"Nuorista 40% vastustaa maahanmuuttoa."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuorissa on tulevaisuus:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Niin";28858587]missä on annettu ymmärtää että mamutus olisi alusta loppuun pelkästään paskaa?

Niin, maailmalla on paljon hyviä tyyppejä, vika onkin ennenkaikkea siinä että me ei seulota niitä paskoja pois hyvistä, ei edes silloin kun se paskuus sitten jollain ikävällä tavalla ilmenee täällä meidän maassamme.
Mitä itse ehdottaisit tähän ongelmaan?

Kuinka niin emme pärjäisi, joskus aikoinaan täälläkin on ollut vain kourallinen ihmisiä, ja nekin pärjäsi, me olemme siitä elävä todiste.[/QUOTE]

Viesti, jota lainasin, oli hyvin provokatiivisesti kirjoitettu. Minä ehdotan ongelmaan jotakin muuta, kuin tarpeettoman vihamielisyyden levittämisen pitkin keskustelupalstoja ja leimaamisen.

Missäköhän vaiheessa suomen väestörakenne on ollut samassa jamassa kuin nykyään? Niinpä.

Mistäköhän se johtuu, että ne poliitikot jotka kannattavat nykyistä huonoa maahanmuuttopolitiikka eivät asu monikulttuurisilla asuinalueilla? Miksi he eivät halua nauttia työnsä hedelmistä?

Viesti, jota lainasin, oli hyvin provokatiivisesti kirjoitettu. Minä ehdotan ongelmaan jotakin muuta, kuin tarpeettoman vihamielisyyden levittämisen pitkin keskustelupalstoja ja leimaamisen.

Missäköhän vaiheessa suomen väestörakenne on ollut samassa jamassa kuin nykyään? Niinpä.
Niin voisitko nyt sitten kirjoittaa sen ehdotuksesi tänne jotta sitä voidaan analysoida?

Missäköhän vaiheessa on kuviteltu, että tämä yhteiskunta tulisi pyörimään samalla tavalla kuin ennenkin, nykymenon jatkuessa täällä ei tulevaisuudessa ole enää muuta työtä kuin vanhuksien hoito.

[QUOTE="vieras";28858647]Mistäköhän se johtuu, että ne poliitikot jotka kannattavat nykyistä huonoa maahanmuuttopolitiikka eivät asu monikulttuurisilla asuinalueilla? Miksi he eivät halua nauttia työnsä hedelmistä?[/QUOTE]
Oikein osuva ja ajankohtainen kysymys!
Pahoin pelkään että ei tähän tule yksikään mokuttaja vastaamaan.. :(

Minä taas veikkaan omaavani jopa sinua enemmän kokemusta maahanmuuttajista. Muistan kuinka kaaduin pyörällä ala-asteella keskellä kirkasta päivää ainoat, jotka tulivat minua auttamaan oli joukko somaleita.

"Samalla minua autettiin pääsemään eroon lompakostani, kännykästäni... niin ja siitä fillarista jolla kaaduin"

Kerran istuin helsingin keskustassa nuorena, kun tummaihoinen mies lähetti minut bussiin rahan kera, helsingissä ei ole turvallista.

"Kunnes huomasin että annettu raha olikin peräisin omasta lompakostani, jota en kyllä enää bussissa sitten löytänyt... totesin että helsingissä ei ole turvallista."

Erään kerran olin todistamassa tapausta, jossa joukko suomalaisia poikia pieksi toista suomalaista poikaa. Irakilaispojat menivät väliin ja lopettivat touhun.

"Kunnes kuulin sivukorvalla irakilaisten huutavan "ne on meidän riistaa, häipykää meidän alueelta". Totesin että yhtä väkivaltaisia taitavat olla nuo kaikki"

Työperäinen maahanmuutto. Niin. Ne, ketä minä tunnen, ovat tulleet tänne paremman leivän toivossa ja perustaneet oman yrityksen. Tätä kautta myös monet suomalaiset ovat työllistyneet heidän leipiinsä. Asiat eivät ole niin yksinkertaisia.

"Niin... ne ketä tunnen (ei niitä montaa siis ole) ovat tulleet paremman leivän (sosiaaliturvan) toivossa ja perustaneet yrityksen (pizzerian) veronkiertoa varten. Tätä kautta yksikään suomalainen ei ole tietääkseni työllistynyt, tai en ole sitä oikeasti nähnyt. Asiat ovatkin mielestäni aika yksinkertaisia, kuten minä itsekin."

