Miksi kaikki 30-40 vuotiaat hyvät miehet on VARATTUJA?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja myötähäpeä;28835971:
Aijai, kun kiertäisin sinut kaukaa...kuvitteletko olevasi niin priima, että naiset alkaa ihan piirittää baarissa? auts!

No kyllä näin on päässyt käymään esim. uutena vuotena :) Naisia tulee liukuhihnalta. On se omalla laillaan mukavaa toki. Mutta myös jotenkin hämmentävää, en sillä ylpeile siis. Naisen ei saa olla liian riehakas ja baareista löytyy sen tyylisiä enemmän. Toisaalta naisen ei saa olla myöskään kotiorja tai passiivinen.

Olen myös vähän laiska lähtemään baariin tms.

Monet naiset menevät ääripäihin vähän liikaa karikatyyrisesti, kiinnostavia ja siis ristiriitaisempia naisia on aika vähän, ainakin vapailla markkinoilla. Spontaani ja pohdiskeleva, kiltti ja tuhma, moderni ja perinteikäs, jne., _yhtäaikaa_. Ja sitten ulkonäönkin pitää vaan olla riittävä.

Yksi tärkeä on myös myönteinen ja iloinen elämänasenne, tämä on todellakin monelta naiselta hukassa. Kaikenlaiset möröt ja pelot hallitsevat liikaa elämää.

Hmm, jos tuota pohtii, niin eikö se ole päivänselvää. Parhaat ovat todellakin menneet päältä ja nauttivat nyt rauhallisesta perhe-elämästä. Jäljellä on näitä eronneita ja pettäjiä. Onnea yritykseen.

[QUOTE="höh";28836018]Hmm, jos tuota pohtii, niin eikö se ole päivänselvää. Parhaat ovat todellakin menneet päältä ja nauttivat nyt rauhallisesta perhe-elämästä. Jäljellä on näitä eronneita ja pettäjiä. Onnea yritykseen.[/QUOTE]

Koskeeko sama naisia?

[QUOTE="höh";28836018]Hmm, jos tuota pohtii, niin eikö se ole päivänselvää. Parhaat ovat todellakin menneet päältä ja nauttivat nyt rauhallisesta perhe-elämästä. Jäljellä on näitä eronneita ja pettäjiä. Onnea yritykseen.[/QUOTE]

Onko eronneissa jotain vikaa?

Mistä olet etsinyt meitä, itse ainakin käyn kaupungilla museoissa, kahviloissa ja en siis baareissa, muuten liikun luonnossa, pyöräilen ja istun merenrannalla, missä vastaan tulee aika paljon samanoloisia ihmisiä.

Voi kun maailma olisi noin yksinkertainen :) Murheet olisivat paljon pienempiä...

Kyllä melkein jokainen ihminen saisi seuraa, jos kaiken kelpuuttaa. Siksi se ei musta kerro hirveästi ihmisen laadusta, seurusteleeko se vai ei.

Tai näin ainakin heidän vaimonsa ajattelevat :D :D :D

Itse olisin voinut alkaa seurustella jo 12-vuotiaana kun sain rakkauskirjeen pulpettiini. :) Mutta tyttö ei vain ollut makuuni, suosin jo silloin mulle läheistä tyttöä, joka oli myös kaunis klassisella tavalla.

Mulle on aina naisen laatu merkannut valtavasti ja määrä ei juuri yhtään. Tuntuu että toisaalta olen päässyt myös vähemmällä kun en ole lähtenytkään yrittämään suhteisiin, joissa en todella syvästi ja sydämestä ole mukana. Olen säilyttänyt luottamuksen ja hyväuskoisuuden - monilta ikätovereiltani nämä ovat jo menneet.

[QUOTE="anni";28835961]Kun hakee tuon ikäistä miestä pitää hyväksyä että miehellä on luultavasti jo lapsia.[/QUOTE]

Eiköhän useimmat sen hyväksy, tuskinpa ne nyt lapsetonta etsivätkään? En itse etsi ketään mutta hyväksyn tottakai että ikäiselläni miehellä olisi lapsia. Mutta hyväksyvätkö miehet joilla on lapsia, pian nelikymppistä velaa? Se on asia erikseen.

