Ateistit pitäis jotenkin saada kuriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "S.E"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"S.E"

Vieras
Mä en käsitä ateisteja. Aina tyrkyttämässä näkemystään eikä yleensä löydy kykyä aitoon keskusteluun. Mua on yrittäneet ateistit käännyttää huomattavasti useammin kuin uskovaiset. Voi kunpa tyhmät ateistit jättäis rauhaan!!

Säälittää tuputtavat ihmiset. Niin kristityt, jehovat ku ateistitkin. Mut älkää ny piru vie kaikkia ateisteja tuputtajiksi tuomitko.

Olen sama mieltä. Ihan sama mitä tuputtavat, mutta raivostuttavaa se on. Minua ärsyttää myös nimike "vapaa-ajattelija", kun ainoat kaksi vapaa-ajattelijaa jotka tunnen, tuputtavat pakonomaisesti ns. vapaata ajattelua joka välissä. Vapaata olisi antaa ihmisten rauhassa uskoa tai olla uskomatta.

• Tykkää
Reactions: purjosipuli
Mun ovella ei ole vielä koskaan käynyt yhtään ateistia, eikä kukaan ole yrittänyt "käännyttää" minua ateistiksi. Kaikenmaailman hihhuliuskontoihin on kyllä käännyttäjiä riittänyt - ja onpa minut tuomittu helvettiinkin kun en suostunut kääntymään. Tuputtaminen on aina inhottavaa, sitä en voi sietää enkä ikinä tuputtaisi omia näkemyksiäni muille heidän sitä pyytämättä. Tosin keskustelen (rakentavasti ja asiallisesti) mielelläni niin uskovaisten kuin ateistien kuin agnostikkojen kanssa.

ärsyttää uskikset kun ne pelottelee sillä helvetillä, vaikkei ateistin mielestä koko helvettiä ole olemassakkaan, niin mikä pointti uhkailla, lähinnä huvittaa.:D

Nii-in. Kun saisi sen uskontotarjonnan loppumaan netistäkin. Ei taida loppua, joten joudutte kuuntelemaan ateistienkin renkutuksia. Mahtaa vituttaa.

Ei sillä, koskaan ei ole tarvinnut itse alkaa mainostamaan ateismin hienoutta, kyllä nämä näkemykset on aina nousseet tapetille poikkeuksetta jonkun huuhaa-ihmisen hehkutuksien toimesta.

Säälittää tuputtavat ihmiset. Niin kristityt, jehovat ku ateistitkin. Mut älkää ny piru vie kaikkia ateisteja tuputtajiksi tuomitko.

No ehkä ei nyt kaikkia. Mutta aggressiivisimmin mulle on uskon asioista nimenomaan tulleet aina puhumaan ateistit. Aletaan oikeen tivaamaan, että miksi helvetissä sä uskot tai miksi teet tollasta työtä jne. Niiiiiiin rasittavaa! Piiloutuvat ikään kuin suvaitsevaisuuden ja uskonvapauden viittaan mutta käyttäytyvät itse kaikkein suvaitsemattomammin

[QUOTE="S.E";28783267]No ehkä ei nyt kaikkia. Mutta aggressiivisimmin mulle on uskon asioista nimenomaan tulleet aina puhumaan ateistit. Aletaan oikeen tivaamaan, että miksi helvetissä sä uskot tai miksi teet tollasta työtä jne. Niiiiiiin rasittavaa! Piiloutuvat ikään kuin suvaitsevaisuuden ja uskonvapauden viittaan mutta käyttäytyvät itse kaikkein suvaitsemattomammin[/QUOTE]

No tuohon voi jo yhtyä paljon paremmin :o) Mulle ihme kyllä ei oo kukaan tullu avautumaan oikein mistään toviin.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28783272:
täällä noin 10% porukasta edes tietää että mikä on ateisti.

Mielenkiintoinen pointti. Rupesin miettimään, tiedänkö itsekään. Määrittelisin ateistin henkilöksi, jolle ei ole olemassa jumalaa. Toisaalta sitten, jos sanoo, että jumalaa ei ole, niin minkä sitten kieltää ts. ei pitäisi olla kiellettävääkään. Vaikeaa. Mutta ei ongelma minulle.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28783272:
täällä noin 10% porukasta edes tietää että mikä on ateisti.

Ateismi tarkoittanee määritelmänä jumaluskon puuttumista, uskoa siihen, että jumalaa tai jumalia ei ole? Ateismiin liittyy myös uskontokriittisyys, mikä on mielestäni ihan jees, mutta aika moni on jalostanut sen suoranaiseksi uskontovihamielisyydeksi, jolloin ei olekaan enää kysymys ateismista vaan omien traumojen hoitamisesta vihamielisyyden varjolla. Osa tuntuu suorastaan tekevän ateistista lähetystyötä elämäntyönään saada mahdollisimman monia uskovaisia käännytettyä ateismin suuntaan.

