Noloa, 3v yllätti vanhemmat suihkussa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Susu";28815271]Kuinka te vanhemmat olitte kaksistaan suihkussa ja 3-vuotias yksin siis muualla talossa!!!??? Ihan pelkkä provo[/QUOTE]

Öh?? Itse olen kyllä käynyt suihkussa vaikka 1,5v-> on ollut yksin hereillä muualla talossa. Ei kaikilla ole veitset alalaatikoissa, ulko-ovet auki ja vesiämpäreitä lattialla sähköjohtojen kanssa.

No onhan täällä elämästä vieraantuneita mammoja. Varmaankin 90% maailman lapsista näkee/kuulee, kun vanhemmat harrastavat seksiä. Ja silti ihan täysjärkisiä ovat.

Ei sitä seksiä tarvitse lapsille tarkoituksella esitellä, mutta jos jonkun vilauksen näkevät, niin se on vain elämää. Jos lapsi kysyy asiasta, niin iästä riippuen jokainen normijärkevä osaa vastata. Lapsen pitää varttuessaan oppia ymmärtämään myös se, että seksi on normaalia toimintaa vanhempien välillä. Muutoin tulee murrosiässä turhaa painimista elämän perusasioiden kanssa.

Minäkin lapsena kuulin useamman kerran, kun vanhemmat painivat. Ei tullut traumoja, mutta ymmärsin, että noin ne aikuiset toimivat.

Mä veikkaan, että aika monessa perheessä on tilanne se, että jos seksiä harrastettaisiin vain silloin, kun lapset eivät ole kotona, niin harvassa olisi seksikerrat.

Toki, jos muutama kerta vuodessa riittää, niin mikäs siinä sitten. Yleensä ihmiset haluavat kuitenkin harrastaa puolisonsa kanssa seksiä hieman useammin.

Meillä on ollut lapset poissa kotoota viimeksi maaliskuussa ja seuraava lapsivapaa aika tulee olemaan...hmmm...no kyllä se sinne ensivuoden puolelle taitaa mennä.

No aivan. Meillä ei tosin harrastettaisi edes kerran vuoteen... 3v sitten lapset olleet viimeksi poissa kotoa siihen aikaan ettei jompi kumpi ole töissä... en tiedä kauanko menee seuraavaan kertaan. Aivan varmasti vuosia.

Miten sitä seksiä harrastettiin meidän mummojen nuoruudesa.
Asuttiin torpassa jossa huone ja keittiö.
Lapsia saattoi hyvinkin olla 5-7.

Kaikki taisivat nukkua pirtin puolella.

[QUOTE="Vieras";28819140]Miten sitä seksiä harrastettiin meidän mummojen nuoruudesa.

Kaikki taisivat nukkua pirtin puolella.[/QUOTE]

Heinäpaalujen päällä navetassa/tallissa. Kesäniityllä luonnonhelmassa. Aitassa. :D

Itse juurikin eilen tutkiskelin meidän makkarin ovea ja iloissani miehelle kerroin, että siihen saa helposti lukon sitten kun tämä esikoinen (joka vielä masussa) oppii kävelemään ja availemaan ovia. Mä en ainakaan pystyisi rentoutumaan ja nauttimaan seksistä jos vaarana on, että lapsi paukkaa sisälle juuri silloin. Johtunee ehkä siitä, että mä haluanmyös sellaista seksiä joka ei tapahdu pimeässä peiton alla ;) Ja siis tarkoitus ei ole jättää pari vuotiasta yksikseen lukkon toiselle puolelle odottelemaan, vaan sitten kun nukkuu omassa huoneessaan niin sit haluan varmuuden vuoksi vielä saada oven lukkoon jos vaikka herääkin juuri silloin pahaan uneen ja haluaa viereen ja tulee ja avaa oven...Näin pitkälle mä oon miettiny tän jutun :D[/

Voi jeesus... Ei ikinä koskaan minkäänlaista mahdollisuutta pienelle kivalle spontaanille pikapanolle.

