Mitä mieltä olette mun miehestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Merja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Merja"

Vieras
Pääsin pari päivää sitten hoidosta jossa olin vakavan masennuksen takia ja mies lähti tänään kaverin kanssa mökille vaikka mun ei olisi nyt hyvä olla yksin mutta kun hän oli kaverille luvannut ajat sitten..

No jos oli jo ajat sitten luvannut niin en ihmettele että pitää lupauksensa.

Voiko joku muu tulla olemaan sun kanssa? Ja kauanko miehesi ylipäätään on siellä mökillä?

Ajattelen, että onpa hyvä, että hänellä on omakin elämä ja pitää itsensä virkeänä, jotta jaksaa olla sitten myös sinun tukenasi. Ilmeisesti hän oli sopinut menonsa kuitenkin ennen kuin tiesitte, että palaat hoidosta juuri tällöin ja kun palaat tarvitset ympärivuorokautista omaishoitoa? Miehesi ei muuten ole millään muotoa velvollinen pitämään sinua jaloillasi, etkä voi onneasi/onnettomuuttasi ripustaa häneen. On hyvä oppia olemaan myös yksin ja pian miehesi sieltä mökiltä palaa. Jos on liian vaikeaa olla yksin kotona ehkä olisi vielä mahdollisuus palata hoitoon?

[QUOTE="...";28817079]Ajattelen, että onpa hyvä, että hänellä on omakin elämä ja pitää itsensä virkeänä, jotta jaksaa olla sitten myös sinun tukenasi. Ilmeisesti hän oli sopinut menonsa kuitenkin ennen kuin tiesitte, että palaat hoidosta juuri tällöin ja kun palaat tarvitset ympärivuorokautista omaishoitoa? Miehesi ei muuten ole millään muotoa velvollinen pitämään sinua jaloillasi, etkä voi onneasi/onnettomuuttasi ripustaa häneen. On hyvä oppia olemaan myös yksin ja pian miehesi sieltä mökiltä palaa. Jos on liian vaikeaa olla yksin kotona ehkä olisi vielä mahdollisuus palata hoitoon?[/QUOTE]

Paljon tavallisempaa parisuhteessa on, että toisesta välitetään ja huolehditaan. Kaltaisiasi välinpitämättömiä ja empatiakyvyttömiä ihmisiä on onneksi vähän.

ei ole muita j koko päivän tässä yksin ollut, nukuin vähän että sain itsetuhoiset ajatukset pois, hän soitti ja oli iloisella tuulella muttei edes kysynyt miten mulla menee, puhelu oli aika lyhyt

Ajankohta tietysti oli huono just nyt lähteä, mutta kyllä vakavasti masentuneen kanssa oleminen ja eläminen on todella raskasta läheisellekin. Hienoa, että pääsi tuulettumaan, koitahan nyt sinäkin tämä aika jaksaa, mies tulee sieltä kyllä ihan varmasti takaisin tueksesi, eihän reissu varmaan kauaa kestä.

Paljon tavallisempaa parisuhteessa on, että toisesta välitetään ja huolehditaan. Kaltaisiasi välinpitämättömiä ja empatiakyvyttömiä ihmisiä on onneksi vähän.

Oh hoh! Jopas on kommentti! Ai jos mies pitää sovitun tapaamisensa kavereidensa kanssa pari päivää sen jälkeen kun nainen on palannut hoidosta ja joku kehtaa sanoa, että se on ihan ok niin on välinpitämätön ja empatiakyvytön?! Kiitos tiedosta!

Vaikka itselläni ei olekaan tarvetta ripustautua mieheeni ja velvoittaa häntä pitämään huolta onnellisuudestani, olen silti onnistunut saamaan todella onnellisen parisuhteen joka on kestänyt yli kymmenen vuotta ja odotamme yhteistä lastamme. En ole mielestäni välinpitämätön, mutta itsenäinen kylläkin. Pystyisin elämään myös yksin, enkä koe, että mieheni tehtävä on kannatella minua. En kuitenkaan halua elää yksin, koska elämäni on onnellisempaa ja täydellisempää mieheni kanssa.

Jos mieheni sairastuisi pitäisin hänestä huolta, mutta en silti odottaisi sitä häneltä (vaikka varmasti minusta huolta pitäisikin).

Mutta kerrohan toki miten olen välinpitämätön ja empatiakyvytön. Olisi varmaan syytä vaihtaa meinaan alaakin jos näin todella on :D

Etkö sinäkin olisi voinut lähteä mukaan mökille? Vai onko se joku äijäreissu? Onhan tuo vähän ikävää, luulisi että mies olisi halunnut olla kanssasi kotona jos olet vastikään ollut poissa kotoa hoidossa, mutta sitten taas, tilanne on varmasti ollut miehellekin raskas ja hän kaipaa kaverin seuraa, saa ehkä purkaa vähän mieltään siellä. Etköhän sä pärjää siellä kotona, ehkä joku voisi tosiaan tulla sinne seuraksi, tai voisitko sinä mennä jonkun ystävän tai muun läheisen luokse?

Terve mies kun ei vedä itseään likaviemäristä alas sinun masennuksesi takia ja pitää lupauksensa omille kavereilleen. Sinähän olet hoidosta päässyt ja varmaan aikuinen ihminen etkä esimerkiksi kuusivuotias lapsi joten pärjäät varmaan ihan hyvin yksin. Eikä sentään lähtenyt ennen sinun kotiinpaluutasi kuitenkaan.

Mutta onhan se tietysti kiva että kaksplussalta saa aina lauman femakkoja tueksi yhdessä lyömään puukkoa sen sikamiehen selkään aina kun se tekee jotain mikä ei itseä miellytä.

Hmm... Sanoisin ennemmin samaa kuin "?!", eli pääsit liian aikasin kotiin, kuin alkaisin dissaamaan miestäsi. Itsekin olin joskus monta kuukautta hoidossa, ja tyhjään kotiin palasin. Ilman ongelmia.

Itsekäs mies. Tottakai kavereille luvattukin pitää pitää jos vaan pystyy MUTTA tässä tapauksessa kun vaimolla vaikeaa (aluksi laitoshoidon jälkeen tarttee enemmän tukea, niin tartti mununin omaiseni) niin miehen olis pitänyt laittaa vaimo etusijalle ja siirtää kaverin tapaamista. Myöhemmin ap varmaan jo paremmin pärjää yksin. Vakava masennus ei ole leikin asia.

Yhteistyössä