Mitä kaveripiiri kertoo ihmisestä? "Rupusakki" on mulle turnoff :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinne meni sekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sinne meni sekin

Vieras
Kiinnostuin eräästä miehestä. Sain aluksi ihan erilaisen ja fiksun kuvan tyypistä. Tapasimmekin ja lopulta päädyttiin facebook-kavereiksi. Huomasin että suurin osa kaveripiiristä tällä miehellä näyttää olevan "rupusakkia", siis sellaista epäilyttävää tatska-jengiä, ryypiskelyä ilmeisesti ja semmosia juttuja mitkä on mulle ihan turnoff. Meni jotenkin maku :(

Kait se kaveripiirikin jotain ihmisestä kertoo? Niin ainakin mun vaisto ja järki sanoo. Ei yhtään kiehtois ajatus että olisin tuon miehen kanssa yhdessä ja siinä pyöris nurkissa jotain epämäärästä sakkia.

No jos kaveripiiri ei koostu pelkistä rapajuopoista ja narkomaaneista niin en olisi huolissani. Mutta hienoa että arvioit miehen täysin ulkopuolisien seikkojen perusteella. Kas kun sillä ei ollu vääränmerkkiset kalsarit jalassa.

Kiinnostuin eräästä miehestä. Sain aluksi ihan erilaisen ja fiksun kuvan tyypistä. Tapasimmekin ja lopulta päädyttiin facebook-kavereiksi. Huomasin että suurin osa kaveripiiristä tällä miehellä näyttää olevan "rupusakkia", siis sellaista epäilyttävää tatska-jengiä, ryypiskelyä ilmeisesti ja semmosia juttuja mitkä on mulle ihan turnoff. Meni jotenkin maku :(

Kait se kaveripiirikin jotain ihmisestä kertoo? Niin ainakin mun vaisto ja järki sanoo. Ei yhtään kiehtois ajatus että olisin tuon miehen kanssa yhdessä ja siinä pyöris nurkissa jotain epämäärästä sakkia.
ne voi olla sen vanhoja koulukavereita tai vastaavia ei niin läheisiä, mutta vaan tuttuja

Onhan siinä vähän miettimistä. Jos mieheni olis viettänyt aikaansa tyyppien kanssa, jotka kittaa kaljaa Olvi päivänvarjo terassilla, niin olis jäänyt tutustumatta. Toki ystäväpiiri kertoo jotain ihmisestä.

ne voi olla sen vanhoja koulukavereita tai vastaavia ei niin läheisiä, mutta vaan tuttuja

En tajua miksi ihmisiä pidetään facebookissa kavereina jos niihin ei oikeasti ole yhteydesä. Vanhat koulukaverit on hyvä esimerkki tästä.

Mut siis ap:n pointtiin, kyllä ne kaverit kertoo ihmisestä vaikka mitä väitettäis. Kannattaa ehkä kuitenkin selvittää ne miehen läheisimmät kaverit, nehän hänestä eniten kertovat.

Kannattaisi myös pitää mielessä että kaikille ihmisille facebook ei ole sama asia kuin tosielämä. Itsellä on kavereina ties minkälaista sakkia joiden kanssa en tosielämässä ikinä vietä aikaa ja otan muutenkin koko jutun huumorilla. Saatan sanoakinsosiaalisessa mediassa joskus asioita vähemmän vakavissani, käytän rankkaa sarkasmia ym. Monesti naureskellaankin joidenkin fb-kavereiden kanssa sitä kuinka jotkut ottavat täysin humoristiset jutut aivan täysin tosissaan mutta tottahan se on niin surullista kuin onkin, joillekin facebook on yhtä kuin elämä.

Ei minusta kerro Facebookin kautta mitään. Se kaveripiirikin pitää tuntea, ennen kuin lähtee ulkoisten seikkojen vuoksi arvostelemaan.

Moni ulospäin hurja voi olla sisältä fiksu ja lämmin ihminen. Sivistynytkin, vaikka osalla koulut olis jääneet toiselle asteelle, kun kuitenkin lukee, seuraa uutisia ja politiikkaa. Itse tunnen tällaisia paljon ja vaikka samaan porukkaan kuuluu entinen nisti, kuuluu myös niitä jotka ei koskaan oo viinaa vahvempaan koskenut.

Miehillä siitä lapsuuden kaveripiiristä ei ihan helposti ketään pois potkita. Kaveripiirin ei anneta määrätä ja ohjata omaa elämää, mutta sitä ei myöskään hylätä.

Minusta kaveripiirin käytös, ei ulkonäkö kertoo ihmisestä paljon.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
[QUOTE="vieras";28831968]En tajua miksi ihmisiä pidetään facebookissa kavereina jos niihin ei oikeasti ole yhteydesä. Vanhat koulukaverit on hyvä esimerkki tästä.

Mut siis ap:n pointtiin, kyllä ne kaverit kertoo ihmisestä vaikka mitä väitettäis. Kannattaa ehkä kuitenkin selvittää ne miehen läheisimmät kaverit, nehän hänestä eniten kertovat.[/QUOTE]

Tää on nyt ihan OT, mutta mun mielestä juuri siitä FB onkin kiva, että voi niiden vanhojen koulu-, työ- ym. kavereiden kuulumisia seurata. Harvoin niiden kaikkien kanssa kuitenkaan soitellaan ja tavataan.

näyttää olevan "rupusakkia", siis sellaista epäilyttävää tatska-jengiä, ryypiskelyä ilmeisesti ja semmosia juttuja

No nyt olet kyllä tehnyt todella huolellisen, pitkällisen ja avomielisen syvää luotaavan analyysin hänen kavereistaan. Ollenkaan ei pintapuoliset asiat sinua tunnu häiritsevä. Hieno ihminen olet. Kunpa kaikki olisi noin vastaanottavaisia ja ennakkoluulottomia.