[QUOTE="Vieras";28819168] Voi jeesus... Ei ikinä koskaan minkäänlaista mahdollisuutta pienelle kivalle spontaanille pikapanolle.[/QUOTE]

Ai ei vai? Se, että harrastaa seksiä lukkojen takana silloin kun lapsi on kotona ei mahdollista spontaaneja pikapanoja..Just just.. En tiedä kauan sulla kestää oven lukkoon napsauttaminen, mut meillä päin se on aika nopea homma ;) Lisäks meillä on kyllä lukkoja muuallakin kuin makkarin ovessa.. Ai joo ja me ei myöskään aina olla kotona...eikä myöskään aina lapsen kanssa..Mut tietty jos sulla on tapana vedellä keittiön pöydällä kun lapset katsoo piirrettyjä niin voihan se tosiaan tuntua siltä ettei "ikinä koskaan minkäänlaista mahdollisuutta"... Me ajattelimme olla hieman erilaisia vanhempia kuin sinä, emmekä halua, että lapsemme näkee kun harrastamme seksiä.

[QUOTE="vieras";28816306]Niin se vaeltelija on 2-vuotias, ja vaikka olisi nukkumassa, ei koskaan voi luottaa etteikö sieltä heräisi, olipa päivä- tai yöunilla. Kerran on tullut makkariin kun harrastettiin seksiä, ja hyvin ehti peiton vetää päälle. Minusta olisi kamalaa ajatelle että lapsi herää vaikkapa painajaisunesta, lähtee hakemaan lohtua vanhemmilta ja ovi onkin lukossa kun sitä kokeilee. Voi pieni hätääntyä aika kovastikin, vaikka vanhemmat pian tulisikin avaamaan. Sen sijaan siitä tuskin mitään traumoja saa, että vanhemmat on saman peiton alla :) Minun mielestäni kannattaa olla ilman, jos seksin takia joutuu lukitsemaan pienen lapsen erilleen vanhemmista ;)[/QUOTE]

Vai, että voisi ihan hätääntyä, voi hellanlettas. Varmaan saisi älyttömät traumat jos ovi on lukossa jonkun 10 sek!! Ja varmaan hätääntyykin vielä 18 vuotiaana jos ei samantien ole äitin käsi vierellä kun on paha mieli.

Ai ei vai? Se, että harrastaa seksiä lukkojen takana silloin kun lapsi on kotona ei mahdollista spontaaneja pikapanoja..Just just.. En tiedä kauan sulla kestää oven lukkoon napsauttaminen, mut meillä päin se on aika nopea homma ;) Lisäks meillä on kyllä lukkoja muuallakin kuin makkarin ovessa.. Ai joo ja me ei myöskään aina olla kotona...eikä myöskään aina lapsen kanssa..Mut tietty jos sulla on tapana vedellä keittiön pöydällä kun lapset katsoo piirrettyjä niin voihan se tosiaan tuntua siltä ettei "ikinä koskaan minkäänlaista mahdollisuutta"... Me ajattelimme olla hieman erilaisia vanhempia kuin sinä, emmekä halua, että lapsemme näkee kun harrastamme seksiä.

No lueppa edellinen tekstisi uudelleen, juurihan aiemmin kirjoitit, että sitten kun lapsi nukkuu... ja mistäs tiedät millainen vanhempi olet, jos yhtäkään lasta ei ole vielä edes olemassa?

Sitä harrastettiin se 5-7 kertaa elämässä ja muu aika käytiin töissä. :)

Nykyään ilmapiiri on se, että seksuaalista pitää olla jo terveyden kannalta. Mammat ei vaan itsekään tajua sitä. Pitäisi vissiin tyytyä harrastamaan seksiä vain lapsien nukkuessa syvää yöunta tai sitten viedä lapset hoitoon joka on IMO maailman älyttömin ajatus. Itsellä kuolisi panohalut totaalisesti jos seksistä tulisi sellainen "projekti" jossa ensin kysytään kuka ottaa lapset, sitten lapset viedään ja sen jälkeen tullaan kotiin panemaan. Hohhoijaa kun menikin jo fiilikset..

