Epäilen että siskoni ovat narsisteja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihan ensin sanon että kirjoitan tätä tosissani, jiten toivon että jos tähän joku vastaa, vastaa ihan tosissaan.

Kerron ensin taustoja lyhyesti.

Äitini tapasi uuden miehen joka oli kiltti, kohtelias ja kaikin puolin mukava, menestynyt ja rikas. Mies osteli äidille ja mulle vaatteita, mulle osteli leluja ja vei meitä syömään hienoihin ravintoloihin. Äidillä kertoi että hän on edelleen naimisissa, mutta ero on vireillä koska vaimo kohtelee häntä kaikin puolin huonosti.

Kun ero astui voimaan, mies meni äidin kanssa naimisiin. Häät oli hienot. Ja kalliit. Häät oli ulkomailla ja kesti 2 päivää. Sitten äiti tuli raskaaksi. Kaikki muuttui. Äidin mies alkoi rikkoa lelujani ja repiä vaatteita meidän silmien edessä. Äiti itki koko ajan, ihan jatkuvasti. He riitelivät koko ajan.

Joka ilta äidin mies halusi jutella kanssani kahden kesken. Ilat meni aina saman kaavan mukaan. Ensin hiveli reittäni ja sitten haaraväliä, käski antaa pusun ja sanoa että rakastan. En uskaltanut sanoa vastaan. Olin silloin 7v. Sitten otti hiuksista kiinni, heitti maahan ja potki. Kun aloin itkeä, raapi naamaani ja sanoi että itkeminen on kiellettyä. Sitten meni äidille sanomaan että olin itsetuhoinen.

Äiti sairastui psykoosiin raskaana ollessaan ja siskon syntymän jälkeen masentui. Äiti joutui sairaalaan. Kävin katsomassa äitiä ja hoidin vauvaa. Äidin mies oli milloin missäkin. Olin helpottunut kun hän ei ollut kotona. Mummi tuli meitä hoitamaan, mutta äidin mies käski hänet pois.

Äiti pääsi sairaalasta ja tuli taas raskaaksi. Raskausaika meni hyvin ja äidin ystävä oli äidin tukena. Sitten syntyi toinen sisko. Äidin miehen suku tuli hoitamaan siskojani. Kerran sitten äiti pakkasi kamat ja yritti ottaa siskot mukaan, mutta siskojen täti löi äitiä ja heitti äidin ulos. Minä juoksin äidin perään. Mentiin turvakotiin. Poliisien kanssa äiti haki vauvan joka oli tätinsä kanssa meidän kotona. Isompaa pikkusiskoa ja heidän isää ei näkynyt. Selvisi että olivat häipyneet maasta. Muutettiin ja huoltajuuskiistassa siskojen isä kiristi meidän äitiä ja sai isomman siskon huoltajuuden. Sitten alkoi temppuilla tapaamisten kanssa ja perui viime hetkellä. Sitten häipyi maasta siskon kanssa 3 vuodeksi. Poliisien avulla sisko (ja siskojen isä) saatiin takas Suomeen.

Tästä tuli nyt muutenkin pitkä juttu, joten jätän pois tästä sen mitä tässä välissä tapahtui.

Nyt siskot on aikuisia ja olen huomannut heissä samanlaisia piirteitä kuin isässään. Valehtelu, uhkailu, kiristys, manipulointi ja se että esittää uhria. Koska tästä tuli niin pitkä selostus, niin en nyt varmaan tässä tarkemmin selosta siskojeni käytöstä. Kerron jos joku haluaa tarkemmin tietää.

Valehtelu, uhkailu, kiristys, manipulointi ja uhrin esittäminen ei tee narsistiksi. Ihan terveet ihmiset tekevät väärin ja käyttäytyvät sairaasti. Se on totta, että isäpuolesi on pedofiili, jos on sinua lapsena hyväksikäyttänyt ja hyvin väärin käyttäytynyt sinua, siskojasi ja äitiäsi kohtaa. Toivottavasti ymmärrät, että siskosi ovat myös uhreja ja tarvitsevat apua, ei leimaa otsaan.

Olen pahoillani, että olet tuollaista joutunut kokemaan.

Mun isä kohteli mua todella huonosti kaikilla muilla tavoin, mutta ei mitään sex-hyväksikäyttöä. Äiti hylkäsi ja katseli muualle.

Aikuisena olin rikki ja täysin hajalla. Eheytyminen kesti vuosikymmeniä. Tottakai se isän käytös on vaikuttanut siskoihisi. Toivottavasti ymmärtävät hakea apua ajoissa.

Jos olet jo tosi ikävän lapsuutesi vaurioittama, niin ehkä olisi hyvä, että antaisit siskojesi tulla ongelmiensa kanssa toimeen ihan itse. Yritä myös antaa äitisi selvitä itse. Kuulostaa, että sinä olet perheen pahiten vaurioitunut ja syyllistetty osapuoli, joka yrittää hoitaa muiden puolesta asiat. Keskity enemmän itseesi.

Toinen sisko kävikin psykoterapiassa vähän aikaa mutta lopetti sitten. Hän pystyy manipuloimaan ja syyllistämään äitiä sillä että äiti hylkäsi hänet.

