Ovikello soi jatkuvasti, hermo menee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Me asutaan rivarialueella, missä on paljon lapsia. Ollaan viihdytty tosi hyvin, lapsilla on paljon kavereita.

Mutta, voi vitsit tota ovikellon rimputusta! Että mulla napsahtaa hermo siihen!
Joka päivä ja monta kertaa, pimpom, voiko se tulla ulos. Menee hetki, pimpom, voiko toi tulla ulos. Pimpom, onko se kotona. Pimpom, no mutta voiko toi tulla sitten ulos. Pimpom, tuleeks toi meille... Ja siihen omat lapset päälle, haen sitä, käyn vessassa, vaihan kengät... apuaaa!!!! Niin ja siihen päälle naapurin lapset, jotka ettii toisia naapurin lapsia...

Tää on ihan turhaa valitusta, mutta joskus ois vaan kiva olla omassa rauhassa, edes joskus, edes yks päivä! Ja mä en tiedä miten ton vehkeen saa pois päältä! Kun ekat lapset tulee jo ennen kuin me ollaan syöty aamupala. Antakaa mun olla!

P.S. Mulla on vähän vaikeeta, kun on suruaika, hermo vähän normaalia kireemmällä.

Ovikello irti ja homma on ratkaistu.
knock%2Bon%2Bdoor.jpg

Joo, täytyy tutkia, miten ton ovikellon saa hiljaseks. Tosin mun täytyy sit ajaa autokin jonnekin piiloon, koska jos se on parkkiksella, niin ne tietää, että kotona ollaan :D

Ja kyllähän tää taas syksyllä rauhottuu, kun koulut alkaa ja pienet palaa hoitoon.

Joo, täytyy tutkia, miten ton ovikellon saa hiljaseks. Tosin mun täytyy sit ajaa autokin jonnekin piiloon, koska jos se on parkkiksella, niin ne tietää, että kotona ollaan :D

Ja kyllähän tää taas syksyllä rauhottuu, kun koulut alkaa ja pienet palaa hoitoon.
Miks sun täytyy olla passissa avaamassa ovia naapurin lapsille? Jos omalla lapsella on asiaa, se hoituu kun on avain kaulassa ja pääsee sillä sisälle.

Miks sun täytyy olla passissa avaamassa ovia naapurin lapsille? Jos omalla lapsella on asiaa, se hoituu kun on avain kaulassa ja pääsee sillä sisälle.

Ja pakkoko sen oven on olla lukossa, kun kerran ollaan kotona? Pääsevät ainakin omat lapset kulkemaan ilman pimpottelua. Naapurin lasten soisin kyllä mieluummin pimpottavan ennen kuin lompsivat sisään.

• Tykkää
Reactions: chef
Yritin kans riipiä ovikellon muovikoteloa auki, että kuinka sen saa hiljaiseksi. Mutta meillä onkin verkkovirrassa tuo ja sulaketaulusta löytyi ovikellolle oma nappula - vinkiksi vain :)

Meillä on yleensä ovi auki, tai siis lukko auki, että lapsi pääsee ovesta kahvaa vääntämällä, ne ei vaan tahdo aina sitä muistaa. Naapurin lapsiin joskus koetin, etten avaa, kun olin yksin kotona. Soitti aika pirun monta kertaa ja hetken päästä uudelleen. Sitten kuulin, kun kertoi kaverille siellä oven takana, että on ne kotona, kun auto on parkkiksella. Ne soitti ovikelloo aika monta kertaa ja koputteli sitkeesti. Röyhkeimmät kurkkii ikkunoista :D

Ja kun täällä lapset on koko ajan jollain kylässä, niin sitten kun Matti etsii Kallea, käy soitteleen toisten ovikelloja, kunnes osuu oikeeseen ja kaveri löytyy :) Toisaalta siis ihanaa, että mennään ja tullaan ja aina on seuraa, mutta mä oon aika erakko, joskus vaan haluan olla omissa oloissa. Tai jos on kädet taikinassa, on raivostuttavaa ravata ovelle turhaan monta kertaa.

[QUOTE="vieras";28828911]Pienet ne on murheet ihmisellä. Kirjoita ihmeessä joku yleiskirje taloyhtiön seinälle tai jotain...[/QUOTE]

Eipä tämä ole mun tämän hetken murheista suurin, tämä vaan on konkreettisin hermoon käyvä! Oikeesti mua jo vähän nauratti alotusta kirjoittaessa, mut on se kumma, että mitään ei sais valittaa tälläsella yleisellä keskustelupalstalla. Mielestäni tässä on kyse myös lasten käytöstavoista. Kyllä mä olen omilleni opettanut, että aamulla aikasin ja illalla ei rimputella toisten ovikelloja, jos on jo kerran käyty, se riittää ym. Ja kenellekään ei mennä ovikelloa soittamatta.