[QUOTE="Vieras";28819140]Miten sitä seksiä harrastettiin meidän mummojen nuoruudesa.

Kaikki taisivat nukkua pirtin puolella.[/QUOTE]

[QUOTE="Vieras";28819377]No lueppa edellinen tekstisi uudelleen, juurihan aiemmin kirjoitit, että sitten kun lapsi nukkuu... ja mistäs tiedät millainen vanhempi olet, jos yhtäkään lasta ei ole vielä edes olemassa?[/QUOTE]

Ei mun koko persoonallisuus muutu vaikka äidiksi olenkin tulossa, joten ehkäpä mä jotain tiedän siitä millainen vanhempi musta tulee :D ainakin sen suhteen miten aion omat seksini hoidella :D Ja siis kyllä silloin kun kyseessä on pieni lapsi niin silloin en ajatellutkaan jättää oman onnensa varaan kun on hereillä (arviolta kai alle 3v), mut että "ikinä koskaan" :D kyllä ne lapset kuule kasvaa ja en mä nyt ala odotteleen, että 16-vuotias nukkuu varmasti ennen kuin seksiä harrastan :D lähinnä tarkoitin tuota taaperovaihetta kun se meillä tässä lähempänä on kuin se, että lapsi katselisi piirrettyjä tai leikkisi pihalla kavereidensa kanssa..

Ei mun koko persoonallisuus muutu vaikka äidiksi olenkin tulossa, joten ehkäpä mä jotain tiedän siitä millainen vanhempi musta tulee :D ainakin sen suhteen miten aion omat seksini hoidella :D Ja siis kyllä silloin kun kyseessä on pieni lapsi niin silloin en ajatellutkaan jättää oman onnensa varaan kun on hereillä (arviolta kai alle 3v), mut että "ikinä koskaan" :D kyllä ne lapset kuule kasvaa ja en mä nyt ala odotteleen, että 16-vuotias nukkuu varmasti ennen kuin seksiä harrastan :D lähinnä tarkoitin tuota taaperovaihetta kun se meillä tässä lähempänä on kuin se, että lapsi katselisi piirrettyjä tai leikkisi pihalla kavereidensa kanssa..

Juu, tiedät miten aijot seksisi hoidella :) Suunnitelma valmiina seuraavalle kolmelle vuodelle. Seksiä tehdään kun lapsi nukkuu ja ovi on visusti lukossa :)

[QUOTE="Vieras";28819415]Juu, tiedät miten aijot seksisi hoidella :) Suunnitelma valmiina seuraavalle kolmelle vuodelle. Seksiä tehdään kun lapsi nukkuu ja ovi on visusti lukossa :)[/QUOTE]

No jos sä sen noin haluat teksteistäni päätellä niin ole siinä käsityksessä. Onneksi itse tiedän paremmin. By the way meillä ei seksiä tehdä vaan siitä nautitaan ;) ja edelleenkin mieluummin lukkojen takana estottomasti kuin peiton alla ovea kytätessä...Mut edelleenkin, jokainen tyylillään, meidän lasten elämään ei tule kuulumaan vanhempien seksin katselu..

No jos sä sen noin haluat teksteistäni päätellä niin ole siinä käsityksessä. Onneksi itse tiedän paremmin. By the way meillä ei seksiä tehdä vaan siitä nautitaan ;) ja edelleenkin mieluummin lukkojen takana estottomasti kuin peiton alla ovea kytätessä...Mut edelleenkin, jokainen tyylillään, meidän lasten elämään ei tule kuulumaan vanhempien seksin katselu..

