Vaistoaako eläimet raskauden??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja titityyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän kissa hakeutui aina mahan viereen, päällekin olisi tullut jos olisin antanut. Ennen raskautta hyvä jos kerran päivässä malttoi istua viereen :) miehen vanhempien koira muutti myös heti käytöstään, se tuli viereen ja painoi korvan mahaa vasten. Siinä sitten makoili tuntitolkulla vaikka aiemmin oli tajunnut pysyä minusta kaukana, en nimittäin oikein välitä kyseisestä elikosta :)

No hyvä että muillakin kokemuksia.. Tuntuu että meidän kissat (2) on jotenkin seonneet.. :D Varsinkin toinen.. Koko ajan vieressä eikä poistu siitä kun hetkeksi välillä.. Ennen ei ollut tällästä..

Mulla ei ole kokemusta eläimistä, mutta pakko kommentoida tähän, että mun 5-v tytöllä näköjään on joku ihme vainu: Tuli pari päivää sit yhtäkkiä iso virnistys naamallaan sanomaan "äiti sä oot raskaana". Olin edellisenä iltana testannut ja saanutkin haalean, mutta selkeän plussan, enkä ole vieläkään kertonut siitä kenellekään :)

Mulla ei ole kokemusta eläimistä, mutta pakko kommentoida tähän, että mun 5-v tytöllä näköjään on joku ihme vainu: Tuli pari päivää sit yhtäkkiä iso virnistys naamallaan sanomaan "äiti sä oot raskaana". Olin edellisenä iltana testannut ja saanutkin haalean, mutta selkeän plussan, enkä ole vieläkään kertonut siitä kenellekään :)

Tai sit se on löytänyt sen testin roskiksesta :D

Ei ole kokemusta, mutta tältä palstalta olen lukenut kissoista, jotka ovat hakeutuneet makaamaan raskaana olevan omistajansa mahan päälle. ( muuten eivät ole sitä tehneet )

Meillä teki tätä. Tai luovutti jossain vaiheessa ja tyytyi mahan vieressä nukkumiseen. Oli äärimmäisen ärsyttävää, kun yöllä käänsi kylkeä, niin kissa havahtui unestaan ja käveli kyljen yli uudestaan mahanpuolelle nukkumaan. :D

Ainut, mikä romuttaa meillä tämän vaisto-teorian on, että kissa nukkuu edelleen mun mahan vieressä. Enkä todellakaan ole raskaana.

Hui kamala.. Melkein pelottaisi tollainen letkautus :D Ihana tollanen oma "raskaustesteri" sulla :D

Mun äidin kissa on aina ollut tunkemassa syliin, paitsi sitten kun olin raskaana niin se vältteli mua. Sitten kun vauva syntyi se olis hyökänny vauvan kimppuun jos olis antanu, kun vauva rupes liikkuun niin kissa juoksi karkuun. Vasta kävelemään oppineen lapsen tuo kissa "hyväksyi" ihmiseksi ja rupesi kerjäämään huomiota ja rapsutuksia.

Mun toinen poika sanoi mulle, että äiti sun maha on kasvanut, tee enemmän niitä vatsalihasjumppia :D En oo vielä viittinyt kertoa lapsille mitään, mut tarttis varmaan pikkuhiljaa kertoa :)

Tai sit se on löytänyt sen testin roskiksesta :D

Paljon mahdollista, että on nähnyt, koska mies oli juuri nostanut roskiksen eteiseen (ei siis enää läpinäkyviä roskapusseja!). Mies ei kyllä nähnyt yhtään mitään eikä kyllä vaistoakaan sitten niin tipan tippaa, vaikka oon ihan vuoristorataa mennyt tunteitteni kanssa! Mutta olin yrittänyt piilottaa testin roskien sekaan. Ja aika hyvin jos tyttö tunnisti raskaustestin, kun siitä on kuitenkin kolme vuotta kun on viimeksi sellaisen nähnyt :) Ehkä mä vaan näytin lihonneelta :D

Mummon edesmennyt koira oli aina leikkisä ja hyppi riemusta kun näki minut, mutta tytärtä odottaessa koira haistoi mahaa kerran ja sen jälkeen ei seurassani riehunut yhtään.

Mun koira kulki koko raskausajan vierellä ja muuttui vieraita kohtaan kamalan epäluuloiseksi. Noin viikon ajan ennen lapseni syntymää koira teki nojatuolin taakse ja pinnasängyn alle pesiä. Ilmeisesti valmisteli minulle hyviä paikkoja synnytystä ajatellen :D

Mulla on semmoinen oikea sylikissa eli aina on tahtonut paljon olla lähellä ja sylisä. Mutta alkuraskauden yllättäen vältteli mua. Ei millään tullut syliin ja jos otti niin lähti heti pois. Miehen sylissä vielä viihtyi. Nyt menossa rv 29 ja kissa on palannut normaaliksi. Että olisko ollut vain jotain että esim hormonien takia haju muuttunut oudoksi tai jotain?

Miksi muuten moni kirjoittaa ettei anna kissa olla massun päällä? Mä olen kyllä antanut enkä ole tajunnut että siitä voisi olla haittaa. Siis ainakin niin että kissan pää ja etujalat tuossa rinnan päällä ja takaosa sitten mahalla.

