Onko normaalia että mies tuntuu usein ärsyttävältä vaiken edes tiedä syytä? Alkuraskaus menossa.

• Viestiketjun aloittaja "huokaus"
  • Ensimmäinen viesti
"huokaus"
Muutenkin tosi paha pahoinvointi ja muut oireet.
Jotenkin nyt vaan itseäkin hämmentää kun miehestä on tullut niin ärsyttävä vaikka ei ole muuttunutkaan mitenkään.
Vielä kuukausi sitten rakastin sitä ihan mielettömästi eikä ärsyttänyt ollenkaan.
Nytkin toki rakastan mutta mielelläni olisin suurimman osan päivästä ihan yksikseni. Ja tuokin ajatus kuitenkin kauhistuttaa koska en oikeasti tietenkään haluaisi miestä koskaan menettää!

Todella sekavaa mutta niin on mun olokin!

Johtuuko tää hormoneista??

En oikein uskalla ottaa edes puheeksi koska pelkään että mua alkaa ärsyttää vielä enemmän ja mies huomaa sen.

"huokaus"
Puheeksi siis tätä omaa oloa.

Toki se on ihan oikea asia mikä ärsyttää että mies ei tunnu yhtään tajuavan että vois pitää mua enemmän hyvänä ja "hoitaa" koska mulla oikeasti on ihan hirveä olo.

Mutta tuotakaan en uskalla ottaa puheeksi kun pelkään omia reaktioita.

Se on se raskaus. Tuntuu, että mies on tän koko raskauden ollut vaan, että mie saan tehdä ihan millaisia ylilyöntejä tahansa ja mies pistää sen kaiken hormonien piikkiin. Itse pahoittelen, pyydän anteeksi ja yritän korjata tekemiäni mokia, mutta mies ei ota niitä ollenkaan yhtä vakavasti kuin minä.

"huokaus"
On tuo munkin mies tosi kärsivällinen. Ohittaa vaan mun kiukunpuuskat ja negatiiviset fiilikset.
Siksikin jotenkin hävettää kun toinen jaksaa ymmärtää ja mua ärsyttää koko ajan vaan enemmän. :/

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="huokaus";28802984]On tuo munkin mies tosi kärsivällinen. Ohittaa vaan mun kiukunpuuskat ja negatiiviset fiilikset.
Siksikin jotenkin hävettää kun toinen jaksaa ymmärtää ja mua ärsyttää koko ajan vaan enemmän. :/[/QUOTE]

No hyvänä hetkenä anna miehelle tunnustusta hänen kärsivällisyydestään. Koeta kestää, palkintona on sitten oma kulta syliin!

• Tykkää
Reactions: Data
Ja mies lohdutti mua kerran niin, että kyllä hän mieluummin kestää näin ulkoapäin nää raskauden vaivat, kiukuttelut ja muut kuin että olisi samojen labrakokeiden, lääkäritutkimusten yms. alaisena, kärsisi pahoinvoinnit, synnytyksen yms.

Joo on normaalia. Jostain syystä mulla raskaus tekee sen että ärsyttää kaikki läheisyys ja miehen jutut, vaikka normaalisti ei riidellä mistään ym. En ole mikään hormonihirviö tai muuta, mutta tää väsymys tekee musta helposti suuttuvan.

"piste"
Onhan se ärsytys tavallista, mutta kyllä normaalin naisen pitäisi tajuta pitää mölyt mahassaan ja hillitä itseään, jos toisen käytös ei anna mitään aihetta muuhun. Kai nyt sen verran pitää olla kunnioitusta toista kohtaan, ettei pilaa hänen oloa sillä, että itsellä on huono fiilis. Mieluumin vaikka pihalle tuulettumaan ja sitten paremmalla mielellä kotiin. Lapsellista käytöstä ensin kiukuta ja kohta pyydellä anteeksi ja vakuutella rakkautta. Sitten vielä kiitellä miten hyvä mies on kun antaa lytätä itseään henkisesti. Moniko nainen sietäisi mieheltä sellaista käytöstä?

PMS, menkat, raskaus, vaihdevuodet ym. naistenvaivat ovat joillekin vain tekosyitä käyttäytyä säännöllisesti ja jopa jatkuvasti kuin idiootti! Ei mikään ihme, että pikkulasten isät ja keski-ikäiset miehet miettivät muita vaihtoehtoja kuin oma vaimo. Ei kaikkea tarvitse, eikä saakaan sietää.

"-p-"
Täällä myös yksi. Mies ärsyttää ihan jumalattoman paljon, joskin nyt alkaa helpottaa, kun on jo rv15 ja pahoinvointi loppui. Nyt riesana on kuitenkin 24/7 päänsärky ja väsymys. Ei jaksais mitään ja kaikki ottaa päähän.

öhmö
Ap:lle pientä lähdekritiikkiä... Tai no ehkä jollain on jo niin monta suhdetta takana, että parisuhdeneuvot tulevat kokemuksen syvällä rintaäänellä. Toinen juttu sitten kannattaako niitä kuunnella jos haluaa oman liittonsa kestävän :p

Lienee aika tavallista ja hormooneista johtuvaa tuo ärsytys. Mutta varsinkin kun sen tiedostaa ja huomaa, että se mikä ärsyttää on joku todella mitätön pikku juttu on myös hyväksi osata vähän purra huulta ja olla kiukuttelematta. Aina se ei onnistu ja silloin on syytä mieheltä asiaa pahoitella (tai jo etukäteen varoittaa: 'Hormoonit aiheuttaa tällaista hölmöä ärsytystä, yritän olla tuomatta sitä esille, mutta joskus lipsahtaa.') Näin ainakin meillä selvitty raskauksista (ja kuukautisisista).

Yhteistyössä