Juu juu, sehän tuli jo selväksi, että tiedät miten seksisi hoidat :) Ja miten minä ilmaisin, että meillä lapset katselevat seksin harrastamista? Sinä olet aika hauska :)

[QUOTE="Vieras";28819485]Juu juu, sehän tuli jo selväksi, että tiedät miten seksisi hoidat :) Ja miten minä ilmaisin, että meillä lapset katselevat seksin harrastamista? Sinä olet aika hauska :)[/QUOTE]

Ai kiitos! En mä kyllä tiedä miten teillä seksi hoidetaan eikä kyllä oikeastaan edes kiinnosta. Ihmettelen vain sitä, kuinka jotkut saa tai yrittää saada sen, että seksiä harrastetaan lapsilta piilossa lukkojen takana kuullostamaan jotenkin ahdasmieliseltä ja siltä ettei kyseiset ihmiset voisi nauttia seksistä, vaikka itse näen tilanteen aivan toisin. Hieman myös kyllä mietityttää millaisia ratkaisuja muut ovat asian suhteen tehneet... Täällä esille tulleet "lapsi yllätti meidät suihkusta kun harrastimme seksiä" ja "peiton alta ei näy jos lapsi tepastelee huoneeseen" eivät meinaan sovi meille eikä meistä kuullosta kovin nautinnolliselta. Mut siis jos jotain hyviä vinkkejä on niin antaa palaa vain.. Itse kyllä veikkaan, että tuolla meidänkin suunnittelemalla taktiikalla tullaan nauttimaan ;) mut eihän se haitaksi ole jos muitakin ideoita on...

Meillä on makkarin ovessa lukko, mutta mietin vain, että mitä ajatuksia mahtaisi lasten päähän tulla, jos se aina välillä rapsahtaisi lukkoon :D Eli mennään vain nukkumaan ja toivotetaan hyvää yötä, luotetaan ettei ne tuu enää perään mitään kyselemään :) Toki meidän lasten ikäiset tietävät, että vanhemmilla on seksielämää, mutta ei sitä mielestäni tarvitse mitenkään sormella osoittaa.

[QUOTE="vieras";28819552]Aika ristiriitasta :)[/QUOTE]

Vänkä vänkä :D eihän tuossa ole mitään ristiriitaista :D Mua ei kiinnosta miten teillä harrastetaan seksiä, mutta olen valmis ottamaan vastaan ideoita ja vinkkejä jos jollain on parempia kuin mihin ollaan itse päädytty.

Vänkä vänkä :D eihän tuossa ole mitään ristiriitaista :D Mua ei kiinnosta miten teillä harrastetaan seksiä, mutta olen valmis ottamaan vastaan ideoita ja vinkkejä jos jollain on parempia kuin mihin ollaan itse päädytty.

Miten te olette päätyneet mihinkään? Eihän sitä lastakaan vielä edes ole, saatikka, että se olisi taapero. Jos et ymmärtänyt, niin huvittavaa minusta tässä oli se asian suunnitelmallisuus :) Ei meillä ainakaan seksiä harrasteta lasten silmien alla, mutta vaihtoehto sille ei todellakaan ole, että sitä tehdään sitten vain lasten nukkuessa ja silloinkin lukkojen takana. Enkä ala mitään vinkkejä jakelemaan, tapana kun ei ole omaa seksuaalista aktiviteettia suunnitella, se kuuluu normaali arkeen silloin kun siltä tuntuu ja silloin kun siihen on mahdollisuus.

[QUOTE="Vieras";28819362]Vai, että voisi ihan hätääntyä, voi hellanlettas. Varmaan saisi älyttömät traumat jos ovi on lukossa jonkun 10 sek!! Ja varmaan hätääntyykin vielä 18 vuotiaana jos ei samantien ole äitin käsi vierellä kun on paha mieli.[/QUOTE]

Meillä on viisivuotias joka ajoittain vaeltelee öisin ja olen kyllä sitä mieltä että se lukko ennemminkin traumatisoi, kuin seksin näkeminen. Ei taatusti ehditä 10 sekunnissa avaamaan yöllä jos olemme nukkumassa ja uniselle lapselle sekin voi olla liikaa. Sen sijaan peiton saa päälle sekunnissa jos lapsi yllättää meidät sängyssä ja hänelle voi myös sanoa että äiti ja isä vain halaili ja ovat alasti kun on niin kuuma/tulivat juuri suihkusta tms. Usein miten kyllä kuulee lapsen jo lasten huoneen oven avautuessa jos itse on hereillä.

