Äitini käyttäytyy kuin teini, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja "Tytär"
  • Ensimmäinen viesti
Anna äitisi elää ja nauttia elämästään. Hän saa olla tismalleen niin kuin itse tykkää olla ja toivon hänelle suurta nautintoa uudesti löydetystä naiseudestaan. Joskus pitkä suhde oikeasti kuihduttaa naiseuden. Onneksi äidilläsi on järkeä ottaa tästä elämänvaiheesta kaikki ilo irti.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Heartless Bitch
Pakko tähän on vielä lisätä, että aloin muistella oman äitini erovaihetta. Kun hän erosi ahdistavasta suhteesta isääni, hän avautui maailmalle aivan eri tavalla kuin ennen. Vaikka on uskonnollinen ihminen, hän alkoi käydä laivalla, ulkona ystävien kanssa, oikeasti nauttimaan elämästään. Olin sillon vasta nuori tyttö, mutta muistan vieläkin kuinka suuri riemu se minulle oli. Se elämänilo oikein tarttui! Me juteltiin äidin kanssa hänen miesasioistaankin ja oltiin niin avoimia ja vapautuneita ja ihanasti "liittolaisia". Meillä ei koskaan ennen sitä ollut uskallusta lähentyä, kun isä piti meidät nyrkin ja uhan alla. Miten voi olla olemassa tyttäriä, joilla ei ole uskallusta tunnustaa äitejänsä sellaisina persoonallisina naisina kuin he todellisuudessa ovat, kun minäkin niin nuoresta pitäen sen ymmärsin tehdä? Ja tämän aloituksen tehnyt ihminen on ilmeisesti jo aikuinen nainen..?

Viimeksi muokattu:
"vieras"
No voi sitä olla seksikäs olematta tyrkky. Monesti paljon seksikkäämpää pukeutua tyylikkään vihjailevasti kuin räväyttää tissit tyrkylle. Ymmärrän varsin hyvin ap:tä. Ja joojoojoo saa jokainen pukeutua miten haluaa ja ei pitäis olla muiden ongelma. Vaan kun on! Ei kai oma tytär halua äitinsä olevan myötähäpeän ja vinoilun kohde?

"Tytär"
Siis äitini olisi mielestäni hyvä vain vaihtaa pukeutumistaan. Saa elää elämäänsä mutta hyvän maun rajoissa.

Fb:ssä saa kommentteja miehiltä. Joitan vihjailuja ym.

Mielestäni se on noloa kun toiset ihmisen asiasta huomauttavat minulle ja itseänikin nolottaa!

vieras 55 vee
Anna äitisi elää ja nauttia elämästään. Hän saa olla tismalleen niin kuin itse tykkää olla ja toivon hänelle suurta nautintoa uudesti löydetystä naiseudestaan. Joskus pitkä suhde oikeasti kuihduttaa naiseuden. Onneksi äidilläsi on järkeä ottaa tästä elämänvaiheesta kaikki ilo irti.
Peesaan "ikäihmisenä" vastausta, sillä äitiäsi hieman vanhempana olen nähnyt lähipiirissäni erojen jälkeen melkoisia mullistuksia ulkonäön ja identiteetin suhteen.

Mainitsit äitisi olleen aviossa 30 vuotta eli todella pitkään suhteessa, mikä ei ole häntä kypsyttänyt omaksi itsekseen. Äitisi on ollut hyvä vaimo, hyvä äiti, hyvä kaikille muille, ehkä, mutta ei selvästikään hyvä itselleen. Nuoruus on jäänyt keskeneräiseksi ja nyt se vaan täytyy ottaa takaisin. Ja anna ihmeessä ottaa. On tietenkin karmeaa katsella vieressä, miten ihminen toteuttaa itseään lapsellisella tavalla, mutta se on nyt sitä mitä äitisi tahtoo. Hän haluaa itsensä takaisin ja hän muistaa vain sen nuoren tytön, joka aikoinaan oli. Uskon, että nykyinen vaihe jää kyllä.

Jos mahdollista koeta saada selville olisiko isäsi kenties innostunut nuorista naisista, joista ei sinulle kehdata kertoa, mutta äitisi saattaa myös vakuuttaa olevansa vielä viriiliä naista?

"Tytär"
[QUOTE="vieras";28806181]No voi sitä olla seksikäs olematta tyrkky. Monesti paljon seksikkäämpää pukeutua tyylikkään vihjailevasti kuin räväyttää tissit tyrkylle. Ymmärrän varsin hyvin ap:tä. Ja joojoojoo saa jokainen pukeutua miten haluaa ja ei pitäis olla muiden ongelma. Vaan kun on! Ei kai oma tytär halua äitinsä olevan myötähäpeän ja vinoilun kohde?[/QUOTE]

Näin totta! :)

"vieras"
Naiseus... Ai naiseus on sitten sitä, että pukeudutaan mauttoman teinisti? Tai sitten on tylsä ja pukeutuu tanttamaisesti?

