Mitä kaveripiiri kertoo ihmisestä? "Rupusakki" on mulle turnoff :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinne meni sekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensin pitäisi jaksaa katsoa ihminen itse. Jos ulkonäkö toimii, arvot pelaa, ei ole mielenterveysongelmia ja juttu luistaa, ei kavereilla tai niiden puutteella ole hirveästi väliä.

Keskitytään taas siihen olennaiseen, sekin on taito, jota ei kannattaisi hukata muuten :) Naisetkin ovat alkaneet laskemoiviksi viime vuosina Suomessa, se ei toimi mulle juuri yhtään. Spontaanius, rohkeus, heittäytyminen ja intuitiivisuus sopii naiselle jotenkin paljon paremmin - eikä niistä ole miehelläkään haittaa.

[QUOTE="joopajoo";28832966]Juntti taidan olla yliopistokoulutuksestani huolimatta, mutta tuo ensimmäisenä kuvattu iskisi minuun paremmin. Se on varmaan se työväenluokkainen taustani.

Tosin nuo ensimmäisen kaltaiset profiilikuvat ei omassa tuttavapiirissäni sulje matkustelua, koulutusta ja laskettelua Alpeilla pois. Sitä omaa yhteiskunnallista asemaa ei vaan haluta korostaa, kun tärkeintä elämässä on kuitenkin pienet asiat: ystävät, yhdessäolo ja kylmä kalja terassilla tai mökillä. Vielä ei joo ole lapsia tai vakavampaa seurustelusuhdetta heistä juuri kellään.

Jokaiselle omansa. Minuun ei jälkimmäinen iskisi.[/QUOTE]

Puhuinkin mielikuvista. Jos ap tekee jotain päätelmiä miehestä kaveripiirin perusteella, niin totta kai Alpeilla matkustelu näyttää kiinnostavammalta kuin Koffin juominen terassilla. Paitsi jos tykkää enemmän terasseista kuin Alpeista.

Kannattako ihmisistä luoda ennakokäsityksiä yhden tai muutaman ominaisuuden/tavan perusteella? Olisitko menettänyt jotakin jos olisi hitusen paremmin tutustunut ihmiseen tai hänen ystäviinsä?

Puhuinkin mielikuvista. Jos ap tekee jotain päätelmiä miehestä kaveripiirin perusteella, niin totta kai Alpeilla matkustelu näyttää kiinnostavammalta kuin Koffin juominen terassilla. Paitsi jos tykkää enemmän terasseista kuin Alpeista.

Ymmärsin kyllä, mutta oma pointtini olikin, ettei niihin Facebookin mielikuviin kannata luottaa noin vaan, kannattaa ihan tavata ja tutustua ihmisiin.

Sekin vaihtelee, kelle mielikuvat ja ulkoiset asiat on tärkeitä ja kelle ei. Itse en juuri välitä ulkoisista seikoista omalla kohdallani, ja siksi en tulisi toimeen ihmisen kanssa, jolle on tärkeää se, miltä näyttää ulospäin. Ei sellainen ihminen olisi onnellinen minun kanssani, enkä minä hänen, vaikka muuten meillä koulutustaso ja kiinnostuksenkohteet kohtaisivatkin.

Eli on ihan ok tuomita ja hylätä mies kaveripiirin ulkoisten seikkojen perusteella, jos se itselle on tärkeää. Ei se rupusakkikaan varmaan aapeen kanssa viihtyisi. :)

[QUOTE="joopajoo";28833019]Ymmärsin kyllä, mutta oma pointtini olikin, ettei niihin Facebookin mielikuviin kannata luottaa noin vaan, kannattaa ihan tavata ja tutustua ihmisiin.

Sekin vaihtelee, kelle mielikuvat ja ulkoiset asiat on tärkeitä ja kelle ei. Itse en juuri välitä ulkoisista seikoista omalla kohdallani, ja siksi en tulisi toimeen ihmisen kanssa, jolle on tärkeää se, miltä näyttää ulospäin. Ei sellainen ihminen olisi onnellinen minun kanssani, enkä minä hänen, vaikka muuten meillä koulutustaso ja kiinnostuksenkohteet kohtaisivatkin.

Eli on ihan ok tuomita ja hylätä mies kaveripiirin ulkoisten seikkojen perusteella, jos se itselle on tärkeää. Ei se rupusakkikaan varmaan aapeen kanssa viihtyisi. :)[/QUOTE]

Katselin tämän aloituksen innostama omia kavereita Fb:ssä. Aika harva kyllä ilmaisee mitään syvällistä kuvassaan tai kansikuvassaan. Joistan huomaa kyllä heti, että tuo on ihan Annan tapaista tai että jee, nyt se Antti on päässyt sinne minne haaveili pääsevänsä. Yhdestä nuoresta tohtorista ei kyllä voi kuvan perusteella päätellä mitään, ei edes sitä koulutustasoa mistään, kun se ei lue missään. Toisaalta yhdellä kotiäidillä on ehkä kaunein kuva ikinä kansikuvanaan, ja se on hänen itsensä ottama ja kertoo hänestä paljon - paitsi ei sellaiselle joka häntä ei tunne.