[QUOTE="vieras";28819608]Miten te olette päätyneet mihinkään? Eihän sitä lastakaan vielä edes ole, saatikka, että se olisi taapero. Jos et ymmärtänyt, niin huvittavaa minusta tässä oli se asian suunnitelmallisuus :) Ei meillä ainakaan seksiä harrasteta lasten silmien alla, mutta vaihtoehto sille ei todellakaan ole, että sitä tehdään sitten vain lasten nukkuessa ja silloinkin lukkojen takana. Enkä ala mitään vinkkejä jakelemaan, tapana kun ei ole omaa seksuaalista aktiviteettia suunnitella, se kuuluu normaali arkeen silloin kun siltä tuntuu ja silloin kun siihen on mahdollisuus.[/QUOTE]

Olemme päätyneet tuollaiseen suunnitelmaan omalta kohdaltamme. Olen liian monen kohdalla vain huomannut tuon "silloin kun siihen on mahdollisuus" ajattelun juurikin johtavan siihen, ettei niitä mahdollisuuksia juuri taaperon kanssa tunnukaan löytyvän ja sitten itketään, kuinka lapsen saamisen myötä ei enää ole seksiä. Sen vuoksi haluan aivan samallalailla kun valmistelen kotia lapselle sopivaksi myös ottaa huomioon tämän itselleni tärkeän asian mahdollistamisen ja koen, että lukko makkarin oveen tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta.. Se on totta, että suunnittelen välillä liiaksikin ja jo nyt lapsen huone on sisustettu silmällä pitäen sitä, että oppinee kenties vuoden päästä kävelemään. Tykkään suunnitella ja luoda mukavat puitteet, mutta ei se kyllä omalta kohdaltani kuitenkaan ole siihen johtanut, että spontaanius olisi kadonnut, päin vastoin, kun puitteet on kunnossa on helpompi olla spontaani. Mut edelleenkin jokainen tyylillään. Ilmeisesti kuitenkin monilla pareilla tuo seksin vähyys lapsen ollessa pieni on ongelma, kun siitä erikseen oikein neuvolan valmennuksessa puhuttiin ja kehoitettiin miettimään miten seksi hoidetaan kun lapsi syntyy.

[QUOTE="Vieras";28819639]Meillä on viisivuotias joka ajoittain vaeltelee öisin ja olen kyllä sitä mieltä että se lukko ennemminkin traumatisoi, kuin seksin näkeminen. Ei taatusti ehditä 10 sekunnissa avaamaan yöllä jos olemme nukkumassa ja uniselle lapselle sekin voi olla liikaa. Sen sijaan peiton saa päälle sekunnissa jos lapsi yllättää meidät sängyssä ja hänelle voi myös sanoa että äiti ja isä vain halaili ja ovat alasti kun on niin kuuma/tulivat juuri suihkusta tms. Usein miten kyllä kuulee lapsen jo lasten huoneen oven avautuessa jos itse on hereillä.[/QUOTE]

Ilmeisesti meillä harrastetaan kovin erilaista seksiä kuin lapsiperheissä, joten ehkä tämä onkin se "ongelma" ;) Mä meinaan väitän et en kyl saa peittoa päälle sekunnissa jos lapsi yllättää, mut ehkä tää on sit se mystinen asia mikä muuttuu kun lapsi syntyy...Meillä ei meinaan seksin aikana kyl tiedetä missä peitot menee ja hieman jopa veikkaan ettei edes huomattaisi jos joku oven aukaisisi :D