[QUOTE="vieras";28836035]jotain vikaa siinä ihmisessä on jos se on jätetty eikä ole itselleen edes uutta löytänyt[/QUOTE]

:O oliko tää vastaaja nyt sitte nainen vai mies?? :O
ai kamalaa, mikä maailmankuva!
Ehkä mä pysynkin sinkkuna :O

[QUOTE="vieras";28836035]jotain vikaa siinä ihmisessä on jos se on jätetty eikä ole itselleen edes uutta löytänyt[/QUOTE]

Oletpa yksinkertainen :) Harmi henkisen potentiaalisi kannalta.

Onko eronneissa jotain vikaa?

Tottakai on, perustavanlaatuisesti. Eihän sitä erottais ellei kumpikin osapuoli ois totaalisen viallinen, johon ei kenenkään kannata edes vilkaista.

Joo... Omalla kohdallani sanonta "etsien ei löydä" pitää ainakin 100% paikkansa. Eli aina kun yritän olla aktiivinen ja etsiä, ni ei takuulla löydy mitään varteenotettavaa, ja heti kun lopetan etsimisen ja keskityn onnellisesti muuhun elämään ni eiköhän heti jostain nurkan takaa hyppää se rakkaus.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="mies";28836055]Oletpa yksinkertainen :) Harmi henkisen potentiaalisi kannalta.[/QUOTE]

no jättäisitkö ite ihmisen jossa ei oo mitään vikaa? kyllä mä ainakin sellaisesta pitäisin kiinni

[QUOTE="vieras";28836079]no jättäisitkö ite ihmisen jossa ei oo mitään vikaa? kyllä mä ainakin sellaisesta pitäisin kiinni[/QUOTE]

Ei ole ihmistä, kessä ei ole mitään vikaa. Kukaan ei ole täydellinen. Ja joo. Parisuhteita on erilaisia. se vika voi olla vain toisessa. tai sitten kummassakin. Itse olin suhteessa, josta jätin miehen, koska selvisi asioita, joita hän oli minulta pimittänyt, kuten mielenterveysongelmia jne..

Huh huh! "eikä ole itselleen edes uutta löytänyt". Miksi pitäisi löytää? Onko yksinelävä ihminen jotenkin vajaa, huonompi tai epäonnistuneempi kuin muut? Eikö parisuhteessa voi olla yksin? Onko kaikki yksinäiset jätettyjä? Mietis nyt.

Esim. omaishoitajana toimiminen voi viedä voimat ja ajan niin tarkkaan ettei jaksa kierrellä baareissa etsimässä seuraa. Netti tietty helpompi.

Kummaa on, että etenkin naisten yksinolo on joillekin ongelma. Erään maalaispitäjässä asuvan kuulin jopa sanovan vanhasta tuttavastaan: "eipä olisi uskonut että sekin oikein PÄÄSI naimisiin." Ikäänkuin naimisiin meno olisi jokin saavutus. Kummaa on myös, ettei nainen voisi nuorena valita yksinoloa. Että pitäisi olla ensin liitossa ja saada lapsia ja erota ja sitten voisi olla yksin...

[QUOTE="Vieras";28836090]Huh huh! "eikä ole itselleen edes uutta löytänyt". Miksi pitäisi löytää? Onko yksinelävä ihminen jotenkin vajaa, huonompi tai epäonnistuneempi kuin muut? Eikö parisuhteessa voi olla yksin? Onko kaikki yksinäiset jätettyjä? Mietis nyt.

Esim. omaishoitajana toimiminen voi viedä voimat ja ajan niin tarkkaan ettei jaksa kierrellä baareissa etsimässä seuraa. Netti tietty helpompi.

Kummaa on, että etenkin naisten yksinolo on joillekin ongelma. Erään maalaispitäjässä asuvan kuulin jopa sanovan vanhasta tuttavastaan: "eipä olisi uskonut että sekin oikein PÄÄSI naimisiin." Ikäänkuin naimisiin meno olisi jokin saavutus. Kummaa on myös, ettei nainen voisi nuorena valita yksinoloa. Että pitäisi olla ensin liitossa ja saada lapsia ja erota ja sitten voisi olla yksin...[/QUOTE]

tässä ketjussa keskusteltiin ihmisistä jotka haluaa löytää kunnollisen kumppanin, ei ihmisistä jotka haluaa olla yksin

Tottakai on, perustavanlaatuisesti. Eihän sitä erottais ellei kumpikin osapuoli ois totaalisen viallinen, johon ei kenenkään kannata edes vilkaista.