Tuollaiset syytökset ei tee yksinään kenestäkään narsistia.
MM. epävakaat, mikä yleisempää naisilla, osaavat ja voivat manipuloida erit. hoitosuhteissa. Uhriksi voi kutsua itseään, jos haluaa. Lapsuuden tms. uhriksi.
Epävakaat pelkäävät usein juuri hylätyksi tulemista.

Narsisti hakeutuu harvoin omasta halustaan tai painostuksesta terapiaan, vaikka poikkeuksiakin on.

[QUOTE="vieras";28781593]Jos olet jo tosi ikävän lapsuutesi vaurioittama, niin ehkä olisi hyvä, että antaisit siskojesi tulla ongelmiensa kanssa toimeen ihan itse. Yritä myös antaa äitisi selvitä itse. Kuulostaa, että sinä olet perheen pahiten vaurioitunut ja syyllistetty osapuoli, joka yrittää hoitaa muiden puolesta asiat. Keskity enemmän itseesi.[/QUOTE]
Ja siis, jos siskosi ovat narsisteja, niin ainut tapa toimia on se, että et ole tekemisissä. Et voi heitä hoitaa mitenkään kuntoon. Olet vielä tavanomaista herkempi kaikelle häiriintynelle käytökselle, koska sinua on kohdeltu niin kaltoin. Huolehdi itsestäsi ja älä altista itseäsi millekään ikävälle.

Mutta mä en mielestäni ole ihminen joka yrittää hyötyä muista, päinvastoin. Ja me eletään aika vaatimattomasti, kun taas siskoilla kaikki on uutta ja kallista. Ja velaksi ostettua. Toinen sisko on jatkuvasti julkisuudessa ja nauttii huomiosta. Usein siskot valittaa rahapulaansa ja äiti itkee mulle että mun täytyy auttaa koska äidillä ei ole rahaa. Nyt kun mies sanoi että ei voida auttaa, niin siskot ei enää pidä yhteyttä ja haukkuu mua äidille.

Elä omaa elämääsi oman perheen kanssa ja ota etäisyyttä myös äitiisi. Jos on jatkuvasti sairaiden ihmisten vaikutuspiirin alaisuudessa, niin ei osaa kuunnella järjen ääntä.

Mutta mä en mielestäni ole ihminen joka yrittää hyötyä muista, päinvastoin. Ja me eletään aika vaatimattomasti, kun taas siskoilla kaikki on uutta ja kallista. Ja velaksi ostettua. Toinen sisko on jatkuvasti julkisuudessa ja nauttii huomiosta. Usein siskot valittaa rahapulaansa ja äiti itkee mulle että mun täytyy auttaa koska äidillä ei ole rahaa. Nyt kun mies sanoi että ei voida auttaa, niin siskot ei enää pidä yhteyttä ja haukkuu mua äidille.

Nyt alko kiinnostaa kuka julkku on kyseessä!!! Kerro

[QUOTE="vieras";28782666]Elä omaa elämääsi oman perheen kanssa ja ota etäisyyttä myös äitiisi. Jos on jatkuvasti sairaiden ihmisten vaikutuspiirin alaisuudessa, niin ei osaa kuunnella järjen ääntä.[/QUOTE]

Musta vaan tuntuu tosi pahalta olla erossa siskoista ja äidistä. Tosin oma perhe-elämäni on parempi aina kun siskot ei pidä yhteyttä. Siskojen jatkuvien vaatimusten takia myös mun ja mieheni parisuhde on kärsinyt.

Musta vaan tuntuu tosi pahalta olla erossa siskoista ja äidistä. Tosin oma perhe-elämäni on parempi aina kun siskot ei pidä yhteyttä. Siskojen jatkuvien vaatimusten takia myös mun ja mieheni parisuhde on kärsinyt.
Se kuuluu kuvaan, mutta siitä pitää vaan päästä yli. Pitää ajatella mikä on kokonaisuuden kannalta parempi. Tuskin haluat olla tulevaisuudessa eronnut vanha masentunut nainen, joka passaa hulluja sukulaisia. Pitää korvata sellaiset ihmiset uusilla. Et saa normaalia lapsuuden perhettä, mutta ehkä saat silti uuden perheen vielä (itseasiassa miehen kanssa olette jo perhe).

Ketjun perusteella ei voi oikein sanoa muuta kuin että hae itsellesi ulkopuolista apua. Sinun kannaltasi ei oikeastaan edes ole merkitystä sillä mitä siskosi ovat, huomattavasti tärkeämpää on mitä sinä olet.

Ketjun perusteella ei voi oikein sanoa muuta kuin että hae itsellesi ulkopuolista apua. Sinun kannaltasi ei oikeastaan edes ole merkitystä sillä mitä siskosi ovat, huomattavasti tärkeämpää on mitä sinä olet.
Nimenomaan näin. Jos jää kiinni yksityiskohtien kanssa askarteluun, mutta ei tee mitään, niin siinä saa olla eläkeikään saakka kertomassa, että mitä taas tapahtui ja millainen joku oli.

Yhteistyössä