Olemme päätyneet tuollaiseen suunnitelmaan omalta kohdaltamme. Olen liian monen kohdalla vain huomannut tuon "silloin kun siihen on mahdollisuus" ajattelun juurikin johtavan siihen, ettei niitä mahdollisuuksia juuri taaperon kanssa tunnukaan löytyvän ja sitten itketään, kuinka lapsen saamisen myötä ei enää ole seksiä. Sen vuoksi haluan aivan samallalailla kun valmistelen kotia lapselle sopivaksi myös ottaa huomioon tämän itselleni tärkeän asian mahdollistamisen ja koen, että lukko makkarin oveen tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta.. Se on totta, että suunnittelen välillä liiaksikin ja jo nyt lapsen huone on sisustettu silmällä pitäen sitä, että oppinee kenties vuoden päästä kävelemään. Tykkään suunnitella ja luoda mukavat puitteet, mutta ei se kyllä omalta kohdaltani kuitenkaan ole siihen johtanut, että spontaanius olisi kadonnut, päin vastoin, kun puitteet on kunnossa on helpompi olla spontaani. Mut edelleenkin jokainen tyylillään. Ilmeisesti kuitenkin monilla pareilla tuo seksin vähyys lapsen ollessa pieni on ongelma, kun siitä erikseen oikein neuvolan valmennuksessa puhuttiin ja kehoitettiin miettimään miten seksi hoidetaan kun lapsi syntyy.

Meillä on neljä lasta, iät teinistä vauvaan. Aina on kyetty aktiiviseen seksuaalisuuteen sen kummemmin asiaa suunnittelematta. Eivätkä lapset myöskään ole joutuneet asiaa omin silmin todistamaan. Mutta kuten sanoit, niin jokainen tyylillään :) Ja nyt päätän tämän keskustelun osaltani, pyydän anteeksi, että tinkasin asiasta, jotenkin vain ensimmäinen kirjoituksesi oli minusta huvittava, siinähän suunnittelit miten teillä harrastetaan seksiä ehkä kahden vuoden päästä... söpöä :) Onnea loppuraskauteen :)

• Tykkää
Reactions: MarieHos
Ilmeisesti meillä harrastetaan kovin erilaista seksiä kuin lapsiperheissä, joten ehkä tämä onkin se "ongelma" ;) Mä meinaan väitän et en kyl saa peittoa päälle sekunnissa jos lapsi yllättää, mut ehkä tää on sit se mystinen asia mikä muuttuu kun lapsi syntyy...Meillä ei meinaan seksin aikana kyl tiedetä missä peitot menee ja hieman jopa veikkaan ettei edes huomattaisi jos joku oven aukaisisi :D

No huoh, älä imartele itseäsi :D

[QUOTE="vieras";28819722]Meillä on neljä lasta, iät teinistä vauvaan. Aina on kyetty aktiiviseen seksuaalisuuteen sen kummemmin asiaa suunnittelematta. Eivätkä lapset myöskään ole joutuneet asiaa omin silmin todistamaan. Mutta kuten sanoit, niin jokainen tyylillään :) Ja nyt päätän tämän keskustelun osaltani, pyydän anteeksi, että tinkasin asiasta, jotenkin vain ensimmäinen kirjoituksesi oli minusta huvittava, siinähän suunnittelit miten teillä harrastetaan seksiä ehkä kahden vuoden päästä... söpöä :) Onnea loppuraskauteen :)[/QUOTE]

Mietin myös tätä ketjua lukiessani, et ollaankoha me jotain superihmisiä kun lapsia on kolme, eikä lapset oo koskaan joutuneet vanhempien seksikertoja todistelemaan. Vaikkei lukkoja ole makkarin ovissa. Ja on sitä seksiäkin useemmin kun joskus ja jouluna.

Mutta juu, inhoon ylikaiken tätä fraasia, mutta välillä se on paikallaan; Muistan itsekkin millasta se oli odottaa esikoista ja olla sen esikoisen kanssa. Suunnitelmat on kovat niin asiaan kun asiaan, sitten se todellisuus tulee vastaan :D
Mutta mistäpä noitakaan voi koskaan etukäteen tietää, muutakun sitten oman kokemuksen kautta.

Yhteistyössä