Helvetti kun on edelleen näitä aikuisia naisia, jotka ei tajua, että vaikka on aikuinen niin sitä voi olla tyylikäs ja seksikäskin olematta tantta muutenkin, kuin pukeutumalla samoin kuin teinit. Ei se teiniksi pukeutuminen tee nuoreksi, vaan lähinnä epätoivoisen oloiseksi. Aikuinen nainen, joka on sinut itsensä ja seksuaalisuutensa kanssa pukeutuu vaikka jakkupukuun ja näyttää tyylikkäästi seksikkäältä.

"akka"
Mua asia kiinnostaa koska täytän täs kuus 50.Pukeudun miten haluan eikä mun lapset mua häpee.Päinvastoin sanovat että näytät hyvältä,seksikkäältä ja kato ny miten toiki mies sua katsoo.
Pukeudun kyllä niin että rinnat näkyy,siis avokaulaiset puserot,lyhyet mekot jos niin haluan.Olen laihduttanut ja näytän paremmalta kuin ikinä jos ei teinivuosia lasketa.
Ei 50 vee ole mikään mummo jolta on elämä jo ohitse ja joka ei saa eikä halua nauttia miesten positiivisista katseista ja omasta seksuaalisuudestaan.
Mun äiti näytti 50 veenä mummolta,mä en halua näyttää eikä mun ole tarvis.
Mä voin käydä samoissa baareissa mun aikuisten lasteni kanssa ja tyttäreni kanssa ja flaksi käy.Hän on toki kauniimpi,hoikempi ja nuorempi mutta vientiä riittää molemmille.Hän on sanonut että on ylpeä siitä että hänen äitinsä on vielä kaunis ja nuorekas vaikka on jo 50.
Mä elän tosin parisuhteessa kuudetta vuotta jälkeen avioeroni joka oli 11 vuotta sitten joten mua ei vieraat miehet kiinnosta mutta tarjontaa olis niin että rumempia saa potkia pois.Silti en ole mitenkään erityisen kaunis,ylipainoakin on jokunen kilo mutta en ala pukeutua säkkiin tai jakkupukuun sen vuoksi että ikäni on 50 kun en ole sellaisiin tähän mennessä koskaan pukeutunutkaan.
Äitini sanoi joskus musiikkimaustani että kyllä se siitä kun kasvat aikuiseksi.
Edelleen metallimusiikki on mulle se juttu,pukeutuminen varmaan lähtee siitä myös.
Hyvä bändi ja hyvä keikka ja taatusti keikun eturivissä hillumassa eikä kukaan ole mulle tullu sanomaan että olet säälittävä kun olet jo 50.Ei meidän piireissä tuijoteta numeroita,me eletään.Sen soisin kaikille muillekkin.
Kun on jo näin kamalan vanha on elämä opettanut sen että mitä väliä mitä muut sanoo ja ajattelee. :D

[QUOTE="vieras";28806215]Naiseus... Ai naiseus on sitten sitä, että pukeudutaan mauttoman teinisti? Tai sitten on tylsä ja pukeutuu tanttamaisesti?

Helvetti kun on edelleen näitä aikuisia naisia, jotka ei tajua, että vaikka on aikuinen niin sitä voi olla tyylikäs ja seksikäskin olematta tantta muutenkin, kuin pukeutumalla samoin kuin teinit. Ei se teiniksi pukeutuminen tee nuoreksi, vaan lähinnä epätoivoisen oloiseksi. Aikuinen nainen, joka on sinut itsensä ja seksuaalisuutensa kanssa pukeutuu vaikka jakkupukuun ja näyttää tyylikkäästi seksikkäältä.[/QUOTE]

Kolmenkymmenen vuoden avioliiton jälkeen saa heittää överiksi jos avioliitto on ollut sellainen, ettei ole ollut mahdollisuutta tuntea omaa vartaloaan kauniiksi tai ei ole saanut mahdollisuutta tuntea olevansa eroottinen tai ylipäätään nainen. Jos on kolmekymmentä vuotta ollut äiti ja miehen 'iltanylkytin', sitä totta hitossa tahtoo kokea sen vapauden tunteen, kun saa oikeasti pukeutua tissityrkyksi ja seksipedoksi ihan niin kuin itse haluaa. Ei sillä haeta nuoruutta vaan vapautta. Jakkupukujen aika on sitten myöhemmin. Jakkupuku on tuossa elämäntilanteessa sama kuin pukeutuisi siveysvyöhön vaikka voisi juosta nakuna pitkin rantoja.

