"palma"
Jotkut ovat dominoivia, mutta sen vuoksi on turha pelätä, että kaikki koirat käyvät heti omistajansa kurkkuun kiinni, jos pääsevät kerran vahingossa kulkemaan ovesta ensin. Väitän, että koska johtajuusongelmaa tyrkytetään nykyään syyksi vähän jokaiseen pulmaan, on porukka vähän suhteellisuudentajunsa kadottaneita.Jotkut koirat ovat sellaisia että ne juurikin yrittävät koko ajan päästä laumanjohtajaksi.
Mun koira ei ole sellainen, mutta en todellakaan anna sille koskaan palkkaa jos se vain tarjoaa jotain "temppua" ilman että pyydän sitä tekemään mitään.
Esmes kun otan naksuttimen käteen niin koira tekee kaikki ne temput siinä järjestyksessä missä olen ne sille naksuttimen kanssa opettanut
Kukin toki tyylillään, mutta minusta turha käskyttäminen on turhaa käskyttämistä. Jos haluan, että aina ruokaa saadessaan tai lenkille lähdettäessä koira istuu rauhallisena paikoillaan eikä pompi kumipallona mua vasten, niin olen tyytyväinen jos koira oppii tekemään sen ilman sanomistakin. Aika puuduttavaa joka päivä toistaa käskyä, jos koira osaa asian ilmankin. Tärkeintä on se, että koiran käytös on hyvää, eikä se, että mä pääsen vetämään istupaikkamaahanvapaa-litaniat 365 kertaa vuodessa.