Tyttöni on kiintynyt isäpuoleensa!!??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kahdenlapsenäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kahdenlapsenäiti"

Vieras
Minulla on siis kaksi lasta, 1lk poika ja 5lk tyttö. Minä ja ex.ni erosimme 2vuotta sitten. Onko normaalia, että 5lk tyttöni kehtaa olla uuden mieheni pojan kanssa saunassa alasti? Ja myös uuden mieheni...

Muutenkin ovat olleet aika hyvissä väleissä. Siis tuntuu, että tyttäreni kertoo kaikki asiansa meihelleni. Viikonloppuna mieheni lähti kaikkien lasten kanssa Pohjanmaalle, oman äitinsä luokse.

Eli siis tyttäreni, poikani sekä hänen poikansa kanssa. Sieltä eilen tultuaan 1lk poikani kertoi, että sisko oli nukkunut mieheni kanssa samassa sängyssä, ja muut patjoilla lattialla, olohuoneessa.
No kysyin sitten mieheltäni, miksi tällainen järjestely, ja siihen hän vastasi että tyttöä oli pelottanut nukkua olohuoneessa. Omalle isälleen tyttö ei enää edes soittele, ja käykin siellä hyvin harvoin. Ihmettelen myös sitä, miksi mieheni ja tyttäreni lähtevät nykyään kahdestaan esim: uimaan, eivätkä kutsu muita mukaan!!??!!

yritin muistella itseäni 5lk, eli mitäs silloin ollaan 12vuotiaitako? en käynyt edes oman isäni kanssa enää saunassa sen ikäisenä tai muutenkaan hillunut alasti. Eli en näe että tod olisin jonkun äidin uuden miehen edessä niin tehnyt, saati mennyt viereen nukkumaan. Toki perheitä on erilaisia ja tapoja toimia, mutta ehkä pitäisin silmällä nyt vähän aikaa. Selvästi kuitenkin olet pohtinut onko normaalia kun tänne viitsit aloituksenkin aiheesta tehdä. Älä kuitenkaan nyt tee hätiköityjä johtopäätöksiä, voihan hyvinkin olla (ja tod.näk onkin) että tyttö vain kiintynyt isäpuoleensa.

[QUOTE="vieras";28790248]Niin olisihan se kauheata jos lapsen olisivat auikuisten perheenjäsenten kanssa yhdessä saunassa...[/QUOTE]

Meillä ei lapset käy aikuisten kanssa yhdessä saunassa. Pienenä pesin lapset, mutta en itse mennyt saunaan ja isompana lapset käyvät omineen. Mieheni ei ole koskaan ollut lasten kanssa saunassa. Tähän ei ole mitään erityistä syytä, aikataulut vaan ovat loksahtaneet siten. Mieheni tulee yleensä myöhään töistä ja sitä ennen olen aina ehtinyt pestä lapset. Itse menen saunaan yhdessä miehen kanssa, kun lapset ovat jo nukkumassa. Joten joka perheessä ei käydä koko perheen voimin saunomassa.

[QUOTE="vieras";28790248]Niin olisihan se kauheata jos lapsen olisivat auikuisten perheenjäsenten kanssa yhdessä saunassa...[/QUOTE]

Vain puolison kanssa on normaalia olla alasti saunassa/alasti. Eihän vanhemmat lapsetkaan näe vanhempiansa alasti enää.

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä tai huolestuttavaa, kyllä ne olisi ihan muut jutut joista minä huolestuisin. Tyttö ei varmaan ole vielä murroiässä? Murrosikäinen tyttö todennäköisemmin häpeäisi muiden kanssa saunomista, mutta ei heistäkään tietenkään kaikki. Ekaluokkalainen poikahan on ihan pikkulapsi, miksi sitä pitäisi hävetä? Ja jos isäpuolesta on tullut uusi isä, niin totta hemmetissä tyttö haluaa olla hänen kanssaan ja varmasti joskus nukkua vieressäkin.

Oletko siis kieltänyt, että tyttö ei saa saunoa miehesi kanssa? Onko teillä muutoin tapana saunoa vain naisten kesken? Vai mikä tässä nyt on se juttu. Tuskinpa se siellä uimahallissa miesten puolelle edes pääsee.

[QUOTE="vieras";28790218]yritin muistella itseäni 5lk, eli mitäs silloin ollaan 12vuotiaitako? en käynyt edes oman isäni kanssa enää saunassa sen ikäisenä tai muutenkaan hillunut alasti. Eli en näe että tod olisin jonkun äidin uuden miehen edessä niin tehnyt, saati mennyt viereen nukkumaan. Toki perheitä on erilaisia ja tapoja toimia, mutta ehkä pitäisin silmällä nyt vähän aikaa. Selvästi kuitenkin olet pohtinut onko normaalia kun tänne viitsit aloituksenkin aiheesta tehdä. Älä kuitenkaan nyt tee hätiköityjä johtopäätöksiä, voihan hyvinkin olla (ja tod.näk onkin) että tyttö vain kiintynyt isäpuoleensa.[/QUOTE]

5lk on 10-11 -vuotias, 6lk 11-12 -vuotias...

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28790792:
5lk on 10-11 -vuotias, 6lk 11-12 -vuotias...

Sinä vuonna kun mennään vitoselle täytetään 11, sinä vuonna kun mennään kutoselle täytetään 12, eli oisko noi iät paremminkin 11-12 ja 12-13?

[QUOTE="vieras";28790407]Vain puolison kanssa on normaalia olla alasti saunassa/alasti. Eihän vanhemmat lapsetkaan näe vanhempiansa alasti enää.[/QUOTE]

Itse käyn edelleen myös vanhempieni kanssa saunassa ja olen käynyt aina. Myös useiden ystävien ja omien tai miehen sisarusten kanssa tulee saunottua, harvinaisempaa on että siellä saunassa olisi vain minä, mieheni ja meidän lapsi.. Mikä ongelma siinä alastomuudessa on? Ihan luonnollinen asia kun saunassa ollaan ja peseydytään..

[QUOTE="vieras";28790959]Siis onko tää provo vai oonko ainoa kenen mielestä toi kuulostaa TODELLA huolestuttavalta??[/QUOTE]

Aivan huolestuttaa että äiti tekee aivan normaalista kanssakäymisestä pedofiliaepäilyn.

Mikäköhän tässä on ongelma? Tuon aloituksen pohjalta olen enemmänkin huolissani aloittajan mielenterveydestä kuin mistään muusta. Ei ole normaalia olla mustasukkainen omalle tyttärelleen ja pelätä sitä, että tytär kiintyisi isäpuoleensa (jollet sitten ole suunnitellut eroa lähiaikoina jolloin lapselle voi olla raskasta menettää tuo ihminen elämästään). Oma tilanteeni oli se, että isäpuoli tuli kuvioihin jo kun olin 3v ja ehkä siitä syystä välimme olivat kovin luontevat ja läheiset ja oli ihan luontevaa tuossa iässä käydä alasti saunomassa. No mulle on edelleen luontevaa käydä alasti saunassa esim. siskonperheen kanssa (myös sen siskonmiehen) ja myös oma mieheni saunoo luontevasti alasti tässä porukassa vaikka heidän perheessään mennäänkin mökillä uimapuvut päällä saunomaan (johon sitten minä taivun siellä ollessani vaikken siitä tykkääkään).

Yhteistyössä