tyttö oppi sitten tarhassa ruokarukouksen

ynwa
Koska ihan täyttä varmuutta asiaan ei ole saatavissa, olisi mielestäni syytä suorittaa ruokarukous varmuuden vuoksi ainakin kaikkien merkittävimpien uskontojen jumalien nimissä. Hindulaisissa täytynee tosin suorittaa jotain karsintaa, kun niitä jumalia taitaa olla miljoonia.

Tämä jo ihan sen vuoksi, että tuntuvat nuo eri uskontojen jumalat olevan kaikesta omnipotenttiudestaan huolimatta niin kovin pikkumaista porukkaa, että jaksavat loukkaantua maan matosten tekemisistä tai tekämättä jättämisistä.

Missään tapauksessa pelkkä kristinuskon Jumalan kiittäminen ei riitä, koska kristittyjä on kuitenkin määrävähemmistö ihmiskunnasta.

"uskovainen"
Lapsien aivopeseminen ei ole mikään leikin asia, toisin kuin uskovaiset väittää.
Tervetuloa, ihmettelinkin missä olet!

Ei todellakaan ole leikin asia, jokainen on vastuussa Jumalalle ja onhan väärintekemisellä seurauksia jo tässä elämässä!

Mutta mitä puhdistusainetta suosittelisit nyt ap:lle, kun hänen lapsensa jo kotonakin mainitsee tuota vihattua nimeä. Ei taida mäntysuopa tehota, cif:ssä olisi valkaisuainetta, se on minusta tehokkain. Mutta kenen suu tässä pitäisi pestä ruokarukouksia latelevien tätien vai viattoman lapsen?

"Niin"
[QUOTE="jjj";28858250]Voi miten kamalaa.[/QUOTE]
Se vasta kamalaa olisikin jos lapsi opettelisi sen sitten kun jotain uskonnosta tajuaa saati on luonut jo oman näkemyksensä asiaan.

Jatkossa varmaan tiedät sitten kieltää kaiken uskontoon liittyvän kirkosta lähtien. Tietysti jos tarhatädit ovat aluksi kertoneet, ettei ruokarukouksia lueta niin varmaan olikin yllätys. Joulun lähestyessä on sitten parempi kieltää enkeliaiheiset askartelutkin, ettei tule tarhasta yllätyksiä kotiin.

[QUOTE="uskovainen";28858268]Tervetuloa, ihmettelinkin missä olet!

Ei todellakaan ole leikin asia, jokainen on vastuussa Jumalalle ja onhan väärintekemisellä seurauksia jo tässä elämässä!

Mutta mitä puhdistusainetta suosittelisit nyt ap:lle, kun hänen lapsensa jo kotonakin mainitsee tuota vihattua nimeä. Ei taida mäntysuopa tehota, cif:ssä olisi valkaisuainetta, se on minusta tehokkain. Mutta kenen suu tässä pitäisi pestä ruokarukouksia latelevien tätien vai viattoman lapsen?[/QUOTE]

Niin, taitaa olla ihan mahdottoman suuri pulma sinulle miten asiat kuuluisi hoitaa.

Jääppä sitä miettimään.

"vieras"
Koska ihan täyttä varmuutta asiaan ei ole saatavissa, olisi mielestäni syytä suorittaa ruokarukous varmuuden vuoksi ainakin kaikkien merkittävimpien uskontojen jumalien nimissä. Hindulaisissa täytynee tosin suorittaa jotain karsintaa, kun niitä jumalia taitaa olla miljoonia.

Tämä jo ihan sen vuoksi, että tuntuvat nuo eri uskontojen jumalat olevan kaikesta omnipotenttiudestaan huolimatta niin kovin pikkumaista porukkaa, että jaksavat loukkaantua maan matosten tekemisistä tai tekämättä jättämisistä.

Missään tapauksessa pelkkä kristinuskon Jumalan kiittäminen ei riitä, koska kristittyjä on kuitenkin määrävähemmistö ihmiskunnasta.
Ihan vaan tarkennuksena, että kristinusko on maailman suurin uskonto.

....
Minua hieman oksettaa ajatus että vieläkin osaan lapsuuden ruokarukouksen. Siunaa jeesus ruokamme, ole aina luonamme, amen.

Voi helvetti.