Vähän turha sanoa etteikö tämä maa pyörisi illman maahanmuuttoa, paskanmarjat, tämä maa pyörisi paljon paremmin ilman yhtäkään työtöntä ja kielitaidotonta somalia tai muutakaan elämäntapaintiaania.

Ei maahanmuuttoa vastaan, vaan paremman maahanmuuton puolesta!

Suomessa on tälläkin hetkellä vajaa puoli miljoonaa työtöntä kun ottaa huomioon "työharjoittelussa" sekä huuhaa-kursseilla olevat ihmiset.

Luokaa ensin kaikille näille ihmisille TÖITÄ, ennenkuin alatte paasaamaan sitä että maahanmuuttajia tarvitaan paikkamaan huutavaa työvoimapulaa!

Pelkästään sillä, että provokatiivisen ilmapiirin levittäminen vähenisi, voitaisiin saavuttaa jotakin. Työllistyminen esimerkiksi maahanmuuttajille olisi huomattavasti helpompaa ilman ennakkoluuloja ja leimaamista. Syrjäytyminen todistetusti kasvattaa rikollisuutta. En yhtään ihmettele, miksi maahanmuuttaja tuttavani ovat päätyneet oman firman perustamiseen, kun yleinen ilmapiiri on mitä on. En usko, että ongelmaan on olemassa yhtä suurta ratkaisua.

Mielelläni kuulisin sinun ratkaisusi tähän väestön vanhenemisen ongelmaan, mikäli maahanmuuttoa ei lasketa mukaan?

Pelkästään sillä, että provokatiivisen ilmapiirin levittäminen vähenisi, voitaisiin saavuttaa jotakin. Työllistyminen esimerkiksi maahanmuuttajille olisi huomattavasti helpompaa ilman ennakkoluuloja ja leimaamista. Syrjäytyminen todistetusti kasvattaa rikollisuutta. En yhtään ihmettele, miksi maahanmuuttaja tuttavani ovat päätyneet oman firman perustamiseen, kun yleinen ilmapiiri on mitä on. En usko, että ongelmaan on olemassa yhtä suurta ratkaisua.

Mielelläni kuulisin sinun ratkaisusi tähän väestön vanhenemisen ongelmaan, mikäli maahanmuuttoa ei lasketa mukaan?

Koska yhdestä ryhmästä ei saa puhua (se tulkitaan kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan ja on totta kai puhdasta rasismia) niin puhutaan pelkästään maahanmuuttajista, joihin lukeutuu sekä lukutaidoton somali että saksalainen lääkäri.

Harmi.

Olisi kiva, jos voisi pelkäämättä poliisia sanoa että ******** eivät halua sopeutua koska he ajattelevat että *************************************. Mutta ei sitten. Nipuetaan kaikki jatkossakin. Se auttaa asiaa kaikinpuolin.

[QUOTE="vieras";28858686]

"Niin... ne ketä tunnen (ei niitä montaa siis ole) ovat tulleet paremman leivän (sosiaaliturvan) toivossa ja perustaneet yrityksen (pizzerian) veronkiertoa varten. Tätä kautta yksikään suomalainen ei ole tietääkseni työllistynyt, tai en ole sitä oikeasti nähnyt. Asiat ovatkin mielestäni aika yksinkertaisia, kuten minä itsekin."[/QUOTE]

Näitä firman pyörittäjiä tunnen aika monta. Kyseessä on esimerkiksi ruokaravintolaa, pizzeriaa, baaria, kahvilaa, päiväkotia, etnistä ruokakauppaa, it-firmaa ja harrastustoimintta pyörittäviä yrityksiä. Muuhun en jaksa kommentoida, ei ole vaivan arvoista. Yksinkertaista on yksipuolinen näkemys.

Kunnioitus pitää ansaita, ei se tule vaatimalla.

Mikä ongelma väestön vanheneminen oikein on? Pitäisikö sitä kuolla nuorena?

Mielenkiintoista on, että lukiessa palstoja ja joskus jopa lehtien lukijaosastoja, niin suomalaiset , kouluttamatomat, nuoret miehet tuntuvat vihaavan lähes kaikkea, paermmin koulutettuja, poliitikkoja, ruotsinkieilisiä, maahanmuuttajia, erityisesti afrikkalaisia sekä lähi-idästä tulleita, sekä venäläisiä ja virolaisia, homoja, lesboja, Lidlliä. Naiset taas vihaavat miehen sukulaisia, erityisesti anoppia, naapurinämmää, marketin kassaa ja muita leikkikentällä kävijöitä jne. Pääasia on, että koko ajan pitää vihata jotain.