Viimeksi muokattu:
Keittiönoita
[QUOTE="Tytär";28806188]Siis äitini olisi mielestäni hyvä vain vaihtaa pukeutumistaan. Saa elää elämäänsä mutta hyvän maun rajoissa.

Mielestäni se on noloa kun toiset ihmisen asiasta huomauttavat minulle ja itseänikin nolottaa![/QUOTE]
Nolottaako sinua äitisi seksuaalisuus?

Tuosta pukeutumisesta vielä... entäpä, jos äitisi on aina halunnut pukeutua noin, mutta ensin on rajoittanut kenties omat vanhemmat, sitten perhe ja puoliso. Nyt äitisi on viimein vapaa ja voi toteuttaa kaikki ne toiveensa - myös pukeutumisen - joita ei ole aiemmin voinut toteuttaa (koska on aina pitänyt ensisijaisesti ajatella muita kuin itseään).

Ne miesten vihjailut voi hyvinkin hivellä äitisi itsetuntoa, mikä on saattanut vuosikymmenten parisuhteen aikana latistua melkoisesti. Anna äitisi nauttia nyt, kun vielä on mahdollisuus.

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Keittiönoita
Kolmenkymmenen vuoden avioliiton jälkeen saa heittää överiksi jos avioliitto on ollut sellainen, ettei ole ollut mahdollisuutta tuntea omaa vartaloaan kauniiksi tai ei ole saanut mahdollisuutta tuntea olevansa eroottinen tai ylipäätään nainen. Jos on kolmekymmentä vuotta ollut äiti ja miehen 'iltanylkytin', sitä totta hitossa tahtoo kokea sen vapauden tunteen, kun saa oikeasti pukeutua tissityrkyksi ja seksipedoksi ihan niin kuin itse haluaa. Ei sillä haeta nuoruutta vaan vapautta. Jakkupukujen aika on sitten myöhemmin. Jakkupuku on tuossa elämäntilanteessa sama kuin pukeutuisi siveysvyöhön vaikka voisi juosta nakuna pitkin rantoja.
Juuri näin.

"Tytär"
Isäni ei ollut mikään hirviö ja äitini sai olla kuten halusi suhteen aikana. Eli ei siitä johdu

En jaksa enää kommentoida kun on muuta hommaa. Kiitos kuitenkin viesteistä.

"akka"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28806332:
Juuri näin.
Näin se menee. Mä saatuani lapsia ja mentyäni naimisiin pukeuduin ninku mies halus eli niin kuin kunnon äidin pitää pukeutua.Kuuntelin iskelmämusaa kun ajattelin että nyt on se aika kun mun pitää olla aikuinen ja äiti ja elää soveliasta elämää.
Kun sitten viimein erosin huonosta avioliitosta,mä sain vetää päälleni niittisaapikkaat ja pukeutua mustiin ja kuunnella musaa jota olen ikäni rakastanut (ei enää hevia vaan metallia ) oli kun taivas olis auennut.
Sain taas olla oma itseni,minä.
Ei se mun äitiyttäni mitenkään huonontanut,yhtä vastuuntuntoinen olin silti lapsistani mutta se saatanan kiristävä rengas pään ympäriltä katos.
Onneksi yli nelikymppisenä löysin ton äijän joka on mua nuorempi viis vuotta (hyi kauheeta) joka oli elänyt samassa ahdingossa avioliitossaan omalla tahollaan ni voidaan yhdessä olla kamalia ihmisiä jotka elää ja kuuntelee musaa mistä tykkää,pukeutuu ninku tykkää.Kukaan ei pidä meit naurettavina ja teineinä.

sporttisesti pukeutuva
[QUOTE="Tytär";28805922]Kunnioittavasti pukeutuminen tarkoittaa kun puetaan vaatteet jotka eivät ole tiukat vaan sopivat. Tissien ei tarvitse olla tarjolla. Farkut on hyvät sekä vaikka jokin perus siisti paita/pusero.

Ei tarvitse esitellä rintojaan. Eikä siis tietenkään tarvitse olla missään säkissä, mutta sopivissa vaatteissa.

Haluatko että linkitän sinulle vielä netistä vaatteet?[/QUOTE]

---

Viisaasti ajateltu, eikä niissä vaatteissa ole ikärajoja. Itse en suosi edes nuorilla tuota tissit paljastavaa pukeutunista, sekin on mautonta. Lihava ja isot tissit vakoineen näkyy. Ei kaunista.

sporttisesti pukeutuva
[QUOTE="Tytär";28805955]Oma äiti myös todella kultainen ja auttavainen, mutta se pukeutuminen. Se on todella häiritsevää. En vain kehtaa esitellä häntä ja nolottaa ne kuvat fb:ssä. :/[/QUOTE]

--

Meillä "vanhoilla" on tämå oikeus:)

Ihan pakko on tässä miettiä miksi tämä herättää minussa näin voimakkaita tunteita. Olen itse kolmekymppinen ja elin monta vuotta miehen kanssa, joka ei hyväksynyt minua sellaisena kuin olen. Kun erosin, koin juuri tuollaisen tunteen kuin tuo nimimerkki 'akka' tuossa edellä kertoi. Oli kuin olisin vapautunut jostain näkymättömästä vankilasta, saanut taas hengittää!