[QUOTE="vieras";28829089]Et sitten ajattele tässä yhtään omia lapsiasi. Niistä tulee varmaankin syrjäytyneitä, koska syrjäytä't heidät.[/QUOTE]

Miten niin syrjäytän?

Viiden lapsen äitinä totean että Jumalalle kiitos mulla asuu enää yksi muksu kotona eikä meillä enää soi ovikello.
Kun noi kaikki oli pieniä niin se saatanan ovikello soi miljoona kertaa päivässä.Ei auttanu vaikka sano että ei saa soitella.Jos sen otti pois päältä ne hakkas ja potki ovia,siis ne muut naapureiden kakarat.
Teki mieli vetää niiden idioottikakaroiden päät siihen rappukäytävän kiviseinään nii ettei olis ikinä enää siitä noussu.
Ehkä pahinta äitiydessä on ollut juurikin se jatkuva ovikellon rämpytys vuosikaudet.
ONNEKSI SE ON OHI.
Jaksamista.

Me on systemaattisesti opetettu naapurin lapsille, ettei meidän ovikelloamme saa soittaa, vaan pitää koputtaa, koska vauva nukkuu. Noh, vauvaa ei ole enää muutamaan vuoteen ollut, mutta lapset muistavat edelleen sääntömme melko hyvin.

Ja omaa lasta varten ovi on päivisin auki, eli ei tarvitse hänenkään pimpotella, tai koputella.

Älä missään nimessä mene sanomaan niille lapsille, että se teidän lapsi ei pääse NYT. Se tarkoittaa, että kohta voi yrittää uudestaan. Sanot suoraan, ettei teidän ovikelloa saa tulla soittelemaan heti aamusta ja voit sanoa, että tänään ja huomenna on ihan turha tulla soittelemaan, teidän lapsi kyllä tulee sitten hakemaan sinua, jos pääsee ulos.

Ja kun tulevat soittelemaan liian aikaisin aamusta, niin ärjähdät ettei teidän ovikelloa tulla noin aikaisin soittelemaan. Muista pysyä systemaattisena, niin kyllä ne vähitellen oppivat, vähän tyhmemmätkin.

Vähemmän rasittavampi ääni on pikkulapsen koputus ku ovikellon renkkaaminen.

Ei ainakaan kerrostalossa, kun paukuttavat nyrkillä ja jos ei tulla, niin alkaa oven potkiminen. Naapureilla on ovikello poissa käytössä ja tuota saa kuunnella sitten jatkuvasti. Niiden kakarat ei osaa edes meidän ovikelloa soittaa, vaan kolistelevat ovella. Minua se häiritsee paljon enemmän kuin se ovikellon soitto. Tosin osalle niitä kakaroita ei ole opetettu, että riittää, että sitä ovikelloa rimpautetaan kerran, ei sitä tarvitse monen montaa kertaa rimputtaa.

Meillä ei ole ovi lukossa, muksut, tutut ja sukulaiset tulevat sisälle soittamatta ovikelloa, lasten kaverit soittavat ovikelloa tarvittaessa. (yleensä heidät näkee jo ikkunasta)

Kaikkein paras on kun ilmoitin naapurin tytölle että älä soita ovikelloa vaan koputa kun pikkusista jompi kumpi voi olla nukkumassa. Niinpä neiti seuraavat kerrat tuli ja soitti ovikelloa ja hakkasi ovea heti perään. ????

[QUOTE="vieras";28829266]Ei ainakaan kerrostalossa, kun paukuttavat nyrkillä ja jos ei tulla, niin alkaa oven potkiminen. Naapureilla on ovikello poissa käytössä ja tuota saa kuunnella sitten jatkuvasti. Niiden kakarat ei osaa edes meidän ovikelloa soittaa, vaan kolistelevat ovella. Minua se häiritsee paljon enemmän kuin se ovikellon soitto. Tosin osalle niitä kakaroita ei ole opetettu, että riittää, että sitä ovikelloa rimpautetaan kerran, ei sitä tarvitse monen montaa kertaa rimputtaa.[/QUOTE]Ja lisäksi postiluukun rämpytys :headwall:

Yhteistyössä