Mielenkiintoinen pointti. Rupesin miettimään, tiedänkö itsekään. Määrittelisin ateistin henkilöksi, jolle ei ole olemassa jumalaa. Toisaalta sitten, jos sanoo, että jumalaa ei ole, niin minkä sitten kieltää ts. ei pitäisi olla kiellettävääkään. Vaikeaa. Mutta ei ongelma minulle.

Mikä tässä on vaikeaa? Etkö sä voi sanoa, että ei ole olemassa yksisarvisia, koska jos niitä ei ole olemassa ei ole mitään kiellettävääkään?

[QUOTE="S.E";28783289]Ateismi tarkoittanee määritelmänä jumaluskon puuttumista, uskoa siihen, että jumalaa tai jumalia ei ole? Ateismiin liittyy myös uskontokriittisyys, mikä on mielestäni ihan jees, mutta aika moni on jalostanut sen suoranaiseksi uskontovihamielisyydeksi, jolloin ei olekaan enää kysymys ateismista vaan omien traumojen hoitamisesta vihamielisyyden varjolla. Osa tuntuu suorastaan tekevän ateistista lähetystyötä elämäntyönään saada mahdollisimman monia uskovaisia käännytettyä ateismin suuntaan.[/QUOTE]

Ateisti on ihminen, joka ei usko jumaliin tai ihminen, joka uskoo, että jumalia ei ole. Uskontovastaisuus, eli antiteismi, ja ateismi ovat eri asioita. Minä olen ateisti, muttan en ole uskonnonvastainen. Minulle on ihan sama vaikka palvot violetteja sukkia, kunhan minä saan olla palvomatta. :)

[QUOTE="vieras";28783293]Mikä tässä on vaikeaa? Etkö sä voi sanoa, että ei ole olemassa yksisarvisia, koska jos niitä ei ole olemassa ei ole mitään kiellettävääkään?[/QUOTE]

Vaikeaa minulle on määritellä, kuka on ateisti tai mitä on ateismi mutta määritelmiä tulikin jo.

[QUOTE="vieras";28783312]Ateisti on ihminen, joka ei usko jumaliin tai ihminen, joka uskoo, että jumalia ei ole. Uskontovastaisuus, eli antiteismi, ja ateismi ovat eri asioita. Minä olen ateisti, muttan en ole uskonnonvastainen. Minulle on ihan sama vaikka palvot violetteja sukkia, kunhan minä saan olla palvomatta. :)[/QUOTE]

No näinhän se on, moni itseään ateistiksi kutsuva vaan ei sitä käsitä. Mullekin on ihan ok jos joku on uskomatta, kunhan minä saan omassa rauhassani uskoa. :)

[QUOTE="S.E";28783354]No näinhän se on, moni itseään ateistiksi kutsuva vaan ei sitä käsitä. Mullekin on ihan ok jos joku on uskomatta, kunhan minä saan omassa rauhassani uskoa. :)[/QUOTE]

Uskokaa toki, omassa rauhassanne. Sitä ennen on kuitenkin lakkautettava valtion ja kirkon liitto, veronkeräysoikeus ja uskonnonopetus. Julkisissa valtion laitoksissa yhden uskonnon tukeminen ja harjoittaminen loukkaa kaikkien muiden uskontojen ja uskonnottomien omaa rauhaa.

[QUOTE="näinpä";28783480]Uskokaa toki, omassa rauhassanne. Sitä ennen on kuitenkin lakkautettava valtion ja kirkon liitto, veronkeräysoikeus ja uskonnonopetus. Julkisissa valtion laitoksissa yhden uskonnon tukeminen ja harjoittaminen loukkaa kaikkien muiden uskontojen ja uskonnottomien omaa rauhaa.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

[QUOTE="näinpä";28783480]Uskokaa toki, omassa rauhassanne. Sitä ennen on kuitenkin lakkautettava valtion ja kirkon liitto, veronkeräysoikeus ja uskonnonopetus. Julkisissa valtion laitoksissa yhden uskonnon tukeminen ja harjoittaminen loukkaa kaikkien muiden uskontojen ja uskonnottomien omaa rauhaa.[/QUOTE]
Näin juuri.

Aika vähäistä ja harmitonta taitaa olla ateistien harrastama "käännyttäminen", kun ajatellaan, miten uskonto/kirkko sekaantuu politiikkaan ja tieteen opetukseen ja ns. lähetystyötä (ks. myös ristiretket) tehdään edelleen ympäri maailmaa.

Yhteistyössä