Moni silti haluaa Fb:ssäkin luoda jotain kuvaa itsestään. Jos jollekin nämä asiat ovat tärkeitä, hän kyllä tekee päätelmiä niistä, eikä ehkä välitä siitä riskistä että metsään mennään?

Katselin tämän aloituksen innostama omia kavereita Fb:ssä. Aika harva kyllä ilmaisee mitään syvällistä kuvassaan tai kansikuvassaan. Joistan huomaa kyllä heti, että tuo on ihan Annan tapaista tai että jee, nyt se Antti on päässyt sinne minne haaveili pääsevänsä. Yhdestä nuoresta tohtorista ei kyllä voi kuvan perusteella päätellä mitään, ei edes sitä koulutustasoa mistään, kun se ei lue missään. Toisaalta yhdellä kotiäidillä on ehkä kaunein kuva ikinä kansikuvanaan, ja se on hänen itsensä ottama ja kertoo hänestä paljon - paitsi ei sellaiselle joka häntä ei tunne.

Moni silti haluaa Fb:ssäkin luoda jotain kuvaa itsestään. Jos jollekin nämä asiat ovat tärkeitä, hän kyllä tekee päätelmiä niistä, eikä ehkä välitä siitä riskistä että metsään mennään?

Näinhän se on. :)

Enkä usko, että metsään ikinä menee, jos tosiaan se ulkoinen status on tärkeä seikka. Surulliselta se tosin minusta kuulostaa.
Sekin on ristiriitaista, että moni, varsinkin nainen luo aika tietoisesti tietynlaista kuvaa itsestään Facessa. Moni mies taas ei juuri ajattele, kunhan lykkää jonkun naamakuvan ja käyttää koko palvelua yhteydenpitovälineenä, ei persoonan jatkeena/paranneltuna kuvana itsestään. Odotukset ja tulkinnat eivät kohtaa. Kaikille se ulospäin annettu kuva itsestä ei ole tietoinen valinta, ei osata ajatella sillä olevan muille merkitystä, kun sillä ei itsellekään ole. Siksi profiilikuvassa voi olla se Koffivarjo ja terassi, kun se sattuu tilinluomishetkellä olemaan se lähin ja helpoiten saatavilla oleva kuva. Kuvat viestivät paljon, mutta kaikille profiilikuva ei ole tietoinen minän representaatio.

Heh.. omaan paljonkin sitä kuuluisaa ns.rupusakkia FB:ssa kaverilistalla.
Kuitenkin kun tunnen heidät.. niin suurimmalla osalla on vuositulot väh.45-90 tonnin luokkaa. Matkustelevat, omaavat yli puolen millin ok-talot jne.. asioita, jotka täällä tuntuvat olevan hyvin tärkeitä eräille. Ei siinä mitään.. jotkut ei vaan tuo esille sitä "luokkatasoaan" vaikka olisivatkin keskiluokkaa tai ylikin. :)

Omaan lävistyksiä (jotka töissä pois, piilotettu meikin avulla) ja yhden tatskan. En välitä kirjakielestä muutoin kuin siitä maksetaan raporttien tms takia. :D ai kauhee.. sossusta en ole ikinä saanut rahaa, vaikka ulkoisen habituksen perusteella olen varmasti monen silmään sellainen. Vuositulot ovat 65-86k.. aika pienet toki monen makuun, mutta hurjat omasta mielestäni. Niin.. kaikki on niin suhteellista.

No fb:n perusteella en heti tuomitsisi..

Mutta onhan se kaveriporukka merkittävä seikka ja kyllä se paljon tyypistä kertoo.

Sellaset hämyiset bileet jossain kerrostalon vuokra-asunnossa, porukka jotain amisjengiä lippiksineen, tuhannen päissään, rähjäisine vaatteineen ja naisetkin seinästä reväistyjä. Juu ei kiitos.

"sivistyneistö" esittää rupusakkia elämästä vieraantumisineen
Kateellista paskapuhuvaa tekopyhää tärkeiliä laumaa. Toki on sielläkin muutama jotka osaa vastaan ottaa muitakin ihmisiä pirun jääräpäistä sakkia ja liikaa pelaamista. T kadun kynsi nykyään onnelinen isä

Ei kannata, ap. En usko, että teillä synkkaisi pidemmän päälle, jos sun mielestä tatuoinnit tekee ihmisistä epäilyttäviä ja mies taas ei ilmeisesti tuomitse sen perusteella.
Toki on mahdollista, että mies on tavannut "tatska-jengin" esim. vankilatuomiota istuessaan ja ryyppääminen on porukan ykkösharrastus. Kannattaisko kuitenkin odotella ja katsoa, eikä luovuttaa pelkän mielikuvan perusteella?

Yhteistyössä