy se olennainen, ja sinun kysymyksessäsi lukee, ettei korviketta ole.

[QUOTE="vieras";28867420]Yleensä aloitetaan seksistä ja siirrytään sitten vauvoihin ja imetkseen. Ap on aloittanut ihan väärästä päästä eli muiden vauvojen imettämisestä.[/QUOTE]

Ehkä useamman naisen kannattaisi ottaa selvää näistäkin asioista jo ennen lasten syntymää. Musta on huolestuttavaa, että tiedän esim. imetyksestä enemmän kuin moni äiti ja omakin tietämykseni aiheesta on hyvin vajavaista. :)

Entäpä jos on? Ai mutta liian kaukana sinun elämästä.
Katsos sitten on vaan annettava lapsen itkeä, antaa traumatisoitua. Mene sinä tekemään ilmoitus :D
Totta Mooses kaikilta imettäviltä äideiltä löytyy hiv:n ja c-hepatiitin lisäksi kattava valikoima muita tauteja joita haluavat sen oman vauvan lisäksi siirtää myös mahdollisimman moniin muihin vauvoihin. Siksi silmät kiiluen kyttäävät lähipiirin pienokaisia etsien tilaisuutta tunkea tissi näiden suuhun, eihän imetyksessä muuten mitään ideaa olisikaan kun korvike kerta on niin paljon turvallisempaa ihan joka ikiselle vauvalle. :D

Kukaan ei voi enää imettää, koska mistäs sitä tietää ettei ole jotain tartuntatautia. :LOL:
Jokainen imettävä äiti ajattelee riskit itse. Mutta se, että joku toinen nainen menisi ILMAN LUPAA imettämään toisen ihmisen lasta, on todella hirveä ajatus. Silloin lapsen vanhempi ei voi vaikuttaa siihen mille lapsi altistetaan. Luulisi, että on ihan itsestäänselvyys, että ulkopuoliset eivät mene puuttumaan pienen lapsen imetykseen ilman lapsen äidin lupaa.

"vieras"
Ottaen huomioon uskottomuustilastot ja parisuhteissa tarttuvien seksitautien määrän, saattaisi ollakin ihan paikallaan se, että nykyistä useammassa parisuhteessa käytettäisiinkin sitä kumia varmuuden vuoksi.
En minäkään toivottavana pitäisi, että lastani imettäisi esim. suonensisäisiä huumeita käyttävä ja suuremmalla todennäköisyydellä jotakin rintamaidon välityksellä tarttuvaa tautia kantava nainen, mutta rohkenen epäillä, että tällaiselle korkean riskin henkilölle lapseni päätyisi imetettäväksi. Oletetusti terveiden naisten kohdalla näkisin tautiriskin suunnilleen yhtä korkeaksi kuin omalla kohdallani.
Mutta ymmärrät, että todennäköisyys nousee kun imettäjiä on useampia?

dddd
Totta Mooses kaikilta imettäviltä äideiltä löytyy hiv:n ja c-hepatiitin lisäksi kattava valikoima muita tauteja joita haluavat sen oman vauvan lisäksi siirtää myös mahdollisimman moniin muihin vauvoihin. Siksi silmät kiiluen kyttäävät lähipiirin pienokaisia etsien tilaisuutta tunkea tissi näiden suuhun, eihän imetyksessä muuten mitään ideaa olisikaan kun korvike kerta on niin paljon turvallisempaa ihan joka ikiselle vauvalle. :D
Kysyin, entäpä? Tuo vakava asia koskettaa elämääni, ehkei teidän muiden.

"vieras"
Miten kestät elää tätä elämää ollenkaan, oikeesti? :D Kenenkään ei kannata hankkia lapsia tai imettää, jos pohtii riskejä tuolla tasolla. Todennäköisempää kuin, että lapsi saa ystävän maidosta HIV:n, on se, että nälkäänsä huutava vauva kärsii henkistä hätää tai saa korvikkeesta haittoja. MONINVERROIN todennäköisempää.
Kyse ei ole vain HIV:stä tai mistään yksittäisestä bakteerista vaan lukemattomista muista aikuisille harmittomista taudinaiheuttajista jotka saattavat muokata vaivan kehittyvää immuunijärjestelmää. Herää jo pliis?

• Tykkää
Minä ainakin loukkaantuisin jos minulla olisi vauva, jota joku toinen menisi imettämään ilman minun lupaani. Minusta imetys on jo itsessään niin intiimi asia, etten todellakaan pitäisi siitä, että joku toinen menisi ilman lupaa tekemään jotain tällaista.

[QUOTE="vieras";28867433]Kyllä sä ap ihan itse olet nyt mokannut ton kysymyksesi kanssa. Huolestuttavaa, jos et itse pysty myöntämään virhettäsi. En ole mikään vakiopalstailija, joten minä en ainakaan tiedä, että miten nämä sivut ihan jäsentyy, mutta kyllä sitä olettaa että itse kysymykseen sisältyy se olennainen, ja sinun kysymyksessäsi lukee, ettei korviketta ole.[/QUOTE]

Niin, korviketta ei ole siellä missä vauva on. Kauppaan taas on enemmän tai vähemmän matkaa. Kaikki olennainen selviää aloitusviestissä ja on jopa noloa vastata gallupiin lukematta edes koko kysymystä.

dddd
+ minusta on oksettavaa naureskella tälle asialle.

• Tykkää

Yhteistyössä