Niin, ja sitten vielä tapasin nykyisen avovaimoni ja voin vanoa, että sinä hetkenä tuntui kuin olisin halunnut ampua itseni ilotulitusrakettina taivaalle, kun tuntui niin kertakaikkiaan tyhjentävällä tavalla täydelliseltä :D Sain olla tismalleen sellainen kuin olen ilman ahdistavaa itsensä muottiin pakottamista. Jakkupukuun pukeutuminen tuollaisella hetkellä... voi jumaliste, naiset.. ei ikipäivänä!

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Tytär";28806347]Isäni ei ollut mikään hirviö ja äitini sai olla kuten halusi suhteen aikana. Eli ei siitä johdu
[/QUOTE]

Sun totuus on kuitenkin ihan eri, kuin äitisi totuus. Sä oletat asioiden olleen noin, mutta olivatko ne oikeasti niin, vai oliko äitisi hyvä näyttelijä?

aikuinen nainen
[quote="vieras";28806215]naiseus... Ai naiseus on sitten sitä, että pukeudutaan mauttoman teinisti? Tai sitten on tylsä ja pukeutuu tanttamaisesti?

Helvetti kun on edelleen näitä aikuisia naisia, jotka ei tajua, että vaikka on aikuinen niin sitä voi olla tyylikäs ja seksikäskin olematta tantta muutenkin, kuin pukeutumalla samoin kuin teinit. Ei se teiniksi pukeutuminen tee nuoreksi, vaan lähinnä epätoivoisen oloiseksi. Aikuinen nainen, joka on sinut itsensä ja seksuaalisuutensa kanssa pukeutuu vaikka jakkupukuun ja näyttää tyylikkäästi seksikkäältä.[/quote]

no just näin!

kummaa
[QUOTE="Tytär";28806188]Siis äitini olisi mielestäni hyvä vain vaihtaa pukeutumistaan. Saa elää elämäänsä mutta hyvän maun rajoissa.

Mielestäni se on noloa kun toiset ihmisen asiasta huomauttavat minulle ja itseänikin nolottaa![/QUOTE]

Kyllä tässä nolointa on jos oikeasti sivulliset sinulle puhuvat äitisi pukeutumisesta. Miksi he eivät puhu suoraan äidillesi?

Äitisi asia
Ap. sinulle ei kuulu miten äitisi pukeutuu. En ymmärrä miksi kukaan kommentoi SINULLE äitisi pukeutumista, ja jos on niin tyhmä että kommentoi niin miksi sinä siitä nolostut? Sano vain että äitisi on kyllä aikuinen ja päättää itse mitä pukee, se ei kuulu sinulle. Sinulla ei ole valtaa eikä vastuuta, eikä sitä myöten mitään nolostumisen aihettakaan jonkun toisen henkilön, olkoonkin sinulle läheistä sukua, pukeutumisesta.

Ehkä kannattaisi katkaista se napanuora ja alkaa ymmärtää että olette kaksi erillistä, aikuista ihmistä?

gssa
[QUOTE="Tytär";28806188]Mielestäni se on noloa kun toiset ihmisen asiasta huomauttavat minulle ja itseänikin nolottaa![/QUOTE]

Ihan hyvin voit sanoa äidillesi että sinua kuvat nolottaa. Enemmän se kuitenkin kertoo sinusta kuin äidistäsi. Äitiäsi ei välttämättä nolota asia ollenkaan.

Huomauttelijoille sanoisin että enhän minä noin pukeudu, se miten äitini pukeutuu on hänen asiansa ja jos asia noin kovasti häiritsee asiaa lienee parasta kommentoida suoraan äidilleni ei minulle.

"..."
Seksikäs/nuorekas ei ole sama asia kuin tyrkky. Sekikkäästi ja tyylikkäästi voi pukeutua minkäikäinen tahansa olematta kuitenkaan halpa. Siinä on vissi ero. Mutta jos itse haluaa näyttää itänaapurista tuodulta huoralta niin eikai sille mitään voi. Itse en kumminkaan viitsisi sellaista ihmistä esitellä perheelleni/mieheni sukulaisille.
Jotkut kun kuvittelevat, että seksikäs pukeutuminen tarkoittaa mahdollisimman pieniä/tiukkoja/lyhyitä vaatteita, vaikkei sen niin pitäisi todellakaan olla.

Yhteistyössä