Koska yhdestä ryhmästä ei saa puhua (se tulkitaan kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan ja on totta kai puhdasta rasismia) niin puhutaan pelkästään maahanmuuttajista, joihin lukeutuu sekä lukutaidoton somali että saksalainen lääkäri.

Harmi.

Olisi kiva, jos voisi pelkäämättä poliisia sanoa että ******** eivät halua sopeutua koska he ajattelevat että *************************************. Mutta ei sitten. Nipuetaan kaikki jatkossakin. Se auttaa asiaa kaikinpuolin.

Mitä tuon sanomien ja julistaminen keskustelupalstoilla vihamielisesti auttaisi asiaa yhtään sen enempää? Asioista voi puhua asiallisesti. Voidaan puhua yleisesti ongelmasta tietyn väestöryhmän keskuudessa. Miettiä syitä ja ratkaisuja siihen. Siinä vaiheessa kun ulosanti on pelkkää haukkumista ja vihamielistä uhoamista ollaan menty metsään ja pahasti.

[QUOTE="vieras";28858686]"Samalla minua autettiin pääsemään eroon lompakostani, kännykästäni... niin ja siitä fillarista jolla kaaduin"

"Kunnes huomasin että annettu raha olikin peräisin omasta lompakostani, jota en kyllä enää bussissa sitten löytänyt... totesin että helsingissä ei ole turvallista."

"Kunnes kuulin sivukorvalla irakilaisten huutavan "ne on meidän riistaa, häipykää meidän alueelta". Totesin että yhtä väkivaltaisia taitavat olla nuo kaikki"

"Niin... ne ketä tunnen (ei niitä montaa siis ole) ovat tulleet paremman leivän (sosiaaliturvan) toivossa ja perustaneet yrityksen (pizzerian) veronkiertoa varten. Tätä kautta yksikään suomalainen ei ole tietääkseni työllistynyt, tai en ole sitä oikeasti nähnyt. Asiat ovatkin mielestäni aika yksinkertaisia, kuten minä itsekin."[/QUOTE]
Näitä kutsutaan pakkoajatuksiksi. Pieniannoksinen masennuslääke voi auttaa.

Kerran istuin helsingin keskustassa nuorena, kun tummaihoinen mies lähetti minut bussiin rahan kera, helsingissä ei ole turvallista.

No vau. Varmaan mallaili sulle samalla huntua päähän. Helsingissä niin turvatonta että pitää mennä kotiin? Mua ei ainakaan yksikään mutakuono kotiin lähettele kaupungilta ja sanele missä mun on "turvallista" olla. Hohhoijjaa.

[QUOTE="rääväsuu";28858903]No vau. Varmaan mallaili sulle samalla huntua päähän. Helsingissä niin turvatonta että pitää mennä kotiin? Mua ei ainakaan yksikään mutakuono kotiin lähettele kaupungilta ja sanele missä mun on "turvallista" olla. Hohhoijjaa.[/QUOTE]

Kyseessä oli etiopialainen mies, myöhemmin nuorisötyöntekijäksi kouluttautunut. Näetkös, ennakkoluulosi aiheutti heti vihamielisen asenteen. Se vaati vain niinkin yksinkertaisen sanan kuin "tummaihoinen".

Kyseessä oli etiopialainen mies, myöhemmin nuorisötyöntekijäksi kouluttautunut. Näetkös, ennakkoluulosi aiheutti heti vihamielisen asenteen. Se vaati vain niinkin yksinkertaisen sanan kuin "tummaihoinen".

Niin? Miten toi nyt muuttaa asiaa? Mä en edelleenkään tarvitse mitään holhoojaa itselleni, vaikka olis "nuorisotyöntekijä". Sä ilmeisesti tarviit.

Mitäpä luulet miksi sana tummaihoinen aiheuttaa moisia reaktioita?

Jos haluatte että asenteet muuttuu, on muutoksen tapahduttava näiden etnisten ryhmien sisällä.

Itse en henkilökohtaisesti ole tavannut yhtäkään maahanmuuttajaa, josta minulle olisi jäänyt positiivinen kuva. Päinvastoin.

[QUOTE="rääväsuu";28858937]Niin? Miten toi nyt muuttaa asiaa? Mä en edelleenkään tarvitse mitään holhoojaa itselleni, vaikka olis "nuorisotyöntekijä". Sä ilmeisesti tarviit.[/QUOTE]

Juu en tarvii, oliko kyse siitä? Ihan kiva minusta, että edes joku huolehtii, kun 14v on yksin helsingin keskustassa 12 aikaan yöllä.

Yhteistyössä