Tää on nyt ihan OT, mutta mun mielestä juuri siitä FB onkin kiva, että voi niiden vanhojen koulu-, työ- ym. kavereiden kuulumisia seurata. Harvoin niiden kaikkien kanssa kuitenkaan soitellaan ja tavataan.

Itse en soittele muutenkaan ihmeemmin ihmisten perään, joten tuommoinen FB on ihan hyvä kapine jos haluaa pitää "ei-niin-sitovaa" kommunikaatiota yllä.

[QUOTE="joopajoo";28832603]

Minusta kaveripiirin käytös, ei ulkonäkö kertoo ihmisestä paljon.[/QUOTE]

Tässä on nyt vaan semmonen juttu, että ap epäilee ryypiskelyä olevan ja se, ja joku muukin on käytöstä joka ei kiinnosta. Jos ihminen tiedostaa että se on turn off, niin olkoon sitten niin. Ulkonäkö näyttää vahvistavan epäilyt ei-toivotusta käytöksestä.

Minäkään en edes katsoisi mieheen päin ryypiskelisi, tai vaikka tupakoisi.

Tässä on nyt vaan semmonen juttu, että ap epäilee ryypiskelyä olevan ja se, ja joku muukin on käytöstä joka ei kiinnosta. Jos ihminen tiedostaa että se on turn off, niin olkoon sitten niin. Ulkonäkö näyttää vahvistavan epäilyt ei-toivotusta käytöksestä.

Minäkään en edes katsoisi mieheen päin ryypiskelisi, tai vaikka tupakoisi.
Rajoitat aika paljon mahdollisuuksiasi sitten. Mutta ehkä sinulla on varaa.

Kyllähän se ihmisestä kertoo, jos pitää (Facebookissa) yhteyttä lähinnä sellaisten runsaasti tatuoitujen/turhun näköisten ihmisten kanssa, jotka puhuvat usein jotain ryyppäysjuttuja ja heittävät känniläppää.
En mä kehtais itsekään sellaisen kanssa olla.

Hmm, ajatellaan että ap tapailisi kahta miestä. Toisen miehen Fb-kaverit on kuvaillunlaisia, tatuoituja ja koffin pullot kädessä profiilikuvissaan. Ammattien kohdalla kenties rekkakuskia, elämänkoulua ja Orimattilan ammattiopistoa. Ja sitten on toinen mies, kenen kavereiden profiilikuvat on napattu harrastusten parissa tai matkoilta, kansikuvat on harkittuja, vaikka taideteoksia. Koulutuksen kohdalla Aalto University school of economics, tai työpaikan kohdalla joku kolmekirjaiminen lyhenne ja assistant tai coordinator.

Niin kyllähän siinä nyt ihan oikeasti tulee mielikuvia suuntaan ja toiseen, älkää nyt muuta väittäkö.

Siis hetkinen, ymmärsinkö oikein, et ole tavannut yhtäkään miehen kaveria, vaan nähnyt vain hänen fb-kavereiden profiileja??
Mulla esim on käyttämätön fb-tili, jossa mulla on vain murto-osa tuttavistani, koska en ole siellä liittymisen jälkeen käynyt tai kenellekään mitään kirjoitellut. Suurin osa läheisimmistä ystävistäni ei ole mun fb-kavereina, siellä on jotain vanhoja koulukavereita jne.
Oikeina ystävinä mulla on melko vaatimattomastikin eläviä ihmisiä, mutta myös maailmanluokan staroja, menestyneitä bisnestyyppejä ja ihan taviksia, Suomesta ja ulkomailta. Osa tatuoituja, osa ei, jos se johonkin liittyy. Mitä se musta kertoo?

Hmm, ajatellaan että ap tapailisi kahta miestä. Toisen miehen Fb-kaverit on kuvaillunlaisia, tatuoituja ja koffin pullot kädessä profiilikuvissaan. Ammattien kohdalla kenties rekkakuskia, elämänkoulua ja Orimattilan ammattiopistoa. Ja sitten on toinen mies, kenen kavereiden profiilikuvat on napattu harrastusten parissa tai matkoilta, kansikuvat on harkittuja, vaikka taideteoksia. Koulutuksen kohdalla Aalto University school of economics, tai työpaikan kohdalla joku kolmekirjaiminen lyhenne ja assistant tai coordinator.

Niin kyllähän siinä nyt ihan oikeasti tulee mielikuvia suuntaan ja toiseen, älkää nyt muuta väittäkö.

Juntti taidan olla yliopistokoulutuksestani huolimatta, mutta tuo ensimmäisenä kuvattu iskisi minuun paremmin. Se on varmaan se työväenluokkainen taustani.

Tosin nuo ensimmäisen kaltaiset profiilikuvat ei omassa tuttavapiirissäni sulje matkustelua, koulutusta ja laskettelua Alpeilla pois. Sitä omaa yhteiskunnallista asemaa ei vaan haluta korostaa, kun tärkeintä elämässä on kuitenkin pienet asiat: ystävät, yhdessäolo ja kylmä kalja terassilla tai mökillä. Vielä ei joo ole lapsia tai vakavampaa seurustelusuhdetta heistä juuri kellään.

Jokaiselle omansa. Minuun ei jälkimmäinen iskisi.

Yhteistyössä