Joo... Omalla kohdallani sanonta "etsien ei löydä" pitää ainakin 100% paikkansa. Eli aina kun yritän olla aktiivinen ja etsiä, ni ei takuulla löydy mitään varteenotettavaa, ja heti kun lopetan etsimisen ja olen keskityn onnellisesti muuhun elämään ni eiköhän heti jostain nurkan takaa hyppää se rakkaus.

Tuo kaava varmaan pätee moniin ihmisiin. Mutta joka on henkisesti hyvinvoiva myös etsiessään, voi onnistua etsiessään. Epätoivon ja väsymyksen huomaa niin helposti ja ne eivät vedä puoleensa - jos kohta ei myöskään keinotekoinen ja "muovinen" tai muutoin liioiteltu pirteys. Minuakin tosi moni luulee varatuksi ja se on uskoakseni hyvä merkki. Ihminen jaksaa tavallaan yhtä hyvin sinkkuna kuin varattuna.

Moni ihminen on silti liian heikko voidakseen hyvin etsiessään. Itsearvostus, ja tietty itsenäisyys, on tärkeää. Mutta näissäkin liika on yleensä liikaa. Naisillekin on tyypillistä, ainakin vapaille, että ollaan joko hyvin itsenäisiä, tai liian riippuvaisia/uhrautuvia, joko hyvin hulluttelevia, tai hyvin varovaisia ja varautuneita. Inhimillisyys on suurimmillaan ristiriitoja, ei karikatyyrejä, aivan kuten hyvässä proosassa henkilöt ja motiivit ovat monimutkaisia. Tässäkin ehkä naiset ovat yllättävän "1800-lukulaisia" :)

[QUOTE="vieras";28836079]no jättäisitkö ite ihmisen jossa ei oo mitään vikaa? kyllä mä ainakin sellaisesta pitäisin kiinni[/QUOTE]

Et ole tainnut koskaan seurustella, tai ainakin hyvin epätodennäköisesti tulet jatkossa seurustelemaan, jos kumppanin pitää olla viaton ihminen.

Naisethan kyllä netissä joskus ovat äärimmäisen ankaria kumppanin ominaisuuksista. Ja sellainen ylijärkevyys, "kauppalistan" heilutus ei ole hyvä asia - tosin täysi tunteella meneminen ei sekään ole hyvä. Molempien yhteispeli on paras. Ajattelee ja tuntee tavallaan yhtä aikaa kauas ja lähelle.

[QUOTE="vieras";28836106]Ap vastasi itse otsikossa omaan kysymykseensä. Hyvät miehet on varattuja, koska parhaat menee päältä.[/QUOTE]

Ja Raamattu on Jumalan sanaa, koska Raamattu sanoo niin :p

[QUOTE="mies";28836131]Et ole tainnut koskaan seurustella, tai ainakin hyvin epätodennäköisesti tulet jatkossa seurustelemaan, jos kumppanin pitää olla viaton ihminen.

Naisethan kyllä netissä joskus ovat äärimmäisen ankaria kumppanin ominaisuuksista. Ja sellainen ylijärkevyys, "kauppalistan" heilutus ei ole hyvä asia - tosin täysi tunteella meneminen ei sekään ole hyvä. Molempien yhteispeli on paras. Ajattelee ja tuntee tavallaan yhtä aikaa kauas ja lähelle.[/QUOTE]

itseasiassa olen naimisissa ihanan miehen kanssa :)

Ovat vakiintuneet kahdenkympin puolella jo, eli paska tsägä. Lisäksi ne jotka eroaa ja on vapailla markkinoilla sitten 35v+ ovat niitä huonoimpia hyvällä syyllä usein eronneita, eli todellakin parhaat on jo menneet vaikka eroja tulisikin.
Eiköhän sieltä kuitenkin muutama poikkeus löydy myöhäänkin pariutuville. Ei nyt KAIKKI hyvät ole varmasti pariutunu, voihan jollain olla tällä hetkellä paska vaimo jonka jättää vaikka mies onkin iki-ihana. :D

[QUOTE="vieras";28836147]itseasiassa olen naimisissa ihanan miehen kanssa :)[/QUOTE]

Vaikea uskoa.

Ja jos puhutkin totta, ja pidät miestäsi täydellisenä ihmisenä, suhteessanne on kyllä jotain vialla. Mikään suhde ei voi olla aurinkoa ja sateenkaaria joka päivä aivan kuten yksikään ihminen, tai luontokappale, ei voi olla virheetön ja olla ihminen tai luontoa.