Lapsia ei tarvitse sotkea omiin harhoihin.
Onko toi oikeasti ollut noin kamalaa ja traumaattista?? Hävisikö joku ystävistäsi taistelussa uskoa vastaan, vai miksi porukka ottaa kaiken noin vakavasti?

Tää on vähän sama ku se kun aikuiset alkoivat vaahtoamaan siitä miten lapsia opetetaan rasisteiksi kun ne leikkivät "kuka pelkää mustaa miestä"-leikkiä. Ihan hullunkurista!

Onko syynä tämä lama ja muut vaikeudet, vai miksi ihmeessä pitää väkisin tehdä kärpäsestä härkänen? Vielä lapsen kustannuksella?

"vieras"
Kerran tuli parturiin asiakas kauheella kiireellä ja selitti miten tuli yhtäkkinen meno ja voisiko hänen hiuksensa vielä leikata, vaikka liike on menossa kiinni. Parturi lupasi ja tämä asiakas alkoi suureen ääneen kiittää rakasta jumalaa, kun hänelle näin aika järjestyi. Edellinen asiakas tuumasi: "kiitä sitä parturia vain, hän sun hiukset lupasi leikata." Vähän hymyilytti sivullisena.

ynwa
[QUOTE="vieras";28858288]Ihan vaan tarkennuksena, että kristinusko on maailman suurin uskonto.[/QUOTE]

Tiedän, mutta kristittyjä on kuitenkin vain säälittävät 2 miljardia maapallon noin 7 miljardista ihmisestä eli alle kolmannes.

Promlem solved
Jos vaihtoehdot olisi kieltää kaikki tai ottaa kaikki mukaan niin minusta jälkimmäinen on parempi. Kiittäkööt kristityt Jeesusta ja keittäjiä ja muslimit Allahia ja keittäjiä ja ateistit pelkästään keittäjiä. :) Iloinen sekametelisoppa täynnä elämää.

Lady Gardenea
[QUOTE="uskovainen";28858235]Kyllä on. Minä tunnen Hänet. Se on suuri etu myös lapsilleni, että voin opettaa heille Jeesuksesta, jonka tunnen.

Mutta opeta sinä lapsillesi se mitä itse tiedät, mitäpä se minulle kuuluu?[/QUOTE]

En opeta yhtään mitään. Jos sattuu itse joskus kiinnostumaan jostain uskonnosta niin se on sit pojan oma asia.

ex-sipsi
[QUOTE="sipsi";28858216]Ihan ot, mutta voisitko kirjoittaa tähän ketjuun jollain muulla nimimerkillä?

T. Se sivulla 2 ketjuun kirjoittanut "alkuperäinen" nimimerkki sipsi[/QUOTE]

Voi anteeksi, en huomannut sinua. Itse olen tällä nimimerkillä silloin tällöin kirjoitellut. Vaihdan oitis!

"vieras"
[QUOTE="vieras";28858288]Ihan vaan tarkennuksena, että kristinusko on maailman suurin uskonto.[/QUOTE]

Maailmassa on 7 miljardia ihmistä ja 2 miljardia kristittyä eli vain 30% maailman väestöstä ovat kristittyjä. Luterilaisia on 73 miljoonaa eli 1%.

"uskovainen"
Kaunis kuva ja tuota tekstiäkin noudatamme. Toivon, että lapseni ovat vielä kiinnostuneempia maailmasta kuin minä olen ollut.

Teillä sitten varmaan opetetaan teorioita tosina. Pikku präntillä lukee sitten: "tämä on todennäköisesti totta, mutta koska vaihtoehtoisia selityksiä ei pystytty varmuudella sulkemaan pois tämän uskominen on omalla vastuulla"...

"Tiksu"
Kun 2v-lapseni aloitti aikoinaan päivähoidon, hän saattoi joskus ennen ruokailua kotona sanoa "Siunaa jeesus ruokammemekkaamme" meillä oli hauskaa...
Ei kyllä enää lue kotona tuota lorua, on varmaan tajunnut, että ruokarukous on ihan päivähoitojuttu.
Mieheni suvussa on hellareita ja minua todella ärsyttää, kun toivottelevat "siunausta" Koen vähän, että mikä ihmee oikeus heillä on sitä siunausta jakaa...
Ja aion kyllä jossain vaiheessa sanoa, että lapselleni, ei noita "taivaanisä pitää huolen"- juttuja jauhaa.

Yhteistyössä