Miksipä eivät vaistoaisi? Koirat ja kissat ovat viisaita eläimiä. Lehdissä on ollut juttua, että koira haistaa syövänkin. Tää nyt ei raskauteen liity, mutta vauva-aikaan kyllä. Asuttiin silloin kaksikerroksisessa omakotitalossa. Koira vaistosi aina jos lapset olivat kuumeessa. Yksi lapsista kärsi vauvana tosi pahasta refluksitaudista, jonka seurauksena toisinaan lopetti hetkeksi hengittämisen. Koira säntäsi silloin rakettina yläkerrasta vauvan sängyn viereen herättelemään. Meillä oli se kätkythälytinpatjakin kyllä, mutta sekään ei ehtinyt reagoimaan yhtä nopeasti kuin koira sieltä yläkerrasta.

Mulla on yksi ja sama koira ilmaissut kaksi raskautta. En ollut itse edes tajunnut tehdä testiä vielä, kun se jo oli havainnut jotain olevan tekeillä. Se pyöri koko ajan jaloissa, yritti änkeä sänkyyn viereeni nukkumaan ja jouduttuaan lattialle se meinasi estää nukkumiseni kokonaan. Se kaivoi ison, parrakkaan kuononsa peittoni alle vaikka väkisin, tökki nenällä paitani ylös ja painoi kirsunsa kiinni vatsaani tuhahdellen vaativasti ja haistellen vatsanseutuani. Nukkuminen oli mahdotonta, sillä toimitus kutitti valtavasti.

Raskausaikana se eli kanssani pahoinvoinnin hetketkin, se odotti huolissaan vessanoven ulkopuolella kun kävin oksentamassa. Yhden kerran se pääsi näkemään, kun oksensin. Ehkä sitä ällötti tai jotain, en tiedä, mutta nähtyään, että oksensin, sekin yrkkäsi saman tien eteisen lattialle. Minähän sen jouduin tietty siivoamaan, mikä etoi minua raskauspahonvoinnin ohella ihan kamalasti, jouduin ryntäänään vessaan uudelleen. Koira yrkkäsi saman tien uuden satsin eteiseen. Oli pakko panna se toiseen huoneeseen, että sain siivottua jäljet ilman uusintakierroksia. Tuon jälkeen se vartioi yhä aamuisia vessareissujani, mutta ei koskaan tullut niin lähelle vessanovea kuin aikaisemmin.

Mulla on semmoinen oikea sylikissa eli aina on tahtonut paljon olla lähellä ja sylisä. Mutta alkuraskauden yllättäen vältteli mua. Ei millään tullut syliin ja jos otti niin lähti heti pois. Miehen sylissä vielä viihtyi. Nyt menossa rv 29 ja kissa on palannut normaaliksi. Että olisko ollut vain jotain että esim hormonien takia haju muuttunut oudoksi tai jotain?

Miksi muuten moni kirjoittaa ettei anna kissa olla massun päällä? Mä olen kyllä antanut enkä ole tajunnut että siitä voisi olla haittaa. Siis ainakin niin että kissan pää ja etujalat tuossa rinnan päällä ja takaosa sitten mahalla.

Se oli aika epämukavaa. Annoin olla siten, että yläruumis oli mahan päällä mutta loppuraskaudessa en sitäkään kun maha oli sen verran pinkeä pallo.

[QUOTE="Vieras";28779958]Mun koira kulki koko raskausajan vierellä ja muuttui vieraita kohtaan kamalan epäluuloiseksi. Noin viikon ajan ennen lapseni syntymää koira teki nojatuolin taakse ja pinnasängyn alle pesiä. Ilmeisesti valmisteli minulle hyviä paikkoja synnytystä ajatellen :D[/QUOTE]

Voi kuinka sulosta! :)
Meillä ei ole koira muuttunut mitenkään mutta tuo kissa tosiaan on.. Koira kuitenkin rakastaa vauvoja yli kaiken ja aina kun mennään vaunujen ohi missä on vauva se kiskoo vaunuja kohti.. No saas nähdä jos vaikka sitten kun on edennyt tää raskaus pidemmälle niin muutos tapahtuisi.. :)

Meillä on sakemanni mix koira. Se on ollut ikänsä maailman suloisin, hellyyttävin koira eikä koskaan mikään ärripurri. Mummotkaan ei sitä pelkää yhtään vaikka on iso koira ja näyttää erehdyttävästi sakulta. En tiennyt olevani raskaana, mutta koira alkoi yhtäkkiä käyttäytyä aivan käsittämättömästi. Se esim. laski monta kertaa päänsä polvilleni kun istuin ja tuijotti vaan. Ei tehnyt mitään, istui ja tuijotti, eikä se koskaan aiemmin ollut tehnyt mitään sellaista. Kaupungilla se ei antanut minun mennä paikkoihin joissa paljon ihmisiä. Meni vaan poikittain eteeni ja alkoi 'työntämään' kauemmas ihmisistä. Se tekee sitä edelleen (nyt jo kuudennella kuulla raskaana), mutta ei enää yhtä stressaantuneena ja useimmiten tyytyy vain seisomaan poikittain minun ja vieraiden ihmisten välissä tai istumaan jalkojeni päällä. Tuttuihin se ei sillä tavalla reagoi. Tajusin tehdä raskaustestin kun äitini näki koiran käytöksen ja ihmettelin sitä hänelle. Äiti sanoi heti että nyt ostetaan testi ja katsotaan mitä se koira aistii. Plussa tuli :)

Meillä kissa, joka ei oo ikinä mun kanssa niinkään viihtynyt, nyt yhtäkkiä aamulla tuli kiehnaamaan mun kimppuun, imi korvalehteä ja kaulaa ja kättä yms. Epäilin eilen raskautta, mutta testi oli negatiivinen. Hankalaa etsiä oikea testauspäivä, koska mulla on ekapseli ja kuukautisia ei oo näkyny koko vuonna. Voi olla et kuvittelenkin ja varsinkin kun vauvakuume on kova..

Yhteistyössä